Terug naar NL vragen

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Terug naar NL vragen

#16 Bericht door foppo » donderdag 05 november 2015, 11:24

Is geen enkel probleem.
Ik vlieg elke 3 a 4 maanden heen en weer en heb altijd een grote laptop (+ tablet) in de handbagage.
Die moet je tijdens de scan zowel in Bangkok als Amsterdam er uithalen en apart in een mandje door de scanner laten gaan.
Verder neem ik een aantal externe harde schijven en dockstations mee in de ruimbagage.
Verpak ik in kleding of een handoek.
Net j.l. zaterdag terug gekomen uit Nederland en als altijd nergens een probleem, waarom zou het ook een probleem zijn?

De dame in Bangkok in de scanning wist wel te vertellen toen ik doorvloog naar Ubon Ratchathani dat er 3 kilo kaas in de handbagae zat.
Ze kunnen dat kennelijk toch op het scherm zien.
Handbagage opengemaakt (moest toch want de laptop moest er weer in) en ze prikte met haar vingertje in de zak waar de kaas in zat.....; yes, is ok....have a good flight.....

henk01
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 02 augustus 2014, 10:04
Locatie: Utrecht

Re: Terug naar NL vragen

#17 Bericht door henk01 » zondag 08 november 2015, 11:43

Ik wil wel mijn desktop computer (5 maanden oud en super goed/snel, 30.000baht, HP Envy i7 Core) and externe harddrives meenemen, liefst ook mijn 24" Samsung monitor. Op Schiphol kan ik daarmee gewoon mee doorlopen of moet ik import kosten (of hoe het dan ook heet) betalen?

Wat is tegenwoordig het limiet voor hand bagage, qua omvang en gewicht? (ik heb 12+ jaar ook niet meer gevolgen).

Ik heb een originele Samsung Note 3 telefoon, kan ik die in NL gebruiken met NL simkaart en hoe een sim te verkrijgen?

Ik zal ongetwijfelt meer vragen hebben later.
Desktop: gedeeltelijk meenemen, moederbord en interne harddisc, goed verpakken en als check-in baggage (=ruimbagage) De kast en zo gewoon achter laten. In een fatsoenlijke computerwinkel nieuwe kast kopen en de oude spullen laten monteren (kost wat geld). Licentie van ms-windows is afhankelijke van het licentienummer in de BIOS/UEFI, dus bij een legale windows zou dan geen probleem moeten geven. Monitor gewoon nieuw kopen, of als tie nog als ruimbagage (afmetingen belangrijker dan gewicht) past, meenemen. Alles stevig verpakken, zeker als je weet hoe men met ruimbagage omgaat.

Handbagage, afhankelijk van de airlines, check hun site

Telefoon meenemen als telefoon.

Gr en veel plezier in het koude nederland.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”