ticket en verzekering

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kalebath
kenner
kenner
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 08 augustus 2011, 12:55
Locatie: Delft

ticket en verzekering

#1 Bericht door Kalebath » donderdag 02 november 2017, 14:29

Mijn vrouw wil haar zus voor 3 maanden naar nederland halen. ik zal garant voor haar staan. Hoe kan ik het beste een verzekering en een ticket voor haar boeken. Aangezien zo'n visa ook gewoon afgewezen kan worden. Mijn schoonzus is gescheiden maar woont nog wel met haar exman (thaise logica) en woont in het huis van haar zus (mijn vrouw). dus mijn gedachte is dat de ambasade zou kunnen denken vestigings gevaar.

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: ticket en verzekering

#2 Bericht door Donnie » donderdag 02 november 2017, 23:17

De reisverzekering kan via bijvoorbeeld Oom of Axa zijn heel bekend. Bij afwijzing van het visum betaal je dan alleen wat administratiekosten. Er zijn tussenbedrijfjes die ook dat kwijtschelden (valt vast wel te googlen? Ik.ga niet adverteren).

Vluchttickets boek (betaal) je pas na toekenning van het visum. Voor de aanvraag van het visum volstaat een reservering. Dat kan gratis of tegen een kleine vergoeding. Bel eens met KLM, Eva etc in Nederland en laat je lief dat doen in Thailand.

Meer dan 95% van de Thai krijgt van Nederland het visum (andere Schengenlanden scoren even goed of hoger alleen Belgie en Zweden houden het bij pak m beet 90%). Bij een goede voorbereiding moet het vast lukken. De beslisambtenaar in Kuala Lumpur wil weten waarom ze komt, wat haar plan is, bij wie ze komt, of de reis financiel gedekt is (met eigen geld 34 euro per dag of garantsteller zoals jij), reisverzekering en vooral dat het aannemelijker is dat ze tijdig keert dan dat ze hier blijft. Dus binding met Thailand door bijvoorbeeld werk, bezittingen, zorg voor jonge kinderen of bejaarde ouders etc.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: ticket en verzekering

#3 Bericht door joepattaya » zaterdag 04 november 2017, 12:24

Is het niet zo dat je een verzekering en vliegticket moet kunnen overleggen bij het afhalen van het visum?
Dus niet nodig vooraf te boeken en te overleggen bij de aanvraag, maar pas bij toekenning en afhalen te overleggen?
Ik doe maar een gooi.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: ticket en verzekering

#4 Bericht door willem » dinsdag 07 november 2017, 18:23

tegenover de ambassade zit een travel agency.in tonson building.nattaya en amnat helpen je graag verder.mijn vrouw regelt het al 5 jaar daar
vroeger komt nooit meer terug.

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: ticket en verzekering

#5 Bericht door Donnie » zondag 12 november 2017, 08:13

joepattaya schreef:Is het niet zo dat je een verzekering en vliegticket moet kunnen overleggen bij het afhalen van het visum?
Dus niet nodig vooraf te boeken en te overleggen bij de aanvraag, maar pas bij toekenning en afhalen te overleggen?
Ik doe maar een gooi.
Nee. Je moet bij de aanvraag een adgesloten reisverzekering laten zien, en een vluchtreservering. Bij afhalen van het paspoort/visum kan er wel verlangd worden dat je dan een betaalde vliegticket koopt maar ik weet niet beter dan dat dit een zeldzaamheid is (net zoals het moeten melden van je terugkomst in Thailand bij de ambassade, dat vragen ze ook zelden).

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: ticket en verzekering

#6 Bericht door KhunSugar » zondag 12 november 2017, 10:04

Donnie schreef:
joepattaya schreef:Is het niet zo dat je een verzekering en vliegticket moet kunnen overleggen bij het afhalen van het visum?
Dus niet nodig vooraf te boeken en te overleggen bij de aanvraag, maar pas bij toekenning en afhalen te overleggen?
Ik doe maar een gooi.
Nee. Je moet bij de aanvraag een adgesloten reisverzekering laten zien, en een vluchtreservering. Bij afhalen van het paspoort/visum kan er wel verlangd worden dat je dan een betaalde vliegticket koopt maar ik weet niet beter dan dat dit een zeldzaamheid is (net zoals het moeten melden van je terugkomst in Thailand bij de ambassade, dat vragen ze ook zelden).
Voor de BE leden alhier, paspoort moet niet meer worden afgehaald. Na goedkeuring wordt het naar de aanrager verstuurd via EMS. Ticket moet dus niet meer voorgelegd worden.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: ticket en verzekering

#7 Bericht door Donnie » zondag 12 november 2017, 17:27

Zowel voor Nederland als Belgie zijn er 2×2 smaken:

1) aanvraag via de ambassade:
1a) paspoort ophalen bij de ambassade
1b) paspoort laten opsturen per EMS

2) aanvraag via externe dienstverlener VFS:
2a) paspoort ophalen bij het VFS Trendy Building
2b) paspoort laten opsturen per EMS

EMS retourneren kost 200thb

Dit hebben de NL en B ambassades beide begin deze zomer nog bevestigd aan mij per e-mail.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: ticket en verzekering

#8 Bericht door KhunSugar » zondag 12 november 2017, 18:59

Donnie schreef:Zowel voor Nederland als Belgie zijn er 2×2 smaken:

1) aanvraag via de ambassade:
1a) paspoort ophalen bij de ambassade
1b) paspoort laten opsturen per EMS

2) aanvraag via externe dienstverlener VFS:
2a) paspoort ophalen bij het VFS Trendy Building
2b) paspoort laten opsturen per EMS

EMS retourneren kost 200thb

Dit hebben de NL en B ambassades beide begin deze zomer nog bevestigd aan mij per e-mail.
Het ging mij om de melding dat een ticket niet moest voorgelegd worden.


Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Kalebath
kenner
kenner
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 08 augustus 2011, 12:55
Locatie: Delft

Re: ticket en verzekering

#9 Bericht door Kalebath » zondag 12 november 2017, 22:14

oke van harte bedankt voor alle info

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”