Thailand....".The day after"

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#91 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 15:34

elst99 schreef:Vraag ik me af, met wat meer geduld had het niet tot een scheiding hoeven komen ;) of zie ik dat verkeerd?
Een ieder zal zijn eigen reden daar toe wel hebben gehad,m.i.
Mijn reden was dat m,n ex. het blijkbaar gezelliger had,met een stelletje steuntrekkers dan met mij..........
Deze hadden meer tijd voor haar,en komt misschien omdat ik dag en nacht aan het werk was om iets op te bouwen...!?

Afbeelding

Ach,.....Marga..........helaas verleden jaar overleden,en sinds onze scheiding (29 jaar geleden) een grote vriendin van mij en later ook van Jeab geweest..........het kan verkeren!
Bij de bevalling van Kevin heeft Marga de navelstreng nog doorgeknipt........,tja,vriendinnen waren het zeker!

Zo zal een ieder wel wat hebben meegemaakt,en destijds besloten hebben dat een scheiding de enige juiste oplossing was.....

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Thailand....".The day after"

#92 Bericht door elst99 » donderdag 27 augustus 2015, 15:44

Natuurlijk, het komt niet van de ene op andere dag, maar zo jullie verhalen lezend, kwam dit zo bij mij boven.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hanshu

Re: Thailand....".The day after"

#93 Bericht door hanshu » donderdag 27 augustus 2015, 16:12

Niemand gaat scheiden voor de lol, Elst...het heeft grote impact op je leven.
Thaise geven wel meer het moedergevoel wat wij grote mannen zo fijn vinden.
En nee....ik tolereer niet meer van thaise dan van nederlandse vrouw...feit is wel dat er in mijn thaise relatie weinig verschil van mening voorkomt waar we niet uit komen.Dat in tegenstelling tot de nederlandse situatie.
Maar nogmaals...de ene combinatie is de andere niet....je kunt niet alles en iedereen over dezelfde kam scheren.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#94 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 16:26

Vreemd.................plaatste net een foto van m,n ex.................gaat er wel weer even een heel leven aan je voorbij..........
Tja, wanneer doe je het goed... :| ......ik weet het niet.

Afbeelding

Marga met onze zoon Ronald.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#95 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 16:26

elst99 schreef:Leuk die eerlijke antwoorden, vooral daarom, omdat ik als Nederlandse vaak het negatieve lees over geëmancipeerde vrouwen waar men van gescheiden is en als ik dan de 'problematiek' lees van het taalprobleem, de weinige gespreksstof, het gezichtsverlies.
Vraag ik me af, met wat meer geduld had het niet tot een scheiding hoeven komen ;) of zie ik dat verkeerd?
Mijn ex wou scheiden ik niet anders was ik nu nog bij mijn ex geweest denk ik met alle voors en tegens die er van beide kanten waren.
Het liep anders en na een periode van mijn kant met de nodige problemen is Suk nu mijn vrouw en niet tegen mijn zin :mrgreen:

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#96 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 16:46

ron schreef:Vreemd.................plaatste net een foto van m,n ex.................gaat er wel weer even een heel leven aan je voorbij..........
Tja, wanneer doe je het goed... :| ......ik weet het niet.


Marga met onze zoon Ronald.
Wat is goed Ron...Zelf heb ik ook de nodige fouten gemaakt in mijn vorige huwelijk en dat doe ik nu ook nog maar wel minder .
Dat mijn ex er genoeg van had kon ik wel begrijpen maar niet op welke manier dat gaf dan ook de nodige problemen .
Nu 8 jaar later hebben we weer normaal contact en zien en spreken we elkaar ook wel.
Verder ben ik er makkelijk in ...Wat geweest is dat is voorbij en ik kijk niet meer terug heb ook niets meer uit onze periode , Geen foto,s , Geen aandenken dat heb ik allemaal weggemikt en ik mis het ook niet .
Ander leven nu , Andere vrouw en hopelijk blijft dat goed gaan maar in de toekomst kijken kan ik nog niet dus afwachten maar hoe het loopt...
Mijn ex was en is even voor de duidelijkheid wel een goede vrouw geweest altijd zowel voor mij als onze kinderen en was/is ook een snoeiharde werkster die altijd wel bezig was om centjes te verdienen indien mogelijk.Werkt ook als kleinige zelfstandige .
Suk is op dat punt het tegen over gestelde...Werk vindt ze prima maar zo niet dan is het ook al heel snel goed en zal ze niet snel zeggen na wat dagen thuis...Arie heb je werk voor me ? Als ze werk heeft gaat ze ook trouw mee of ergens naartoe zoals in het massage gebeuren wat ze enige tijd heeft gedaan. Dat is nu gestopt en buiten dat om kan ze ook lastig werk vinden dus is ze nu toch meer van mij afhankelijk qua werk.
Ze is ook geen geld verkwister en zowel mag ze dat doen van haar eigen bankrekening want ik ben geen prive sponsor dat weet ze ook maar ze kan lekker zuinig met de eurootjes van haar en ook van mij indien van toepassing dat scheelt weer . :clap:


gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#97 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 16:51

hanshu schreef:Niemand gaat scheiden voor de lol, Elst...het heeft grote impact op je leven.
Thaise geven wel meer het moedergevoel wat wij grote mannen zo fijn vinden.
En nee....ik tolereer niet meer van thaise dan van nederlandse vrouw...feit is wel dat er in mijn thaise relatie weinig verschil van mening voorkomt waar we niet uit komen.Dat in tegenstelling tot de nederlandse situatie.
Maar nogmaals...de ene combinatie is de andere niet....je kunt niet alles en iedereen over dezelfde kam scheren.
Denk dat er tussen dat tolereren en samen zijn wel een verschil is hoe vaak je elkaar ziet.
Woon je zoals ons samen in Nederland of zie je elkaar om bijv. de 3 of 6 maanden een periode .
En zie je elkaar in Nederland of in Thailand ?
Zou ik Suk bijv. per jaar 6 mnd in Thailand zien dan leef ik ook anders dan hier en wslijk ook minder stress ect waardoor het tolereren naar/met elkaar toch wat anders ligt dan elke dag in Nederland samen.
Moedergevoel ken ik niet echt dus dat zie ik bij Suk niet echt terug.
En ja..iedere Thai-farang relatie is anders dus we leven en denken dan ook anders op diverse vlakken .

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#98 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 16:54

Hoi Arie

Jeab is ook een zuinige kniert........ :thumbsup: ........Vroeger altijd "dure" vrouwtjes gehad,Jeab is wat dat betreft een kanjer,en koopt d,r spulletjes het liefst op de Dappermarkt hier.
Moet haar af en toe weleens wat opdringen, als ze een merkbroek of shirt heeft gezien maar niet wil aanschaffen. :P

Ach,we doen ons best,wat kan je nog meer doen?

Groetjes,Ron. ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#99 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 17:26

hanshu schreef:Niemand gaat scheiden voor de lol, Elst...het heeft grote impact op je leven.
Thaise geven wel meer het moedergevoel wat wij grote mannen zo fijn vinden.
En nee....ik tolereer niet meer van thaise dan van nederlandse vrouw...feit is wel dat er in mijn thaise relatie weinig verschil van mening voorkomt waar we niet uit komen.Dat in tegenstelling tot de nederlandse situatie.
Maar nogmaals...de ene combinatie is de andere niet....je kunt niet alles en iedereen over dezelfde kam scheren.
Moedergevoel..?...je bedoelt waarschijnlijk de nageltjes knippen e.d.?
De relatie die jij hebt Hans,kan je natuurlijk nooit vergelijken met een vaste relatie..........
Ideaal hoor,een L.A.T.relatie............hou je het jaaaaaaaaren uit!
Heb ik hier in Nederland ook een aantal jaren gehad (Heemskerk/Amsterdam) en werkte uitstekend.
Weekendje of weekje bij mij in Amsterdam,of andersom.............

Ging 3 jaar helemaal toppie,en waren elke keer weer "verliefd" als we elkaar zagen na een paar dagen/weekje....
Doordeweeks kunnen leven als een vrijgezel die niemand verantwoording hoeft af te leggen als hij/zij later thuis komt........ :P
Totdat het vrouwtje op het idee kwam dat we eigenlijk wel heel goed bij elkaar pasten, en ik bij haar in huis moest komen.....

Leuk hoor,met nog twee puberende dochters in huis......... [|(
Het was snel gebeurd met de relatie...........!

Dus Hans..............mocht de bedoeling zijn dat je straks 24/7 met jou relatie gaat starten,is een achterdeurtje open houden,geen overbodige luxe...... :thumbsup:

ps:Zondag 32 graden in Zandvoort...... ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#100 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 17:47

ron schreef:Hoi Arie

Jeab is ook een zuinige kniert........ :thumbsup: ........Vroeger altijd "dure" vrouwtjes gehad,Jeab is wat dat betreft een kanjer,en koopt d,r spulletjes het liefst op de Dappermarkt hier.
Moet haar af en toe weleens wat opdringen, als ze een merkbroek of shirt heeft gezien maar niet wil aanschaffen. :P

Ach,we doen ons best,wat kan je nog meer doen?

Groetjes,Ron. ;)
Ons best doen Ron meer kunnen we iid niet .
Suk koopt ook weinig voor zichzelf maar soms shopt ze ook wel even om dan thuis te komen met spullen voor mij of voor haar zelf indien afgeprijsd oid ;)
Zelf ben ik ook niet een big spender en luxe en uit eten ect boeit me niet dus mijn grootste uitgaven zijn vaak op motor gebied.
Als Suk wat werk heeft gehad en de betalingen komen binnen en ik vraag wat te doen met haar geld is het meestal...sparen en voor mij klein beetje ha,ha.
Ze heeft inmiddels wel geleerd dat wij hier vaak trachten wat geld opzij te leggen voor onze oude dag en voor het geval we ziek worden oid dus dat sparen vindt ze nu toch wel interessant ondanks de giga rente :cry: die ze krijgt momenteel.
Naar de Dappermarkt stuur ik haar niet als ze dat eenmaal weet moet dat iedere keer vanuit Ede -city dus dan wordt goedkoop nog duurkoop lijkt me .

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#101 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 17:56

In Ede geen fijne markt Arie?

Afbeelding

Of verkopen ze daar alleen etenswaren?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ron op donderdag 27 augustus 2015, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Thailand....".The day after"

#102 Bericht door elst99 » donderdag 27 augustus 2015, 17:57

De meeste reacties waarvan de Thaise in Nederland leeft of de situatie in Nederland kent, waar het meestal toch een situatie is waar ze afhankelijk is van Nederlandse partner.
Kan me ook voorstellen dat de situatie in Thailand wonend, qua taal, familie, vrienden dan toch een andere is, de Nederlandse man zich aan de Thaise moet aanpassen.
Hansu zoek je dan een moeder of ben je opzoek naar een partner? ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#103 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 18:01

elst99 schreef: Hansu zoek je dan een moeder of ben je opzoek naar een partner? ;)
Was afgelopen week nog iets over op de televisie..... :P

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ron op donderdag 27 augustus 2015, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#104 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 18:03

ron schreef:In Ede geen fijne markt Arie?

Afbeelding

Of verkopen ze daar alleen etenswaren?

Afbeelding
Ede is the place to be he!...markt kom ik amper stelt ook weinig voor hier meestal.
Ede - centrum idem dito .

gr Arie

hanshu

Re: Thailand....".The day after"

#105 Bericht door hanshu » donderdag 27 augustus 2015, 18:07

elst99 schreef:De meeste reacties waarvan de Thaise in Nederland leeft of de situatie in Nederland kent, waar het meestal toch een situatie is waar ze afhankelijk is van Nederlandse partner.
Kan me ook voorstellen dat de situatie in Thailand wonend, qua taal, familie, vrienden dan toch een andere is, de Nederlandse man zich aan de Thaise moet aanpassen.
Hansu zoek je dan een moeder of ben je opzoek naar een partner? ;)
Nou geen van beide Elst....anders meld ik me wel bij jou.
Maar jij stelt een vraag en ik geef een antwoord....voor de duidelijkheid: ik zoek niks, want alles al gevonden.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”