Kind erkennen in Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kind erkennen in Thailand

#16 Bericht door prajak » maandag 02 september 2013, 16:52

"...Daar wordt nog gesproken over een verklaring van ongehuwd zijn van de in Thailand wonende moeder...."

Ja, daar weet ik alles van........ :mrgreen:

Ruudthai, mijn 'Den Haag' link komt uit jouw antwoord elders. Maar goeie info is waardevol en ik hoop dat Kleur ons laat weten hoe dit afloopt.

Niet dat ik plannen heb om ... daarvoor ben ik echt op te hoge leeftijd en Kai is daarvoor ook al te oud. We zijn blij met pleegjunior.

Kleur
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 31 augustus 2013, 09:46

Re: Kind erkennen in Thailand

#17 Bericht door Kleur » dinsdag 03 september 2013, 00:24

Bedankt voor alle hulp heren. Ik denk dat ik voor de optie trouwen ga. Maar heb nog even om er over na te denken :)

Kleur
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 31 augustus 2013, 09:46

Re: Kind erkennen in Thailand

#18 Bericht door Kleur » vrijdag 10 januari 2014, 15:32

Ik ben onlangs getrouwd in Thailand. Moet ik verder nog iets doen voor de geboorte van mijn kind of kan ik na de geboorte gelijk paspoort ophalen bij de nederlands ambassade in Bangkok?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Kind erkennen in Thailand

#19 Bericht door RuudThai » vrijdag 10 januari 2014, 16:08

- Thaise geboorteakte, vertaald in Engels en gelegaliseerd meenemen;
- Thaise huwelijksakte, idem;
- paspoort van jezelf, id-kaart of paspoort echtgenote;
- kopieën van de persoonspagina's plus de pagina waar het visum staat;
- beide ouders om het aanvraagformulier te ondertekenen;
- 2 pasfoto's van het kind;
- het kind zelf.

Je moet even kijken op de website van de ambassade want er zijn meer zaken van belang bij de aanvraag: http://thailand.nlambassade.org/product ... iland.html
En de leveringstermijn kan uiterlijk 4 weken duren.
Laatst gewijzigd door RuudThai op vrijdag 10 januari 2014, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kind erkennen in Thailand

#20 Bericht door prajak » vrijdag 10 januari 2014, 16:36

Februari dus als ik goed tel ! Spannend hoor. Succes gewenst, allebei.

Kleur
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 31 augustus 2013, 09:46

Re: Kind erkennen in Thailand

#21 Bericht door Kleur » vrijdag 10 januari 2014, 19:30

Bedankt Ruudthai! :worshippy:

Bedankt Prajak, ja klopt in februari. We kijken er erg naar uit :)

Dan heb ik verder nog een vraag, weet niet of ik die hier kan stellen of een apart topic voor aan moet maken. Zal hem eerst hier wel even stellen dan.

Ik wil in April naar Nederland met mijn vrouw maar kan zelf niet garant staan voor haar. Een vriend van mij die wil en kan wel garant staan voor haar. Hoe kunnen we de visum aanvraag nu verder inrichten het beste? Zeggen dat zij mij komt bezoeken in nederland of mijzelf helemaal buiten het verhaal laten en gewoon doen alsof ze mijn vriend gaat bezoeken? Of kan zij nu makkelijker een visum krijgen als we aantonen dat we getrouwd zijn en een kind hebben bij de nederlandse ambassade?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Kind erkennen in Thailand

#22 Bericht door ron » zaterdag 11 januari 2014, 04:18

Kleur schreef:Bedankt Ruudthai! :worshippy:

Bedankt Prajak, ja klopt in februari. We kijken er erg naar uit :)

Dan heb ik verder nog een vraag, weet niet of ik die hier kan stellen of een apart topic voor aan moet maken. Zal hem eerst hier wel even stellen dan.

Ik wil in April naar Nederland met mijn vrouw maar kan zelf niet garant staan voor haar. Een vriend van mij die wil en kan wel garant staan voor haar. Hoe kunnen we de visum aanvraag nu verder inrichten het beste? Zeggen dat zij mij komt bezoeken in nederland of mijzelf helemaal buiten het verhaal laten en gewoon doen alsof ze mijn vriend gaat bezoeken? Of kan zij nu makkelijker een visum krijgen als we aantonen dat we getrouwd zijn en een kind hebben bij de nederlandse ambassade?
Vreemd genoeg wordt hier NU NIET op gerageerd............. :P
Deze vraag komt waarschijnlijk als het welbekende duveltje uit een doosje,en zullen de meeste leden hier geen openlijke antwoorden geven die leiden tot een dubieuze garantstelling door derden.
Lijkt mij trouwens geen ideale start om later samen mogelijk iets op te gaan bouwen als gezin in Nederland.
Het verhaal van die vriend die garant wil staan,kan je later opbreken als je met vrouw en kind voor vast in Nederland wil gaan wonen....
Ik weet niet of je nog lang in Thailand blijft wonen,maar haal uit een eerder schrijven van jou dat een aantal jaren hier een optie is.
Je forumnaam eer aan doen:Kleur bekennen....... :worshippy:

Succes in ieder geval,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kind erkennen in Thailand

#23 Bericht door prajak » zaterdag 11 januari 2014, 06:52

" Vreemd genoeg wordt hier NU NIET op gerageerd............. Deze vraag komt waarschijnlijk als het welbekende duveltje uit een doosje,en zullen de meeste leden hier geen openlijke antwoorden geven die leiden tot een dubieuze garantstelling door derden..."

:?:

Als ik er ervaring mee heb dan reageer ik wel hoor en zo zijn er meer in dit forum.

En waarom dubieus ? Het kan volstekt eerlijk bedoeld zijn. Iemand die vet in de slappe was zit en een kameraad wil helpen...waarom niet.

Toch een opmerking. in april is de baby 2 of 2,5 maand. Ik weet niet of vliegen dan verstandig is of medisch aanvaardbaar. En vindt het kind het leuk ? Hogere luchtdruk, pijn in de oortjes, lange tijd zijn/haar wiegje niet in...... Maar daar zijn vast wel websites voor.....

Deze website adviseert 10 maanden....
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/ou ... -baby.html

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Kind erkennen in Thailand

#24 Bericht door Ashley » zaterdag 11 januari 2014, 08:10

Een vriend of een kennis ik weet niet of ze dat acceptabel vinden.
Het zal mij niks verbazen als ze daar moeilijk over gaan doen.
Het lijkt mij ook dat dat geen verschil uit zou moeten maken of je wel of niet getrouwd bent.
Als je niet garant kan staan voor je partner of vrouw moet je het aan iemand anders vragen
Ik heb zelf wel 2 keer gevraagd of mijn vader garant wilde staan voor mijn partner en dat was geen probleem.
Heb je geen familieleden waar je het aan kan vragen?

Kleur
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 31 augustus 2013, 09:46

Re: Kind erkennen in Thailand

#25 Bericht door Kleur » zaterdag 11 januari 2014, 08:12

En het staat niet raar dat mijn vriend garant staat voor haar maar dat zij mij komt opzoeken?

Als iemand garant staat moet ze dan nog steeds zo een reis itenerary overleggen?

Volgens de dokter in het ziekenhuis zou vliegen geen probleem moeten zijn met de baby.

En heb helaas geen familie leden waar ik het aan kan vragen nee :(

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kind erkennen in Thailand

#26 Bericht door prajak » zaterdag 11 januari 2014, 09:57

"...Volgens de dokter in het ziekenhuis zou vliegen geen probleem moeten zijn met de baby..."

Een Thaise arts ? Een ervaren kinderarts ? En die zegt dat voordat de kleine geboren is ? Zonder de kleine te controleren op belangrijke funkties ?

Misschien is de door mij genoemde website te voorzichtig maar ik zou het daarin geschrevene wel in jullie overweging meenemen. Die websites zijn er niet voor niks. Die staan bol van ervaring.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Kind erkennen in Thailand

#27 Bericht door v@go » zaterdag 11 januari 2014, 10:01

En er zijn ook nog regels bij de luchtvaartmaatschappij
http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... /index.htm
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Kleur
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 31 augustus 2013, 09:46

Re: Kind erkennen in Thailand

#28 Bericht door Kleur » zaterdag 11 januari 2014, 19:34

Ja een thaise arts bij een gerenommeerd ziekenhuis Samitivej. Arts ging er van uit als baby gezond zou zijn. Maar doe nog wel meer research hiernaar. Bedankt voor de bezorgdheid :)

Mocht iemand nog antwoord hebben op mijn andere vragen dan hoor/lees ik dat graag :D

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”