Gnaan buat

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Gnaan buat

#1 Bericht door wanadee » zaterdag 29 april 2017, 08:46

Vandaag weer op een feestje geweest wegens inwijding tot monnik van een jongeling. Heb het nu al een paar keer meegemaakt en elke keer weer valt me op wat een goed geoliede machine het is. Je gaat ergens aan een tafel zitten en binnen 2/3 minuten stast je tafel vol met eten en drinken en dat de hele dag door.

Heb het een keer van dichtbij meegemaakt die hele procedure omdat de jongste broer van mijn vrouw dat ook heeft gedaan en wij hebben mee georganiseerd. Een paar dagen een gigantische puinhoop, onmisbare dinfen zoals tafels en stoelen die pas op het laatste moment besteld worden, kortom een puinhoop. Maar op de dag zelf liep alles op rolletjes.
Komen toch een paar honderd man op zo'n feestje.

hanshu

Re: Gnaan buat

#2 Bericht door hanshu » zaterdag 29 april 2017, 09:56

Er is hier ook weer wat aan de hand....het dorp is afgesloten aan beide kanten en je kunt er nu alleen maar omheen.
Een groot podium wordt gebouwd midden in het dorp op de doorgaande weg.
Zal wel weer een herrie van jewelste worden. Zelf ben ik er altijd snel weg want er lopen me te veel thai rond die meer gedronken hebben dan ze aankunnen. En dan willen ze plots allemaal aan me zitten en daar hou ik niet zo van.
Voor de muziek hoef ik het ook al niet te doen want ik moet de eerste thaise nog horen die in de maat kan blijven.
FF de twee puber meiden afleveren bij familie in het dorp en morgen weer op halen.
Ik ga ondertussen aan de gerookte zalm met een rood wijntje.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Gnaan buat

#3 Bericht door wanadee » zaterdag 29 april 2017, 10:19

Dit feestje is ong 100 meter verderop maar de ruitenntrildnner bijna uit gisteravond. Waarom die gasten die bas zo hoog zetten.......
En uiteraard vanmorgen om 5 uur begon het weer.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Gnaan buat

#4 Bericht door wpdl » zaterdag 29 april 2017, 11:04

Met een beetje mazzel doet je brandstofmeter het weer goed als ze uitgefeest zijn. :Whistle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Gnaan buat

#5 Bericht door wanadee » zaterdag 29 april 2017, 11:37

wpdelange schreef:Met een beetje mazzel doet je brandstofmeter het weer goed als ze uitgefeest zijn. :Whistle:
Elk nadeel heb ze voordeel :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”