werken in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dixxy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 16:50
Locatie: soest nederland
Contacteer:

werken in Thailand

#1 Bericht door dixxy » donderdag 22 juni 2017, 11:16

Hoi,

Ik ben me al een poosje aan het oriënteren om in Thailand te kunnen gaan werken als software developer.
Dit werk zou ik in de eerste instantie willen gaan doen voor een Nederlands bedrijf maar het zou ook voor een ander westers bedrijf kunnen zijn.

Mijn wens zou zijn om 6 tot 9 maanden per jaar in Thailand te verblijven en in die tijd voor het grootste gedeelte te werken.
Ik weet dat het erg moeilijk zal zijn om dit voor elkaar te kunnen krijgen maar volgens mij is het ook niet onmogelijk.

Zijn er hier op het forum ook mensen die:
- ook developer zijn en in Thailand werken?
- bedrijven kennen die een Nederlandse developer kunnen gebruiken
- zelf een bedrijf hebben die wel een developer kan gebruiken
- developer zijn en als digital-nomad werken voor Nederlandse bedrijven die gevestigd zijn in Nederland

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes, Bert

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: werken in Thailand

#2 Bericht door KhunSugar » donderdag 22 juni 2017, 12:02

dixxy schreef:Hoi,

Ik ben me al een poosje aan het oriënteren om in Thailand te kunnen gaan werken als software developer.
Dit werk zou ik in de eerste instantie willen gaan doen voor een Nederlands bedrijf maar het zou ook voor een ander westers bedrijf kunnen zijn.

Mijn wens zou zijn om 6 tot 9 maanden per jaar in Thailand te verblijven en in die tijd voor het grootste gedeelte te werken.
Ik weet dat het erg moeilijk zal zijn om dit voor elkaar te kunnen krijgen maar volgens mij is het ook niet onmogelijk.

Zijn er hier op het forum ook mensen die:
- ook developer zijn en in Thailand werken?
- bedrijven kennen die een Nederlandse developer kunnen gebruiken
- zelf een bedrijf hebben die wel een developer kan gebruiken
- developer zijn en als digital-nomad werken voor Nederlandse bedrijven die gevestigd zijn in Nederland

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes, Bert
Beste Bert,

Ik ben niets van wat je hier opnoemt, ben geen ITer.
Maar als je een legale oplossing wil om in Thailand als DN te gaan werken denk ik wel binnen mijn netwerk een oplossing te hebben. Veel opties zijn er niet.
Voor illegale oplossingen, achterpoortjes of corrupte toestanden moet je niet bij mij zijn.
Dus laat maar weten welke weg je wil inslaan dan stuur ik je een PM. [|)

dixxy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 16:50
Locatie: soest nederland
Contacteer:

Re: werken in Thailand

#3 Bericht door dixxy » donderdag 22 juni 2017, 12:11

KhunSugar schreef:
dixxy schreef:Hoi,

Ik ben me al een poosje aan het oriënteren om in Thailand te kunnen gaan werken als software developer.
Dit werk zou ik in de eerste instantie willen gaan doen voor een Nederlands bedrijf maar het zou ook voor een ander westers bedrijf kunnen zijn.

Mijn wens zou zijn om 6 tot 9 maanden per jaar in Thailand te verblijven en in die tijd voor het grootste gedeelte te werken.
Ik weet dat het erg moeilijk zal zijn om dit voor elkaar te kunnen krijgen maar volgens mij is het ook niet onmogelijk.

Zijn er hier op het forum ook mensen die:
- ook developer zijn en in Thailand werken?
- bedrijven kennen die een Nederlandse developer kunnen gebruiken
- zelf een bedrijf hebben die wel een developer kan gebruiken
- developer zijn en als digital-nomad werken voor Nederlandse bedrijven die gevestigd zijn in Nederland

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes, Bert
Beste Bert,

Ik ben niets van wat je hier opnoemt, ben geen ITer.
Maar als je een legale oplossing wil om in Thailand als DN te gaan werken denk ik wel binnen mijn netwerk een oplossing te hebben. Veel opties zijn er niet.
Voor illegale oplossingen, achterpoortjes of corrupte toestanden moet je niet bij mij zijn.
Dus laat maar weten welke weg je wil inslaan dan stuur ik je een PM. [|)
Hallo KhunSugar,

Bedankt voor jouw reactie!

Ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden :).
Ja, ik hoor graag welke eventuele oplossing je in gedachten hebt.

Alvast bedankt!

Gr, Bert

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: werken in Thailand

#4 Bericht door KhunSugar » donderdag 22 juni 2017, 12:20

dixxy schreef:
KhunSugar schreef:
dixxy schreef:Hoi,

Ik ben me al een poosje aan het oriënteren om in Thailand te kunnen gaan werken als software developer.
Dit werk zou ik in de eerste instantie willen gaan doen voor een Nederlands bedrijf maar het zou ook voor een ander westers bedrijf kunnen zijn.

Mijn wens zou zijn om 6 tot 9 maanden per jaar in Thailand te verblijven en in die tijd voor het grootste gedeelte te werken.
Ik weet dat het erg moeilijk zal zijn om dit voor elkaar te kunnen krijgen maar volgens mij is het ook niet onmogelijk.

Zijn er hier op het forum ook mensen die:
- ook developer zijn en in Thailand werken?
- bedrijven kennen die een Nederlandse developer kunnen gebruiken
- zelf een bedrijf hebben die wel een developer kan gebruiken
- developer zijn en als digital-nomad werken voor Nederlandse bedrijven die gevestigd zijn in Nederland

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes, Bert
Beste Bert,

Ik ben niets van wat je hier opnoemt, ben geen ITer.
Maar als je een legale oplossing wil om in Thailand als DN te gaan werken denk ik wel binnen mijn netwerk een oplossing te hebben. Veel opties zijn er niet.
Voor illegale oplossingen, achterpoortjes of corrupte toestanden moet je niet bij mij zijn.
Dus laat maar weten welke weg je wil inslaan dan stuur ik je een PM. [|)
Hallo KhunSugar,

Bedankt voor jouw reactie!

Ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden :).
Ja, ik hoor graag welke eventuele oplossing je in gedachten hebt.

Alvast bedankt!

Gr, Bert
PM komt eraan.

dixxy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 16:50
Locatie: soest nederland
Contacteer:

Re: werken in Thailand

#5 Bericht door dixxy » donderdag 22 juni 2017, 12:28

KhunSugar schreef:
PM komt eraan.
:worshippy:

hanshu

Re: werken in Thailand

#6 Bericht door hanshu » donderdag 22 juni 2017, 13:14

ohh....werkt dat zo op een forum?

dixxy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 16:50
Locatie: soest nederland
Contacteer:

Re: werken in Thailand

#7 Bericht door dixxy » donderdag 22 juni 2017, 14:11

hanshu schreef:ohh....werkt dat zo op een forum?
Wat maakt dat nou uit?!
We hebben toch niet voor niets een PM systeem in het forum?
Het zou leuker zijn als je ook iets nuttigs zou bijdragen aan het forum.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: werken in Thailand

#8 Bericht door Tonboy » donderdag 22 juni 2017, 14:20

Een forum is er om ervaringen neer te schrijven en voor vragen en antwoorden. Dus hierbij mijn situatie :

Ik ben zelf ITer.
Heb sinds een aantal jaren een bedrijfje (eenmanszaak) in Nederland waar ik,remote, in Thailand voor werk.
Voor Nederlandse en Duitse klanten.

Zolang je maar niet in Thailand werk voor Thaise klanten is er niets aan de hand.

Overigens ben ik getrouwd met een Thaise en heb een Multiple Entry A-O visum. Zowel mijn trouwcertificaat (uit Thailand) alsmede bewijs van inkomsten (en nog heleboel andere bewijzen zoals medisch rapport, geboortebewijs, uitreksel GBA) heb ik overlegd bij de Thaise ambassade in Nederland. Binnen 2 weken had ik het visum.

Niets illegale oplossingen, achterpoortjes of corrupte toestanden.

dixxy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 16:50
Locatie: soest nederland
Contacteer:

Re: werken in Thailand

#9 Bericht door dixxy » donderdag 22 juni 2017, 14:42

Tonboy schreef:Een forum is er om ervaringen neer te schrijven en voor vragen en antwoorden
Helemaal mee eens! Maar als iemand iets wil zeggen wat hij niet aan de grote klok wilt hangen vind ik dat we gewoon gebruik moeten kunnen maken van PM's
Tonboy schreef: . Dus hierbij mijn situatie :

Ik ben zelf ITer.
Heb sinds een aantal jaren een bedrijfje (eenmanszaak) in Nederland waar ik,remote, in Thailand voor werk.
Voor Nederlandse en Duitse klanten.

Zolang je maar niet in Thailand werk voor Thaise klanten is er niets aan de hand.

Overigens ben ik getrouwd met een Thaise en heb een Multiple Entry A-O visum. Zowel mijn trouwcertificaat (uit Thailand) alsmede bewijs van inkomsten (en nog heleboel andere bewijzen zoals medisch rapport, geboortebewijs, uitreksel GBA) heb ik overlegd bij de Thaise ambassade in Nederland. Binnen 2 weken had ik het visum.

Niets illegale oplossingen, achterpoortjes of corrupte toestanden.
Dat is nog eens snel zeg!

Heb je die klantenkring dan in Nederland al opgebouwd en kun je vanuit Thailand ook makkelijk nieuwe klanten werven zonder een al te groot netwerk?

Wat voor soort werkzaamheden doe je dan zoal en doe je dat dan voor IT bedrijven of ander soort bedrijven?
Werk je dan ook in een team op afstand of doe je zelfstandige projecten?

Zelf werk ik als full-stack developer voor een grote detacheerder.
De werkzaamheden zijn meer voor grote organisaties als een bank, verzekeringsmaatschappij of (semi)overheid.
Dit is op basis van de continuous delivery and integration pipeline en we werken dan volgens Agile in scrum teams.
Volgens mij kan dat nog best lastig zijn om voor dit soort bedrijven 'remote' te werken.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: werken in Thailand

#10 Bericht door Tonboy » donderdag 22 juni 2017, 15:29

dixxy schreef: Heb je die klantenkring dan in Nederland al opgebouwd en kun je vanuit Thailand ook makkelijk nieuwe klanten werven zonder een al te groot netwerk?


2/3 van mijn klanten had ik in Nederland al, de rest vang ik via actieve referenties en nu 1 via Marktplaats
dixxy schreef:Wat voor soort werkzaamheden doe je dan zoal en doe je dat dan voor IT bedrijven of ander soort bedrijven?
Werk je dan ook in een team op afstand of doe je zelfstandige projecten?
Ik maak voornamelijk maatwerk websites en webshops. Allemaal zelfstandig en rechtstreeks met de klanten. In het verleden wel voor grotere IT klanten (onderaannemer) maar de prijzen werden op het laatst zo afgeknepen...
dixxy schreef:Zelf werk ik als full-stack developer voor een grote detacheerder.
De werkzaamheden zijn meer voor grote organisaties als een bank, verzekeringsmaatschappij of (semi)overheid.
Dit is op basis van de continuous delivery and integration pipeline en we werken dan volgens Agile in scrum teams.
Volgens mij kan dat nog best lastig zijn om voor dit soort bedrijven 'remote' te werken.
Ik zou mij het zelf niet zo moeilijk maken. ik heb gekeken naar de mogelijkheden van op afstand werken en mijn werkzaamheden daaraan aangepast.

Het grappige is dat ik bijvoorbeeld ook webshops met kleding als klant heb. En aangezien in Chiang Mai veel industrie zit die kleding maakt, exporteert mijn vrouw (als Thai en met haar eigen Ltd) nu kleding naar mijn IT klanten. Dit jaar nog niet echt veel maar dat komt nog wel. Daarvoor zijn we nét te kort in Thailand.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: werken in Thailand

#11 Bericht door KhunSugar » donderdag 22 juni 2017, 16:26

@ dixxy

Belangrijk is dat je in Thailand met het juiste visum verblijft.
Je spreekt van 9 maand Thailand, je leeftijd en burgerlijke stand bepaald voor een groot deel het type visum.

Zo lees ik hier A-O wat in feite non-immigrant OA moet zijn. Dit visum is er speciaal voor gepensioneerden, gehuwd zijn doet voor dit visum niets ter zake maar soit. Ik ga hierover niet in discussie, helpt de vraagsteller niet.
Een forum is er om ervaringen neer te schrijven en voor vragen en antwoorden
Helemaal mee eens, ik doe dat en kies met wie ik ervaringen deel.
Hier zitten nogal wat betweters die randcommentaar geven zonder kennis van zaken en dat kunnen we missen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: werken in Thailand

#12 Bericht door wpdl » vrijdag 23 juni 2017, 00:33

Zou eerder kiezen voor de PM als je juist iets wil vermelden wat aan de randen van het illegale oplossingen, achterpoortjes of corrupte ligt of er overheen gaat.
Iets waar vele ambtenaren in Thailand in het geheel geen problemen mee hebben zolang men zelf geen risico loopt.
Deze manier van Heer Sugar is weer zout in de wonden smeren en vooral jezelf een status aanmeten die men als beter aan moet nemen, flauw.
Vertel gewoon hoe iemand dat legaal kan doen volgens jou Heer Sugar.

Om daar even op door te gaan.
Een betere kennis alhier heeft een retirement visum op basis van inkomen dus maandelijkse storting via werkgever.
De man levert werkzaamheden aan een beveiligingsbedrijf in Europa en werkzaam in het midden oosten veelal via PC en twee of drie keer per jaar op 'excursie'.
Is hem toch vermeld dat een werkvergunning iets is wat noodzakelijk is WANT hij werkt op Thaise bodem.
De volgende extensie met zijn visum wenst men dit anders te zien.

Begrijp dat er zeker bij immigratie kantoren nog wel een anders gedacht wordt in benadering in zeg de randverschijnselen dus helemaal zeker zou ik ook niet van je zaak zijn.


Succes.

Correctie : Zie net dat het op een retirement visa geen eens mogelijk is een werkvergunning krijgen wordt dus een Non-Immigrant visum B
Laatst gewijzigd door wpdl op vrijdag 23 juni 2017, 05:51, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: werken in Thailand

#13 Bericht door stevenl » vrijdag 23 juni 2017, 01:17

Tonboy schreef:Een forum is er om ervaringen neer te schrijven en voor vragen en antwoorden. Dus hierbij mijn situatie :

Ik ben zelf ITer.
Heb sinds een aantal jaren een bedrijfje (eenmanszaak) in Nederland waar ik,remote, in Thailand voor werk.
Voor Nederlandse en Duitse klanten.

Zolang je maar niet in Thailand werk voor Thaise klanten is er niets aan de hand.

Overigens ben ik getrouwd met een Thaise en heb een Multiple Entry A-O visum. Zowel mijn trouwcertificaat (uit Thailand) alsmede bewijs van inkomsten (en nog heleboel andere bewijzen zoals medisch rapport, geboortebewijs, uitreksel GBA) heb ik overlegd bij de Thaise ambassade in Nederland. Binnen 2 weken had ik het visum.

Niets illegale oplossingen, achterpoortjes of corrupte toestanden.
Sorry Tonboy,. maar illegale oplossing. Als je in Thailand werkt heb je hier een werkvergunning nodig. Die heb je niet, dus illegaal.

Ben het met je eens dat er in de praktijk niets aan de hand is, maar legaal: nee.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: werken in Thailand

#14 Bericht door KhunSugar » vrijdag 23 juni 2017, 07:27

Vertel gewoon hoe iemand dat legaal kan doen volgens jou Heer Sugar.
Heb ik gedaan. De vraagsteller heeft van mij een oplossing gekregen die volstrekt conform de Thaise wetgeving is met de voor en nadelen.
Verder kijkt dixxy uit wat andere leden met Thailand-Ervaring als oplossing te bieden hebben, dixxy is de vragende partij, ik niet.

@wpdelange, ik hoef mij geen status aan te meten, hoef mij niet te bewijzen. Als ik van een onderwerp niets af weet heb ik de beleefdheid mij te onthouden van commentaar. In het andere geval reageer ik op de voor mij gepaste wijze.

@stevenl, correct. Geen WP = illegaal werken. De kruik gaat zolang te water tot ze barst...kom je in de problemen: som nam na [|)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: werken in Thailand

#15 Bericht door stevenl » vrijdag 23 juni 2017, 09:20

wpdelange schreef:Zou eerder kiezen voor de PM als je juist iets wil vermelden wat aan de randen van het illegale oplossingen, achterpoortjes of corrupte ligt of er overheen gaat.
Iets waar vele ambtenaren in Thailand in het geheel geen problemen mee hebben zolang men zelf geen risico loopt.
Deze manier van Heer Sugar is weer zout in de wonden smeren en vooral jezelf een status aanmeten die men als beter aan moet nemen, flauw.
Vertel gewoon hoe iemand dat legaal kan doen volgens jou Heer Sugar.

Om daar even op door te gaan.
Een betere kennis alhier heeft een retirement visum op basis van inkomen dus maandelijkse storting via werkgever.
De man levert werkzaamheden aan een beveiligingsbedrijf in Europa en werkzaam in het midden oosten veelal via PC en twee of drie keer per jaar op 'excursie'.
Is hem toch vermeld dat een werkvergunning iets is wat noodzakelijk is WANT hij werkt op Thaise bodem.
De volgende extensie met zijn visum wenst men dit anders te zien.

Begrijp dat er zeker bij immigratie kantoren nog wel een anders gedacht wordt in benadering in zeg de randverschijnselen dus helemaal zeker zou ik ook niet van je zaak zijn.


Succes.

Correctie : Zie net dat het op een retirement visa geen eens mogelijk is een werkvergunning krijgen wordt dus een Non-Immigrant visum B
Hij is op extensie, dus kan de reden voor de extensie veranderen, nieuw visum is niet nodig.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”