De Chinees......

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: De Chinees......

#211 Bericht door serpay » zondag 07 januari 2018, 07:35

ron schreef:
serpay schreef:zal wel niet naar thailand zijn Arie gezien de leegloop in Thailand bij diverse ex leden die terugkeren om gezondheids problemen....
maar goed mischien begrijpelijk voor de kosten die immers steeds hoger worden, toch lach ik er nu om
diverse uitspraken gehoord van die leden dat ze nooit meer uit thailand gaan alleen maar in een 6box...
laat me niet lachen , GELD is waar alles om draaid niet meer en niet minder.
gelukkig mag ik nog werken om te sparen om later in thailand te verblijven ........
Ik heb mijn portie in Thailand al gehad Serpay,zoals je weet.
Toch hou ik de optie om voor langere tijd weer terug te gaan nog open,en dat heeft alles te maken met jou opmerking;
"GELD is waar alles om draait niets meer en niets minder"..........

Wilde destijds ook uitleggen van hoe en wat,maar kreeg daar niet echt de gelegenheid toe aangezien anderen het beter wisten.........
Zal later dat draadje weer eens oppakken ("The day after") en het nog eens proberen,viewtopic.php?f=24&t=823295&hilit=the+d ... &start=105

Afbeelding

We zien wel waar het schip strand.

ps:Pakje was goed aangekomen?

Groet Ron.
ja pakje is goed aangekomen, wist niet dat het van jeab af kwam nu wel :worshippy:
Alfisti rebeli

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#212 Bericht door wanadee » zondag 07 januari 2018, 07:51

stevenl schreef:
wanadee schreef:
KhunSugar schreef:Wanneer men niet goed tot heel goed bij kas zit verkijken velen zich bij het verkassen naar Thailand of een ander land waar je uzelf privaat dient te verzekeren voor de ziektekosten e.a. Fatsoenlijk verzekeren hé, geen lapmiddeltje voor de eerste zorgen en repatriëring.
Het heeft een reden waarom men kiest voor 8/4 en er niet permanent gaat wonen.
En zelfs zij die het erop wagen zingen het zelden uit tot hun laatste adem. Velen komen al na een paar jaar terug, het verhaal waarom ze terugkeren is bij momenten hilarisch. Beetje uitleg om de 'face' te redden maar in werkelijkheid komt het steeds op hetzelfde neer, money.

Vergelijk een echte expat niet met een langverblijver. De expat is via zijn werkgever verzekerd en heeft doorgaans niet alle bruggen opgeblazen in het thuisland. Hij/zij is ook niet afhankelijk van een wisselkoers en haalt zonder zorgen het eind van de maand. En let er maar op, eens ontslagen zijn ze snel terug in hun thuisland.
We gaan ze geen eten geven die niet eens deftig Engels praten en zich bijgevolg niet verstaanbaar kunnen maken, of hiervoor totaal afhankelijk zijn van iemand die hen een beetje begrijpt. Niet erg zolang er geen ongemakken opduiken, maar als...

Het vangnet de sociale zekerheid waar we hier van genieten is niet voor niets één van de betere in de wereld, het systeem de rug toe keren is niet verstandig tenzij...je heel goed bij kas zit. Het is een ilusie te kunnen leven als een Thai naar een Thai inkomen, we zijn dit niet gewoon en gaan er op oudere leeftijd niet aan wennen. Maak uzelf niets wijs.
Stel u eerder de vraag waarom de Thai een westerling als partner zoeken en quasi probleemloos naar het westen verkassen...neen, niet om uw adonische verschijning. Denk eens opnieuw.
Je zit er op verschillende fronten weer naast en ik proef weer minachting voor mensen die het financieel minder hebben. “Hilarisch als ze hun face proberen te redden” omdat ze door omstandigheden gedwongen worden terug te keren. De minachting druipt er van af.

Verder klopt je stelling over de reden 8/4 ook niet. Ik heb een eigen huis in nederland en ben maandelijks evengoed 600/700 aan vaste lasten kwijt. Denk je nou echt dat ik daar geen goede verzekering voor zou kunnen krijgen?
Als ik terug ga naar nederland met mijn meisje gaan we leuke reisjes maken. Parijs, Londen Wenen. De bergen in waar sneeuw ligt voor haar heel bijzonder. Tevens hollandse kost weer lekker na 8maanden.
En ik ken verschillende mensen waar het zelfde voor geldt.
Het gaat me steeds meer tegen staan om terug te gaan naar nederland dus ik overweeg om me hier definitief te vestigen.

En als laatste, mijn meisje is inderdaad op mijn adonische verschijning gevallen. Mijn BMI zit binnen de normen, ik ben niet kaal, barst van de humor en energie enz, dus....
Tja, als je negativiteit zoekt zul je deze altijd vinden.

En de kern van het verhaal klopt: het draait om geld dat mensen terugkeren. Dan kun je een algemene opmerking naar jezelf toetrekken en aangeven dat het voor jou niet klopt, de algemene opmerking is nog steeds terecht.
Dus jou vrouw is bij jou om je bankrekening?
En jij denkt dat iemand die 4/8 doet niet voldoende geld heeft voor een goede ziektekostenverzekering? Buiten de vaste lasten in nederland ook nog elk jaar retourtje nederland met zijn tweetjes in mijn geval.
Dan kun je echt net rekenen.
Wat overeind blijft staan is dat de minachting voor mensen die het wat minder hebben er af druipt. Geldt niet voor jou uiteraard, jij had genoeg geld om een thaise aan de haak te slaan :crazy: :crazy:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: De Chinees......

#213 Bericht door dutch » zondag 07 januari 2018, 08:19

Nog eventjes en een normale (?) uitwisseling van informatie ( en EIGEN ervaring svp) over benodigde leefkosten in Thailand,gaat weer uitlopen op elkaar jennen.
Waarom toch??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: De Chinees......

#214 Bericht door foppo » zondag 07 januari 2018, 08:25

dutch schreef:Waarom toch??
Die vraag heb ik hier al eens beantwoord!
viewtopic.php?f=2118&t=823292&hilit=+gepensioneerd

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De Chinees......

#215 Bericht door stevenl » zondag 07 januari 2018, 08:57

wanadee schreef:
stevenl schreef:
wanadee schreef:
Je zit er op verschillende fronten weer naast en ik proef weer minachting voor mensen die het financieel minder hebben. “Hilarisch als ze hun face proberen te redden” omdat ze door omstandigheden gedwongen worden terug te keren. De minachting druipt er van af.

Verder klopt je stelling over de reden 8/4 ook niet. Ik heb een eigen huis in nederland en ben maandelijks evengoed 600/700 aan vaste lasten kwijt. Denk je nou echt dat ik daar geen goede verzekering voor zou kunnen krijgen?
Als ik terug ga naar nederland met mijn meisje gaan we leuke reisjes maken. Parijs, Londen Wenen. De bergen in waar sneeuw ligt voor haar heel bijzonder. Tevens hollandse kost weer lekker na 8maanden.
En ik ken verschillende mensen waar het zelfde voor geldt.
Het gaat me steeds meer tegen staan om terug te gaan naar nederland dus ik overweeg om me hier definitief te vestigen.

En als laatste, mijn meisje is inderdaad op mijn adonische verschijning gevallen. Mijn BMI zit binnen de normen, ik ben niet kaal, barst van de humor en energie enz, dus....
Tja, als je negativiteit zoekt zul je deze altijd vinden.

En de kern van het verhaal klopt: het draait om geld dat mensen terugkeren. Dan kun je een algemene opmerking naar jezelf toetrekken en aangeven dat het voor jou niet klopt, de algemene opmerking is nog steeds terecht.
Dus jou vrouw is bij jou om je bankrekening?
En jij denkt dat iemand die 4/8 doet niet voldoende geld heeft voor een goede ziektekostenverzekering? Buiten de vaste lasten in nederland ook nog elk jaar retourtje nederland met zijn tweetjes in mijn geval.
Dan kun je echt net rekenen.
Wat overeind blijft staan is dat de minachting voor mensen die het wat minder hebben er af druipt. Geldt niet voor jou uiteraard, jij had genoeg geld om een thaise aan de haak te slaan :crazy: :crazy:
Zoals gezegd, de algemene opmerking is terecht.

Helaas vind je het nodig mij en mijn vrouw aan te vallen. Erg jammer.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#216 Bericht door wanadee » zondag 07 januari 2018, 09:57

“Zoals gezegd, de algemene opmerking is terecht.

Helaas vind je het nodig mij en mijn vrouw aan te vallen. Erg jammer”

Leg jij mij dan maar eens uit waarom iemand die, inclusief jaarlijkse reiskosten, 800/900 euro per maand overhoud als hij definitief verkast naar thailand geen goede verzekering zou kunnen nemen. Ik ben benieuwd.

En als je het eens bent met de stelling dat thaise vrouwen alleen voor het geld gaan waarom zou dat voor jou dan anders zijn? :Whistle: Geldt dat alleen voor de rest maar niet voor jou?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De Chinees......

#217 Bericht door stevenl » zondag 07 januari 2018, 10:04

wanadee schreef:“Zoals gezegd, de algemene opmerking is terecht.

Helaas vind je het nodig mij en mijn vrouw aan te vallen. Erg jammer”

Leg jij mij dan maar eens uit waarom iemand die, inclusief jaarlijkse reiskosten, 800/900 euro per maand overhoud als hij definitief verkast naar thailand geen goede verzekering zou kunnen nemen. Ik ben benieuwd.

En als je het eens bent met de stelling dat thaise vrouwen alleen voor het geld gaan waarom zou dat voor jou dan anders zijn? :Whistle: Geldt dat alleen voor de rest maar niet voor jou?.
Schei toch uit.

iemand maakt een algemene opmerking, jij geeft aan dat die opmerking niet terecht is aangezien die op jou niet van toepassing is. Mooi voor je dat die algemene opmerking op jou niet van toepassing is, maar je argument 'dus is de opmerking onjuist' klopt natuurlijk niet. Helaas heb je de opmerkingen van KS en mijn reactie niet begrepen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#218 Bericht door ron » zondag 07 januari 2018, 10:08

Het maakt allemaal weinig uit WAT er geschreven wordt,maar er is tenminste weer een gesprek gaande. :thumbsup:
Laat een ieder zijn verhaal doen,want er zijn ongelooflijk veel situaties die echt niet met elkaar te vergelijken zijn.
Schoolgaande kinderen hebben is er bijvoorbeeld één van.
Belerend naar anderen doen en laten zien hoe goed men het wel heeft gedaan,
ontneemt veel mensen de lust om hier wat neer te pennen.

Geef elkaar de kans om hun verhaal te doen,daar kan een ieder wat van leren,mocht zijn/haar situatie dezelfde zijn.
Personen die alleen "advies" kunnen geven zonder hun eigen situatie/ervaring te vertellen,kunnen m.i. net zo goed hun mond houden.
In een ander topic vraagt ene Goodi wat de huurprijzen zijn in Thailand om daar DEELS te gaan wonen,wordt eigenlijk meteen afgeraden om naar Thailand te komen met zijn handicap.
Mensen zijn dan vlug uitgel*ld,en dat is M.I.niet de bedoeling.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#219 Bericht door wanadee » zondag 07 januari 2018, 10:46

stevenl schreef:
wanadee schreef:“Zoals gezegd, de algemene opmerking is terecht.

Helaas vind je het nodig mij en mijn vrouw aan te vallen. Erg jammer”

Leg jij mij dan maar eens uit waarom iemand die, inclusief jaarlijkse reiskosten, 800/900 euro per maand overhoud als hij definitief verkast naar thailand geen goede verzekering zou kunnen nemen. Ik ben benieuwd.

En als je het eens bent met de stelling dat thaise vrouwen alleen voor het geld gaan waarom zou dat voor jou dan anders zijn? :Whistle: Geldt dat alleen voor de rest maar niet voor jou?
Schei toch uit.

iemand maakt een algemene opmerking, jij geeft aan dat die opmerking niet terecht is aangezien die op jou niet van toepassing is. Mooi voor je dat die algemene opmerking op jou niet van toepassing is, maar je argument 'dus is de opmerking onjuist' klopt natuurlijk niet. Helaas heb je de opmerkingen van KS en mijn reactie niet begrepen.
Hoezo alleen betrekking op mij. Hij heeft het over mensen die 8/4 gaan maar de meesten die dit doen hebben in nederland hun vaste lasten. Bedrag zal niet altijd hetzelfde zijn maar het principe wel. En ik ken diverse mensen die om dezelfde redenen als ik niet definitief gaan verkassen, niet omdat ze geen verzekering kunnen betalen.
Ik heb hier een keer het verhaal van iemand gelezen die niet zoveel geld had en een goedkoop kosthuos gevonden had voor 250 euro in de maand. Daar was hij vier maanden per jaar. Maar als ke bij die 250 nog 150 maandelijks bijtelt voor ziektekosten incl eigen risico, dan kom je op 400 per maand. Elk jaar terug naar nederland reken incl verboer ook 100 euro per maand dan zit je op 500 per maand. Geen idee wat zo iemand nog meer voor kosten hergt maar voor dat geld kun je een verzekering nemen.

I rest my case :angel:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#220 Bericht door ron » zondag 07 januari 2018, 12:03

Wanadee schrijft:

Ik heb hier een keer het verhaal van iemand gelezen die niet zoveel geld had en een goedkoop kosthuos gevonden had voor 250 euro in de maand. Daar was hij vier maanden per jaar. Maar als ke bij die 250 nog 150 maandelijks bijtelt voor ziektekosten incl eigen risico, dan kom je op 400 per maand. Elk jaar terug naar nederland reken incl verboer ook 100 euro per maand dan zit je op 500 per maand. Geen idee wat zo iemand nog meer voor kosten hergt maar voor dat geld kun je een verzekering nemen.

Kan daar geen spelt tussen krijgen Wanadee.
Voor 500 p/m moet wel een passende verzekering te vinden zijn,mocht je gezond van lijf en leden zijn.......
Edoch zijn die verzekeringen er niet om verlies te draaien,en zullen aanwezige "handicaps,nare ziektes,e.d." uitsluiten in de polis,of in ieder geval een bepaalde hoogte van het te vergoeden bedrag noemen,welke niet tot vergelijking zal staan tot de te verwachtte kosten......
Leeftijd zal een belangrijke rol spelen in de maandelijkse premiekosten,en zal waarschijnlijk die 500 euro sterk overstijgen.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#221 Bericht door driver » zondag 07 januari 2018, 12:08

stevenl schreef:
driver schreef:2 dagen geleden dat Chang netjes zijn verhaal hier heeft neergezet. En op Gardensafari en mij na heeft er niemand gereageerd tot nu toe. De zwijgende meerderheid stemt dus toe denk ik dan maar en daarmee is de insteek van Chang zijn verhaal ook helder lijkt me want anders hadden we het wel gelezen toch van de min of meer vaste posters hier aanwezig ? .
Dus vanaf nu alle koppen dezelfde kant op wat mij betreft en het verleden laten voor wat het is. Niet meer terug kijken naar wat er gepost is door die of die maar elkaar proberen te accepteren zoals we zijn dan wordt het hier misschien nog wel wat in positieve zin :thumbsup:
Ik weet niet of ik bij de meerderheid hoor of niet, maar lees lang niet alles. En dit soort topics heb ik eigenlijk weinig belangstelling voor, dus lees het pas nu.

Chang, bedankt voor je uitleg.
De Chinees is ook niet een draadje waar je info van Chang verwacht dat snap ik.Ging er gemakshalve vanuit dat de meeste langdurig hier aanwezige personen en de min of meer regelmatige posters alles wel lezen hier.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#222 Bericht door driver » zondag 07 januari 2018, 12:13

ron schreef:
driver schreef:Ron.. Inmiddels maand of 7 verder na je eerste bericht. Hoe is de stand van zaken nu in of buiten Amsterdam? Nog verhuisplannen of toch niet.
Eigenlijk wel Driver,maar is niet zo eenvoudig is gebleken.
Ik praat je later wel even bij,kom net terug van Oldenzaal.

Laterssss
Okee, Lees nu pas weer bij.Aardig wat reacties inmiddels zie ik.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#223 Bericht door ron » zondag 07 januari 2018, 12:20

Was toevallig het draadje waar ik net voor de jaarwisseling mijmerde over een overleden forum,
nadat ik dit draadje weer eens opnieuw gelezen had en bemerkte HOE dingen kunnen gaan.
Zoals nu bijvoorbeeld,als mensen wederom met elkaar in gesprek gaan..............DAT is de opzet van een forum!
Dat niet een ieder het met elkaar eens kan zijn,is een afspiegeling van de samenleving,niets meer/minder.

Dat er wel behoefte aan dit soort gesprekken zijn na een lange stilte is duidelijk....
Een beetje water bij de wijn doen zodat moderatie niet de gelegenheid heeft om net als vroeger hele onderwerpen te verwijderen of zinnen uit een bericht te knippen,zou wensbaar zijn.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#224 Bericht door driver » zondag 07 januari 2018, 12:27

dutch schreef:Nog eventjes en een normale (?) uitwisseling van informatie ( en EIGEN ervaring svp) over benodigde leefkosten in Thailand,gaat weer uitlopen op elkaar jennen.
Waarom toch??
Mijn idee ook maar ik reageer er verder niet inhoudelijk op :thumbsup:
Laatst gewijzigd door driver op zondag 07 januari 2018, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#225 Bericht door driver » zondag 07 januari 2018, 12:32

serpay schreef:zal wel niet naar thailand zijn Arie gezien de leegloop in Thailand bij diverse ex leden die terugkeren om gezondheids problemen....
maar goed mischien begrijpelijk voor de kosten die immers steeds hoger worden, toch lach ik er nu om
diverse uitspraken gehoord van die leden dat ze nooit meer uit thailand gaan alleen maar in een 6box...
laat me niet lachen , GELD is waar alles om draaid niet meer en niet minder.
gelukkig mag ik nog werken om te sparen om later in thailand te verblijven ........
GELD..Yep daar draait alles om in het leven in ook mijn insteek.

Geld doet wonderen en zonder is het donderen.

Als ik later in Thailand kan en wil wonen weet ik nog niet .
Bij verkoop huis en opgebouwd spaargeld is er een spaarpot als aanvulling op slechts AOW maar ik leef nu ook dus aantal weken geleden een nieuwe Ducati gekocht onder het motto : Nu is nu en nu kon het en later komt er misschien niet :cry:

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”