Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland halen?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#16 Bericht door janjaap » zaterdag 26 juli 2014, 11:58

als zij aleen zeggenschap heeft voor de kinderen en dat zwart op wit laten legaliseren en vertalen kijk op ind site
ik wil kind uit buitenland naar ned halen ongeveer het zelfde als mvv aanvragen moet aleen wat dokters verklaringen bij ja ik heb dat in februari dit jaar gedaan duurde ongeveer een maand
Ubi bene, ibi patria

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#17 Bericht door Pieter » zaterdag 26 juli 2014, 12:09

Nofinger schreef:
Pieter schreef:
Tja ik denk dat onze nl overheid dat wel een probleem vind, http://www.buitenlandsepartner.nl vragen.

Geen idee hoe onze niet zo buitenlandfobe buurlanden hier over denken voor een alternatief eventueel

Pieter
Wat moeten ze een probleem vinden ?
Ik lees vaak over buitenlandse partner maar daar heb ik ook nog niks gevonden en op mijn vraag daar heb ik voorlopig een antwoord wat bestaat uit gewoon aanvragen en kijk even op mijn site (advokaat) :roll:

Ik wil alleen maar weten welke papieren ik nodig heb en evt hoe die te verkrijgen.

gr rob
Kind is toegewezen aan de vader dus er is geen enkele reden om in nl toe te laten..

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#18 Bericht door Ashley » zaterdag 26 juli 2014, 13:31

Als de vader toestemming geeft is er geen probleem toch?
Wel alle papieren en documenten vertalen en legaliseren.

Nofinger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 24 juli 2014, 22:48

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#19 Bericht door Nofinger » zaterdag 26 juli 2014, 19:27

@janjaap: Het probleem is dat ze dus niet het alleen zeggenschap heeft, dit is dus wat ik wil weten, hoe dit te doen(via rechter of is por knor)

@ashley: welke papieren?

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#20 Bericht door Ashley » zaterdag 26 juli 2014, 19:39

De papieren waarin staat dat de vader toestemming geeft.

Ik weet niet hoe wel willend die man is maar als hij accepteerd dat zijn kind naar Nederland zou gaan moet je denk ik met een advocaat gaan praten en zorgen dat alles op een officieele manier op papier word gezet.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#21 Bericht door stevenl » zondag 27 juli 2014, 03:53

Ik zou eerst naar de Amphur gaan om te laten verklaren dat zij alleen zeggenschap heeft (ik geloof PK14) en daarna naar de rechter, dit laatste puur om er zeker van te zijn dat je voldoet aan de Nederlandse eisen.

Als de vader ergens in het proces niet meewerkt heb je een groot probleem.

Kalebath
kenner
kenner
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 08 augustus 2011, 12:55
Locatie: Delft

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#22 Bericht door Kalebath » zondag 27 juli 2014, 21:51

als de vader zegenschap heeft over de kinderen en geen bezwaar heeft moet hij een brief maken en ondertekenen en laten legaliseren dat hij geen bezwaar heeft dat zijn kinderen in nederland gaan wonenlet op alles moet weer vertaald worden naar het engels en met de juiste stempeltjes

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#23 Bericht door Phuket Dragon » maandag 28 juli 2014, 05:31

Wij hebben sinds 2 jaar een dochter ( nu bijna 3 jaar jong ) van mijn vrouws zus onder onze hoede.

Mijn vrouw heeft in Thailand via de rechter voogdij toegewezen gekregen, ik sta in het document dat ik goedkeuring geef dat wij haar opnamen in ons gezin, ik heb geen voogdij recht.

Wij zitten bij tijd en wijlen in Belgie en mijn vrouw heeft de langdurige verblijfskaart daar ( verblijf bij EU burger ) .
De Belgische ambassade wou geen inreis visa afgeven aan de kleine toen.
Wij hebben toen inreis Visa aangevraagd op de Zweedse ambassade en werd gratis afgegeven in 1 uur tijd na overleggen van de voogdij papieren. De Zweedse Ambassade gaf ons ook een document mee dat zij niet hoefde te voldoen aan een zorgverzekering. Gereist van BKK naar AMS en geen probleem bij binnenkomst, de kleine heeft dezelfde achternaam als mijn vrouw.

Haar inschrijven in de Belgische gemeente was ook geen probleem.
Ze gaat nu al naar school in Belgie ( vanaf 2.5 jaar )
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Nofinger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 24 juli 2014, 22:48

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#24 Bericht door Nofinger » maandag 28 juli 2014, 13:51

Phuket Dragon schreef:Wij hebben sinds 2 jaar een dochter ( nu bijna 3 jaar jong ) van mijn vrouws zus onder onze hoede.

Mijn vrouw heeft in Thailand via de rechter voogdij toegewezen gekregen, ik sta in het document dat ik goedkeuring geef dat wij haar opnamen in ons gezin, ik heb geen voogdij recht.
Weet je nog hoeveel het papier bij de rechtbank ongeveer kosten en heb je dit toen zelf gedaan of met een advocaat ?

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#25 Bericht door Phuket Dragon » maandag 28 juli 2014, 16:07

Nofinger schreef:
Phuket Dragon schreef:Wij hebben sinds 2 jaar een dochter ( nu bijna 3 jaar jong ) van mijn vrouws zus onder onze hoede.

Mijn vrouw heeft in Thailand via de rechter voogdij toegewezen gekregen, ik sta in het document dat ik goedkeuring geef dat wij haar opnamen in ons gezin, ik heb geen voogdij recht.
Weet je nog hoeveel het papier bij de rechtbank ongeveer kosten en heb je dit toen zelf gedaan of met een advocaat ?
Hebben we door een advokaat laten doen uiteraard, we waren circa 30.000 bht kwijt totaal.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#26 Bericht door stevenl » dinsdag 29 juli 2014, 03:56

Phuket Dragon schreef:
Nofinger schreef:
Phuket Dragon schreef:Wij hebben sinds 2 jaar een dochter ( nu bijna 3 jaar jong ) van mijn vrouws zus onder onze hoede.

Mijn vrouw heeft in Thailand via de rechter voogdij toegewezen gekregen, ik sta in het document dat ik goedkeuring geef dat wij haar opnamen in ons gezin, ik heb geen voogdij recht.
Weet je nog hoeveel het papier bij de rechtbank ongeveer kosten en heb je dit toen zelf gedaan of met een advocaat ?
Hebben we door een advokaat laten doen uiteraard, we waren circa 30.000 bht kwijt totaal.
IK geloof dat ik iets meer kwaijt was voor ongeveer hetzelfde, maar is inmiddels een 5 jaar geleden.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#27 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 29 juli 2014, 06:10

Het totale voogdij proces heeft een 6 maanden in beslag genomen en was sneller als adoptie.
En we kunnen voor haar over circa 5 jaar de Belgische nationaliteit aanvragen, ook eventueel de Nederlandse maar staat op dit moment ter discussie, de tweede kamer wil de wet op nationaliteit aanpassen dat je niet meer wonend in het buitenland de NL nationaliteit kan aanvragen.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#28 Bericht door heisa » vrijdag 22 augustus 2014, 11:39

Beetje een late reactie maar het is ons uiteindelijk gelukt om de dochters van mijn vrouw naar nederland te halen!
Belangrijkste is dat je de Por Kor 14 hebt (via Amphur) waarin staat dat de vader afstand doet van de kinderen en toestemming geeft dat zij naar Nederland reizen en gaan wonen (uiteraard vertaalt naar engels en gelegaliseerd). Daarnaast moet de vader ook een kopie van zijn ID met handtekening afgeven welke je nodig hebt voor de IND.

Gelukkig gingen wij zelf de kinderen ophalen in Thailand waardoor we op Schiphol zo door konden lopen... Dat was de eerste keer bij aankomst van mijn vrouw wel anders... alsof Al Capone himself landde op Schiphol...

Maar goed, eindelijk na 5 jaar getouwtrek, 100-en formulieren, 10tallen vertalingen en legalisatiestempels klaar bij de IND en compleet in Nederland! Dus de doorzetter wint :-)

Succes allemaal!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#29 Bericht door stevenl » vrijdag 22 augustus 2014, 12:06

heisa schreef:Beetje een late reactie maar het is ons uiteindelijk gelukt om de dochters van mijn vrouw naar nederland te halen!
Belangrijkste is dat je de Por Kor 14 hebt (via Amphur) waarin staat dat de vader afstand doet van de kinderen en toestemming geeft dat zij naar Nederland reizen en gaan wonen (uiteraard vertaalt naar engels en gelegaliseerd). Daarnaast moet de vader ook een kopie van zijn ID met handtekening afgeven welke je nodig hebt voor de IND.

Gelukkig gingen wij zelf de kinderen ophalen in Thailand waardoor we op Schiphol zo door konden lopen... Dat was de eerste keer bij aankomst van mijn vrouw wel anders... alsof Al Capone himself landde op Schiphol...

Maar goed, eindelijk na 5 jaar getouwtrek, 100-en formulieren, 10tallen vertalingen en legalisatiestempels klaar bij de IND en compleet in Nederland! Dus de doorzetter wint :-)

Succes allemaal!
Mooi, gefeliciteerd.

En ik lees graag dat ik ook het nummer van de Por Kor (14) goed had :)

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Wie heeft ervaring met kind van vrouw naar Nederland hal

#30 Bericht door Ashley » vrijdag 22 augustus 2014, 13:07

Gefeliciteerd, moet een hele opluchting zijn geweest.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”