Visa op uitnodiging?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Visa op uitnodiging?

#16 Bericht door Jeanette » maandag 10 augustus 2015, 13:29

Imperium schreef:
Jeanette schreef:En doordat jij garant staat bewijs je dat jij die angst dat jou bezoeker blijf/onderduikt niet hebt.
In feite gok jij voor €10.000 per jaar dat hij na 6 weken weer terug naar Thailand gaat.
Maar die 10.000 eur is toch puur theoretisch? Wat kost een mens het meest in zijn leven? Antwoord: Een onverhoopte ziekenhuis opname. Dat dekt de verzekering.
Wat zou me nu 10.000 eur per jaar kunnen kosten? Een terugticket is maar een paar honderd euro.

Ik vind je overigens zwaar discriminerend. Omdat ik gay ben en een jonge vriend naar Nederland wil halen heb je er een probleem mee, moeten zijn ouders opletten? Waarom? Die gast is 21. Maar al die 50 jarige mannen die met een 21 jarige vrouw terugkomen zeg je daar ook dat haar ouders moeten oppassen? Ik vind je discriminerend. En mijn vriend van vorig jaar is mijn vriend niet meer. Duidelijk?
Dat ik je duidelijk niet mag heeft niks met je geaardheid te maken dus hoe kom je erbij om dit discriminatie te noemen.
Iedere hoerenloper staat voor mij lager dan een hoer hoor.
Al zijn er bij die hoeren als dames behandelen en dames als hoer, die personen weten tenminste wat een vrouw wil. :mrgreen:

En als hij inderdaad een ander ontmoet hier kan hij zich van de trap laten vallen en daarna zeggen dat jij hem in elkaar geslagen hebt. :idea:

Maar ... eh ... veel plezier hoor met je houding ten opzichte van het seksuele.

[|(

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visa op uitnodiging?

#17 Bericht door Ben » maandag 10 augustus 2015, 13:32

Imperium schreef:
hanshu schreef:Vanaf een parkeerbon en alles erger....zal niet zo'n punt zijn zolang jullie samenzijn maar als hij er vandoor gaat heb je big problem.
Stel hij ontmoet iemand anders en gaat er vandoor na 2 maanden, dan heb ik een probleem? Dan meld ik dat toch meteen aan de politie.
Dan vervalt mijn verantwoordelijkheid. Die ander met wie hij er vandoor gaat heeft een probleem. Die neemt dan een illegaal op. Want zodra hij ervandoor gaat wordt zijn status illegaal, zeker als zijn visum verlopen is. Degene met wie hij er vandoor gaat heeft een probleem en ik zal alle kosten die de staat op mij verhaalt op die persoon verhalen. Die persoon brengt mij schade toe.

Dus ik zie het probleem niet. Is hier jurisprudentie over? Zal toch heus wel eens gebeurt zijn dat een Thaise er na aankomst na 1 maand met een andere Nederlander vandoor ging. Wat zegt de jurisprudentie?

https://www.google.co.th/search?q=ketti ... jgodZQcGhQ

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Visa op uitnodiging?

#18 Bericht door Rens » maandag 10 augustus 2015, 13:33

Je antwoord geeft het al aan, je neemt een risico, dus zul JIJ zeker van je zaak moeten zijn. Dat kan inderdaad moeilijk zijn. Deze regeling heeft als voordeel is dat het de procedure voor een tijdelijk toeristisch verblijf vergemakkelijk zodat toelating onder garantie mogelijk is. Het nadeel is dat je, zoals het woord al zegt dat je GARANT staat, en daar zit dus een risico aan vast. Het is in eerste instantie aan jou om te beoordelen of je dat risico aandurft.

Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Re: Visa op uitnodiging?

#19 Bericht door Imperium » maandag 10 augustus 2015, 14:15

Rens schreef:Je antwoord geeft het al aan, je neemt een risico, dus zul JIJ zeker van je zaak moeten zijn. Dat kan inderdaad moeilijk zijn. Deze regeling heeft als voordeel is dat het de procedure voor een tijdelijk toeristisch verblijf vergemakkelijk zodat toelating onder garantie mogelijk is. Het nadeel is dat je, zoals het woord al zegt dat je GARANT staat, en daar zit dus een risico aan vast. Het is in eerste instantie aan jou om te beoordelen of je dat risico aandurft.
Maar al is de kans 1%, dat is klein, maar niet onmogelijk klein. Ik stap in een vliegtuig omdat de kans dat je neerstort afgerond 0% is.
Maar de kans dat degene die je naar Nederland haalt binnen een maand iemand ontmoet die hij leuker vindt is niet afgerond 0%.

IEDEREEN die garant staat neemt dus een risico. Dan zou het toch wel heel oneerlijk zijn als ik net in die 1% moet vallen.

Ik wil jurisprudentie zien. Ik kan niet verantwoordelijk zijn voor iemand die er vandoor gaat.

Of mag ik hem vastketenen thuis? :-) Dat mag natuurlijk ook niet. Dus de overheid verplicht me iemand niet vast te ketenen (terecht) en tegelijk - als hij dan wegloopt - verplicht ze me 10.000 EUR per jaar te dokken. Dat is tegenstrijdig. Ik kan alleen 100% zeker onder die 10.000 EUR uitkomen als ik hem mag vast ketenen :-)

Dus nogmaals: betekent dit dat bijna iedereen die zich garant stelt 50.000 EUR op zijn spaarrekening heeft staan? Als niet, is het dan niet onrechttvaardig dat door pure pech 1% van de mannen 10.000 EUR kan dokken. Had jou ook kunnen overkomen. Zijn hier dan voorbeelden van?

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Visa op uitnodiging?

#20 Bericht door Rens » maandag 10 augustus 2015, 14:35

Je bent dus niet zeker van je zaak denk ik zo maar. Hoe je het ook draait of keert het is aan jou om de juiste inschatting te maken, jurisprudentie of niet. Je moet er vanuit gaan dat het je geld kan kosten, zo staat het er en daar teken je voor. Wat wil je hier nu horen? Doe het maar, teken maar want het stelt toch niets voor?
Het is heel simpel; Maak je geen gebruik van het jou gebodene om door middel van een garantstelling je vriend naar Nederland te kunnen laten komen, dan gaat het dus niet gebeuren. Het is dus aan jou om de primaire afweging te maken.

Zoek dit onderwerp ook een bij `buitenlandse partner`eens op, ik denk dat je daar het nodige tegen zal komen over garantstellingen en wat dat betekent, er zal ongetwijfeld best wel ergens een mislukking tussen staan en wat voor gevolgen dat eventueel heeft gehad.

Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Re: Visa op uitnodiging?

#21 Bericht door Imperium » maandag 10 augustus 2015, 15:00

Rens schreef:Je bent dus niet zeker van je zaak denk ik zo maar.
Maar wie is wel 100% zeker? Noem eens een naam.

Ben jij zeker dat je vader geen geheime seriemoordenaar is? Dat je vrouw niet vreemd gaat? 100% zeker? Dat zijn mensen die je jaren kent en nog kun je het niet 100% zeker weten.
Nee, natuurlijk ben ik niet 100% zeker dat hij na 2 maanden hier niet een leuke leeftijdgenoot tegenkomt en wegloopt.

Ik vind dat ik alleen verantwoordelijk kan zijn voor iemand waar ik zicht op heb. En iedereen loopt dat risico die zich garant stelt, dan is het bijna willekeur dat de een 10.000 EUR per jaar kan dokken en de ander niet. Dat is geen recht. Dat is onrecht.

hanshu

Re: Visa op uitnodiging?

#22 Bericht door hanshu » maandag 10 augustus 2015, 15:25

Dan blijft er maar 1 mogelijkheid over....geen garantstelling tekenen.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Visa op uitnodiging?

#23 Bericht door Rens » maandag 10 augustus 2015, 15:26

Het is je recht om garant te staan, dat is al heel wat. En ik weet niet of het willekeur is dat sommigen zich er wel aan moeten houden of anderen niet.

Maak je geen gebruik van de garantieregeling dan kun je je vriend zelf een ticket laten kopen en bewijzen van reserveringen van hotels en dergelijke laten overleggen opdat hij op eigen gelegenheid naar Nederland als legitiem toerist kan komen. Ook dan zal hij even door de molen moeten vwb toelating of niet. Zoek maar even op de eisen die daar voor staan.

De discussie die je nu al een paar keer probeert op te starten over wie zeker is en dergelijke of dat het eerlijk is, die is volkomen zinloos. De maatschappij waar wij allen deel van uitmaken, daar in hebben we ons maar te schikken naar de regels die zijn opgesteld omdat anderen het voor ons verknoeid hebben, door misbruik te maken van eerdere soepeler situaties, die figuren moet je aanspreken.
Succes er mee.

Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Re: Visa op uitnodiging?

#24 Bericht door Imperium » maandag 10 augustus 2015, 15:30

hanshu schreef:Dan blijft er maar 1 mogelijkheid over....geen garantstelling tekenen.
Maar jou conclusie geldt dan voor iedereen want NIEMAND kan 100% zeker zijn.
Dus waarom bestaat dat concept van de garantstelling dan als jou conclusie is: "NOOIT tekenen, wie je ook bent", want je kunt niet 100% zeker zijn?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visa op uitnodiging?

#25 Bericht door Ben » maandag 10 augustus 2015, 15:31

statistieken heb je weinig aan in dit geval , omdat de beschreven wet erboven staat .
En daar zul je het mee moeten doen .
Anders moet je je vriendje mooi in Thailand laten 21 jaar Thai geen school geen werk en verder ook niets
en zeker niets te verliezen , een ongeleid projectiel kan alle kanten op .

hanshu

Re: Visa op uitnodiging?

#26 Bericht door hanshu » maandag 10 augustus 2015, 15:38

Imperium schreef:
hanshu schreef:Dan blijft er maar 1 mogelijkheid over....geen garantstelling tekenen.
Maar jou conclusie geldt dan voor iedereen want NIEMAND kan 100% zeker zijn.
Dus waarom bestaat dat concept van de garantstelling dan als jou conclusie is: "NOOIT tekenen, wie je ook bent", want je kunt niet 100% zeker zijn?
Dit geld voor jou in dit geval...
Je kunt je vriendje ook voor elke dag dat hij hier verblijft 32 euro op zn thaise bankrekening storten.In dat geval hoeft niemand garant te staan. Als je hier voor kiest: laat even horen hoe het afloopt :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Visa op uitnodiging?

#27 Bericht door ron » maandag 10 augustus 2015, 15:40

Misschien eerst een baantje zoeken als masseur......... ;)

Afbeelding

v.l.n.r.
Mongkut
kroon
Pakpao
Kite
Phailin
Pravat
Ratana
Solada
Suchin
Sumalee
Sunan
Sunee
Tasanee
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Visa op uitnodiging?

#28 Bericht door Jeanette » maandag 10 augustus 2015, 16:56

Imperium schreef:
hanshu schreef:Dan blijft er maar 1 mogelijkheid over....geen garantstelling tekenen.
Maar jou conclusie geldt dan voor iedereen want NIEMAND kan 100% zeker zijn.
Dus waarom bestaat dat concept van de garantstelling dan als jou conclusie is: "NOOIT tekenen, wie je ook bent", want je kunt niet 100% zeker zijn?
Je conclusie is zo verschrikkelijk gevoelsarm. :roll:
Als er liefde en vertrouwen is tussen mensen kunnen die deze 'gok' wel nemen. Vind ik.
En dan maakt het niet uit wat iemand vroeger deed en met wie allemaal.
Je kunt dat wereldje al als kind binnen geschopt zijn.

Een garantstelling is geen eigendomsakte hoor wat je kan doorschuiven naar de volgende die aan/voor hem betaald.

Jou recht - en dat van miljoenen Nederlanders - om mensen te gast uit te nodigen in dit land gaat niet zonder plichten.

Rechten en plichten en niet rechten en plichten. :giggle3:

:idea:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visa op uitnodiging?

#29 Bericht door Ben » maandag 10 augustus 2015, 17:05

zijn forum naam is wel leuk ,Imperium :giggle3:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Visa op uitnodiging?

#30 Bericht door jomel17 » maandag 10 augustus 2015, 17:06

Je bent weer scherp Jeanette....heerlijk :clap:
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”