Visa-aanvraag deel 2

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Visa-aanvraag deel 2

#1 Bericht door han wouters » maandag 30 juli 2012, 21:06

Dag beste mensen,
Alles is inmiddels duidelijk op 1 ding na. Mijn vriendin zou volgens de bepalingen weer na 27 augustus naar nederland mogen komen. Dus gaat ze deze week visa regelen met ingangsdatum voor na 27-8. Maar nu hoor ik van iemand dat ze de aanvraag pas mag indienen na de 90 dagen periode. Dat zou betekenen dat ze pas na 27-8 dat visum mag gaan aanvragen????
Weet iemand hier iets van?
Vast bedankt
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Visa-aanvraag deel 2

#2 Bericht door Jim » dinsdag 31 juli 2012, 05:58

Hoe vraag ik een Schengenvisum aan?

In principe mag een visum op zijn vroegst drie maanden vóór de datum van eerste gebruik worden afgegeven; u kunt dus wel ruim van te voren een afspraak maken maar als u bijvoorbeeld wilt reizen op 1 augustus kunt u het visum pas vanaf 1 mei krijgen.

click..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Visa-aanvraag deel 2

#3 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 31 juli 2012, 06:04

Een 2 maanden terug hebben we een USA visa aangevraagt voor de vrouw en gekregen , na bestudering van de sticker vond ik het vreemd dat het een multiply visa is voor 10 jaar.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Visa-aanvraag deel 2

#4 Bericht door han wouters » dinsdag 31 juli 2012, 06:11

Dag beste mensen,
Misschien heb ik de vraag niet helemaal duidelijk geformuleerd dus nog even; 27 mei is ze in thailand terug gekeert na 90 dagen. Ik wil haar zo snel mogeijk weer hier hebben dus eind augustus als ze weer na die 90 dagen terug mag komen. Maar nu zegt mijn informant dat ik die aanvraag pas eind augustus 'MAG INDIENEN'. als de 90 dagen periode achter de rug is? Dan kan ze waarschijnlijk pas vanaf half september hier zijn. Dus ik wil die aanvraag nu indienen, ingangsdatum eind augustus.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visa-aanvraag deel 2

#5 Bericht door prajak » dinsdag 31 juli 2012, 06:11

Mijn USA visum is uit 1988 en er staat...

multiple
indefinitely
bearer(s)

en het voorlaatste betekent m.i. onbeperkt. Maar ja, dat paspoort is verlopen dus ik neem aan dat het visum niet meer geldig is. Bovendien waren de tijden toen anders.....

Han, sorry, dit is off topic. Maar ik kan jou met jouw vraag niet helpen.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Visa-aanvraag deel 2

#6 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 31 juli 2012, 06:16

Tussen 1995 en 1998 heb ik zonder visa's naar USA gereist, nu moet je je online melden en even 78 euro schokken, is voor bezitters van een EU paspoort. Mijn vrouw is Thai en moest 128 euro schokken in Mei.

Betreft de vraagsteller je kan nu gewoon visa vragen voor je vrouw, de first entry word dan 27-8 en geen dag eerder.
Reis je samen vraag dan visa aan op een consulaat/ambassade van een ander EU land de visa is dan gratis.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Visa-aanvraag deel 2

#7 Bericht door Jim » dinsdag 31 juli 2012, 06:21

han wouters schreef:Maar nu zegt mijn informant dat ik die aanvraag pas eind augustus 'MAG INDIENEN'. als de 90 dagen periode achter de rug is?
je informant is een onnozele ei...knakworst.
klok en klepel.. enzo..

excuus voor het ontopic blijven, trouwens :cheesy:
Laatst gewijzigd door Jim op dinsdag 31 juli 2012, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Visa-aanvraag deel 2

#8 Bericht door frans49 » dinsdag 31 juli 2012, 08:41

prajak schreef:Mijn USA visum is uit 1988 en er staat...

multiple
indefinitely
bearer(s)

en het voorlaatste betekent m.i. onbeperkt. Maar ja, dat paspoort is verlopen dus ik neem aan dat het visum niet meer geldig is. Bovendien waren de tijden toen anders.....

Han, sorry, dit is off topic. Maar ik kan jou met jouw vraag niet helpen.

Prajak, ik heb toevallig net een schrijven teruggekregen van het Amerikaans Consulaat te Amsterdam.
Ook ik mag niet meer met het visum reizen omdat mijn paspoort, waarin dat visum staat, is verlopen.
Ik heb, in het verleden, verschillende malen een visum gekregen voor de USA waarin staat multiple en indefinitely.
MAAR....... de immigratie officier ter plaatse bepaald hoelang jij het land in mag.
En, geloof me, toen ik een jaar wilde blijven moest ik in 1 1/12 uur toch vele vragen beantwoorden.

En Ha, ook sorry namens mij maar ik kan jou ook niet helpen.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Visa-aanvraag deel 2

#9 Bericht door prajak » dinsdag 31 juli 2012, 15:44

Frans49, dat dacht ik al. Maar ik wil helemaal niet naar de USA..... Misschien een keer naar zusje in Canada en zover ik weet kan ik met mijn NL paspoort daar zo naar toe.

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Visa-aanvraag deel 2

#10 Bericht door han wouters » maandag 06 augustus 2012, 07:31

Dag beste mensen,
Dank voor jullie reacties, ik wil hierbij even melden hoe het afgelopen is. Omdat ik nogal tegenstrijdige berichten kreeg heb ik ook een mailwisseling gehad met de Visa helpdesk van de ambassade in Bangkok. Zij reageerden;

"Thank you for sending the E-mail to VFS, regarding your question, after we've calculated the period your girlfriend stay in Netherlands, she can apply for the visa again after 25 Aug 2012."
Ik meende dat ze hiermee bedoelden dat zij dus pas na 90 dagen een aanvraag kon indien, maar vandaag kreeg ik een , wat late reactie, van het hoofd consulaire zaken van Bu zaken;

"Uw vriendin kan in de tussentijd een aanvraag indienen en hoeft voor het indienen van haar visum niet het verstrekken van de 90 dagen af te wachten."

Dus ik heb de eerste mail verkeerd begrepen en zij kan dus gewoon nu een visa aanvragen. Helaas kan degene die haar hiermee helpt beter met haar communiceren dan ik ( thaise) en die is nog steeds in de veronderstelling dat ze gelijk heeft en dat krijg ik ook niet uit haar hoofd. In dit soort situaties heb ik toch wel wat moeite met de taalbarriere.

Allemaal bedankt, en hopelijk hebben andere mensen ook iets aan deze info.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Visa-aanvraag deel 2

#11 Bericht door Jim » maandag 06 augustus 2012, 08:15

han wouters schreef: In dit soort situaties heb ik toch wel wat moeite met de taalbarriere.
heeft niet zo zeer met de taalbarriere te maken maar meer met de thaise koppigheid en neiging om altijd naar de verkeerde persoon te luisteren :giggle:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”