Visa Nederland en Engeland tijdsduur

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#1 Bericht door iammike » zondag 04 september 2016, 11:52

Ik bedenk me net iets en heb jullie inzicht / expertise nodig

We willen ong 3 maanden naar Nederland gaan en daarna 1 maand naar Engeland en dan via AMS terug vliegen naar BKK

Zelfs als mijn echtgenote een 3 maand Multiple Entry (2x) voor Schengen krijgt is dat niet voldoende toch omdat ze dan een 4 maanden geldig visa nodig heeft ? Toch ??

Reken wijze (data als voorbeeld genomen)

Aankomst NL 5 September
Vertrek 88 dagen later naar Engeland is Friday 02 December 2016
Terugkomst Nederland Sunday 01 January 2017
stel vertrek NL -> BKK is Sunday 01 January 2017 dan heeft ze dus een Schengen visa nodig van

5 September tot en met 01 Januari 2017 is 118 dagen +/-

Worden er zulke visa uitgegeven dus met 118 dagen geldigheid ?

Of moet mijn echtgenote dan verblijven in Transit op schiphol en ik moet ons beide inchecken ?

Of ...... ?

Dank [|)

Edit: Ja sorry Ik weet het ja het is goed dat iemand me daarop wijst, maar het visa voor Engeland is hier niet van toepassing (en ja ik weet dat mijn echtgenote daar een apart visa voor nodig heeft). De vraag gaat over 4 maanden Schengen Visa geldigheidsduur. [|)
Laatst gewijzigd door iammike op zondag 04 september 2016, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#2 Bericht door jomel17 » zondag 04 september 2016, 12:33

Engeland is geen Schengenland, ze moet daar een apart visum voor aanvragen.
หลงรัก

iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#3 Bericht door iammike » zondag 04 september 2016, 12:42

jomel17 schreef:Engeland is geen Schengenland, ze moet daar een apart visum voor aanvragen.
Ooh dank dat u me dit verteld ! :worshippy:

Ja sorry hoor dit wist ik al, maar daar gaat dit hele verhaal niet over !

De vraag gaat over is het mogelijk om een 4 maanden+ Schengen Visum te krijgen, dus voldoende voor 3 maanden Schengen en 1 maand Engeland (APART VISA) en daarna nog 1 dag (of 2) voor Schengen (maar maximale tijd in Schengen dus 90 dagen)

Misschien overbodig, ik heb begrepen dat een toeristen visa voor Schengen maxi 3 maanden geldig is of ben ik daar abs Fout in ?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#4 Bericht door Ben » maandag 05 september 2016, 02:29

iammike schreef:
jomel17 schreef:Engeland is geen Schengenland, ze moet daar een apart visum voor aanvragen.
Ooh dank dat u me dit verteld ! :worshippy:

Ja sorry hoor dit wist ik al, maar daar gaat dit hele verhaal niet over !

De vraag gaat over is het mogelijk om een 4 maanden+ Schengen Visum te krijgen, dus voldoende voor 3 maanden Schengen en 1 maand Engeland (APART VISA) en daarna nog 1 dag (of 2) voor Schengen (maar maximale tijd in Schengen dus 90 dagen)

Misschien overbodig, ik heb begrepen dat een toeristen visa voor Schengen maxi 3 maanden geldig is of ben ik daar abs Fout in ?
Volgens ik onlangs ergens gelezen heb vervalt je schengen Visa bij verlaten van de zone .
Kan de bron niet zo snel terug vinden .Ik zou dat even checken!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#5 Bericht door Ben » maandag 05 september 2016, 02:32

Gevonden !
http://www.euraxess.nl/employers/Immigr ... engenvisum


Single entry of Multiple entry
De VKV kan voor één inreis (single entry) of voor meerdere inreizen (multiple entry) worden afgegeven. De houder van een single entry VKV, kan voor één inreis éénmalig het Schengengebied inreizen en vervolgens binnen het gebied rondreizen zolang het visum geldig is. Verlaat hij echter het Schengengebied terwijl de geldigheidsduur nog niet verstreken, dan zal er toch een nieuwe VKV moeten worden aangevraagd als hij opnieuw het Schengengebied wil in komen.

De houder van een multiple entry visum mag vrij reizen binnen het hele Schengengebied en kan ook meerdere malen het Schengengebied in en uit reizen. Uw gast hoeft de 90 dagen dus niet in een keer 'op te nemen'. Als hij een zogenoemd multiple entry visum heeft, mag hij binnen de geldigheidsduur van het visum zo vaak als hij wil naar het Schengengebied reizen.
Over het algemeen wordt een multiple entry visum afgegeven met een geldigheid van maximaal 180 dagen. Het totale verblijf binnen de geldigheid van het visum mag dan niet langer duren dan de op het visum vermelde periode. In enkele gevallen wordt een multiple entry visum afgegeven voor een periode langer dan 180 dagen. Dan mag de houder, gedurende de geldigheid van het visum, meer dan 90 dagen in het Schengengebied verblijven, mits binnen geen enkele periode van 180 dagen, het verblijf 90 dagen overschrijdt.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#6 Bericht door stevenl » maandag 05 september 2016, 05:03

Ben schreef:
iammike schreef:
jomel17 schreef:Engeland is geen Schengenland, ze moet daar een apart visum voor aanvragen.
Ooh dank dat u me dit verteld ! :worshippy:

Ja sorry hoor dit wist ik al, maar daar gaat dit hele verhaal niet over !

De vraag gaat over is het mogelijk om een 4 maanden+ Schengen Visum te krijgen, dus voldoende voor 3 maanden Schengen en 1 maand Engeland (APART VISA) en daarna nog 1 dag (of 2) voor Schengen (maar maximale tijd in Schengen dus 90 dagen)

Misschien overbodig, ik heb begrepen dat een toeristen visa voor Schengen maxi 3 maanden geldig is of ben ik daar abs Fout in ?
Volgens ik onlangs ergens gelezen heb vervalt je schengen Visa bij verlaten van de zone .
Kan de bron niet zo snel terug vinden .Ik zou dat even checken!
Voor mijn zoon (Thaise nationaliteit) ontving ik de vorige aanvraag een multiple entry visum. Volgens mij is dat tegenwoordig de standaard.

iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#7 Bericht door iammike » maandag 05 september 2016, 05:36

@Ben

Perfectos !! Multiple Entry 180 dagen abs perfect, maar maxi verblijf 90 dagen (zijn ze daar streng in ??). Dat wordt dan abs goed plannen, en datum geldigheid van het Schengen visa abs goed in de gaten houden.

@stevenl

Mijn echtgenote kreeg vorig jaar alleen maar een Single Entry, maar niet nagezocht en waren toen ook niet geintereseerd.

Dit is de eerste keer dat we een gecombineerde reis (NL,UK) willen doen.

Ik ben van plan het zo aan te pakken (wat denken jullie hiervan ?)

Afspraak maken met VFS in BKK voor Schengen Visa
Documenten bij ons met gedetaileerd reisplan met o.a.

- aankomst datum NL
- datum vertrek uit NL naar Engeland
- datum terugkomst uit Engeland
- datum terug vlucht vanuit AMS -> BKK

- En pas als we het Schengen visa hebben dan het Visa voor UK aanvragen.

Of zal ik het andersom doen ? Eerst UK visa aanvragen (toch standaard 6 maanden geldig) en daarna Schengen ?? Maar dit brengt weer een probleem met zich mee, dat we moeten vliegen op UK ipv AMS.

Dank jongens worshippy:

iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#8 Bericht door iammike » dinsdag 06 september 2016, 06:16

Ik zet ff hier te kijken https://www.gov.uk/standard-visitor-visa

en wat staat daar ?
How long it will take

The earliest you can apply is 3 months before you travel.
En 3 maanden voordat we reizen naar de UK zijn we in Schengen :Whistle:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#9 Bericht door stevenl » dinsdag 06 september 2016, 06:35

iammike schreef:Ik zet ff hier te kijken https://www.gov.uk/standard-visitor-visa

en wat staat daar ?
How long it will take

The earliest you can apply is 3 months before you travel.
En 3 maanden voordat we reizen naar de UK zijn we in Schengen :Whistle:
Kun je dan niet gewoon in Amsterdam aanvragen? https://uk.tlscontact.com/nl/ams/login.php?l=en

iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#10 Bericht door iammike » dinsdag 06 september 2016, 07:35

Hoi,

dank. Ik zal deze site zeker gaan bekijken.

Jammer genoeg (niet zo snel) een email adres of telefoon nummer gevonden om ze te contacten, maar ik zoek verder.

Een alternatief zou dit kunnen zijn

Eerst UK Visa aanvraag (3 maanden voor vertrek)
Aankomst UK vanuit BKK
volgende dag meteen door naar AMS
Reis door Schengen
terug naar UK
bezoek Engeland
Terug naar NL en terug vlucht vanuit Schiphol
(of als dit laatste lastig is, vlucht terug vanuit UK)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#11 Bericht door jumbo » vrijdag 09 september 2016, 02:03

Multi entry geldt voor dezelfde periode, max 90 dagen, als de single entry
Je visa wordt er dus niet langer mee
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#12 Bericht door iammike » vrijdag 09 september 2016, 10:26

jumbo schreef:Multi entry geldt voor dezelfde periode, max 90 dagen, als de single entry
Je visa wordt er dus niet langer mee
Klopt.

Planning WAS dan ook na 8* dagen in Schengen naar UK gaan. Daar 1 maandje ofzo te blijven, terug reizen naar Nederland en dan op dag 88 of 89 terug te vliegen vanaf Schiphol naar BKK.

Maar deze planning is erg lastig, omdat ik eerst het Visa voor UK moet aanvragen, omdat de NL'se Ambassade (waar ik inmiddels contact mee heb gehad) wil weten waar ik die 1 maand+ verblijf en dat kan ik dus alleen maar aantonen door een Visa van UK te laten zien in Passport

Planning is dus nu als volgt

Vraag visa voor UK aan (6 maanden geldig en M-E)
Zodra visa voor UK binnen is, vraag Visa Schengen aan (Single Entry)
Vlieg van BKK -> UK
Kom aan in UK, blijf daar 1-2 dagen, pak Ferry / Vliegtuig naar NL
verblijf 8* dagen in Schengen
pak Ferry / Vliegtuig terug naar UK
Vlieg terug van UK -> BKK

Hoop dat het allemaal werkt, ben bang dat het veel problemen oplevert. :(

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: Visa Nederland en Engeland tijdsduur

#13 Bericht door Donnie » donderdag 27 oktober 2016, 19:58

iammike schreef:Ik zet ff hier te kijken https://www.gov.uk/standard-visitor-visa

en wat staat daar ?
How long it will take

The earliest you can apply is 3 months before you travel.
En 3 maanden voordat we reizen naar de UK zijn we in Schengen :Whistle:
De website van U government (UKVI) is wat misleidend. Jullie hebben NIET het visitors visa nodig maar het EEA family permit. Dit omdat een Thai (of elke andere visumplichtige nationaliteit) die gehuwd is met een Nederlander (of Belg etc. iedere EU/EEA onderdaan m.u.v. Britten) onder Freedom of Movement vallen: Directive 2004/38.

Dit komt er op neer dat je je vrouw of andere direct familieleden die visumplichtig zijn in aanmerking komen voor een gratis, versneld en soepel afgegeven visum. Eigenlijk hoef je alleen aan te tonen dat er een familie relatie is (rechtsgeldig huwelijk, geen fraudeleus huwelijk) en dat je vrouw samen met jou als Nederlander naar het VK komt. Uiteraard moeten de huwelijkspapieren wel in een taal zijn die de Britten begrijpen en ivm met fraude kunnen ze verzoeken dat de aktes en vertalingen van die mooie legalisatie stempels hebben.

Inkomensgegevens, terugkeer redenen, overnachtingsadres, reisverzekering en al dat zijn niet van toepassing en behoort men niet om te vragen.

Zie:
https://www.gov.uk/family-permit

En ook:
http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_nl.htm

Een dergelijk visum voor familie van een EU onderdaan afgegeven onder Directive 2004/38 kan overal worden aangevraagd. Dus jullie kunnen dit visum ook in Nederland aanvragen of elke andere post ter wereld waar de Britten visum aanvragen faciliteren.

Wat kun je dus doen?
Wil je 90 dagen NL en 1 maand VK doen dan kun je dus eerst 89 dagen naar Nederland komen, en in Amsterdam het EEA family permit aanvragen. Dan naar het VK en terug naar Amsterdam, met nog 1 dag op Schengen visum hoeft ze niet in de internationale transit zone te verblijven. Het Schengen visum moet dan wel mulitple entry zijn (binnenkomsten: MULTI).

Tot slot overige info:
En ja dit principe gaat ook op voor bijvoorbeeld Britten die naar Nederland komen met hun Thaise gehuwde partner of Nederlanders die met hun Thaise naar bijvoorbeeld Finland, Zweden of elke andere Schengenlidstaat behalve Nederland gaan. Die slaan dan de vragen met een * over op het aanvraagblad en krijgen snel, gratis en met een minimum aan vragen en eisen het visum.

Edit: persoonlijk denk ik dat men Europeanen niet al te duidelijk wijst op dit gratis visum omdat ze dan geen visumkosten, servicekosten of allerlei papierwerk kunnen vragen. Als een Europeaan met niet EU echtgenoot/echtgenote dan 'per ongeluk' een regulier visum aanvragen zal UKVI daar niet wakker om liggen.. Netjes vind ik de opzet van de website niet. Of men de vreemdeling wel op dit gratis visum wijst bij het aanvraagpunt (veelal visum application centra's) weet ik niet.

Edit2: Of vraag het visum in BKK aan, ook volkomen gratis op vertoon van huwelijksakte (+ vertaling indien van toepassing) en jullie paspoorten. Dat kan wel 6 maanden voor de beoogde inreisdatum. Met dat op zak zal het voor de Nederlandse RSO* in Maleisië ook duidelijk zijn dat jouw vrouw een mulitple entry Schengenvisum nodig heeft en tussentijds naar het VK zal gaan om niet over de '90 dagen in elke periode van 180 dagen' termijn heen te gaan. Ook de luchtvaarmaatschappij en KMar zal dan duidelijk zien wat jullie reisschema is en niet hoeven te vallen over het feit dat je 4 maanden in Europe zult zijn.
*Aanvraag visum gebeurt in BKK bij ofwel de ambassade (geen service kosten) of VAC (wél service kosten), dan gaat het per vliegtuig naar de RSO in Kuala Lumpur en die behandelen de aanvraag.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”