Kind erkennen in Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kleur
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 31 augustus 2013, 09:46

Kind erkennen in Thailand

#1 Bericht door Kleur » zondag 01 september 2013, 15:30

Welke papieren heb ik nodig vanuit NL om mijn kind te erkennen in Thailand zodat ik een nederlands paspoort voor mijn kind kan krijgen. Mijn Thaise vriendin is nu 3 maanden zwanger en ben nu voor een week even terug in NL. Heb met de Thaise ambassade in Den haag gebeld en zij zeggen dat ik de gemeente moet bellen maar de gemeente weet het niet :(

Alle info is welkom :)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kind erkennen in Thailand

#2 Bericht door prajak » zondag 01 september 2013, 15:38

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... g#p8227678

Hier staan links in naar de gemeente Den Haag.

Je bent nu in NL maar heb je de benodigde papieren bij je ? Anders toch naar de gemeente gaan waar je staat ingeschreven (niet bellen maar er heen gaan). "Erkenning ongeboren vrucht" en dat kan, als ik het genoemde item goed lees, alleen op de NL gemeente.

Sta je wel ingeschreven in NL ? Neen ? Dan denk ik gemeente Den Haag

Ik denk, maar weet niet zeker, dat dit gemakkelijker is dan achteraf een reeds geboren kind erkennen.
Laatst gewijzigd door prajak op zondag 01 september 2013, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Kleur
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 31 augustus 2013, 09:46

Re: Kind erkennen in Thailand

#3 Bericht door Kleur » zondag 01 september 2013, 15:43

wat zijn de benodigde papieren die ik moet hebben dan? Bij ongeboren vrucht aangeven moet de moeder toch ook iets tekenen? Maar zij is in nederland.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kind erkennen in Thailand

#4 Bericht door prajak » zondag 01 september 2013, 15:46

Ik verwijs je net naar een link. Pak die link in het forum er eens bij, lees de antwoorden en pak de link naar de gemeente Den Haag er bij.

Wie is nu in NL ? Jij, jouw vriendin of beiden ? Maar er zijn nogal wat papieren nodig.
Laatst gewijzigd door prajak op zondag 01 september 2013, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Kleur
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 31 augustus 2013, 09:46

Re: Kind erkennen in Thailand

#5 Bericht door Kleur » zondag 01 september 2013, 15:49

Ik ben alleen in NL zij kan hier niet heen komen. Ik woon in Thailand en ben van plan daar voorlopig (minimaal aantal jaren) nog te blijven.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kind erkennen in Thailand

#6 Bericht door prajak » zondag 01 september 2013, 15:54

Je schrijft net dat ze in NL is maar er zal 'niet' bedoeld zijn.

Ik heb snel even gekeken, er wordt van haar ook wat aan papieren verwacht dus ik denk dat je naar 'jouw' gemeente moet gaan, vragen wat precies ze willen hebben (print desnoods die link van Den Haag uit) en ga aan de slag als je weer hier bent. En dan weer terug naar NL.

En trouwen ?

Maar daar heb ik geen ervaring mee. Er zijn andere forumleden die je kunnen vertellen hoe en wat en of registreren van dat huwelijk in NL dan een must is.

Spannend allemaal, een kleine op komst, leuk voor jullie beiden. :clap:

Kleur
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 31 augustus 2013, 09:46

Re: Kind erkennen in Thailand

#7 Bericht door Kleur » zondag 01 september 2013, 15:58

Die brief "toestemming erkenning voor de geboorte" die ingevuld moet worden door de moeder. Als ik haar dat formulier doormail en zij vult hem in en scant hem door naar mij samen met kopie van haar paspoort gaat dat werken dan? Of moet ik haar originele paspoort bij me hebben om te laten zien bij de aanvraag?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kind erkennen in Thailand

#8 Bericht door prajak » zondag 01 september 2013, 16:03

Nu overvraag je me.

Maar ik adviseer je, ga morgen naar de gemeente en stel die vraag daar. Je hebt gezien op de link van Den Haag dat bij wonen in een buitenland meer dingen nodig zijn al staat er niet wat.

Je hebt nog zes maanden, ruim tijd, maar het zal wat reisjes kosten.

Wat betreft legalisatie van Thaise documenten voor gebruik in NL verwijs ik naar de website van de NL ambassade te Bangkok. Een gescand kopietje zou wel eens niet voldoende kunnen zijn.....

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Kind erkennen in Thailand

#9 Bericht door ron » maandag 02 september 2013, 01:04

Denk dat trouwen (huwelijkse voorwaarden?) de kortste slag is.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Kind erkennen in Thailand

#10 Bericht door Ashley » maandag 02 september 2013, 05:22

Kleur schreef:Die brief "toestemming erkenning voor de geboorte" die ingevuld moet worden door de moeder. Als ik haar dat formulier doormail en zij vult hem in en scant hem door naar mij samen met kopie van haar paspoort gaat dat werken dan? Of moet ik haar originele paspoort bij me hebben om te laten zien bij de aanvraag?


Ik ben bezig met een verblijfsvergunning voor mijn partner en dan word er gevraagd naar een kopie van het paspoort, dat zal hierbij niet anders zijn.
Ook heb ik meerdere documenten ingescant naar haar opgestuurd, voorzien van een handtekening en weer teruggestuurd naar mij. Zolang de handtekening maar hetzelfde is als in het paspoort.

Wat Prajak zegt documenten die Nederland nodig heeft van jouw partner, die moeten vertaald worden en 2x gelegalliseerd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kind erkennen in Thailand

#11 Bericht door prajak » maandag 02 september 2013, 07:27

Ik mag aannemen dat Kleur vandaag naar de gemeente gaat om volledige informatie te krijgen.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Kind erkennen in Thailand

#12 Bericht door maverick62 » maandag 02 september 2013, 09:52

Kleur schreef:Die brief "toestemming erkenning voor de geboorte" die ingevuld moet worden door de moeder. Als ik haar dat formulier doormail en zij vult hem in en scant hem door naar mij samen met kopie van haar paspoort gaat dat werken dan? Of moet ik haar originele paspoort bij me hebben om te laten zien bij de aanvraag?

Voor het erkennen van een kind hoef je niet getrouwd te zijn. Een brief met toestemming van de moeder, een geboorte cerificaat van de moeder, beide van Thai naar Engels vertaald. Gelegaliseerd en dan gestempeld door de ambassade. Dan naar de gemeente om formeel je dochter/zoon te erkennen. In Thailand bij aangifte, je naam op het geboorte certificaat laten plaatsen en deze daarna wederom laten vertalen, legaliseren en door de ambassade laten stempelen. Dan kun je ook na de geboorte je kind inschrijven en als je in haar onderhoud voorziet via de SVB ook nog een bijdrage ontvangen. Na de geboorte op de ambassade een NL paspoort aanvragen wat zonder meer verstrekt wordt.

Je kunt deze actie tot de leeftijd van 7 jaar doen, maar als je op de geboorte akte vermeld staat is het geen probleem.

Succes, ik heb zelf mijn dochter erkend toen ze 6 jaar werd.

PS je kunt me ook een PB sturen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kind erkennen in Thailand

#13 Bericht door prajak » maandag 02 september 2013, 10:20

Maverick62, haal je nu niet twee zaken door elkaar ?

Kleur wil erkennen VOOR geboorte.
Jij hebt erkend NA geboorte.

Maakt dat wat uit ? Erkennen is erkennen, NL-er is NL-er. Maar de procedure is anders, toch ?

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Kind erkennen in Thailand

#14 Bericht door maverick62 » maandag 02 september 2013, 11:49

prajak schreef:Maverick62, haal je nu niet twee zaken door elkaar ?

Kleur wil erkennen VOOR geboorte.
Jij hebt erkend NA geboorte.

Maakt dat wat uit ? Erkennen is erkennen, NL-er is NL-er. Maar de procedure is anders, toch ?
Prajak, klopt dus ik heb een PB gezonden daar als er geen relaties issues zijn het niet uitmaakt als je het maar voor het 7e levensjaar doet.

Procedure is hetzelfde alleen bij de een meer documenten en vertalingen cq toestemmingen nodig.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Kind erkennen in Thailand

#15 Bericht door RuudThai » maandag 02 september 2013, 16:48

Kijk ook nog even op de website van de rijksoverheid: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... n-een-kind .
Daar wordt nog gesproken over een verklaring van ongehuwd zijn van de in Thailand wonende moeder.

Prajak noemt de gemeente Den Haag om te gaan informeren; de gemeente Amsterdam is beter, daar zit bij de hoofdvestiging het Adviesbureau Burgerzaken en dat is een vraagbaak voor alle gemeenten in Nederland. Zegt je eigen gemeente het niet te weten, wijs ze dan gerust even op dat adviesbureau, daar kunnen ze zó contact mee opnemen. Overigens kun jij dat niet, dat moet een ambtelijke instantie als de gemeente doen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”