NL rijbewijs

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

NL rijbewijs

#1 Bericht door jumbo » zondag 31 december 2017, 03:52

Ik mag binnenkort mijn NL rijbewijs weer verlengen maar begin me langzamerhand het nut ervan af te vragen..
Ik kom af en toe in NL en gebruik puur uit gemak en om rond te kunnen kijken bij voorkeur de trein of familie/vriend rijden me rond.

Mocht ik een keer een auto willen huren zou dat dan kunnen met mijn Thaise rijbewijs, zijn er leden met ervaringskennis?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: NL rijbewijs

#2 Bericht door sjeng » zondag 31 december 2017, 05:34

jumbo schreef:Ik mag binnenkort mijn NL rijbewijs weer verlengen maar begin me langzamerhand het nut ervan af te vragen..
Ik kom af en toe in NL en gebruik puur uit gemak en om rond te kunnen kijken bij voorkeur de trein of familie/vriend rijden me rond.

Mocht ik een keer een auto willen huren zou dat dan kunnen met mijn Thaise rijbewijs, zijn er leden met ervaringskennis?
Als je kunt aantonen dat je in Thailand woonachtig bent en je hebt een thais internationaal rijbewijs naast je thaise rijbewijs dan mag je hiermee 6 maanden in Europa rondtuffen. Wel rechts rijden hoor.

Voor wat betreft auto huren is een thais rijbewijs voldoende nooit probleem mee gehad, het gaat hun tenslotte om je euro's en dat maakt het verschil.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: NL rijbewijs

#3 Bericht door stevenl » dinsdag 02 januari 2018, 08:14

sjeng schreef:
jumbo schreef:Ik mag binnenkort mijn NL rijbewijs weer verlengen maar begin me langzamerhand het nut ervan af te vragen..
Ik kom af en toe in NL en gebruik puur uit gemak en om rond te kunnen kijken bij voorkeur de trein of familie/vriend rijden me rond.

Mocht ik een keer een auto willen huren zou dat dan kunnen met mijn Thaise rijbewijs, zijn er leden met ervaringskennis?
Als je kunt aantonen dat je in Thailand woonachtig bent en je hebt een thais internationaal rijbewijs naast je thaise rijbewijs dan mag je hiermee 6 maanden in Europa rondtuffen. Wel rechts rijden hoor.

Voor wat betreft auto huren is een thais rijbewijs voldoende nooit probleem mee gehad, het gaat hun tenslotte om je euro's en dat maakt het verschil.
Internationaal rijbewijs is niet nodig, Thais rijbewijs volstaat. Moet officieel wel een 5 jarig of langer rijbewijs zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”