Thailand....".The day after"

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Thailand....".The day after"

#121 Bericht door ron » zondag 14 mei 2017, 00:37

Hoi "Genesis"

Jou verwelkoming is voor mij in ieder geval een "Openbaring" :P


Groet Ron. :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Thailand....".The day after"

#122 Bericht door wanadee » zondag 14 mei 2017, 01:20

ron schreef:Zet daar de zorgverzekering tegenover die je in Thailand zou moeten betalen,in jou geval dus x2.
Een zorgverzekering dus die net zoveel dekt als de Nederlandse,zonder de verplichte keuring etc.
Ben je daar alleen al meer voor kwijt dan die 800 p/m en je tickets.
Wat je dan ook mee moet rekenen is de 200 euro heffingskorting die je minder krijgt en de alleenstaanden aow valt weg. Dus bijna 600 euro minder netto. Nu kan ik nog gebruik maken van de "twee huizen regeling" maar als ik bij mijn meisje intrek niet meer.
Heb het een tijd terug wel overwogen, een huisje kopen omgeving hua hin oid en dan blijft die twee huizen regeling ook in stand. Maar heb uiteindelijk toch hiervoor gekozen.

Uiteindelijk vind ik het ook wel leuk om een paar maanden in nederland te zijn, wat tripjes maken parijs, londen, weer nederlandse kost eten. En tegen de tijd dat de zomer voorbij is zie ik weer uit naar mijn 8 maanden thailand :thumbsup:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Thailand....".The day after"

#123 Bericht door elst99 » zondag 14 mei 2017, 07:43

Wij hebben het 15 jaar gedaan de 8/4 en Ok, was fijn en we konden het betalen, huis in Nederland en heel jaar huurhuis in Hua Hin.
Maar het ging ons toch opbreken, het blijft een heel georganiseer, vooral als er niemand in woont en wil je niet terugkomen in een 'verwaarloosd' huis en tuin.
Toch mensen inhuren, voor post en schoonhouden!
We werden wat krakkemikkerig, reizen werd toch wel vermoeiend en hebben de knoop doorgehakt en besloten terug naar Nederland en dat was toch ook wel weer fijn, de tuin veranderen, in huis weer planten, je kennissen en vrienden weer regelmatig over de vloer, ging weer rust vanuit.
Het ongecompliceerde van Thailand dat missen we. Hand omhoog het busje stopt, de hele dagen winkels en markten open het buiten de deur eten voor een prikkie, weinig verplichtingen, het makkelijke en goedkope reizen, ja een beetje heimwee hebben we wel.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Thailand....".The day after"

#124 Bericht door wanadee » zondag 14 mei 2017, 07:48

elst99 schreef:Wij hebben het 15 jaar gedaan de 8/4 en Ok, was fijn en we konden het betalen, huis in Nederland en heel jaar huurhuis in Hua Hin.
Maar het ging ons toch opbreken, het blijft een heel georganiseer, vooral als er niemand in woont en wil je niet terugkomen in een 'verwaarloosd' huis en tuin.
Toch mensen inhuren, voor post en schoonhouden!
We werden wat krakkemikkerig, reizen werd toch wel vermoeiend en hebben de knoop doorgehakt en besloten terug naar Nederland en dat was toch ook wel weer fijn, de tuin veranderen, in huis weer planten, je kennissen en vrienden weer regelmatig over de vloer, ging weer rust vanuit.
Het ongecompliceerde van Thailand dat missen we. Hand omhoog het busje stopt, de hele dagen winkels en markten open het buiten de deur eten voor een prikkie, weinig verplichtingen, het makkelijke en goedkope reizen, ja een beetje heimwee hebben we wel.
15 jaar poets je ook niet zo maar weg Elst, dat zijn heel wat herinneringen.
Wij hebben het voordeel dat we in het geboortedorp van ta wonen, dus op bet huis wordt gepast en de tuin wordt bijgehouden door de buurkinderen voor een grijpstuiver. Is ook nooit langer dan drie maanden, als je er 8 maanden niet bent wordt het wel wat gecompliceerder.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#125 Bericht door driver » zondag 14 mei 2017, 09:19

Met het ouder worden komen de gebreken zeggen toch .En dan is vliegen / mobiliteit ect vaak een hele opgave.
Mijn onlangs overleden vader woonde jaren in Canada maar kwam terug omdat hij daar eigenlijk wegkleunde , Lees eenzaam/ heimwee naar Nederland .
Het laatste jaar hier in Nederland..ziek..rolstoel erbij..moeilijk lopen..ect .
Dan kun je uiteindelijk toch beter hier in Nederland zijn dan elders lijkt me .
Kies je voor elders moet je bij dit soort dingen wel stilstaan vindt ik.
Nu is hij vorige week in een Nederlands hospice vredig ingeslapen nadat er nog bezoek was geweest .
Hoe was dat in Canada gegaan ?
Misschien wat goede kennissen erbij thats all.

Thailand..ziek..gebrekkig..Wel mensen om je heen dan nog zijn wat dingen lastig denk ik zoals verblijfs documenten oid .
Ben je op een bepaald moment te oud/zwak om te reizen/auto in/uit of vliegen zul je dus in Thailand je laatste jaren moeten slijten .
Wil iedereen dat ?

8/4 regeling is perfect zolang je het kunt denk ik.
Elst geeft aan het niet meer te kunnen maar heeft ook geen familie ect in Thailand dus iets makkelijker wslijk om niet meer te gaan dan de mensen die wel Thaise banden hebben.

Wat Suk en mij betreft : Wonen in Thailand is voor mij denk ik geen optie als ik me ook nog verzekeren wil.
Zoveel haken en ogen en ook dat achterlijke visum gedoe heb ik weinig zin in eigenlijk.
Geld op een rekening zetten..papierwerk regelen..taalproblemen erbij ..Niks voor een ongeduldig type als mij denk ik.
Thais leren ?..Als ik er ga wonen wel nu nog niet .

Maar wie weet verander ik toch van gedachten ..Want ben ik in Thailand vermaak ik me ook wel weer eigenlijk duszz...Het kan alle kanten op bij mij..Hongarije..Roemenië..Of toch gewoon hier in Nederland blijven .. :giggle:
Laatst gewijzigd door driver op zondag 14 mei 2017, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

hanshu

Re: Thailand....".The day after"

#126 Bericht door hanshu » zondag 14 mei 2017, 09:40

Ik doe ook de 8/4...
Het reizen gaat wel tegenstaan inderdaad maar als dat niet meer wil ga ik maar business class vliegen ofzo.
Ik heb geen kosten voor wonen in Nederland en ook niet in Thailand dus het maakt niet zoveel uit waar ik zit.
Kan elk jaar weer anders zijn. [|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Thailand....".The day after"

#127 Bericht door elst99 » zondag 14 mei 2017, 11:23

Ja jij komt iedere keer in een opgemaakt bedje, kun je niet vergelijken hè! Mocht je wat mankeren wordt dat in beide landen opgelost, jij hebt een luxe probleem!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hanshu

Re: Thailand....".The day after"

#128 Bericht door hanshu » zondag 14 mei 2017, 11:35

Best wel een moeilijke keus telkens , Elst
Zit ik hier of zit ik daar.
Ik stond in Maart met Arie en Sukanya op het strand in Zandvoort en in April in de Isan en straks in juni op Koh Samui....
Het kan slechter........
Maar ik ben nu nog een jonge kerel en ik weet niet hoe lang ik dit vol ga houden.
Misschien de kerst in Elst?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Thailand....".The day after"

#129 Bericht door wanadee » zondag 14 mei 2017, 12:04

Zal maar vast wat btterballen inslaan Elst :crazy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#130 Bericht door driver » zondag 14 mei 2017, 12:07

hanshu schreef:Best wel een moeilijke keus telkens , Elst
Zit ik hier of zit ik daar.
Ik stond in Maart met Arie en Sukanya op het strand in Zandvoort en in April in de Isan en straks in juni op Koh Samui....
Het kan slechter........
Maar ik ben nu nog een jonge kerel en ik weet niet hoe lang ik dit vol ga houden.
Misschien de kerst in Elst?
Dat Koh Samui lijkt me helemaal niks dus makkelijke keuze :mrgreen:

hanshu

Re: Thailand....".The day after"

#131 Bericht door hanshu » zondag 14 mei 2017, 12:15

driver schreef:
hanshu schreef:Best wel een moeilijke keus telkens , Elst
Zit ik hier of zit ik daar.
Ik stond in Maart met Arie en Sukanya op het strand in Zandvoort en in April in de Isan en straks in juni op Koh Samui....
Het kan slechter........
Maar ik ben nu nog een jonge kerel en ik weet niet hoe lang ik dit vol ga houden.
Misschien de kerst in Elst?
Dat Koh Samui lijkt me helemaal niks dus makkelijke keuze :mrgreen:
Samui heb ik vele voetstappen liggen en La heeft er jaren gewoond en gewerkt. Mijn franse broer/vriend heeft er een villa leeg staan en ik wist nog niks voor mijn verjaardag.
En ach....ik voel me overal thuis zolang het zonnetje schijnt en de chang koud staat.
Maar Elst blijft in het achterhoofd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailand....".The day after"

#132 Bericht door driver » zondag 14 mei 2017, 12:17

hanshu schreef:
driver schreef:
hanshu schreef:Best wel een moeilijke keus telkens , Elst
Zit ik hier of zit ik daar.
Ik stond in Maart met Arie en Sukanya op het strand in Zandvoort en in April in de Isan en straks in juni op Koh Samui....
Het kan slechter........
Maar ik ben nu nog een jonge kerel en ik weet niet hoe lang ik dit vol ga houden.
Misschien de kerst in Elst?
Dat Koh Samui lijkt me helemaal niks dus makkelijke keuze :mrgreen:
Samui heb ik vele voetstappen liggen en La heeft er jaren gewoond en gewerkt. Mijn franse broer/vriend heeft er een villa leeg staan en ik wist nog niks voor mijn verjaardag.
En ach....ik voel me overal thuis zolang het zonnetje schijnt en de chang koud staat.
Maar Elst blijft in het achterhoofd.
Ik ken Samui niet hoor was een geintjuh ;)

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”