remigratie, leuk stukje

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

remigratie, leuk stukje

#1 Bericht door jumbo » donderdag 10 november 2016, 10:33

http://www.bbc.com/capital/story/201611 ... r-identity

Las hier ook over mensen die zich nergens meer thuis voelen...
Ikzelf voel dat ik meer Thaise normen aanhang dan dat ik in aanvang deed, gewone dagelijkse dingen
En inderdaad herken ik dat als ik terugkeer naar Thailand ik het daadwerkelijk als naar huis gaan ervaar
Ik mis mijn dagelijkse leven, ook als ik een paar dagen in NL ben. De discussies gaan langs me heen, het
zijn vaak ervaringen en die heb ik nu eenmaal niet meer, het is een beetje een klaagmaatschappij geworden
Over immigranten, eigen bijdrages, hogere prijzen en ga zo maar door, het is allemaal wat harder geworden

Kan me niet herinneren dat het zo was toen ik nog in NL woonde... maar kan me vergissen.

Thaivisa had een enquete gehouden waaruit men opmaakte dat 50% vd expats zich in het laatste jaar had beraden
over een terugkeer naar of vertrek naar een ander land....
Lijkt mij een beetje veel en kan vervuld zijn door een hogere reactie graad van een bepaalde groep..

maar de link blijft aardig om te lezen, zonder meer
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: remigratie, leuk stukje

#2 Bericht door brake034 » donderdag 10 november 2016, 13:06

Goed stuk Jumbo! :thumbsup:
Marcel

hanshu

Re: remigratie, leuk stukje

#3 Bericht door hanshu » vrijdag 11 november 2016, 08:56

Ik denk dat het een heel verschil maakt waar ter wereld je heen emigreert. zo,n poll op een thailand gerelateerd forum hoeft niet overeen te komen met de rest van de wereld. In thailand zitten grote groepen ouderen die tegen lichamelijke problemen oplopen en daar niet de financiële mogelijkheden voor hebben om dit op te lossen. Komt bij dat veel de thaise taal niet (voldoende) spreken en de cultuur niet echt begrijpen. En dan ga je zweven.

Ik zit veel op groepjes zoals nederlanders in het buitenland en daar heerst, onder jongere/ werkende nederlanders toch een gevoel van thuis zijn in een groot deel van de wereld. Ik kom in deze groep weinig mensen tegen die zweven en/of niet weten waar ze thuishoren.

Het is dus zo dat het resultaat van een onderzoek afhangt van de groep die je ondervraagt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: remigratie, leuk stukje

#4 Bericht door jumbo » zaterdag 12 november 2016, 06:32

hanshu schreef:Ik denk dat het een heel verschil maakt waar ter wereld je heen emigreert. zo,n poll op een thailand gerelateerd forum hoeft niet overeen te komen met de rest van de wereld. In thailand zitten grote groepen ouderen die tegen lichamelijke problemen oplopen en daar niet de financiële mogelijkheden voor hebben om dit op te lossen. Komt bij dat veel de thaise taal niet (voldoende) spreken en de cultuur niet echt begrijpen. En dan ga je zweven.

Ik zit veel op groepjes zoals nederlanders in het buitenland en daar heerst, onder jongere/ werkende nederlanders toch een gevoel van thuis zijn in een groot deel van de wereld. Ik kom in deze groep weinig mensen tegen die zweven en/of niet weten waar ze thuishoren.

Het is dus zo dat het resultaat van een onderzoek afhangt van de groep die je ondervraagt.
Draadje ging niet om de poll maar om de link, zijdelings maar niet geheel los van het onderwerp heb je dan de poll...
en je hebt dit
Het is dus zo dat het resultaat van een onderzoek afhangt van de groep die je ondervraagt.
wellicht over het hoofd gezien
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: remigratie, leuk stukje

#5 Bericht door Lammert de Haan » zondag 13 november 2016, 00:22

jumbo schreef:http://www.bbc.com/capital/story/201611 ... r-identity
Ik mis mijn dagelijkse leven, ook als ik een paar dagen in NL ben. De discussies gaan langs me heen, het
zijn vaak ervaringen en die heb ik nu eenmaal niet meer, het is een beetje een klaagmaatschappij geworden
Over immigranten, eigen bijdrages, hogere prijzen en ga zo maar door, het is allemaal wat harder geworden

Kan me niet herinneren dat het zo was toen ik nog in NL woonde... maar kan me vergissen.
Nee, je vergist je niet Jumbo. Je slaat de spijker op z'n kop!

Nederland verwordt steeds meer tot een maatschappij van 17 miljoen individualisten. ‘Saamhorigheid’ is al heel lang heel ver te zoeken. Dat is iets wat je straks alleen nog maar tegenkomt bij de les ‘geschiedenis’: “Er was eens …………… en ze leefden lang en gelukkig.” 'Saamhorigheid' is voltooid verleden tijd.

Laat dit bericht van Jumbo als ervaringsdeskundige dan ook een hint zijn voor allen die overwegen om weer terug te keren naar Nederland. Soms kan een terugkeer bittere noodzaak zijn maar bedenk steeds, dat je, wat je destijds hebt achtergelaten, niet weer terug zult vinden.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”