"Should I stay or should I go"

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: "Should I stay or should I go"

#286 Bericht door genesis » zaterdag 30 juni 2018, 08:18

Als mijn persionering gaat spelen hoop ik genoeg gespaard te hebben en afgelost om de optie te hebben 4 om 8 te kunnen doen, tegen die tijd zal onze zoon 14 - 15 zijn.

Mijn pensioen is niet zo dik (valt zelfs tegen werkend voor een oliemaatschappij, maar het zij zo), maar als, zoals eerder aangegeven, er genoeg spaarcentjes zijn, dan kan een woning aanhouden in beide landen te doen zijn en de extra kosten, zoals een auto/scooter prima daarvan betaald worden

De dagelijkse en vaste maandelijkse kosten moeten goed op te brengen zijn van het pensioen, maar alles staat of valt met het behalen van mijn pensionering in deze bedrijfstak

Mijn vrouw lopt niet zo warm voor Thailand met het oog op de positie voor een opgroeiend kind en de mogelijke dienstplicht en ze vind Thailand eigenlijk ronduit onveilig, die mening deel ik niet btw

Ik heb bv geen moeilijkheden met rijden zonder veiligheidsgordel of los in de achterbak van een pick-up zolang er maar met verstand word gereden. In al mijn jaren werk heb ik genoeg van de wereld gezien en ervaren, zolang het niet erger is als in Afrika, zoals bv Nigeria dan is met mij releatief veilig genoeg

Maar ik wil ten alle tijden de optie open houden om in Nederland te blijven en van de sociale voorzieningen gebruik te maken, met name de ziektekostendekking.

btw als een relatie afloopt is het altijd k#t, of zich dat nou in Nederland afspeeld, of in Thailand en 'gezichtsverlies' is in mijn optiek nonsens, een ieder kan de rekening gepresenteerd kijgen in het leven.

En de afgunst en jalousie waar hier nog wel eens over gesproken word hebben wij geen ervaring mee, in die zin dat we niet wensen blootgesteld te worden aan dit soort gedrag en die mensen uit de weg gaan in onze (beperkte) contacten

We hebben beide altijd de instelling dat 'low profile' houden prettig werkt, onder het 'radar' is het toch het prettigst je Eigen leven leiden

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: "Should I stay or should I go"

#287 Bericht door genesis » zaterdag 30 juni 2018, 08:20

wpdelange schreef:'reuring'

Als je deze kreet bedoelt genesis dan heb je helemaal gelijk.
Ligt natuurlijk meer aan de mentaliteit van mensen die is nu vaak wat gematigder een enkeling daar gelaten.

Meer gaan schrijven lijk mij het is niet alleen maar lezen.
Ik kreeg de 'dubbele puntjes' niet op de 'O' :mrgreen:

En wat schrijven betreft, als personen zich denigrerend gaan uitlaten over anderen, en zichzelf gaan presenteren als meerwaardig danwel de referentie, nog een voorbeeld dat je geen tattoo hebt, implicerend dat iemand met een tattoo minderwaardig zou zijn, dit zijn maar enekele voorbeelden, dan kan je je afvragen of dit dan nogwel een forum is waar je veelvuldig op wiln gaan schrijven, als voor mezelf spreek.

Je hoord m.i. elkaar niet de maat te nemen, waarbij ik niet doel op positief opbouwende kritiek, want daar kunnen we wel wat mee

En de menselijke waarde word niet ontleend aan material of sociale 'status', want status is gebakken lucht net zoals ' exclusiviteit'...

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op zaterdag 30 juni 2018, 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#288 Bericht door wanadee » zaterdag 30 juni 2018, 08:23

Was toen wel wat levendiger. Maar een hoop is mi ook verknald doordat er te vaak berichten weg gemodereerd werden, dan vergaat de lol. Valt tegenwoordig wel mee trouwens.
Je hebt nu ook heel veel facebook groepen waar je je ei kwijt kan, dat is een geduchte concurentie voor dit forum. Kun je zelf bepalen wie je blokkeert of niet.
Ik schrijf zelf ook op diverse van dat soort groepen en daar deel ik ook fotos en verhalen. Dat heb ik op dit forum wel afgeleerd.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: "Should I stay or should I go"

#289 Bericht door genesis » zaterdag 30 juni 2018, 08:26

Vroeger waren er ook jongens die prominent aanwezig waren, stoorde mij helemaal niet, sterker nog vond het leuk, veel te lezen en te vertellen, maar toen het een 'pissing contest' werd ging het de verkeerde kant op, dat was jammer

Genesis

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: "Should I stay or should I go"

#290 Bericht door KhunSugar » zaterdag 30 juni 2018, 08:30

De Thailandgerelateerde constructieve bijdragen zijn schaars geworden en vervangen door een plakboek, zever en veel gekibbel.
Filteren is de boodschap en misschien, zeer misschien, komen ze ooit opnieuw posten.

Gelukkig zijn het niet allemaal weglopers, maar van zij die gegaan zijn begrijp ik hun beslissing volkomen.
De nieuwe garde heeft immers de kunst van het wegpesten majestueus onder de knie.
Jammer voor het rijke archief van dit forum dat updates moet ontberen.
Whatever you say, I stay

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#291 Bericht door wanadee » zaterdag 30 juni 2018, 08:41

KhunSugar schreef:De Thailandgerelateerde constructieve bijdragen zijn schaars geworden en vervangen door een plakboek, zever en veel gekibbel.
Filteren is de boodschap en misschien, zeer misschien, komen ze ooit opnieuw posten.

Gelukkig zijn het niet allemaal weglopers, maar van zij die gegaan zijn begrijp ik hun beslissing volkomen.
De nieuwe garde heeft immers de kunst van het wegpesten majestueus onder de knie.
Jammer voor het rijke archief van dit forum dat updates moet ontberen.
Whatever you say, I stay
Weer die grammafoonplaat over wegpesten, begint een beetje zielig te worden. Droom je ook van ze? :crazy:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: "Should I stay or should I go"

#292 Bericht door wpdl » zaterdag 30 juni 2018, 09:09

Als een forum moet 'draaien' op een stel oude mannen die in de laatste dagen zitten kan je er beter helemaal mee stoppen Heer Suiker.
Prajak heeft het mij via PB wel eens vermeldt een forum is verleden tijd toen ik vermelde dat die uit zijn nek l*lde was het wacht maar af maar heeft denk ik gelijk

Het Forum waar jij moderator ben barst uit zijn voegen van prietpraat Thailand gerelateerd.
Maar ook een klein clubje leden die de carrousel draaiende houd.
Hier moet je schijnbaar notaris advocaat of weet ik veel wat voor vakkennis/ werkervaring hebben anders wordt je geschoffeld.
Die leden begrijpen schijnbaar niet dat ze een verkeerde kijk op de betekenis van een forum hebben.
Je filter blokkade PB uitzetten insteek is voor kleine geesten zie er trouwens nog wel eens wat staan met avatar "banned' elders, leve de discussie mening of standpunt.
JIJ zou hier al zeker een stuk meer volwassen overkomen als je die kinderlijke zure onderschriften niet zou plaatsen dat is daar niet voor.


Het 'pissing contest' was er toen ook wel degelijk maar de meeste leden namen het voor lief omdat er meer humor in zat tegenwoordig is het snel zuur.
Onderschriften druipend van sarcasme waren toen ook heel normaal helaas.
Ja jammer dat updates meningen standpunten of gewoon ervaringen of 'domme' vragen vaak niet zonder natrappen kan bij diverse personen om toch hun status even te laten merken aan de rest.
Weet er alles van ook helaas.
Apengedrag Oeps mag natuurlijk ook niet deze kreet rangen en standen weergeven dan maar.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: "Should I stay or should I go"

#293 Bericht door genesis » zaterdag 30 juni 2018, 11:49

wpdelange schreef:
Het 'pissing contest' was er toen ook wel degelijk maar de meeste leden namen het voor lief omdat er meer humor in zat
Ja met name dit bovenste maakte het levendig en leuk, vanwege de humor, bracht mij vaak een dikke glimlach op het gezicht :lol:

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: "Should I stay or should I go"

#294 Bericht door ron » zaterdag 30 juni 2018, 14:06

Afbeelding

Was afgelopen week nog een paar dagen bij onze Suikerburen...........
De meesten hebben de "humor" van hun Koning waarschijnlijk.
Suikerbolletje geeft goed de doorsnee Belg weer...... :crazy:

Zuurrrrrrrrrrrrr,.......
Zal wel een gezellig sfeertje hangen daar.
Gelukkig leest hij dit bericht van mij niet..........of wil er iemand wedden van wel? :cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#295 Bericht door wanadee » zaterdag 30 juni 2018, 14:43

ron schreef:Afbeelding

Was afgelopen week nog een paar dagen bij onze Suikerburen...........
De meesten hebben de "humor" van hun Koning waarschijnlijk.
Suikerbolletje geeft goed de doorsnee Belg weer...... :crazy:

Zuurrrrrrrrrrrrr,.......
Zal wel een gezellig sfeertje hangen daar.
Gelukkig leest hij dit bericht van mij niet..........of wil er iemand wedden van wel? :cheesy: :clap:
Dat zijn inderdaad zuurpruimen, wordt weinig gelachen daar. En vooral die Laurent, wat een minkukels is dat met zijn gehuurde uniformpje. En nee, ik wed niet met je :happyno:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: "Should I stay or should I go"

#296 Bericht door stevenl » zaterdag 30 juni 2018, 15:35

En ja hoor, daar gaan we weer. En dan anderen aanwijzen als zuurpruimen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#297 Bericht door wanadee » zaterdag 30 juni 2018, 15:55

stevenl schreef:En ja hoor, daar gaan we weer. En dan anderen aanwijzen als zuurpruimen.
Waar gaan we naar toe dan? :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: "Should I stay or should I go"

#298 Bericht door ron » zaterdag 30 juni 2018, 15:58

Effe diep adem halen Steef,heb je toch geleerd. ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: "Should I stay or should I go"

#299 Bericht door brake0345 » zaterdag 30 juni 2018, 16:11

wanadee schreef:Was toen wel wat levendiger. Maar een hoop is mi ook verknald doordat er te vaak berichten weg gemodereerd werden, dan vergaat de lol.
Ik deel je mening niet dat er een hoop verknald is door te veel moderatie, er wordt teveel verknald door te weinig moderatie denk ik eerder.....

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#300 Bericht door wanadee » zaterdag 30 juni 2018, 16:24

brake0345 schreef:
wanadee schreef:Was toen wel wat levendiger. Maar een hoop is mi ook verknald doordat er te vaak berichten weg gemodereerd werden, dan vergaat de lol.
Ik deel je mening niet dat er een hoop verknald is door te veel moderatie, er wordt teveel verknald door te weinig moderatie denk ik eerder.....
1 van de redenen dat ik hier nog maar zelden een topic begin of fotos plaats is dat we een periode gehad hebben dat er hele topics weg gehaald werden. Waren we net leuk op gang, wordt de topic verziekt door een pasr notoire zuurpruimen en hup, topic weg.
Ik en anderen hebben er diverse malen over geschreven hier dat je voor J L bezig bent. Dus voor MIJ wel de belangrijkste reden.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”