Bericht ambassade

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Bericht ambassade

#1 Bericht door stevenl » zondag 28 september 2014, 06:34

Kreeg het volgende emailtje binnen
Geachte xx,

U heeft een account voor het doorgeven van informatie met betrekking tot uw verblijf buiten Nederland met de accountnaam: xx

U heeft al langer dan 12 maanden niet op dit account ingelogd. Indien u het account wilt blijven behouden dan vragen wij u binnen 4 weken in te loggen. Indien er niet is ingelogd, gaan wij ervan uit dat uw account kan worden beëindigd. De gegevens behorende bij dit account zullen worden verwijderd.

Deze e-mail is automatisch gegenereerd. U wordt verzocht hier niet op te reageren.

Ministerie van Buitenlandse Zaken
Met andere woorden: u heeft zich geregistreerd omdat u buiten Nederland woont. Als u niet inlogt nemen wij aan dat u weer in Nederland woont en/of geen prijs stelt om op de hoogte te worden gehouden van ontwikkelingen.
Wij nemen niet de moeite om in de mail een link te plaatsen waar u in kunt loggen, u zoekt het verder maar uit.

Neem svp geen contact met ons op, dat stellen wij niet op prijs.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bericht ambassade

#2 Bericht door Hua Thale » zondag 28 september 2014, 06:52

U heeft al langer dan 12 maanden niet op dit account ingelogd.
Begrijp hier helemaal niks van steven.
Heb je het over dit :?:
Iets waar ik tijden geleden zeer onregelmatig wel eens iets van hoorde maar waar al een tijd e-mail stilte is. :Whistle:



Zie hem nu ook staan op die pagina de inlogsite

Nergens een mededeling te vinden trouwens over periodiek inloggen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Bericht ambassade

#3 Bericht door stevenl » zondag 28 september 2014, 07:02

Hua Thale schreef:
U heeft al langer dan 12 maanden niet op dit account ingelogd.
Begrijp hier helemaal niks van steven.
Heb je het over dit :?:
Iets waar ik tijden geleden zeer onregelmatig wel eens iets van hoorde maar waar al een tijd e-mail stilte is. :Whistle:



Zie hem nu ook staan op die pagina de inlogsite
Ja, je moet dus ieder jaar inloggen om geregistreerd te blijven.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Bericht ambassade

#4 Bericht door carpediem » zondag 28 september 2014, 11:44

Heb maar even ingelogd en gelijk wat dingen veranderd die niet klopte.

Het geeft mij wel een veilig gevoel dat de ambassade weet wie ze moeten bellen als er wat met mij aan de hand is (tropenkolder ofzo).
pluk de dag (carpediem)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Bericht ambassade

#5 Bericht door stevenl » maandag 29 september 2014, 04:06

Ambassade heeft mij geantwoord:
Goedemorgen heer xx,

Hartelijk dank voor uw bericht welke ik ter kennisneming intern zal doorsturen.

U kunt eenmalig inloggen om uw account te herbevestigen via https://www.kompas.buzaservices.nl/registration/

Mocht u verdere vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Bericht ambassade

#6 Bericht door Jos Flachs » maandag 29 september 2014, 08:10

Ik moet eerlijk zeggen dat de ambassade communicatie niet echt hoog op de prio lijst heeft staan. Er worden nogal eens wat activiteiten georganiseerd die ze best wel bekend zouden mogen maken. Wat echt kwaad bloed zette was wel een berg gasten uitnodigen voor de oranje borrel omdat ze lid waren van de NTCC, maar gewone Nederlanders waren niet welkom.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bericht ambassade

#7 Bericht door dutch » maandag 29 september 2014, 09:09

Ik ben met contact opgehouden toen men voor de "Tigste" maal om mijn /onze gegevens vroeg,omdat er blijkbaar iets was misgegaan in het systeem zowel als bij het personeel.
Hoe het nu gaat,weet ik niet en zal ik wel merken als ik mijn paspoort weer moet vernieuwen.
De laatste keer was er geen parkeerplaats,voor ons van ver buiten Bangkok komende bezoekers.Moest ik me door een meute ,buiten de ambassade,vertoevende onbekenden heen worstelen.Was er ( in het Engels) commentaar op het 10 minuten later als de afspraak,arriveren en was er Engelstalig ,onvriendelijk sfeer.

Vraag terzijdes;Zijn er bij de ambassade of zeer nabije omgeving pasfoto's te maken t.b.v het paspoort?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Bericht ambassade

#8 Bericht door Hua Thale » maandag 29 september 2014, 09:33

Jeanette heeft het al eens opgemerkt {Zie link}
Bij deze kan je graties proberen.
Moet je wel over een kleurenprinter beschikken of die dicht in de buurt hebben een internetcafe of de buren of zo.
Heb zelf toen der tijd flink wat pasfoto's ingeslagen met Nederlandse eisen in Nederland.
Thailand ziet die zaken weer heel anders wat eisen betreft.

http://www.maakjepasfoto.nl/
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: donderdag 22 maart 2012, 05:44

Re: Bericht ambassade

#9 Bericht door Pieter1947 » maandag 29 september 2014, 09:44

dutch schreef:Ik ben met contact opgehouden toen men voor de "Tigste" maal om mijn /onze gegevens vroeg,omdat er blijkbaar iets was misgegaan in het systeem zowel als bij het personeel.
Hoe het nu gaat,weet ik niet en zal ik wel merken als ik mijn paspoort weer moet vernieuwen.
De laatste keer was er geen parkeerplaats,voor ons van ver buiten Bangkok komende bezoekers.Moest ik me door een meute ,buiten de ambassade,vertoevende onbekenden heen worstelen.Was er ( in het Engels) commentaar op het 10 minuten later als de afspraak,arriveren en was er Engelstalig ,onvriendelijk sfeer.

Vraag terzijdes;Zijn er bij de ambassade of zeer nabije omgeving pasfoto's te maken t.b.v het paspoort?
Aan de overkant van de ambassade kan je pasfoto's laten maken 250 thb 10 stuks...Kijk uit dat ze de goede foto maken,ze stuurde mijn twee keer terug ,.Ja,en over 2 jaar ben je verplicht om thais te praten bij de Nederlandse ambassade...Schande is het.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bericht ambassade

#10 Bericht door dutch » maandag 29 september 2014, 09:49

Bedankt voor de tip.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bericht ambassade

#11 Bericht door dutch » maandag 29 september 2014, 10:27

Hua Thale schreef:Jeanette heeft het al eens opgemerkt {Zie link}
Bij deze kan je graties proberen.
Moet je wel over een kleurenprinter beschikken of die dicht in de buurt hebben een internetcafe of de buren of zo.
Heb zelf toen der tijd flink wat pasfoto's ingeslagen met Nederlandse eisen in Nederland.
Thailand ziet die zaken weer heel anders wat eisen betreft.

http://www.maakjepasfoto.nl/
Ook voor deze info bedankt ( zag het niet eerder ;) z)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bericht ambassade

#12 Bericht door greenthaiway » maandag 29 september 2014, 12:27

stevenl schreef:Ambassade heeft mij geantwoord:
Goedemorgen heer xx,

Hartelijk dank voor uw bericht welke ik ter kennisneming intern zal doorsturen.

U kunt eenmalig inloggen om uw account te herbevestigen via https://www.kompas.buzaservices.nl/registration/

Mocht u verdere vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,
Rond het Nederlandse Ambassade personeel hangt toch altijd een omhoog gevallen ambtenaren sfeertje...
Het zijn kakkers op de loonlijst van Buitenlandse Zaken.
Zie ze het liefst nooit, nu om de tien jaar bij paspoort verlenging, dat zal dan voor mij hoogstens 2 x zijn :-)
Als het nog een derde keer moet, dan ben ik 101, komen ze het maar brengen. :cheesy:

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Bericht ambassade

#13 Bericht door Duncan » woensdag 01 oktober 2014, 20:48

Vroeger hadden we handelsmissies, en die brachten geld op. Maar daar zaten dan ook pioniers. Tegenwoordig zit je bij BuZa als je capaciteiten mist om zelf van een kwartje een knaak te maken... :happyno:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Bericht ambassade

#14 Bericht door brake034 » donderdag 06 april 2017, 02:58

Vandaag ontvangen:
"Geachte mevrouw, mijnheer,
U bent aangemeld bij het Kompas online crisis registratiesysteem van het ministerie van Buitenlandse Zaken https://www.kompas.buzaservices.nl/registration/. Deze service vervalt per 25 april 2017. Vanaf deze datum ontvangt u geen berichten meer als er een crisissituatie is. Hiervoor in de plaats komt de 24/7 BZ Informatieservice.
Ook met de 24/7 BZ Informatieservice kunt u gegevens van uw verblijf in het buitenland doorgeven. Bijvoorbeeld uw vertrekdatum, aankomstdatum en verblijfgegevens. Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan dan in het geval van een crisissituatie contact met u zoeken. Ook kan er hulp worden geboden als dat nodig is.
Verder kunt u met de 24/7 BZ Informatieservice berichten ontvangen van de Nederlandse ambassade of het consulaat. Deze optie is vooral bedoeld voor mensen die in het buitenland wonen.
Met de 24/7 BZ Informatieservice kunt u zich verder abonneren op e-mailattenderingen bij aanpassing van een reisadvies. Het ministerie van Buitenlandse Zaken stuurt u dan ook sms-bericht als er een crisissituatie is in het land waarvan u meldingen ontvangt.
Wilt u gebruikmaken van de mogelijkheden van de 24/7 BZ Informatieservice? Dan moet u zich hiervoor aanmelden, ook als u nu al geregistreerd bent in het Kompas online crisis registratiesysteem. Aanmelden kan eenvoudig via de website https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/
Wilt u niet langer berichten ontvangen als er een crisissituatie is? Dan hoeft u niets te doen. De berichten worden na 25 april 2017 niet meer verzonden. Al uw gegevens worden dan verwijderd.
Kijk voor meer informatie op 24/7 BZ Informatieservice https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl/"
Marcel

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Bericht ambassade

#15 Bericht door Ben » zondag 09 april 2017, 05:07

Waarvoor al die registraties en info als er echt stront aan de knikker komt ,doen ze niks .
Je moet mag alles zelf regelen .

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”