VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#1 Bericht door genesis » donderdag 11 april 2013, 01:07

,
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#2 Bericht door Duncan » donderdag 11 april 2013, 02:20

Onder onroerend goed valt ook land. Wat de immigratiedienst wil weten is of je vriendin economisch gebonden is aan Thailand of goud wil gaan graven in het rijke westen ( even botweg gezegd ). Heeft ze niet ergens een maisveldje op haar naam of een rubberboomgaard of een visvijver liggen, of is ze (mede)eigenaar van een winkeltje, al was het maar op papier?

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#3 Bericht door genesis » donderdag 11 april 2013, 02:32

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#4 Bericht door genesis » donderdag 11 april 2013, 02:37

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#5 Bericht door stevenl » donderdag 11 april 2013, 04:41

Garantieverklaring, uitnodigingsbrief (vermeld dat jullie elkaar al lang kenne, dat jij hier al tig keer bent geweest, etc., loonstrookjes e.d. van jou en alles wat haar aan Thailand bindt: werkgeversverklaring, bewijs onroerend goed, bankrekening, etc.

Enige reden is dat ze bang zijn dat ze in Nederland blijft, dus hoe beter ze aan kan tonen dat ze weer terugkeert naar Thailand hoe groter de kans dat de visumaanvraag wordt goedgekeurd.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#6 Bericht door Ashley » donderdag 11 april 2013, 05:41

Mijn vriendin is zaterdag aangekomen voor de 5de keer VKV.

Jij staat garant voor haar waarom zou zij dan een bedrag van € 3060,- nodig hebben?
Aantoonbaar ontroeren goed hebben, heeft mijn partner nog nooit hoeven laten zien.
Mijn partner had op dat moment geen werk dus daar hebben ze ook nooit moeilijk over gedaan.
Ook hadden wij nog geen ticket geboekt, wij wisten toen nog niet hoe lang het zou duren voordat zij het visum kreeg
.
Al deze punten kennen wij niet en hebben ons visum altijd zonder problemen gehad.

Wel heeft mijn partner de 1ste keer een reden moeten geven dat ze weer terug zou keren naar Thailand.
Zij heeft een zoon van nu inmiddels 13 jaar, dus zij heeft reden genoeg om terug te gaan naar Thailand.

De 1ste keer dat ze een visum kreeg werden er wel wat persoonlijke vragen gesteld over onze relatie, verder niks aan de hand, behalve de stress die wij hadden of je inderdaad dat visum dan wel krijgt.
Achteraf is die stress allemaal niet nodig geweest.

In de periode dat jouw partner in Nederland is moet ze verzekert zijn, voor een bedrag van €125000,-(dacht ik, weet niet precies zeker of dit bedrag klopt?). Die verzekering kost ongeveer € 60,- per maand.
Als je die verzekering niet hebt, krijg je ook geen visum, dat is namelijk verplicht.

Succes!

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#7 Bericht door janjaap » donderdag 11 april 2013, 06:03

bel die man in bangkok
schuin tegenover de nederlandse ambasade
die regeld alles voor je ook tickets en ziektekoste verzekering
hij kost weinig en is goud waard je hoefd zelf niet naar de ambasade dat doet hij
het scheelt veel gedoe
zijn naam is Amnard Somjit
tel nr 0819151191 :thumbsup:
Ubi bene, ibi patria

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#8 Bericht door Khon Neua » donderdag 11 april 2013, 19:59

je parnter moet het visa in persoon aanvragen . gaat een ander dit doen dan deugt dit niet . Corruptie schijnt bij de NL ambassade dus ook zijn weg te hebben.

janjaap schreef:bel die man in bangkok
schuin tegenover de nederlandse ambasade
die regeld alles voor je ook tickets en ziektekoste verzekering
hij kost weinig en is goud waard je hoefd zelf niet naar de ambasade dat doet hij
het scheelt veel gedoe
zijn naam is Amnard Somjit
tel nr 0819151191 :thumbsup:

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#9 Bericht door janjaap » vrijdag 12 april 2013, 08:03

ik snap het probleem niet
de paspoorten worden aangetekend thuisbezorgd met visa en thickets
Ubi bene, ibi patria

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#10 Bericht door Khon Neua » vrijdag 12 april 2013, 17:41

You must submit your visa application in person at the Schengen country’s mission.
bron : http://thailand.nlembassy.org/services/ ... -visa.html

De beste man zal gebruik maken van connecties ( die zij echt niet voor niks ) binnen de ambassade . Ben het met je eens dat het handig is maar Ik persoonlijk heb een hekel aan coruptie dus wil hier niet aan mee werken

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#11 Bericht door RuudThai » vrijdag 12 april 2013, 17:53

Khon Neua schreef:
You must submit your visa application in person at the Schengen country’s mission.
bron : http://thailand.nlembassy.org/services/ ... -visa.html

De beste man zal gebruik maken van connecties ( die zij echt niet voor niks ) binnen de ambassade . Ben het met je eens dat het handig is maar Ik persoonlijk heb een hekel aan vriendjes politiek dus wil hier niet aan mee werken
Ik vind het maar vreemd dat dit volgens Janjaap zou kunnen.
Als mijn zoontje een nieuw Nederlands paspoort moet hebben moet hijzelf in persoon aan de balie verschijnen en moeten wij als ouders daar ook bij aanwezig zijn om onze handtekening te zetten onder het aanvraagformulier. Men wil overtuigend bewijs zien dat alle betrokkenen in leven zijn en instemmen met de handeling.
Ook bij veel verklaringen die worden afgegeven door de ambassade moet je dat in persoon doen.

En dan zou een visum zomaar even buiten de betrokken persoon om kunnen worden geregeld?
Het lijkt me stug en als het toch waar is lijkt het me ook rijp om dit aan te geven bij de ambassadeur himself. Of bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Fraude moet voorkomen worden in dit soort zaken. :evil:

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#12 Bericht door Ashley » vrijdag 12 april 2013, 19:21

Op internet ben ik een hele knappe man van 2 meter lang bij 100 kg zonder een grammetje vet aan mijn lijf, elke dag rijdend in een dikke Ferrari en 100 miljoen eurro op de bank.


Zonder de persoon in kwestie een visum regelen geloof ik helemaal niks van.
Zou het wel kunnen zoals janjaap zegt dan worden dat soort figuren vriendelijk bedankt.
Het word steeds moeilijker om je partner naar Nederland toe laten komen.
Hoe komt dat? Juist door allerlei soorten fraude.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#13 Bericht door maverick62 » vrijdag 12 april 2013, 22:49

Gewoon zelf doen, werk je corruptie niet in de hand en kun je direct actie nemen als de ambassade het niet conform de regels doet. Of dat de guard aan de poort (THAI) wel wat sneller wilt werken voor wat hoort wat.

Er zijn genoeg sluiproutes blijkbaar, maar vaak hoor je ze later met problemen in het MVV traject etc.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#14 Bericht door maverick62 » vrijdag 12 april 2013, 22:49

RuudThai schreef:
Khon Neua schreef:
You must submit your visa application in person at the Schengen country’s mission.
bron : http://thailand.nlembassy.org/services/ ... -visa.html

De beste man zal gebruik maken van connecties ( die zij echt niet voor niks ) binnen de ambassade . Ben het met je eens dat het handig is maar Ik persoonlijk heb een hekel aan vriendjes politiek dus wil hier niet aan mee werken
Ik vind het maar vreemd dat dit volgens Janjaap zou kunnen.
Als mijn zoontje een nieuw Nederlands paspoort moet hebben moet hijzelf in persoon aan de balie verschijnen en moeten wij als ouders daar ook bij aanwezig zijn om onze handtekening te zetten onder het aanvraagformulier. Men wil overtuigend bewijs zien dat alle betrokkenen in leven zijn en instemmen met de handeling.
Ook bij veel verklaringen die worden afgegeven door de ambassade moet je dat in persoon doen.

En dan zou een visum zomaar even buiten de betrokken persoon om kunnen worden geregeld?
Het lijkt me stug en als het toch waar is lijkt het me ook rijp om dit aan te geven bij de ambassadeur himself. Of bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Fraude moet voorkomen worden in dit soort zaken. :evil:

[|) [|) Agree

paarse
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: vrijdag 12 april 2013, 10:47

Re: VakantieVisum aanvraag voor mijn Thaise partner‏

#15 Bericht door paarse » zaterdag 13 april 2013, 01:52

Trouwen voor ze een visa heeft is geen goed idee, ik ben getrouwd voor de wet in Thailand en België en we hebben 2 keer vorig jaar en 1 keer dit jaar een aanvraag gedaan en ze geven geen visa omdat we getrouwd zijn en zij dan nooit meer zou terug gaan naar Thailand. Ik woon in Thailand maar heb mijn domicilie nog in België. Enige manier is een Thaise vinden in Nederland die mijn vouw uitnodigt voor een bezoek de brengen in Nederland, ik ken en vind niemand in Nederland die dat wil doen. We zijn getrouwd in België en mijn vrouw is nog nooit in België geweest, ze kan een visa krijgen als ik 65 jaar ben en mijn domicilie in Thailand heb. We hadden papieren voor de aanvraag van de 2 grote bouwplaatsen die op haar naam staan, van de bank 200.000 bath. Verzekering voor 30.000 euro, die moet je nemen bij Allianz verzekering in Thailand 1200 bath kost dit maar in Thailand. Een brief van mijn zuster en van mij om dat we ze graag België en de familie willen laten zien. Foto's van ons en mijn zuster en schoonouders. Papieren van de dochter. Papieren van controle in het ziekenhuis. En nog geeft België geen visa. Het is niet gemakkelijk als je getrouwd bent en ze nooit een schengen visa heeft gehad. En eenmaal geweigerd in een land sta je op een lijst en krijg je nooit meer een visa voor dat land.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”