Thailand....".The day after"

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hanshu

Re: Thailand....".The day after"

#106 Bericht door hanshu » donderdag 27 augustus 2015, 18:09

ron schreef:
elst99 schreef: Hansu zoek je dan een moeder of ben je opzoek naar een partner? ;)
Was afgelopen week nog iets over op de televisie..... :P

Afbeelding
Zoveel ben je niet verandert dus.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#107 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 18:12

elst99 schreef:De meeste reacties waarvan de Thaise in Nederland leeft of de situatie in Nederland kent, waar het meestal toch een situatie is waar ze afhankelijk is van Nederlandse partner.
Kan me ook voorstellen dat de situatie in Thailand wonend, qua taal, familie, vrienden dan toch een andere is, de Nederlandse man zich aan de Thaise moet aanpassen.
Hansu zoek je dan een moeder of ben je opzoek naar een partner? ;)
Wat Suk betreft klopt dat ja dat ze min of meer afhankelijk is van mij.
In thailand was ze alleen, Werkte ze en deedt ze alles zelfstandig nu is dat toch wat veranderd maar ik heb niet het gevoel dat ze dat jammer of vervelend vindt tot nu toe.
Als ze hier nu wat werkt kan ze het meeste sparen in tegenstelling tot thailand waar bijna alles naar anderen ging.
Ze heeft nu eindelijk iets van en voor zichzelf en is vrij in alle opzichten eigenlijk op mij na dan :angel:

hanshu

Re: Thailand....".The day after"

#108 Bericht door hanshu » donderdag 27 augustus 2015, 18:14

ron schreef:

ps:Zondag 32 graden in Zandvoort...... ;)
Reken er maar niet op ,Ron [|(

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#109 Bericht door ron » donderdag 27 augustus 2015, 18:19

27 graden zegt weerplaza.........ook mooi toch?

http://www.weerplaza.nl/nederland/zandvoort/20459
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

Re: Thailand....".The day after"

#110 Bericht door hanshu » donderdag 27 augustus 2015, 18:25

ron schreef:27 graden zegt weerplaza.........ook mooi toch?

http://www.weerplaza.nl/nederland/zandvoort/20459
Ik vind alles mooi Ron...ik meld me wel voor een biertje op het strand.
Over 14 dagen zit ik weer in thailand....en dan weer zon zat tot april.De wintertruien heb ik al ingeleverd bij het leger des heils. En als het leven me teveel word meld ik me bij Elst..beloofd!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Thailand....".The day after"

#111 Bericht door elst99 » donderdag 27 augustus 2015, 18:50

Je hoeft je bij mij niet te melden hoor, heb mijn taak als moeder al heel lang geleden vervuld.
Speel nog oma, zo af en toe en daar wil ik het bij laten.
Was er alleen nieuwsgierig naar!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hanshu

Re: Thailand....".The day after"

#112 Bericht door hanshu » donderdag 27 augustus 2015, 19:21

elst99 schreef:Je hoeft je bij mij niet te melden hoor, heb mijn taak als moeder al heel lang geleden vervuld.
Speel nog oma, zo af en toe en daar wil ik het bij laten.
Was er alleen nieuwsgierig naar!
ok...het antwoord is nee..

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Thailand....".The day after"

#113 Bericht door Duncan » donderdag 27 augustus 2015, 21:33

Controle ja, was behoorlijk, wordt minder, omdat ik dan gewoon de bal terugkaats. Zij weet niet wat ik hier doe, ik niet wat zij daar doet. En ik heb haar uitgelegd dat als ik me constant daarom druk zou maken er niks meer uit mijn vingers ziou komen en me maar depressief op de bank zou hangen, als ik al voor dat piekeren en zorgen maken tijd ( of zin ) zou hebben.
Maar soms mag ik ook graag even jaloers spelen hoor, houdt haar scherp :giggle:

Elst, tolereer je meer van je huidige partner. Sja, verstand komt met de jaren... Ik denk dat na elke mislukte relatie je weer een paar extra piketpaaltjes slaat wat je in ieder geval niet meer wil, om sommige zaken maak je je niet meer zo druk, en je zegt er ook makkelijker weer gedag tegen. Als ik nu de 20-jarige Duncan zou zien met de toekomstige moeder van zijn kind zou ik maar 1 ding tegen hem zeggen. "Run, Duncan, run!". En niet omdat mijn zoon niet lief is, maar het mens spoorde niet.

En de huidige, is simpelweg het liefste meisje wat ik ooit heb leren kennen. Er zit geen greintje kwaad aan, ook nooit knorrig of humeurig ( en ja, genoeg dingen die ik wel graag anders zou zien, maar dat heeft zij bij mij natuurlijk ook ) , dus ja, daar pik je dan wel meer van.

Maar ik heb haar ook gezegd dat zij mijn laatste relatie ooit is ( of hij nou eindigt in een knallende ruzie met mijn spullen daar in de fik en ik achtervolgd wordt door boze dorpelingen met fakkels en geweren of als 1 van ons opgestookt wordt ) want ik heb geen zin meer om die energie en tijd erin te investeren. Kan prima voor mezelf zorgen, verveel me nooit en als er gekonijnd moet worden ga ik wel de stad in en doe ik net alsof ik aardig en sympathiek ben ;) .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#114 Bericht door driver » donderdag 27 augustus 2015, 21:40

Duncan schreef: Maar ik heb haar ook gezegd dat zij mijn laatste relatie ooit is ( of hij nou eindigt in een knallende ruzie met mijn spullen daar in de fik en ik achtervolgd wordt door boze dorpelingen met fakkels en geweren of als 1 van ons opgestookt wordt ) want ik heb geen zin meer om die energie en tijd erin te investeren. Kan prima voor mezelf zorgen, verveel me nooit en als er gekonijnd moet worden ga ik wel de stad in en doe ik net alsof ik aardig en sympathiek ben ;) .
Ik deel vaker je mening op bepaalde punten maar dit stukje van jou zo denk ik er ook over zo ongeveer.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thailand....".The day after"

#115 Bericht door jumbo » vrijdag 28 augustus 2015, 02:03

elst99 schreef:De meeste reacties waarvan de Thaise in Nederland leeft of de situatie in Nederland kent, waar het meestal toch een situatie is waar ze afhankelijk is van Nederlandse partner.
Kan me ook voorstellen dat de situatie in Thailand wonend, qua taal, familie, vrienden dan toch een andere is, de Nederlandse man zich aan de Thaise moet aanpassen.
Ik denk, wonend in Thailand met een Thaise partner, dat beiden zich moeten aanpassen aan de nieuwe situatie, maakt overigens niet uit welk land je woont, het gaat vaak over culture dingetjes, maar dat is ook zo met een (nieuwe) nederlandse partner als je daarmee gaat samenwonen.... je moet toch 'samen wonen' en dat is anders als alleen en je eigen regels volgen, voor zover aanwezig.
De enige echte aanpassingen hier zijn het familie leven en taal, de rest zijn factoren
Zelf van Aziatische afkomst (her)ken ik de betrokkenheid met familie leven dus dat was geen probleem en dan Thai als taa, nou ja er kon nog wel een taal bij... :)

Ik zou mijn vrouw niet meenemen naar NL om daar te gaan wonen, maar dat is een persoonlijke beslissing en mede ingegeven omdat ik in Azie werk en zelf niet terug moet, wil of denk te gaan. Als ik onverhoopt terug zou gaan of ergens anders heen, dan blijft ze alsnog in Thailand, bij ons gezin, haar familie en haar omgeving. Die beslissing heb ik al voor haar gemaakt, maar zal niet anders uitvallen als ik haar zou vragen. Ik werk nu in China en ze is nu een maandje mee, nieuwsgierig naar mijn woon- en leefomgeving. Wel zo gezellig overigens, hehehe

Het speelt uiteraard wel mee in mijn beslissing dat ze niet meegaat als ik voor een switch kies en maakt de beslissing om in Azie te blijven tot op heden eenvoudiger, kwa bereikbaarheid, maar never say never... er is nog veel te zien en als je ergens werkt en woont dan proef je de echte sfeer van een land en volk.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Thailand....".The day after"

#116 Bericht door Ashakorat » dinsdag 01 september 2015, 08:14

Wat doe je voor werk Jumbo als ik dat vragen mag?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#117 Bericht door ron » zaterdag 13 mei 2017, 11:44

Mooi draadje om weer op te pakken.
Dat er plannen zijn om in de toekomst toch weer Thailand als gedeeltelijke
home-stay te gaan beschouwen had ik mij niet kunnen voorstellen destijds bij ons vertrek.
Natuurlijk zijn wij na ons vertrek alweer een paar keer op vakantie geweest in Thailand,
maar vakantie of daadwerkelijk wonen is niet te vergelijken.
De zekerheid dat je binnen 6 weken weer in Nederland bent geeft toch een heel ander gevoel.

Een gevoel van vrijheid en natuurlijk de zekerheid dat je goed verzekerd bent
voor de eventuele zorgkosten,mocht er daadwerkelijk iets gebeuren.
In Thailand ligt een (verkeers-)ongeluk altijd op de loer,hoe goed je zelf ook uitkijkt.
Ook het feit dat de meeste ferang een leeftijd hebben waarbij de risicofactor op het krijgen van een nare ziekte groter is,
speelt een belangrijke rol in de afweging om in Nederland de stekker uit het stopcontact te trekken
en men zich uit laat schrijven om als vaste bewoner van Thailand verder door het leven te gaan.

Ik heb er ondertussen al verscheidene zien gaan en komen,toen bleek dat de afgesloten verzekering in Thailand
niet zo zaligmakend was als bij het afsluiten van de polis voor ogen werd gehouden.
Niet specifiek alleen uit Thailand,maar ook uit andere landen verneem ik van mensen dat het
"wankele" zorgstelsel in Nederland helemaal niet zo wankel blijkt vergeleken met andere landen.

De 4-8 regeling waar velen gebruik van maken is hiervoor een ideale oplossing m.i.,
en moet men de eventuele kosten als een huisje hier en een paar tickets maar op de koop toe nemen.
Ook hier lijkt mij op de juiste manier wel een mouw aan te passen.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Thailand....".The day after"

#118 Bericht door wanadee » zaterdag 13 mei 2017, 14:35

ron schreef:Mooi draadje om weer op te pakken.
Dat er plannen zijn om in de toekomst toch weer Thailand als gedeeltelijke
home-stay te gaan beschouwen had ik mij niet kunnen voorstellen destijds bij ons vertrek.
Natuurlijk zijn wij na ons vertrek alweer een paar keer op vakantie geweest in Thailand,
maar vakantie of daadwerkelijk wonen is niet te vergelijken.
De zekerheid dat je binnen 6 weken weer in Nederland bent geeft toch een heel ander gevoel.

Een gevoel van vrijheid en natuurlijk de zekerheid dat je goed verzekerd bent
voor de eventuele zorgkosten,mocht er daadwerkelijk iets gebeuren.
In Thailand ligt een (verkeers-)ongeluk altijd op de loer,hoe goed je zelf ook uitkijkt.
Ook het feit dat de meeste ferang een leeftijd hebben waarbij de risicofactor op het krijgen van een nare ziekte groter is,
speelt een belangrijke rol in de afweging om in Nederland de stekker uit het stopcontact te trekken
en men zich uit laat schrijven om als vaste bewoner van Thailand verder door het leven te gaan.

Ik heb er ondertussen al verscheidene zien gaan en komen,toen bleek dat de afgesloten verzekering in Thailand
niet zo zaligmakend was als bij het afsluiten van de polis voor ogen werd gehouden.
Niet specifiek alleen uit Thailand,maar ook uit andere landen verneem ik van mensen dat het
"wankele" zorgstelsel in Nederland helemaal niet zo wankel blijkt vergeleken met andere landen.

De 4-8 regeling waar velen gebruik van maken is hiervoor een ideale oplossing m.i.,
en moet men de eventuele kosten als een huisje hier en een paar tickets maar op de koop toe nemen.
Ook hier lijkt mij op de juiste manier wel een mouw aan te passen.

Ron.
Toevallig een paar dagenngeleden uitgerekend hoeveel vaste lasten ik hebnin nederland met een eigen huis. Kom ik toch nog op zo'n 800 euro per maand. Buiten de vliegtickets uiteraard voor ons beiden. Toch nog een een stevig bedrag wat niet iedereen op zal kunnen brengen.
Laatst een topic gelezen dat iemand een kleine kamer huurde waar hij 4 maanden per jaar zat voor een klein bedrag, stuk goedkoper masr ik zie mezelf niet 4 maanden per jaar in een kamertje zitten. Masr voor sommigen is het misschien een oplossing.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#119 Bericht door ron » zaterdag 13 mei 2017, 14:42

Zet daar de zorgverzekering tegenover die je in Thailand zou moeten betalen,in jou geval dus x2.
Een zorgverzekering dus die net zoveel dekt als de Nederlandse,zonder de verplichte keuring etc.
Ben je daar alleen al meer voor kwijt dan die 800 p/m en je tickets.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Thailand....".The day after"

#120 Bericht door genesis » zaterdag 13 mei 2017, 20:36

ron schreef:
De 4-8 regeling waar velen gebruik van maken is hiervoor een ideale oplossing m.i.,
en moet men de eventuele kosten als een huisje hier en een paar tickets maar op de koop toe nemen.
Ook hier lijkt mij op de juiste manier wel een mouw aan te passen.

Ron.
Mee eens!

Leuk dat je weer terug bent "lawaai papegaai'. :mrgreen:

Genesis

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”