Testament.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
rdengoede
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: zaterdag 09 april 2016, 16:42

Testament.

#1 Bericht door rdengoede » dinsdag 21 maart 2017, 06:15

Vraagje over het testament.

Op dit moment ben ik bezig met mijn testament.
In Thailand niet zo'n probleem want daar heb ik niets op naam.
In NL heb ik een huis.

Ik heb alleen een lieve thaise vrouw en een thaise stiefzoon als erfgenaam.
Mijn vrouw heeft ook de NL nationaliteit.
Mijn stiefzoon niet.

Kan hij als niet ingezetenen van NL mijn huis in NL erven en bezitten, of stuit dat op problemen.

Alvast mijn dank.

PS.
Weet niet of dit in de goede rubriek staat, anders mag de moderatie dit wel verplaatsen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Testament.

#2 Bericht door wanadee » dinsdag 21 maart 2017, 06:22

Lijkt me geen probleem. Ik heb zowel in nederland als in thailand bezittingen. Hier in thailand een testament geregeld door een advocaat. Mijn notaris in nederland is tevens de uitvoerder van het testament in nederland , testamentair executeur heet dat dacht ik, en neemt bij overlijden contact op met de advocaat in thailand die de gegevens van mijn meisje heeft. Dus ook mijn bezittingen in nederland gaan naar haar toe.
Mijn notaris heeft geen voorbehoud gemaakt terwijl ze weet dat mijn meisje in thailand haar officiele domicili heeft, dus ik denk geen probleem.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Testament.

#3 Bericht door hutspot » dinsdag 21 maart 2017, 07:35

wanadee schreef:Lijkt me geen probleem. Ik heb zowel in nederland als in thailand bezittingen. Hier in thailand een testament geregeld door een advocaat. Mijn notaris in nederland is tevens de uitvoerder van het testament in nederland , testamentair executeur heet dat dacht ik, en neemt bij overlijden contact op met de advocaat in thailand die de gegevens van mijn meisje heeft. Dus ook mijn bezittingen in nederland gaan naar haar toe.
Mijn notaris heeft geen voorbehoud gemaakt terwijl ze weet dat mijn meisje in thailand haar officiele domicili heeft, dus ik denk geen probleem.

Je kan je bezitting idd willen nalaten aan je meisje, maar als je bijvoorbeeld kinderen hebt gaat dat niet zonder hun instemming... en die kan je vooraf regelen.
Ik geef dit aan omdat iedereen zijn situatie anders is... (ex) vrouwen en/of kinderen kan je niet zomaar buitenspel zetten.. ongeacht hoe de relatie is..

rdengoede
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: zaterdag 09 april 2016, 16:42

Re: Testament.

#4 Bericht door rdengoede » woensdag 22 maart 2017, 06:49

Dank voor de antwoorden, zal in de zomer als ik weer in NL ben eens bij een notaris langs gaan en dit bespreken.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Testament.

#5 Bericht door wanadee » woensdag 22 maart 2017, 07:50

Misschien en idee om een kopie van hun ID mee te nemen dan zijn ze wat makkelijker op te sporen in het geval dat.

rdengoede
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: zaterdag 09 april 2016, 16:42

Re: Testament.

#6 Bericht door rdengoede » woensdag 22 maart 2017, 08:35

De begunstigden hadden een goed advies, verkoop het huis en geniet zelf van het geld en laat ons maar een beetje mee genieten.

Dus zit nu een beetje te denken in de richting van wat stille doet, een hospita zoeken en het huis verkopen.
Maar moet nog alles eens rustig overpeinzen en overleggen met een notaris of belastingadviseur.

Vooralsnog ben ik gezond en heb niet zo'n haast, maar je weet nooit wat er kan gebeuren en dan kan het beter geregeld zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”