MVV vlot verstrekt

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

MVV vlot verstrekt

#1 Bericht door genesis » woensdag 06 augustus 2014, 22:35

8 juli aanvraag ingediend en per 1 augustus positieve uitslag ontvangen, wij happy, op naar de volgende fase om onze toekomst op te bouwen. ;)

Genesis

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: MVV vlot verstrekt

#2 Bericht door Gardensafari » donderdag 07 augustus 2014, 00:19

Gefeliciteerd. En zo snel in de vakantietijd. Dubbele felicitatie.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: MVV vlot verstrekt

#3 Bericht door stevenl » donderdag 07 augustus 2014, 04:15

Mooi, gefeliciteerd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: MVV vlot verstrekt

#4 Bericht door driver » donderdag 07 augustus 2014, 06:20

Dat is heel snel gegaan dan Gefeliciteerd en suc6 met het vervolg van alles

gr driver

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: MVV vlot verstrekt

#5 Bericht door Ashley » woensdag 13 augustus 2014, 07:51

Leuk voor jullie!!
Gefeliciteerd en geniet van elkaar!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: MVV vlot verstrekt

#6 Bericht door brake034 » woensdag 13 augustus 2014, 10:06

Goed nieuws, gefeliciteerd!
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: MVV vlot verstrekt

#7 Bericht door Henk Korat » woensdag 13 augustus 2014, 10:28

Gefekiciteerd, Dat was een record,
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: MVV vlot verstrekt

#8 Bericht door janjaap » woensdag 13 augustus 2014, 11:29

Ind werkt op het ogenblik heel snel
had mvv voor de zoon van mijn vrouw binnen een maand
Ubi bene, ibi patria

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: MVV vlot verstrekt

#9 Bericht door genesis » woensdag 13 augustus 2014, 16:13

Jongens bedankt voor jullie felicitaties :thumbsup:

Maarrrr.................. de afwikkeling van de Ambassade in Bangkok................. in de brief van de IND met daarin de vermelding dat het 2 weken 'KAN' duren voordat de ambassade de bevestiging heeft word daar ook in vermeld.

De afgifte van de IND was gedateerd op 1 augustus, dus ik bel rond 10 augustus met de Ambassade in Bangkok, nee zeggen ze nog nix bekend, wacht de 2 weken maar eerst eens af. Ik ok, wacht ik nog ff, dus vanmorgen nogmaals gebeld, en wat denk je..................... juist ze zeggen nix te hebben ontvangen, maar de vriendelijke Thaise dame aan de telefoon weet niet helemaal van de hoed en de rand.

Dus ik vraag om telefonisch contact met de nederlandse dame op de ambassade die ik eerder heb gesproken en die zeer profeesioneel en kundig is, na 3 uur vele vele malen proberen, haar niet te pakken kunnen krijgen, meetings, telefonisch bezet, dan weer lunchpauze, ondanks dat ik terugbel op de precies opgegeven tijdstippen van het ambassade personeel.

Dus ik heb er onderhand wel een beetje de 'P' in. Ik kwam vanmorgen uit de nachtdienst (werk van 19:00 tot 7:00) en heb besloten opte blijven tot de IND open was (9:00) en het contact persoon genoemd op de brief met de toekenning van de MVV gebeld.

Zegd de vriendelijke dame me: maar op de dag van het uitgaan van de brief met de positieve toekenning, 1 augustus, heb ik diezelfde dag om 11:20 de bevestigingsmail naar de Ambassade in Bangkok gestuurd! Ik denk WTF, zijn ze lekker bezig op de Ambassade in Bangkok.

Dus de dame zegd me toe nogmaals een mail te sturen naar de ambassade en tevens naar mijn contact persoon van de ambassade, dubbel dus, dit doet ze tijdens ons telefonisch onderhoud. Gedaan zegd ze! Ikke blij en haar bedankt voor haar vriendelijke hulp. Btw mijn hele ervaring mbt de MVV aanvraag bij de IND is positief, vriendelijke en behulpzame mensen.

Dus ik daarna de nederlandse ambassade weer gebeld en ................. jahoor ze hebben de bevestiging binnen! Hoera :?


Nu had ik eerder die morgen, toen ik nog in de slag was om mijn Nederlandse contactpersoon op de ambassade te pakken te krijgen (wat niet lukte :evil: ) het verzoek te gekregen van dit persoon via een collega om dan een mail met tekst en uitleg te sturen. Dan zou ze zsm reageren, nadat ik weer wakker was van mijn nachtdienst, kijk ik dus in mijn mailbox en wat zie ik................... een automatisch gegenereerde mail dat ze zullen reageren binnen 5 werkdagen......................

Nu is dat niet meer nodig, vanwege de hulp van het IND in Nederland, maar als dat niet tot de oplossing had geleid, was ik hier, op zijn zachts gezegd, niet vrolijk van geworden.................... [|(

Waarom niet zal je misschien denken............... nou................omdat ik geruild heb met collega's om langer vrij te zijn om mijn meisje op te vangen en vertrouwd te maken als ze in Nederland aankomt, omdat we in CM nog het nodige moeten regelen, omdat het tot 5 werkdagen duurd, als je naar de ambassade in Bangkok gaat om je paspoort en alle stukken in te leveren, voordat het paspoort terug is op de ambassade en daarna moet die weer opgehaald worden. Opsturen kan maar vind ik absoluut geen optie, want als die dan kwijt raakt ben je een aap gelogeerd. Dus pas vanaf dit punt kunnen we een vliegticket kopen dus dan kan het erg kort dag worden als het allemaal tegen zit.

Ik heb de indruk als je dit kenbaar maakt aan de ambassade dat ze je.........................eigenlijk een zeur vinden en dat je blij mag zijn dat ze je willen helpen.................... dit vind ik niet zo 'aardig'........ :(

Maar goed weer 1 stap verder, paspoort inleveren en zien terug te krijgen met de juiste sticker van het Visa en dan zijn we eindelijk rond voor de grote stap ;)


Zo dat is nog een heel verhaal geworden, zoals ze altijd zeggen 'het venijn zit 'em in de staart, of de laatste loodjes wegen het zwaarts'. :giggle:

Genesis

P.s.: to be continued............

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: MVV vlot verstrekt

#10 Bericht door driver » woensdag 13 augustus 2014, 16:22

Mooi verhaal maar loopt toch goed af dus niks aan het bekende handje tot nu toe ;)

IND was bij ons ook zeer behulpzaam tot aan de problemen bij het Gemeentehuis aan toe indertijd.
Ambassade in BKK ging vlgs mij ook allemaal vrij vlot en ik kon toen ook 1 dame bellen rechtsstreeks toen ik even iets wou weten.
Is al weer even geleden maar de verwerking van de papieren etc ging toen ook wel goed verder en de rest hier in Nederland zeker onze gemeenteambtenaar die we al die tijd hebben gaat heel goed tot nu toe die man doet echt zijn best om voor Sukanya e.e.a netjes te regelen .Maar we dwalen as usual weer af..tis jouw topic :mrgreen:

gr driver

hanshu

Re: MVV vlot verstrekt

#11 Bericht door hanshu » woensdag 13 augustus 2014, 18:38

We dwalen niet...we driver..... [|)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: MVV vlot verstrekt

#12 Bericht door driver » woensdag 13 augustus 2014, 19:19

hanshu schreef:We dwalen niet...we driver..... [|)
okee, ik driver er wel doorheen ;)

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: MVV vlot verstrekt

#13 Bericht door Casper » woensdag 13 augustus 2014, 19:52

Hallo Genesis, gefeliciteerd!

Dat is zeer vlot, ik heb de aanvraag al een maand eerder ingediend en wacht nog steeds... De IND is wel vriendelijk maar ze werken zeer willekeurig. Alsof ze je een nummer geven (verrek....je krijgt er echt een nummer!) en dan in een bingobak gooien... Daarom steken dit soort berichten me best wel, al is het je gegund natuurlijk.

Over de ambassade heb ik al meer verhalen gehoord dat ze tijdrekken en doen of hun neus bloed. Mijn vriendin kwam een vrouw tegen die al weken geleden haar paspoort had afgegeven voor de MVV sticker. Het paspoort zou naar Kuala Lumpur zijn gestuurd (dat zou kunnen kloppen, daar worden consulaire zaken tegenwoordig afgehandeld) en nog niet terug zijn. Dat lijkt me toch sterk...

Ik hoop dat het bij jou en je vriendin (en bij ons tzt ook) wat vlotter gaat en kan je alleen aanraden er bovenop te zitten.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: MVV vlot verstrekt

#14 Bericht door genesis » woensdag 13 augustus 2014, 22:28

Hoi Casper,

Tja ik moet natuurlijk genuanceerd zijn met mijn ervaring tot op heden met de Nederlandse Ambassade hier, heb ze per slot van rekening wel nodig voor de MVV sticker in het passpoort, maar ik heb wel besloten het passpoort persoonlijk door mijn vriendin te laten ophalen, versturen per post vind ik toch te riskant, het zou maar kwijt raken, dan zijn we een aap gelogeerd...................... :shock:

En de MVV aanvraag had ik heel zorgvuldig voorbereid en ik kon aantonen dat we vanaf het begin van onze relatie (eind 2012) ruim 10 keer samen waren geweest voor zo'n 3 weken, veel contact via social media en Email, veel foto's als bewijslast en een gedetaileerde beschrijving van onze relatie en de genomen stappen om tot een duurzame relatie te komen, investeren in opleiding(en), een levensverzekering op mijn naam met haar als begunstigde in begin 2013 om zo maar eens het een en ander te benoemen.

Dus dat heeft ze vlot overtuigd dat wij een serieuze en duurzame relatie hebben, ik denk dat dat de vlotte afhandeling tot gevolg heeft gehad.

Maar ik ben er pas gerust op als mijn meisje het passpoort met de MVV sticker in handen heeft eerder niet, maar ik kan u eenmaal niet alles zelfstandig regelen, sommige zaken moet je overgeven, wat niet wil zeggen dat ik daar gerust en happy mee ben.....

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: MVV vlot verstrekt

#15 Bericht door genesis » maandag 18 augustus 2014, 09:41

Paspoort vandaag afgegeven op de ambassade en de bijbehorende gevraagde documenten getoond, volgens de ambassade kunnen we volgende week maandag het paspoort met de visa sticker ophalen.

Dan gaan we een ticket nederland regelen en is het 'hasta la vista'. ;)

Genesis

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”