Ok, begrijpelijk. Draai dan in ieder geval eens de brandstofvuldop los en kijk eens wat de meter doet.wanadee schreef:Hi Tonboy. Ik ga (kan) daar niet zelf mee aan de gang, bovendien heb ik garantie. Nu de heren bij de garage in Korat met eigen ogen geconstateerd hebben wat er fout is, ga ik er van uit dat ze nu de juiste antwoorden los kunnen peuteren uit Bangkok.Tonboy schreef:tips :
Ten eerste vervang het brandstoffilter en kijk de ontluchting van de tank na, ook daarop zit namelijk een (koolstof)filter.
Verbruiksgegevens zijn niet alleen afhankelijk van de de brandstofinhoudsmeter, maar ook van een flowsensor in de brandstofleiding, beide geven hun data door aan de ECU. Ook die kan vervuilen of defect raken.
Autoproblemen
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 229
- Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
- Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
- Contacteer:
Re: Autoproblemen
-
- Expat
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
- Locatie: Korat
Re: Autoproblemen
Oke, ga ik doen, moet ik alleen wel eerst weer voltanken want nu is er al een 15 liter uit en dan begint hij weer "normaal" te doenTonboy schreef:Ok, begrijpelijk. Draai dan in ieder geval eens de brandstofvuldop los en kijk eens wat de meter doet.wanadee schreef:Hi Tonboy. Ik ga (kan) daar niet zelf mee aan de gang, bovendien heb ik garantie. Nu de heren bij de garage in Korat met eigen ogen geconstateerd hebben wat er fout is, ga ik er van uit dat ze nu de juiste antwoorden los kunnen peuteren uit Bangkok.Tonboy schreef:tips :
Ten eerste vervang het brandstoffilter en kijk de ontluchting van de tank na, ook daarop zit namelijk een (koolstof)filter.
Verbruiksgegevens zijn niet alleen afhankelijk van de de brandstofinhoudsmeter, maar ook van een flowsensor in de brandstofleiding, beide geven hun data door aan de ECU. Ook die kan vervuilen of defect raken.
-
- Expat
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
- Locatie: Korat
Re: Autoproblemen
Heb het geprobeerd tonboy maar geen verschil. Nu maar wachten tot de "specialisten" van zich laten horen. Het zal er wel op uit draaien dat ik er self weer achteraan moet.
-
- Expat
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
- Locatie: Korat
Re: Autoproblemen
Vanuit Bangkok heeft de garage het advies gegeven om de elektronika in het dashboard te vervangen. Dus het gedeelte dat het signaal ontvangt. Ik ben geen technicus maar mijn gevoel zegt me dat het te maken heeft met hetgene at het signaal stuurt.
We zullen het zien, afspraak voor morgen. Gelukkig is de garage op loopafstand van The Mall dus kan ik mijn tijd nuttig en aangenaam besteden. Heb wel weer trek is een echt pizzaen Brake zit niet in de buurt
We zullen het zien, afspraak voor morgen. Gelukkig is de garage op loopafstand van The Mall dus kan ik mijn tijd nuttig en aangenaam besteden. Heb wel weer trek is een echt pizzaen Brake zit niet in de buurt
-
- Volwaardig lid
- Berichten: 229
- Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
- Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
- Contacteer:
Re: Autoproblemen
Dat gevoel van jou is volgens mij ook heel goed. Signalen van de ECu af, naar het dashboard toe, zijn te meten met een OBD meter, zoals een tech-2. Maar meten doen de Thaise garages niet echt aan, zo heb ik het gevoel. Meer van "als het kapot is vervangen we het".wanadee schreef:Ik ben geen technicus maar mijn gevoel zegt me dat het te maken heeft met hetgene at het signaal stuurt.
Ik heb gisteren eindelijk mijn huishoudelijke spullen (zeevracht) binnen gehad met daarin 2 m2 aan garagegereedschap. Onder andere een remvloeistof-hygroscoopmeter.
3 weken geleden heeft men op aanraden van mij de remmen gecontroleerd, die waren prima, zei men. Toch gevraagd de remmen fysiek te controleren , en niet alleen maar op de remmentestbank (jaja, die had men). Achterremvoeringen verbrand dus. Vervangen koste geen drol (3200 THB) en remt een stuk beter.
Op de vraag of men de remvloeistof gecontroleerd had, zei men ja. Waarschijnlijk alleen de kleur en hoeveelheid, want nu bij het meten van de remvloeistof blijkt het vochtgehalte veel hoger dan normaal. Oude vloeistof dus. Heel fijn voor in de bergen of bij langdurig remmen. Om vragen te voorkomen zal ik volgende week naar de Isuzu garage mét DOT 5.1 remvloeistof en uitgebreide documentatie hierover. Zou het zelf ook kunnen vervangen, heb helaas nog geen compressor om de boel te ontluchten cq vacuum te trekken. Dat was , naast een degelijke autokrik en een lasapparaat, het enige dat ik niet van NL heb meegenomen. Maar ik ben allang blij dat het gereedschap er is, kan ik lekker gaan hobbyen.
-
- Expat
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
- Locatie: Korat
Re: Autoproblemen
Kan me voorstellen.
Bij dit soort problemen voel ik me e ht machteloos. In nederland had het allang opgelost geweest. En ik spreek wel wat huis tuin en keuken thai maar niet genoeg om met doe gasten van de garage technisch te gaan babbelen. Heeft me al heel veel moeite gekost voor ze het probleemmserieus namen.
Heb zo een afspraak, daarna weer even bijtanken en maar zien wat er gebeurd.
Bij dit soort problemen voel ik me e ht machteloos. In nederland had het allang opgelost geweest. En ik spreek wel wat huis tuin en keuken thai maar niet genoeg om met doe gasten van de garage technisch te gaan babbelen. Heeft me al heel veel moeite gekost voor ze het probleemmserieus namen.
Heb zo een afspraak, daarna weer even bijtanken en maar zien wat er gebeurd.
- wpdl
- Volwaardig lid
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
- Locatie: Nakhon Ratchasima
-
- Expat
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
- Locatie: Korat
Re: Autoproblemen
Haha, ben bang dat er niks veranderd is. Alleen mijn km teller staat op nul want ze hebben er een nieuwe unit in gezet
Maar ik heb evengoed een pizza gegeten in the mall
-
- Expat
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28
-
- Expat
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
- Locatie: Korat
Re: Autoproblemen
Dank je wel, je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Ps, ga voor het juiste antwoord naar de moppentrommel
- Arietwee
- Volwaardig lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
- Contacteer:
Re: Autoproblemen
Nu alles goed of heb je je auto in de fik gestoken?
-
- Expat
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
- Locatie: Korat
Re: Autoproblemen
Ik ben er vorige week weer langs geweest want er was niks veranderd.
Nu kwam er een juffrouw van kantoor bij die engels sprak en "technisch onderlegd". De manager was in bangkok dus die kon ik niet spreken.
Zij heeft ongeveer 1,5 uur op me ingepraat dat het normaal was. ongelooflijk wat ze er allemaal niet bij verzinde om te benadrukken dat het normaal was. Als die tijd zat het hoofd te hnisvhe dienst er stilzwijgend naast.
Bv, de range heeft een geheugen dus hij fluctueert. "Maar de elektronicaunit is helemaal nieuw, die heeft nog geen geheugen maar is toch fout"
Dat komt omdat ze de elektronica over gezet hebben, dus wel geheugen. "Maar alle meters incl km telker staan op nul, wat is er dan over gezet?"
"En waarom geeft de indicator van de tankinhoud pas na 200 km aan dat er wat uit gaat".?
Allemaal te gek voor woorden. We zaten in een openbare ruimte en ik heb haar diverse malen ronduit verteld dat ik niet in haar smoesjes trap, dat dit niet normaal is, en dat als ze het niet in orde maken ik zwart op wit wil hebben dat dit soort afwijkende meters normaal is voor isuzu. Dat ik echt dtomverbaasd ben dat ze haar eigen verhaaltje geloofd maar dat ik daar niet in trap. En die monteur hield al die tijd wijselijk zijn mond. Meestal praat ik dan thais want ik heb moeite met schakelen en hasr tenglisch was ook niet zo best fus iedereen heeft kunnen meegenieten. Ze heeft diverse malen met rode koontjes daar gezeten. Uiteindelijk ging ze overstag en zou weer contact opnemen met Bangkok die kennelijk ook steeds zeggen dat dit normaal is.
Er zat ook een duitser daar met zijn vrouw die dit allemaal meekreeg en die kennelijk op die vrouw zat te wachten want hij wilde zijn 5 jaar oude isuzuomruilen voor een nieuwe. Dus bij het weg gaan raakte ons groepje met hem aan de praat enmlegde ik uit wat het probleem was, of hij daar ook last van heeft. Toen ging de dame helemaal af want bij hem functioneerde alles normaal na 5 jaar. We hebben wat grappen gemaakt dat het waarschijnlijk aan de kleur lag ed, deze vonversatie was in het engels , de dame kreeg het ook mee. Dus ik heb haar nog ff onder druk gezet, simpelweg omdat ik het onfatsoenlijk vind dat ze zo met hun klanten omgaan.
Ik heb haar ook in het bijzijn van iedereen verteld dat ik het onfatsoenlijk vind dat men steeds belooft terug te bellen maar dat niet doet. Dat was vorige week woensdag. Vandaag kreeg ik mijn vierde telefoontje van haar met de mededeling dat er volgende week iemand uit Bangkok komt speciaal voor mijn auto. De eerdere drie telefoontjes waren om mij op de hoogte te houden dat ze bezeg was
Nu kwam er een juffrouw van kantoor bij die engels sprak en "technisch onderlegd". De manager was in bangkok dus die kon ik niet spreken.
Zij heeft ongeveer 1,5 uur op me ingepraat dat het normaal was. ongelooflijk wat ze er allemaal niet bij verzinde om te benadrukken dat het normaal was. Als die tijd zat het hoofd te hnisvhe dienst er stilzwijgend naast.
Bv, de range heeft een geheugen dus hij fluctueert. "Maar de elektronicaunit is helemaal nieuw, die heeft nog geen geheugen maar is toch fout"
Dat komt omdat ze de elektronica over gezet hebben, dus wel geheugen. "Maar alle meters incl km telker staan op nul, wat is er dan over gezet?"
"En waarom geeft de indicator van de tankinhoud pas na 200 km aan dat er wat uit gaat".?
Allemaal te gek voor woorden. We zaten in een openbare ruimte en ik heb haar diverse malen ronduit verteld dat ik niet in haar smoesjes trap, dat dit niet normaal is, en dat als ze het niet in orde maken ik zwart op wit wil hebben dat dit soort afwijkende meters normaal is voor isuzu. Dat ik echt dtomverbaasd ben dat ze haar eigen verhaaltje geloofd maar dat ik daar niet in trap. En die monteur hield al die tijd wijselijk zijn mond. Meestal praat ik dan thais want ik heb moeite met schakelen en hasr tenglisch was ook niet zo best fus iedereen heeft kunnen meegenieten. Ze heeft diverse malen met rode koontjes daar gezeten. Uiteindelijk ging ze overstag en zou weer contact opnemen met Bangkok die kennelijk ook steeds zeggen dat dit normaal is.
Er zat ook een duitser daar met zijn vrouw die dit allemaal meekreeg en die kennelijk op die vrouw zat te wachten want hij wilde zijn 5 jaar oude isuzuomruilen voor een nieuwe. Dus bij het weg gaan raakte ons groepje met hem aan de praat enmlegde ik uit wat het probleem was, of hij daar ook last van heeft. Toen ging de dame helemaal af want bij hem functioneerde alles normaal na 5 jaar. We hebben wat grappen gemaakt dat het waarschijnlijk aan de kleur lag ed, deze vonversatie was in het engels , de dame kreeg het ook mee. Dus ik heb haar nog ff onder druk gezet, simpelweg omdat ik het onfatsoenlijk vind dat ze zo met hun klanten omgaan.
Ik heb haar ook in het bijzijn van iedereen verteld dat ik het onfatsoenlijk vind dat men steeds belooft terug te bellen maar dat niet doet. Dat was vorige week woensdag. Vandaag kreeg ik mijn vierde telefoontje van haar met de mededeling dat er volgende week iemand uit Bangkok komt speciaal voor mijn auto. De eerdere drie telefoontjes waren om mij op de hoogte te houden dat ze bezeg was
- wpdl
- Volwaardig lid
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
- Locatie: Nakhon Ratchasima
Re: Autoproblemen
Meestal zijn het wel verstandige leuk uitziende gestudeerde jonge dames.
Vreemd dat ze je in de maling nemen.
Vreemd dat ze je in de maling nemen.
-
- Expat
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28
Re: Autoproblemen
En anders ruil je toch gewoon met die Duitser, bij hem werkt het perfect.
- Arietwee
- Volwaardig lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
- Contacteer:
Re: Autoproblemen
Die komt uit bangkok om je auto in de fik te steken.wanadee schreef:Ik ben er vorige week weer langs geweest want er was niks veranderd.
Nu kwam er een juffrouw van kantoor bij die engels sprak en "technisch onderlegd". De manager was in bangkok dus die kon ik niet spreken.
Zij heeft ongeveer 1,5 uur op me ingepraat dat het normaal was. ongelooflijk wat ze er allemaal niet bij verzinde om te benadrukken dat het normaal was. Als die tijd zat het hoofd te hnisvhe dienst er stilzwijgend naast.
Bv, de range heeft een geheugen dus hij fluctueert. "Maar de elektronicaunit is helemaal nieuw, die heeft nog geen geheugen maar is toch fout"
Dat komt omdat ze de elektronica over gezet hebben, dus wel geheugen. "Maar alle meters incl km telker staan op nul, wat is er dan over gezet?"
"En waarom geeft de indicator van de tankinhoud pas na 200 km aan dat er wat uit gaat".?
Allemaal te gek voor woorden. We zaten in een openbare ruimte en ik heb haar diverse malen ronduit verteld dat ik niet in haar smoesjes trap, dat dit niet normaal is, en dat als ze het niet in orde maken ik zwart op wit wil hebben dat dit soort afwijkende meters normaal is voor isuzu. Dat ik echt dtomverbaasd ben dat ze haar eigen verhaaltje geloofd maar dat ik daar niet in trap. En die monteur hield al die tijd wijselijk zijn mond. Meestal praat ik dan thais want ik heb moeite met schakelen en hasr tenglisch was ook niet zo best fus iedereen heeft kunnen meegenieten. Ze heeft diverse malen met rode koontjes daar gezeten. Uiteindelijk ging ze overstag en zou weer contact opnemen met Bangkok die kennelijk ook steeds zeggen dat dit normaal is.
Er zat ook een duitser daar met zijn vrouw die dit allemaal meekreeg en die kennelijk op die vrouw zat te wachten want hij wilde zijn 5 jaar oude isuzuomruilen voor een nieuwe. Dus bij het weg gaan raakte ons groepje met hem aan de praat enmlegde ik uit wat het probleem was, of hij daar ook last van heeft. Toen ging de dame helemaal af want bij hem functioneerde alles normaal na 5 jaar. We hebben wat grappen gemaakt dat het waarschijnlijk aan de kleur lag ed, deze vonversatie was in het engels , de dame kreeg het ook mee. Dus ik heb haar nog ff onder druk gezet, simpelweg omdat ik het onfatsoenlijk vind dat ze zo met hun klanten omgaan.
Ik heb haar ook in het bijzijn van iedereen verteld dat ik het onfatsoenlijk vind dat men steeds belooft terug te bellen maar dat niet doet. Dat was vorige week woensdag. Vandaag kreeg ik mijn vierde telefoontje van haar met de mededeling dat er volgende week iemand uit Bangkok komt speciaal voor mijn auto. De eerdere drie telefoontjes waren om mij op de hoogte te houden dat ze bezeg was