Autoproblemen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Autoproblemen

#151 Bericht door ron » woensdag 31 mei 2017, 14:24

ik heb de link veranderd,kijk eens :|
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#152 Bericht door wanadee » woensdag 31 mei 2017, 14:34

ron schreef:ik heb de link veranderd,kijk eens :|
Als je hier verder gaat Ron krijg je 14 dagen gratis info terbeschikking, na die tijd moet je er voor betalen. Maar je moet wel direct je creditkaartnummer en andere gegevens invullen zodat ze het kunnen innen.
Dit soort sites schrijf ik me niet op in, ben benauwd dat er misbruik van gemaakt gaat worden.

Maar die pr juf uit bangkok die er ook bij zat zou een engelstalige manual opsturen dus.......
Wel bedankt voor de moeite :thumbsup:

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Autoproblemen

#153 Bericht door Tonboy » woensdag 31 mei 2017, 17:14

wanadee schreef:Tonboy sprak eerder als mogelijke oorzaak over een vuil brandstoffilter. Zit die in de tank? Want mijn auto wordt nu binnen ste buiten gekeerd bij Isuzu, 1 van de dingen die ze gingen doen was de tank doorspoelen.
En nu kreeg ik net een telefoontje of ze het brandstoffilter mogen vervangen want die was heel erg smerig. Moest ik wel zelf betalen a 760 baht.

Maar nadat tonboy dit schreef heb ik ze dat ook doorgegeven een paar weken geleden en toen zeiden ze dat die schoon was. Of we hebben elkaar verkeerd begrepen , of het was ze te veel werk om te controleren. Dus ik vraag me af waar die zit, dat ze zoiets simpels niet errder gezien hebben.
Overigens nog maar afwachten of dat de oorzaak was. Als alles gevontroleerd is gaan ze er zelf jog 1/2 dagen mee rijden om eea te controleren.
Dus ik vraag me af of dat ding in de tank zit?
Hmm, ben effe afwezig en dan een vraag. Er zitten er meerdere in van die dingen.
In de aanzuigbuis van de tank zit er 1, om de opvoerpomp te beschermen. Dan zit er 1 onder de auto, voor het beschermen van de sensoren. En vervolgens nog 1 onder de motorkap, die ook nog eens een aftappunt bevat voor water.
Genoeg keuze dus. Als laatste zit er ook nog 1 in de retourleiding, vaak een koolstoffilter die actief carbon bevat. Allen kunnen verstopt raken.
Vroeger werden verbruik en gebruik gemeten door enkel een vacuumleiding die op de inlaat of carburateur zat aangesloten, hoe dieper het gaspedaal ingedrukt, hoe meer vacuum en hoe onzuiniger. Tegenwoordig gaat dit allemaal met behulp van gecalibreerde sensoren die drukken meten. Is er 1 verstopt, krijg je andere waardes, en ergo, verkeerde conclusies door de BC.

oja, een klein brandstof lek (in een leiding of op een sensor) kan ook verschillende waardes tot gevolg hebben.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#154 Bericht door wanadee » donderdag 01 juni 2017, 02:11

Het maakt het er allemaal niet makkelijker op. Maar die twee ingenieurs uit bangkok hebben de monteurs uitgebreide instructies gegeven, heb het niet kunnen volgen te snel en te technisch. Er wordt nu een filter vervangen a 760 baht. Das de kostprijs van het ding, uurloon zit er niet in.
Dus ik wacht maar even af.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Autoproblemen

#155 Bericht door mooatje » donderdag 01 juni 2017, 03:10

Misschien heb je hier iets aan?

http://workshop-manuals.com/isuzu/
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#156 Bericht door wanadee » donderdag 01 juni 2017, 03:41

mooatje schreef:Misschien heb je hier iets aan?

http://workshop-manuals.com/isuzu/
Dank moaatje. :thumbsup:
Ik ga nu maar even afwachten of het probleem opgelost wordt. Als er zoveel mensen mee bezig zijn moet er haast wel iets uitkomen. Alleen al het feit dat het nu serieus genomen wordt en ze weten dat ik me niet laat afschepen.
Verschil met de vorige keren is ook dat als ze klaar zijn ze de auto zelf uit gaanntesten. De andere keren moest ik steeds zelf constateren dat het niet opgelost is.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Autoproblemen

#157 Bericht door foppo » donderdag 01 juni 2017, 05:31

wanadee schreef: Ik kon niet eens een engelstalige handleiding krijgen toen ik de auto kocht.
In mijn gesprek met de hotemetoten uit bangkok vorige week verwezen ze naar iets in de handleiding. Toen ik zei dat het me een beetje te technisch was om dat in het thais te lezen waren ze verbaasd dat ik geen engelstalige handleiding had en zouden ze er 1 opsturen.
Dus een engelse rekening kan ik wel schudden.
Misschien als ik een engelse hadleiding/serviceboekje heb dat het er in staat.
Ik had hetzelfde probleem, de 5 cm dikke paperback manual was in het Thais en ik vroeg er eentje in het Engels
Dat kon niet want die was er niet.
Na enig aandringen was het er wel maar niet beschikbaar.
Na iets meer aandringen was het toch beschikbaar maar niet aanwezig.
Na nog iets meer aandringen kon het besteld worden maar kostte wel iets meer dan 1000 bath.
Nou, dan maar bestellen.
Na enige malen informeren kreeg ik na 3 (!) maanden de Engelstalige manual gratis!
Voor de rest een prima dealer, werkt voor kleine en grote beurten en andere akkefietjes precies op tijd schema zodat je nooit hoeft te wachten en vanuit de koffiebar heb je uitzicht op de werkplaats..
En....wat ik heel bijzonder vindt.....er staan daar 10 service bruggen en er loopt een leger aan personeel maar je kunt er bij wijze van spreken van de vloer eten.....zo schoon en opgeruimd dat daar een gemiddelde Nederlandse garage echt wel een punt aan kan zuigen!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Autoproblemen

#158 Bericht door ron » donderdag 01 juni 2017, 06:29

wanadee schreef: Verschil met de vorige keren is ook dat als ze klaar zijn ze de auto zelf uit gaanntesten.
Ik denk dat ze onderling besloten hebben om hem maar ten einde raad total loss te rijden,zijn ze van jou af..... :giggle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#159 Bericht door wanadee » donderdag 01 juni 2017, 06:34

foppo schreef:
wanadee schreef: Ik kon niet eens een engelstalige handleiding krijgen toen ik de auto kocht.
In mijn gesprek met de hotemetoten uit bangkok vorige week verwezen ze naar iets in de handleiding. Toen ik zei dat het me een beetje te technisch was om dat in het thais te lezen waren ze verbaasd dat ik geen engelstalige handleiding had en zouden ze er 1 opsturen.
Dus een engelse rekening kan ik wel schudden.
Misschien als ik een engelse hadleiding/serviceboekje heb dat het er in staat.
Ik had hetzelfde probleem, de 5 cm dikke paperback manual was in het Thais en ik vroeg er eentje in het Engels
Dat kon niet want die was er niet.
Na enig aandringen was het er wel maar niet beschikbaar.
Na iets meer aandringen was het toch beschikbaar maar niet aanwezig.
Na nog iets meer aandringen kon het besteld worden maar kostte wel iets meer dan 1000 bath.
Nou, dan maar bestellen.
Na enige malen informeren kreeg ik na 3 (!) maanden de Engelstalige manual gratis!
Voor de rest een prima dealer, werkt voor kleine en grote beurten en andere akkefietjes precies op tijd schema zodat je nooit hoeft te wachten en vanuit de koffiebar heb je uitzicht op de werkplaats..
En....wat ik heel bijzonder vindt.....er staan daar 10 service bruggen en er loopt een leger aan personeel maar je kunt er bij wijze van spreken van de vloer eten.....zo schoon en opgeruimd dat daar een gemiddelde Nederlandse garage echt wel een punt aan kan zuigen!
Hier ook, je kunt van de vloer eten.
In Bangkok hebben ze die manuals kennelijk wel, nu maar afwachten hoe betrouwbaar die toezegging is. Misschien kan ik er nog iets nuttigs uit halen.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Autoproblemen

#160 Bericht door Arietwee » donderdag 01 juni 2017, 11:30

foppo schreef:
wanadee schreef: Ik kon niet eens een engelstalige handleiding krijgen toen ik de auto kocht.
In mijn gesprek met de hotemetoten uit bangkok vorige week verwezen ze naar iets in de handleiding. Toen ik zei dat het me een beetje te technisch was om dat in het thais te lezen waren ze verbaasd dat ik geen engelstalige handleiding had en zouden ze er 1 opsturen.
Dus een engelse rekening kan ik wel schudden.
Misschien als ik een engelse hadleiding/serviceboekje heb dat het er in staat.
Ik had hetzelfde probleem, de 5 cm dikke paperback manual was in het Thais en ik vroeg er eentje in het Engels
Dat kon niet want die was er niet.
Na enig aandringen was het er wel maar niet beschikbaar.
Na iets meer aandringen was het toch beschikbaar maar niet aanwezig.
Na nog iets meer aandringen kon het besteld worden maar kostte wel iets meer dan 1000 bath.
Nou, dan maar bestellen.
Na enige malen informeren kreeg ik na 3 (!) maanden de Engelstalige manual gratis!
Voor de rest een prima dealer, werkt voor kleine en grote beurten en andere akkefietjes precies op tijd schema zodat je nooit hoeft te wachten en vanuit de koffiebar heb je uitzicht op de werkplaats..
En....wat ik heel bijzonder vindt.....er staan daar 10 service bruggen en er loopt een leger aan personeel maar je kunt er bij wijze van spreken van de vloer eten.....zo schoon en opgeruimd dat daar een gemiddelde Nederlandse garage echt wel een punt aan kan zuigen!
Ik nederland kan je niet iemand de hele dag laten vegen voor 200 bath.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Autoproblemen

#161 Bericht door Joep » donderdag 01 juni 2017, 15:47

[quote

Ik nederland kan je niet iemand de hele dag laten vegen voor 200 bath.[/quote]

In Thailand ook niet

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#162 Bericht door wanadee » vrijdag 02 juni 2017, 07:49

Vanmorgen de auto opgehaald, de monteurs hebben al geconstateerd dat er niet veel verbeterd is. Volgende week komen de heren uit bangkok weer om te overleggen.
Ben het zo langzamerhand behoorlijk zat.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Autoproblemen

#163 Bericht door driver » vrijdag 02 juni 2017, 08:02

wanadee schreef:Vanmorgen de auto opgehaald, de monteurs hebben al geconstateerd dat er niet veel verbeterd is. Volgende week komen de heren uit bangkok weer om te overleggen.
Ben het zo langzamerhand behoorlijk zat.
T.I.T ;)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Autoproblemen

#164 Bericht door wanadee » vrijdag 02 juni 2017, 10:26

driver schreef:
wanadee schreef:Vanmorgen de auto opgehaald, de monteurs hebben al geconstateerd dat er niet veel verbeterd is. Volgende week komen de heren uit bangkok weer om te overleggen.
Ben het zo langzamerhand behoorlijk zat.
T.I.T ;)
Ben niet zo goed in afkortingen :?:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Autoproblemen

#165 Bericht door ron » vrijdag 02 juni 2017, 10:58

TIT

 1) Aanhef 2) Bijbelboek (afk.) 3) Recht 4) Tepel 5) Titel (afk.) 6) Waardigheidstitel
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/TIT/1


TIT

 1: Treponema-immobilisatie test.2: Totaal implanteerbaar toedieningssysteem.
Gevonden op http://www.dehelianthus-haarlem.nl/newh ... ist_A.html


tit

 tepel, tiet (toon de herkomst via de etymologiebank)
Gevonden op http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/tit
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”