Visa op uitnodiging?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Visa op uitnodiging?

#31 Bericht door ron » maandag 10 augustus 2015, 17:06

Hoe zit het dan hiermee........... :?: (blauw onderstreept)

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... staan.html

Hoe kan ik garant staan voor iemand die uit het buitenland komt voor een kort verblijf?


U kunt financieel garant staan voor iemand die uit het buitenland naar Nederland komt voor een kort verblijf van maximaal 90 dagen. Financieel garant staan is nodig als diegene zelf minder dan € 34 per dag heeft te besteden.

Garant staan is niet nodig als de bezoeker bewijs kan laten zien dat hij beschikt over meer dan € 34 per dag. Bijvoorbeeld aan de hand van bankafschriften, reischeques of contant geld.

Bewijs van garantstelling

Om financieel garant te kunnen staan, moet u minstens € 1.501,80 per maand verdienen (bruto-inkomen exclusief vakantiegeld). U gebruikt hiervoor het formulier bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking. Voor een garantverklaring moet de gemeente uw handtekening legaliseren. Vervolgens stuurt u het formulier (met een aantal documenten) naar uw gast in het buitenland. Hij moet, als dat van toepassing is, een visum aanvragen bij een Nederlandse ambassade of Nederlands consulaat in het buitenland.

U bent in loondienst en wilt garant staan

U kunt garant staan als u in loondienst werkt. Degene voor wie u garant staat, heeft de volgende documenten nodig:
uw ingevulde en ondertekende garantverklaring;
een kopie van uw arbeidscontract dat nog minstens 12 maanden doorloopt vanaf het moment van de visumaanvraag;
een kopie van uw laatste 3 loonstrookjes;
een kopie van uw paspoort of identiteitskaart.

U bent ondernemer en wilt garant staan

U kunt ook garant staan als u zelfstandig ondernemer bent. Degene voor wie u garant staat, heeft de volgende documenten nodig:
uw ingevulde en ondertekende garantverklaring;
een recent uittreksel van uw inschrijving bij de Kamer van Koophandel;
uw meest recente definitieve aanslag inkomstenbelasting van de Belastingdienst;
een recente winstrekening en verliesrekening, waaruit blijkt wat uw nettowinst is.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Visa op uitnodiging?

#32 Bericht door jomel17 » maandag 10 augustus 2015, 17:08

Imperium, je hebt maar een zekerheid voor 100% in dit leven.
Moet ik je ook nog vertellen wat die zekerheid is?
หลงรัก

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Visa op uitnodiging?

#33 Bericht door ron » maandag 10 augustus 2015, 17:13

jomel17 schreef:Imperium, je hebt maar een zekerheid voor 100% in dit leven.
Moet ik je ook nog vertellen wat die zekerheid is?
Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

Re: Visa op uitnodiging?

#34 Bericht door hanshu » maandag 10 augustus 2015, 17:18

ron schreef:Hoe zit het dan hiermee........... :?: (blauw onderstreept)

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... staan.html

Hoe kan ik garant staan voor iemand die uit het buitenland komt voor een kort verblijf?


U kunt financieel garant staan voor iemand die uit het buitenland naar Nederland komt voor een kort verblijf van maximaal 90 dagen. Financieel garant staan is nodig als diegene zelf minder dan € 34 per dag heeft te besteden.

Garant staan is niet nodig als de bezoeker bewijs kan laten zien dat hij beschikt over meer dan € 34 per dag. Bijvoorbeeld aan de hand van bankafschriften, reischeques of contant geld.

Bewijs van garantstelling

Om financieel garant te kunnen staan, moet u minstens € 1.501,80 per maand verdienen (bruto-inkomen exclusief vakantiegeld). U gebruikt hiervoor het formulier bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking. Voor een garantverklaring moet de gemeente uw handtekening legaliseren. Vervolgens stuurt u het formulier (met een aantal documenten) naar uw gast in het buitenland. Hij moet, als dat van toepassing is, een visum aanvragen bij een Nederlandse ambassade of Nederlands consulaat in het buitenland.

U bent in loondienst en wilt garant staan

U kunt garant staan als u in loondienst werkt. Degene voor wie u garant staat, heeft de volgende documenten nodig:
uw ingevulde en ondertekende garantverklaring;
een kopie van uw arbeidscontract dat nog minstens 12 maanden doorloopt vanaf het moment van de visumaanvraag;
een kopie van uw laatste 3 loonstrookjes;
een kopie van uw paspoort of identiteitskaart.

U bent ondernemer en wilt garant staan

U kunt ook garant staan als u zelfstandig ondernemer bent. Degene voor wie u garant staat, heeft de volgende documenten nodig:
uw ingevulde en ondertekende garantverklaring;
een recent uittreksel van uw inschrijving bij de Kamer van Koophandel;
uw meest recente definitieve aanslag inkomstenbelasting van de Belastingdienst;
een recente winstrekening en verliesrekening, waaruit blijkt wat uw nettowinst is.
Dat heb ik ook al aangegeven, Ron....echter....ik denk dat Impirium niet het lef heeft om, wat is het?6 weken?...1500.- euro over te maken plus verzekeringspremie plus vliegticket plus visumkosten.....zeg maar een kleine 2500.- euro voor 6 weken en vervolgens niks meer hoort omdat oma plotseling ziek is geworden. Vandaar: laat ons even weten.
Laatst gewijzigd door hanshu op maandag 10 augustus 2015, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Visa op uitnodiging?

#35 Bericht door Jeanette » maandag 10 augustus 2015, 17:19

jomel17 schreef:Je bent weer scherp Jeanette....heerlijk :clap:

Afbeelding


hi hi hi

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Visa op uitnodiging?

#36 Bericht door ron » maandag 10 augustus 2015, 17:26

Misschien wat kort door de bocht,maarre.........

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: Visa op uitnodiging?

#37 Bericht door Donnie » woensdag 12 augustus 2015, 18:27

Imperium schreef:
hanshu schreef:Vanaf een parkeerbon en alles erger....zal niet zo'n punt zijn zolang jullie samenzijn maar als hij er vandoor gaat heb je big problem.
Stel hij ontmoet iemand anders en gaat er vandoor na 2 maanden, dan heb ik een probleem? Dan meld ik dat toch meteen aan de politie.
Dan vervalt mijn verantwoordelijkheid. Die ander met wie hij er vandoor gaat heeft een probleem. Die neemt dan een illegaal op. Want zodra hij ervandoor gaat wordt zijn status illegaal, zeker als zijn visum verlopen is. Degene met wie hij er vandoor gaat heeft een probleem en ik zal alle kosten die de staat op mij verhaalt op die persoon verhalen. Die persoon brengt mij schade toe.

Dus ik zie het probleem niet. Is hier jurisprudentie over? Zal toch heus wel eens gebeurt zijn dat een Thaise er na aankomst na 1 maand met een andere Nederlander vandoor ging. Wat zegt de jurisprudentie?
Heb je hier wat aan?

http://www.buitenlandsepartner.nl/showt ... -verdwenen

Een Chinese is plots verdwenen op VKV envraagt om hulp, een oud advocaat reageert daarop met:
Prawo schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat een garant voor meer is aangeslagen dan de kosten van het vliegticket terug. Maar als je op tijd bent mag je ook best zelf een goedkoper kaartje kopen zodat je niet de kosten van het duurdere overheidsticket hoeft te vergoeden. Groter probleem zou kunnen worden als ze medische hulp gaat krijgen nadat haar verzekering is afgelopen. Want die kosten vallen doorgaans wel onder de garantstelling.

Overigens sta je alleen garant ten opzicht van de Nederlandse overheid. Dus niet voor particuliere ziekenhuizen bijvoorbeeld of andere landen.
Als jij vervolgens melding maakt van dit verdwijnen bij de politie sta je ook sterker als de IND/overheid toch kosten op je wil verhalen:
Het is nu aan de IND het visum in te trekken.

Jij hebt je best gedaan. Dat kun je altijd aanvoeren als ze met de collectebus bij je langskomen voor de kosten: de overheid heeft zelf onvoldoende schade beperkende maatregelen genomen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visa op uitnodiging?

#38 Bericht door Ben » woensdag 12 augustus 2015, 19:05

Donnie schreef:
Imperium schreef:
hanshu schreef:Vanaf een parkeerbon en alles erger....zal niet zo'n punt zijn zolang jullie samenzijn maar als hij er vandoor gaat heb je big problem.
Stel hij ontmoet iemand anders en gaat er vandoor na 2 maanden, dan heb ik een probleem? Dan meld ik dat toch meteen aan de politie.
Dan vervalt mijn verantwoordelijkheid. Die ander met wie hij er vandoor gaat heeft een probleem. Die neemt dan een illegaal op. Want zodra hij ervandoor gaat wordt zijn status illegaal, zeker als zijn visum verlopen is. Degene met wie hij er vandoor gaat heeft een probleem en ik zal alle kosten die de staat op mij verhaalt op die persoon verhalen. Die persoon brengt mij schade toe.

Dus ik zie het probleem niet. Is hier jurisprudentie over? Zal toch heus wel eens gebeurt zijn dat een Thaise er na aankomst na 1 maand met een andere Nederlander vandoor ging. Wat zegt de jurisprudentie?
Heb je hier wat aan?

http://www.buitenlandsepartner.nl/showt ... -verdwenen

Een Chinese is plots verdwenen op VKV envraagt om hulp, een oud advocaat reageert daarop met:
Prawo schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat een garant voor meer is aangeslagen dan de kosten van het vliegticket terug. Maar als je op tijd bent mag je ook best zelf een goedkoper kaartje kopen zodat je niet de kosten van het duurdere overheidsticket hoeft te vergoeden. Groter probleem zou kunnen worden als ze medische hulp gaat krijgen nadat haar verzekering is afgelopen. Want die kosten vallen doorgaans wel onder de garantstelling.

Overigens sta je alleen garant ten opzicht van de Nederlandse overheid. Dus niet voor particuliere ziekenhuizen bijvoorbeeld of andere landen.
Als jij vervolgens melding maakt van dit verdwijnen bij de politie sta je ook sterker als de IND/overheid toch kosten op je wil verhalen:
Het is nu aan de IND het visum in te trekken.

Jij hebt je best gedaan. Dat kun je altijd aanvoeren als ze met de collectebus bij je langskomen voor de kosten: de overheid heeft zelf onvoldoende schade beperkende maatregelen genomen.
Gat in de markt .

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Visa op uitnodiging?

#39 Bericht door Gardensafari » woensdag 12 augustus 2015, 21:47

Mooi allemaal, maar de reactie van een advocaat.
Je weet wel: "U hebt verloren", of "We hebben gewonnen".
Maar hoe denkt de rechter er over?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Visa op uitnodiging?

#40 Bericht door Rens » woensdag 12 augustus 2015, 22:05

Gardensafari schreef:Mooi allemaal, maar de reactie van een advocaat.
Je weet wel: "U hebt verloren", of "We hebben gewonnen".
Maar hoe denkt de rechter er over?
Inderdaad, daar gaat het om Gardensafari.

Men beperkt geen schade door een visum te laten cancelen als de persoon al in het Schengengebied is, het visum is dan immers al gebruikt als middel tot toelating en de persoon valt dan dus nog steeds onder de aanvrager zijn garantstelling. Om dan naar de staat/IND gaan staan wijzen als de schuldige dat is onmogelijk en naïef.
Heeft de persoon het Schengengebied verlaten dan heeft dit wel zin als het een multiple-entry visa zou zijn, men voorkomt dan een nieuwe toelating.

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: Visa op uitnodiging?

#41 Bericht door Donnie » woensdag 12 augustus 2015, 22:22

Het punt is dat jij als referent alle mogelijke actie moet ondernemen zodat jou zo min mogelijk verweten kan worden én je ook zelf de risico'sof kosten (verder) beperkt: dus melding maken bij de politie, visum ongeldig laten verklaren, kijken of je zelf de persoon retour afzender kan krijgen of tenminste toch Nederland uit (de garantstelling is immers alleen voor NL autoriteiten) etc. Dan zit jij minder snel met (meer dan) een door de staat (te duur) ingekochte retour ticket die op jou wordt verhaald.

Imperium
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 23 maart 2014, 13:50

Re: Visa op uitnodiging?

#42 Bericht door Imperium » donderdag 13 augustus 2015, 18:38

Donnie schreef:
Imperium schreef:
hanshu schreef:Vanaf een parkeerbon en alles erger....zal niet zo'n punt zijn zolang jullie samenzijn maar als hij er vandoor gaat heb je big problem.
Stel hij ontmoet iemand anders en gaat er vandoor na 2 maanden, dan heb ik een probleem? Dan meld ik dat toch meteen aan de politie.
Dan vervalt mijn verantwoordelijkheid. Die ander met wie hij er vandoor gaat heeft een probleem. Die neemt dan een illegaal op. Want zodra hij ervandoor gaat wordt zijn status illegaal, zeker als zijn visum verlopen is. Degene met wie hij er vandoor gaat heeft een probleem en ik zal alle kosten die de staat op mij verhaalt op die persoon verhalen. Die persoon brengt mij schade toe.

Dus ik zie het probleem niet. Is hier jurisprudentie over? Zal toch heus wel eens gebeurt zijn dat een Thaise er na aankomst na 1 maand met een andere Nederlander vandoor ging. Wat zegt de jurisprudentie?
Heb je hier wat aan?

http://www.buitenlandsepartner.nl/showt ... -verdwenen

Een Chinese is plots verdwenen op VKV envraagt om hulp, een oud advocaat reageert daarop met:
Prawo schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat een garant voor meer is aangeslagen dan de kosten van het vliegticket terug. Maar als je op tijd bent mag je ook best zelf een goedkoper kaartje kopen zodat je niet de kosten van het duurdere overheidsticket hoeft te vergoeden. Groter probleem zou kunnen worden als ze medische hulp gaat krijgen nadat haar verzekering is afgelopen. Want die kosten vallen doorgaans wel onder de garantstelling.

Overigens sta je alleen garant ten opzicht van de Nederlandse overheid. Dus niet voor particuliere ziekenhuizen bijvoorbeeld of andere landen.
Als jij vervolgens melding maakt van dit verdwijnen bij de politie sta je ook sterker als de IND/overheid toch kosten op je wil verhalen:
Het is nu aan de IND het visum in te trekken.

Jij hebt je best gedaan. Dat kun je altijd aanvoeren als ze met de collectebus bij je langskomen voor de kosten: de overheid heeft zelf onvoldoende schade beperkende maatregelen genomen.

Fantastisch!!! Bedankt. Ik ga me garant stellen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”