Even wat vraagjes over VISA! (Help)

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#1 Bericht door Backpackur » donderdag 20 juli 2017, 13:37

Hey allemaal!

Inmiddels heb ik 6 maanden een relatie met mijn Thaise vriendin, ze wilt rond november/december 2 maanden naar Nederland komen.
Ze mag dan hier bij mijn ouders in huis verblijven en we gaan reizen naar Duitsland, Oostenrijk etc. Ze word trouwens in September 18 dus
dan gaat ze een paspoort aanvragen en uiteindelijk het visum. Op de website van het IND heb ik al gelezen wat er allemaal nodig is, zo moet ik dus
het formulier invullen en inleveren bij de gemeente dat ze hier verblijft gedurende haar 2 maanden.

Ik wil GEEN garant staan, dus puur particuliere logiesverstrekking. Zij heeft namelijk zelf de benodigde 34 euro per dag x 60 dagen op haar rekening staan. Ze
werkt in een koffiebar en heeft voorderest geen contract, gewoon zwart zoals het in Thailand meestal gaat. Ik heb haar dus gevraagd of het mogelijk is dat haar baas een brief
schrijft voor de ambassade met daarin dat zij werkt bij zijn bedrijf (bedrijfsnaam erbij blabla) en dat ze verwacht word om daar naar die 2 maanden weer te komen werken, of dat ze dat iig mag.

1. Is dit voldoende bewijs dat ze terugkeert naar NL? Aangezien zon brief dan wss in het Thais zal zijn en verder niet super professioneel (geen groot bedrijf) en gezien ik niet garant sta verder?

2. Zo niet, wat raden jullie aan om te doen? Ze woont bij dr opa en oma en heeft voorderest geen ontroerend goed oid.
En raden jullie het aan dat ik ook een briefje schrijf via word en dat digitaal opstuur naar haar met daarin dat ik uitleg dat wij een relatie hebben, ze naar NL wilt om met me te reizen kerst mee te maken etc en dat ik er uiteraard voor zorg dat ze op tijd terugkeert naar Thailand en daar evt een foto van ons beide bij toevoeg?'

3. En gaat dit dan om een toerisme visum? Ja toch?

Alvast bedankt voor jullie wijze antwoorden! [8)

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#2 Bericht door Arietwee » donderdag 20 juli 2017, 14:24

Relatie met een meisje van 17. Kijk maar uit want ze gooien je de bak in!.

Vergeet dat visum maar. En wacht een half jaar en probeer het dan. Maar of je vriendinnetje zoveel geduld heeft?

Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#3 Bericht door Backpackur » donderdag 20 juli 2017, 14:29

Arietwee schreef:Relatie met een meisje van 17. Kijk maar uit want ze gooien je de bak in!.

Vergeet dat visum maar. En wacht een half jaar en probeer het dan. Maar of je vriendinnetje zoveel geduld heeft?
Hoezo? Ben zelf niet veel ouder lol. In september word ze al 18. Graag serieuze reacties.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#4 Bericht door ron » donderdag 20 juli 2017, 14:41

Niet garant staan/...oké.
Alleen garant voor haar slaapplaats. :P

Dus zij komt eigenlijk als Thai zijnde op vakantie in Nederland.
34 euro per dag om te besteden is de eis om toegelaten te worden in de EU?
Ik heb mij daar eigenlijk nooit zo in verdiept maar zal eens kijken hoe dat zit.

Lijkt mij een simpele bedoening eerlijk gezegd en zou Nederland momenteel nog een stukje voller zitten met ongewenste vreemdelingen die op deze wijze het land zouden kunnen inreizen.
Garantie d.m.v.een briefje van haar werk dat zij over twee maanden terug verwacht wordt haalt m.i. weinig uit,
en bedenk wel dat alle aangeleverde documenten door een beëdigd bureau vertaald zijn etc.

Een simpelere oplossing zou zijn om aan je ouders te vragen of zij garant willen staan.
Ook moet het meisje een verzekering afsluiten voor de periode van haar reisduur.

Succes in ieder geval.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#5 Bericht door Backpackur » donderdag 20 juli 2017, 14:47

ron schreef:Niet garant staan/...oké.
Alleen garant voor haar slaapplaats. :P

Dus zij komt eigenlijk als Thai zijnde op vakantie in Nederland.
34 euro per dag om te besteden is de eis om toegelaten te worden in de EU?
Ik heb mij daar eigenlijk nooit zo in verdiept maar zal eens kijken hoe dat zit.

Lijkt mij een simpele bedoening eerlijk gezegd en zou Nederland momenteel nog een stukje voller zitten met ongewenste vreemdelingen die op deze wijze het land zouden kunnen inreizen.
Garantie d.m.v.een briefje van haar werk dat zij over twee maanden terug verwacht wordt haalt m.i. weinig uit,
en bedenk wel dat alle aangeleverde documenten door een beëdigd bureau vertaald zijn etc.

Een simpelere oplossing zou zijn om aan je ouders te vragen of zij garant willen staan.
Ook moet het meisje een verzekering afsluiten voor de periode van haar reisduur.

Succes in ieder geval.

Ron.
Bedankt voor je reactie!

Ja je hoeft niet garant te staan als ze zichzelf kan onderhouden met 34 euro per dag dat je hier bent staat er, mijn ouders hebben een lastige situatie op dit moment kwa werk dat afgelopen is dus daarom is financieel garant staan vanuit ons niet mogelijk.

Wat bedoel je met ''alle aangeleverde documenten door een beeidigd bureau vertaald zijn etc''? Dat je geen documenten mag inleveren in een andere taal, alleen in het NL?

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#6 Bericht door mooatje » donderdag 20 juli 2017, 15:06

In Belgie moet je iets minder dan 100€ per dag hebben als je geen garant hebt.Ik ken de juiste regels voor Nederland niet,maar zou het zoveel minder zijn?Een jonge vrouw van 18 die 2 maanden naar hier komt zal ook al een probleem zijn want geen enkele legale werkgever in Thailand geeft zijn personeel 2 maanden verlof.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#7 Bericht door mooatje » donderdag 20 juli 2017, 15:10

Begin eens met hier te kijken en klik op VFS-Global.Daar zal ze toch terecht moeten.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... nd-bangkok
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#8 Bericht door KhunSugar » donderdag 20 juli 2017, 15:13

Ik heb geen idee hoe tolerant men op de Nederlandse ambassade in Bangkok is, mocht het voor België zijn dan mag ze een kruis maken over dat bezoek.

Geen officieel werk, geen visum zonder garantstelling.
Los daarvan noemen ze dit geen relatie op de ambassade maar kalverliefde, vakantie liefje...
Maar goed, Nederland is België niet, blijf dus maar dromen.

[|)

Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#9 Bericht door Backpackur » donderdag 20 juli 2017, 15:18

KhunSugar schreef:Ik heb geen idee hoe tolerant men op de Nederlandse ambassade in Bangkok is, mocht het voor België zijn dan mag ze een kruis maken over dat bezoek.

Geen officieel werk, geen visum zonder garantstelling.
Los daarvan noemen ze dit geen relatie op de ambassade maar kalverliefde, vakantie liefje...
Maar goed, Nederland is België niet, blijf dus maar dromen.

[|)
Gelukkig is Nederland, België niet inderdaad haha.

Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#10 Bericht door Backpackur » donderdag 20 juli 2017, 22:55

Trouwens, we gaan samen ook reizen dus moet ze een toerism visum aanvragen of family and friends?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#11 Bericht door wpdl » vrijdag 21 juli 2017, 03:57

Weinig kans dat het het lukken op de gegevens afgaan die jij verstrekt.
Zou een Thaise law Firm inschakelen als ik haar was of daar eerst eens advies inwinnen wat de slagingskansen zijn.
Kost wat meer maar mensen weten van de hoed en de rand.

Wat informatie betreft eisen.

Eisen, moet je het Schengen-visum aanvraagformulier invullen met je persoonlijke gegevens en niet zoals het lekker klopt.
Dus je zal worden gevraagd om een bewijs van een stabiele financiële achtergrond in de vorm van bankafschriften, vastgoedcertificaten, en andere gerelateerde documenten moeten tonen.
Dus bewijs van reizen en accommodaties zijn nodig, samen met het boeken van hotels ontvangstbewijzen, vliegtickets en routes.
Situatie in het thuisland [getrouwd vrijgezel kinderen werkgever et cetera]
Gezondheid en reisverzekering is een belangrijk vereiste voor het verkrijgen van een Schengenvisum.
Voldoende geld of een garant verklaring zijn een must.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#12 Bericht door Arietwee » vrijdag 21 juli 2017, 05:18

Vergeet het maar. Je kan niet aantonen dat ze ook weer terug gaat. Een briefje van haar baas waar ze net werkt als barmeisje is echt niet genoeg. Ze zijn niet gek. Je denkt te makkelijk. Vergeet het maar.

Backpackur
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 15 november 2016, 03:31

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#13 Bericht door Backpackur » vrijdag 21 juli 2017, 11:44

Trouwens, we gaan samen ook reizen naast dat we ook bij mn huis verblijven dus moet ze een toerism visum aanvragen of family and friends?
Ze is geen barmeisje, werkt in een koffiehuis. En haar familie heeft een bouwbedrijf waar ze evt ook voor kan gaan werken en een briefje kan krijgen, dat zijn er dan al twee.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#14 Bericht door KhunSugar » vrijdag 21 juli 2017, 11:49

Officeel werk met bewijs regelmatige stortingen loon op rekening. De rest telt niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Even wat vraagjes over VISA! (Help)

#15 Bericht door wpdl » vrijdag 21 juli 2017, 12:19

Zoals ik al zij laat ze eens naar een lawyer gaan met een Immigration Services gaan dit is er een als voorbeeld.

http://www.siam-legal.com/foreign-visas ... ailand.php

Heer Sugar geeft meestal op zijn manier wel goede antwoorden maar nu slaapt die een beetje of de eisen in Belgie zijn anders.

Discussie over het sociale leven van je vakantie vriendin heeft mijn interesse niet.
Schengen visum is een reisvisum voor een groot gedeelte van Europa en als pappie lief echt een bouwbedrijf heeft moeten die centen en inspanning weinig voorstellen.
Vooroordeel nee hoor zo redeneert de IND ook. 'Wat moet zo'n jonge dame hier alleen'
Tenslotte wil jij er officieel weinig van weten. 8-)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”