Prutswerk

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Prutswerk

#1 Bericht door wanadee » donderdag 18 mei 2017, 05:25

Inmiddels ben ik wel gewend dat je hier gemiddeld slechtere kwaliteit hebt dan in nederland, zowel voor goederen ala werkzaamheden. Maar eat er nu weergebeurd verbaast me toc echt, het kan nog erger.

Maast een meertje voor drinkwater hebben ze daarnaast een soort bekken dat langs een weggetje loopt, vorig jaar hebben ze dat verbreed en met beton bekleed. Het is aan de bovenkant ongeveer 7 mtr breed, ongeveer 3/4 meter diep en een 100 mtr lang. De walkanten hebben ze ter plekke betonplaten opgestort onder een hoek van 45 graden, zijn ze 2/3 maanden mee bezig geweest.

En nu, een jaar later is ong de helft al kapot. Gescheurd, verzakt, brokken er uit, het is werkelijk ongelooflijk. Als ik mijn eega dan vraag of die aannemer geen garantie geeft zegt ze dat er geen mens is die dat door geeft. Geld vannde landelijke overheid en die komen niet meer controleren. En de plaatselijke overheid doet er niks mee.
Wat een verspilling.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Prutswerk

#2 Bericht door ron » donderdag 18 mei 2017, 05:48

Dit zou wel eens een heel lang topic kunnen worden........ :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Prutswerk

#3 Bericht door Jim » donderdag 18 mei 2017, 05:49

Dat is vrij normaal in Thailand.
Sterker nog, ik zou het bijna een gewoonte of traditie willen noemen.

Gewetensvraagje,
Moet je jezelf er in het kader van het inburgeringsproces niet aan aanpassen en het gewoon accepteren?

Persoonlijk vind ik het spekken van tempels om nog meer tempels te bouwen ook verspilling, maar ja, 't is de cultuur he?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Prutswerk

#4 Bericht door Arietwee » donderdag 18 mei 2017, 06:24

De tekeningen waren vast wel goed berekend. Maar de helft van het betonijzer en beton is gejat en verpatst. Niet zo gek dat het inzakt. Kijk naar de wegen. Is normaal in dat land. Idioten zijn het. Maar alleen farang maakt zich er druk over hoor. :clap:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Prutswerk

#5 Bericht door wanadee » donderdag 18 mei 2017, 06:32

Ik maak me niet druk hoor Arie, zal mijn tijd wel duren. Maar ben wel verbaasd elke keer als ik zo iets zie. Dat de dorpschang knoeiwerk levert is me inmiddels wel duidelijk, de 1 erger dan de ander maar allemaal knoeiwerk.
Maar dat een grote aannemer zulk prutswerk aflevert... :neus:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Prutswerk

#6 Bericht door dutch » donderdag 18 mei 2017, 06:48

Zoals al eerder verteld.Corruptie hoofdoorzaak.
Slechts een gedeelte van de benodigde gronstoffen wordt geleverd,de rest gaat in de grote zakken.
Bovendien hou je zo het onderhouds circus in leven.( is ook weer geld !! )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Prutswerk

#7 Bericht door ron » donderdag 18 mei 2017, 06:56

Het Thaise prutswerk is een feit,alhoewel er hier natuurlijk lieden zijn die anders beweren.
Bij de aanvang van een werk zie ik al dat het niets KAN worden....
Ik zat vaak in Pattaya s, morgens te ontbijten bij een Duits eethuisje waarnaast een lasbedrijf gevestigd was.
Het meeste wat daar gewoonlijk gemaakt werd waren het soort imperiaal en zijhekken voor de pick-ups
waarmee dan de soms 5 meter hoge lading kan worden vervoerd.
Zal wel een stuk goedkoper zijn geweest dan de originele onderdelen die hier absoluut wel verkrijgbaar zullen zijn.

Afbeelding

Daar werd gewoon op het scherpe "timmermansoog" van de lasser pijpmateriaal aan elkaar gekleefd zonder dat er ook maar een stukje ander gereedschap aan te pas kwam dan de slijptol.
Alles op het blote oog en af en toe even "passen en wringen" op de pick-up,een paar krijtstreepjes en hoppa...

De man had dagelijks werk,zeker gezien klanten die met gesneuveld materiaal terug kwamen.
Interesseert ze geen ene reet en de meesten zullen hun ambachtskennis doorgeven aan de volgende generatie.
Ook hoe er in Thailand een gemiddeld huis in elkaar geknutseld wordt is lachwekkend te noemen en
blijft er van dat "goedkope huizen in Thailand verhaal" weinig over over als je ziet WAT je eigenlijk
koopt en hoe lang zo'n huis mee zal gaan...

Maar oké ,dat zijn privé aankopen.......
Onze overheid kan trouwens wat ook wat geld verkwanselen hoor.....

http://www.kijk.nl/sbs6/vanonzecenten
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Prutswerk

#8 Bericht door wpdl » zaterdag 20 mei 2017, 15:59

Men heeft het gewoon van hoog tot laag Dutch.
Corrupte hoofdoorzaak ja dat klopt.
Op zijn Nederlands 'De boel besodemieteren'

De zelfde aannemer in de loop der jaren :giggle: personeel heeft volledig schijt aan werkgever want naast flink wat corruptie ziet men ook niks in gezag 'er is er maar een en dat ben ik' mentaliteit.
Ontslag lacht men om men doet maar grotendeels.
Geld achter houden als garantie schriftelijke contracten veel foto's doet het ook goed en ja lekker lomp voor jan je weet wel zetten doet het ook goed.
Praat ik uiteraard over mijn regio maar hoor en lees niet anders Tedje van Es mentaliteit zelfs als je het duidelijk aangeeft GOED DOEN ongeacht je rekening.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Prutswerk

#9 Bericht door wanadee » zondag 21 mei 2017, 01:22

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat mijn nieuwe badkamer perfect gemaakt is. Enige foutje was toen het klaar was dat er kleurverschil was in de vloertegels, 80 bij 80 cm. Licht antraciet en daar zaten wat donker/licht verschillen in. Dat werd er zonder enig aandringen uitgehaald en veranderd.

Deze aannemer had ik via Home-pro waar ik ook alle spullen had gekocht. Na een maand of 4/5 zag ik ergens nog een kleinigheidje met kit en de volgende dag was de aannemer er om het spul in orde te maken.
Perfect, dus ze zijn er wel. :thumbsup:

Ps ongeveer 8000 euro voor betaald en das voor thailand natuurlijk wel een behoorlijk bedrag. De oude badkamermuur is er uit gehaald en een stuk opgeschoven in huis zodat hij groter, was dus het was geen aanbouw oid.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Prutswerk

#10 Bericht door dutch » zondag 21 mei 2017, 04:03

wpdelange schreef:Men heeft het gewoon van hoog tot laag Dutch.
Corrupte hoofdoorzaak ja dat klopt.
Op zijn Nederlands 'De boel besodemieteren'

De zelfde aannemer in de loop der jaren :giggle: personeel heeft volledig schijt aan werkgever want naast flink wat corruptie ziet men ook niks in gezag 'er is er maar een en dat ben ik' mentaliteit.
Ontslag lacht men om men doet maar grotendeels.
Geld achter houden als garantie schriftelijke contracten veel foto's doet het ook goed en ja lekker lomp voor jan je weet wel zetten doet het ook goed.
Praat ik uiteraard over mijn regio maar hoor en lees niet anders Tedje van Es mentaliteit zelfs als je het duidelijk aangeeft GOED DOEN ongeacht je rekening.
Mijn advocaat had indertijd (13-14 jaar geleden),10% van de totaal som achtergehouden voor verborgen gebreken.Deze som werd pas na 1 jaar betaald.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Prutswerk

#11 Bericht door ron » zondag 21 mei 2017, 07:58

wanadee schreef:
Ps ongeveer 8000 euro voor betaald en das voor thailand natuurlijk wel een behoorlijk bedrag. De oude badkamermuur is er uit gehaald en een stuk opgeschoven in huis zodat hij groter, was dus het was geen aanbouw oid.
Ik wil best geloven dat ze zonder morren de vloertegels verwijderd en vervangen hebben (B)wana............
8 rooitjes in Thailand is a lot of money..... :Whistle:

Groet Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Prutswerk

#12 Bericht door wanadee » zondag 21 mei 2017, 08:25

ron schreef:
wanadee schreef:
Ps ongeveer 8000 euro voor betaald en das voor thailand natuurlijk wel een behoorlijk bedrag. De oude badkamermuur is er uit gehaald en een stuk opgeschoven in huis zodat hij groter, was dus het was geen aanbouw oid.
Ik wil best geloven dat ze zonder morren de vloertegels verwijderd en vervangen hebben (B)wana............
8 rooitjes in Thailand is a lot of money..... :Whistle:

Groet Ron
Heb ook een hele luxe badkamer Ron. Volgens mij heb je daar wel fotos van gezien vorig jaar.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Prutswerk

#13 Bericht door ron » zondag 21 mei 2017, 08:37

Ik had volgens mij foto's van een badkamer van een ander forumlid gezien,het zal toch niet dat.......... :o
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Prutswerk

#14 Bericht door wanadee » zondag 21 mei 2017, 08:38

ron schreef:Ik had volgens mij foto's van een badkamer van een ander forumlid gezien,het zal toch niet dat.......... :o
Neeeeee :crazy:

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Prutswerk

#15 Bericht door Arietwee » zondag 21 mei 2017, 10:47

ron schreef:
wanadee schreef:
Ps ongeveer 8000 euro voor betaald en das voor thailand natuurlijk wel een behoorlijk bedrag. De oude badkamermuur is er uit gehaald en een stuk opgeschoven in huis zodat hij groter, was dus het was geen aanbouw oid.
Ik wil best geloven dat ze zonder morren de vloertegels verwijderd en vervangen hebben (B)wana............
8 rooitjes in Thailand is a lot of money..... :Whistle:

Groet Ron
Maakt niet uit, ze doen het netjes. Ik zeg altijd, prijs maakt niet uit, maar wil het goed. Maar dat blijft een probleem in isaan. Het kan wel hoor, maar vaak is het prutswerk.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”