Geboortedatum paspoort

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Geboortedatum paspoort

#1 Bericht door thaitaaipop » woensdag 17 september 2014, 17:38

Beste mensen,

In het paspoort van mn Thaise vriendin staat een verkeerde geboorte datum. nu wil ze dat graag rechtzetten, hoe kan ze dat het beste doen, en hoelang kan zoiets duren?

vast bedankt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geboortedatum paspoort

#2 Bericht door driver » woensdag 17 september 2014, 18:07

thaitaaipop schreef:Beste mensen,

In het paspoort van mn Thaise vriendin staat een verkeerde geboorte datum. nu wil ze dat graag rechtzetten, hoe kan ze dat het beste doen, en hoelang kan zoiets duren?

vast bedankt.
Mijn gedachte hierover is dit :

vriendin is in Thailand of Nederland ?
Thailand lijkt me dan niet zo moeilijk dan gaat ze daarheen waar het paspoort is afgegeven
en in Nederland gaat ze met een Nederlands paspoort naar de Gemeente van afgifte en met een Thais paspoort naar de ambassade in Den Haag .
Hoelang het duurt .....dat weet nu nog niemand denk ik zolang nog niet bekend is waar ze woont en welk paspoort.

gr driver

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geboortedatum paspoort

#3 Bericht door Henk Korat » woensdag 17 september 2014, 18:19

Even een paar vraagjes:
1. Waarom is de datum fout? Op welk document baseer je dit?
2. Is het Thaise of Nederlandse paspoort fout en welke instantie heeft het paspoort uitgegeven?

Het geboortejaar van mijn vrouw is ook verkeerd, maar niet meer te wijzigen in de Thaise basis administratie. Ze heeft er beslist geen last van, omdat elke instantie zich baseert op die basisadministratie. De Nederlandse autoriteiten gaan uit van gelegaliseerde vertaalde documenten uit die basisadministratie.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Geboortedatum paspoort

#4 Bericht door thaitaaipop » woensdag 17 september 2014, 19:22

Henk Korat schreef:Even een paar vraagjes:
1. Waarom is de datum fout? Op welk document baseer je dit?
2. Is het Thaise of Nederlandse paspoort fout en welke instantie heeft het paspoort uitgegeven?

Het geboortejaar van mijn vrouw is ook verkeerd, maar niet meer te wijzigen in de Thaise basis administratie. Ze heeft er beslist geen last van, omdat elke instantie zich baseert op die basisadministratie. De Nederlandse autoriteiten gaan uit van gelegaliseerde vertaalde documenten uit die basisadministratie.
Dag Henk.

1. eerlijk gezegd heb ik geen documenteel bewijs dat de datum fout is, behalve dan Mijn eigen ogen.
Mijn Vriendin is van "81" maar in het paspoort is ze opeens 20 jaar ouder.

2. het is een Thais paspoort, welke instantie?? er staat in haar paspoort Ministry of Foreign affairs.
(paspoort heeft ze overigens naar me gemaild)

Als dit zoals je zelf zegt geen probleem geeft, kan ik haar wellicht wel geruststellen want ze maakte zich al zorgen.

bedankt zover.

hanshu

Re: Geboortedatum paspoort

#5 Bericht door hanshu » woensdag 17 september 2014, 19:27

20 jaar is wel erug veel.... :o :o :o

Ze kan wel 110 worden dan. :giggle2:

Maareh.....even buurten bij degene die het paspoort hebben uitgegeven lijkt mij.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geboortedatum paspoort

#6 Bericht door Henk Korat » woensdag 17 september 2014, 19:55

hanshu schreef:20 jaar is wel erug veel.... :o :o :o

Ze kan wel 110 worden dan. :giggle2:

Maareh.....even buurten bij degene die het paspoort hebben uitgegeven lijkt mij.
Mee eens Hansu. Het beste kan ze terug gaan naar de Mueang waar paspoorten worden uitgegeven. Staat op haar ID kaart wel de juiste geboortedatum? Zo ja, dan moet ze die ook meenemen. Ik zou best aanwezig willen zijn als de ambtenaar de combinatie van haar persoonlijk, het paspoort en de ID kaart ziet.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geboortedatum paspoort

#7 Bericht door driver » woensdag 17 september 2014, 20:25

Ze is dus in Thailand blijkt uit de reactie van draadjes starter dus wat ik in mijn eerste reactie al gaf wordt dus door Hanshu en Henkhorat gedeeld...terug naar degene die het paspoort uitgereikt heeft en wslijk is het dan snel geregeld.

gr driver

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Geboortedatum paspoort

#8 Bericht door Hua Thale » donderdag 18 september 2014, 03:48

Mogelijkheid twee het is echt waar en nu de billen zo af en toe bloot moeten leggen we dit maar eens op tafel. ;)
Grapje natuurlijk [denk ik]
Als een ieder er vrolijk overheen kijkt zou ik dat vooral ook doen tussentijdse veranderingen die moeilijk uit te leggen zijn worden instanties zenuwachtig van.
Goed overwegen dus.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

hanshu

Re: Geboortedatum paspoort

#9 Bericht door hanshu » donderdag 18 september 2014, 05:36

Hua denkt dat thaitaaipop gefopt word?? Wat zo;n facelift al niet kan doen dan.

on: is het niet zo dat op een thais paspoort ook het geboortejaar in de thaise tijdlijn vermeld staat? Klopt die wel dan?
1981 zou dan 2524 moeten zijn.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Geboortedatum paspoort

#10 Bericht door Hua Thale » donderdag 18 september 2014, 07:29

Het was een grapje in eerste instantie Hans.
20 jaar is wel een groot verschil maar zie er hier wel meer lopen die er als een jonge dame van ongeveer twintig uit zien en toch echt al over de dertig ja tegen de veertig aanlopen.
Administratie fouten al dan niet moedwillig of in het grijze verleden de mai pen lai mentaliteit kijk ik ook niet van op.
Mogelijkheden genoeg om foute informatie te krijgen het omzetten van de Boeddha tijdlijn naar de 'onze' is ook een optie.

Er moet ergens een geboorte bewijs liggen dat bij het opnieuw aanvragen van reisdocumenten of persoonbewijs kan dienen om de juiste informatie te verstrekken.
Niks meer en niks minder.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

hanshu

Re: Geboortedatum paspoort

#11 Bericht door hanshu » donderdag 18 september 2014, 08:22

Hua Thale schreef:Het was een grapje in eerste instantie Hans.
20 jaar is wel een groot verschil maar zie er hier wel meer lopen die er als een jonge dame van ongeveer twintig uit zien en toch echt al over de dertig ja tegen de veertig aanlopen.
Administratie fouten al dan niet moedwillig of in het grijze verleden de mai pen lai mentaliteit kijk ik ook niet van op.
Mogelijkheden genoeg om foute informatie te krijgen het omzetten van de Boeddha tijdlijn naar de 'onze' is ook een optie.

Er moet ergens een geboorte bewijs liggen dat bij het opnieuw aanvragen van reisdocumenten of persoonbewijs kan dienen om de juiste informatie te verstrekken.
Niks meer en niks minder.
Ik snap dat je het als grap bedoeld Hua....maar je weet maar nooit.Mannen zijn ook zomaar vrouw en omgekeerd als je even niet oplet. :giggle: Ik weet niet wat TS verder met deze dame wil maar als hij haar naar Ned. wil halen (vanwege het aanwezige paspoort) dan kun je natuurlijk een hoop problemen verwachten als dingen niet met elkaar rijmen. Vandaar dat het verstandig lijkt om hier mee aan de slag te gaan.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Geboortedatum paspoort

#12 Bericht door Hua Thale » donderdag 18 september 2014, 09:03

Mannen zijn ook zomaar vrouw
Mijn zwager :cheesy:


Afbeelding

Oeps off topic
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Geboortedatum paspoort

#13 Bericht door RuudThai » donderdag 18 september 2014, 09:06

In Thailand is een redelijk goed georganiseerde geautomatiseerde bevolkingsadministratie. Maar er kan altijd een fout zijn ontstaan, bijv. tijdens de conversie van de schriftelijke gegevens naar de geautomatiseerde in de computer.
Die automatisering betekent dat - net als in Nederland - vele instanties putten uit dat bestand. In ieder geval de instantie die de paspoorten aanmaakt.
Ze moet eens controleren of de gegevens op haar ID-kaart, de tabien baan (het blauwe huisboekje) en het paspoort met elkaar overeenstemmen.

Als die geboortedatum nergens klopt moet ze met haar geboorteakte naar het gemeentehuis en daar proberen de fout te laten herstellen. Als dat is gebeurd kan ze pas met het paspoort naar de uitgevende gemeente (zijn er maar enkele in Thailand) om daar een nieuw paspoort aan te vragen met de verbeterde gegevens. In het huidige paspoort kan de datum niet worden veranderd want dan klopt de regel voor automatische controle onderaan de pagina niet meer.

Henk-Jan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 21 februari 2011, 22:09

Re: Geboortedatum paspoort

#14 Bericht door Henk-Jan » donderdag 02 oktober 2014, 19:17

Beste thaitaaipop,

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem. In haar paspoort is ze 10 jaar ouder en haar geboortedatum klopt ook niet. Toen zij geboren werd is het aangeven bij de plaatselijke gemeente helemaal niet goed gegaan.
We zijn al heel wat instanties afgeweest in Thailand maar helaas kunnen we het niet terugdraaien.

Er wordt erg veel gefraudeerd met paspoorten. De gegevens in je paspoort zijn bepalend, zelfs in Thailand.
Je vriendin zal het daarmee moeten doen, hoe vervelend ook.

Groeten,

Henk-Jan

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Geboortedatum paspoort

#15 Bericht door stevenl » vrijdag 03 oktober 2014, 03:57

Henk-Jan schreef:Beste thaitaaipop,

Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem. In haar paspoort is ze 10 jaar ouder en haar geboortedatum klopt ook niet. Toen zij geboren werd is het aangeven bij de plaatselijke gemeente helemaal niet goed gegaan.
We zijn al heel wat instanties afgeweest in Thailand maar helaas kunnen we het niet terugdraaien.

Er wordt erg veel gefraudeerd met paspoorten. De gegevens in je paspoort zijn bepalend, zelfs in Thailand.
Je vriendin zal het daarmee moeten doen, hoe vervelend ook.

Groeten,

Henk-Jan
De gegevens in het geboorteregister, terug te vinden op het geboortecertificaat, zijn bepalend. Daarmee kan alles gecorrigeerd worden, inclusief ID card en paspoort, het laatste zelfs heel eenvoudig.

Maar als de datum fout staat in geboorteregister, dan is de oplossing heel eenvoudig: dat is de officiele geboortedatum.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”