Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#16 Bericht door Jim » zaterdag 05 oktober 2013, 16:06

de alleenstaandennorm geldt alleen voor alleenstaanden ;)
de eisen voor onbepaalde tijd zijn trouwens ook zwaarder dan voor bepaalde tijd.

mochten er echt problemen zijn dan is het raadzaam om een goede vreemdelingenrechten advocaat op te zoeken.
prawo op BP.nl is wel goed. hij zit in utrecht.
zit je onder het minimumloon dan is het nog gratis ook :)

ik ken een EU-routeganger die in de bijstand zit en een paar maanden geleden de 5 jarenkaart heeft verlengd.
als EU-ganger heb je eigenlijk niet eens recht op bijstand zonder het verblijfsrecht van je partner te verspelen, maar de soep wordt blijkbaar niet zo heet gegeten..

je wordt gelukkig niet zomaar uitgezet als je eenmaal legaal verblijf hebt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#17 Bericht door menan » zaterdag 05 oktober 2013, 16:08

Volgens mij kun je tijdens de eerste 5 jaar van de inburgering geen beroep doen op een aanvullende uitkering. Vandaar die inkomenseis van € 1416,-. Maar dat ga ik verder toch even uitzoeken.

Maar wat ik niet begrijp is dat ze praten over een alleenstaandennorm. De IND heeft op zijn website de normen staan. Dat is
€ 1034,- ex VT per maand. Maar betekent dat dan dat dit inkomen voldoende is om je partner naar Nederland te halen of er te laten blijven. Zij stellen toch € 1416,- om je partner te kunnen onderhouden? Mis ik een link? :lol:

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#18 Bericht door Ashley » zaterdag 05 oktober 2013, 16:33

Ik weet niet hoe je aan dat bedrag komt maar verblijf bij partner is €1596,- bruto.
Ik denk dat je verkeerd heb gelezen.

http://www.ind.nl/Klant-informatie/Norm ... fault.aspx

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#19 Bericht door menan » zaterdag 05 oktober 2013, 16:39

Ashley schreef:Ik weet niet hoe je aan dat bedrag komt maar verblijf bij partner is €1596,- bruto.
Ik denk dat je verkeerd heb gelezen.

http://www.ind.nl/Klant-informatie/Norm ... fault.aspx
Dit is incl VT

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#20 Bericht door driver » zaterdag 05 oktober 2013, 16:39

menan schreef:Volgens mij kun je tijdens de eerste 5 jaar van de inburgering geen beroep doen op een aanvullende uitkering. Vandaar die inkomenseis van € 1416,-. Maar dat ga ik verder toch even uitzoeken.

Maar wat ik niet begrijp is dat ze praten over een alleenstaandennorm. De IND heeft op zijn website de normen staan. Dat is
€ 1034,- ex VT per maand. Maar betekent dat dan dat dit inkomen voldoende is om je partner naar Nederland te halen of er te laten blijven. Zij stellen toch € 1416,- om je partner te kunnen onderhouden? Mis ik een link? :lol:
De eerste 5 jaar ben jij normaal gesproken degene die garant staat voor je partner en dus moet je aan die 1477 euro ex vt wat ik net lees ;) inkomensnorm voldoen zonder uitzondering en zonder aanvulling ook als je een partner hierheen wilt halen voorzover ik het weet.
En dat weten speelt van ong 4 weken geleden wat ik meegekregen heb .
En dat alleenstaanden gedoe geldt niet voor jou toch met een partner dus gewoon vergeten denk ik.

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 05 oktober 2013, 16:43, 3 keer totaal gewijzigd.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#21 Bericht door Ashley » zaterdag 05 oktober 2013, 16:41

menan schreef:Ik heb jaren tussen ambtenaren (als freelancer) gewerkt en geloof me maar wanneer ik geen enkele ambtenaar ben tegengekomen die de regels niet probeert correct uit te voeren. Die zijn allemaal bang voor hun leidinggevenden en hun baan. Regels zijn belangrijker dan mensen. :lol:

Dat ervaar ik toch echt anders.
De ambtenaar die mijn aanvraag in behandeling heeft die verzint haar eigen regels.
Ik kan niet anders doen dan onderdanig ja en amen knikken, totdat ik mijn verblijfsvergunning krijg dan ga ik een klacht indienen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#22 Bericht door brake034 » zaterdag 05 oktober 2013, 16:47

Ik denk dat je zelfs een toetsing zou kunnen vragen, is hier basis van rechts ongelijkheid?
Iemand die zijn inkomen onder dezelfde grens ziet zakken, moet die ook afscheid nemen van zijn niet buitenlandse partner?
Marcel

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#23 Bericht door Ashley » zaterdag 05 oktober 2013, 16:48

Dus €1416,- euro bruto per maand wat hou je dan netto over € 1100,-?
Dat is niet veel.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#24 Bericht door driver » zaterdag 05 oktober 2013, 16:54

Ashley schreef:Dus €1416,- euro bruto per maand wat hou je dan netto over € 1100,-?
Dat is niet veel.
Nu dan die 1477 blijkbaar ex vt dus samen zo,n 1200 / 1250 netto denk ik.
idd niet veel dus partner wat werken voor de extraatjes oid ?
Maar dat geld en weinig is weer een ander verhaal ;)

gr driver

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#25 Bericht door Ashley » zaterdag 05 oktober 2013, 16:57

driver schreef:
Ashley schreef:Dus €1416,- euro bruto per maand wat hou je dan netto over € 1100,-?
Dat is niet veel.
Nu dan die 1477 blijkbaar ex vt dus samen zo,n 1200 / 1250 netto denk ik.
idd niet veel dus partner wat werken voor de extraatjes oid ?
Maar dat geld en weinig is weer een ander verhaal ;)

gr driver
Yep, dat is inderdaad een ander verhaal [|)

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#26 Bericht door menan » zaterdag 05 oktober 2013, 17:26

driver schreef:
Ashley schreef:Dus €1416,- euro bruto per maand wat hou je dan netto over € 1100,-?
Dat is niet veel.
Nu dan die 1477 blijkbaar ex vt dus samen zo,n 1200 / 1250 netto denk ik.
idd niet veel dus partner wat werken voor de extraatjes oid ?
Maar dat geld en weinig is weer een ander verhaal ;)

gr driver

Tel daarbij de huurtoeslag, zorgtoeslag, heffingskortingen (meerdere) bij op en dan loopt het al snel op naar de 1800,-. Dat is toch andere koek, maar ook weer een ander verhaal. Daar hebben we het niet over.

Heb je een uitkering, dan maakt deze regering het je niet gemakkelijker op te blijven voldoen aan de inkomenseis. En je zult nu maar werk hebben en in de 5-jaars procedure zitten en je verliest je baan. Val je misschien gelijk onder de norm.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#27 Bericht door driver » zaterdag 05 oktober 2013, 18:04

menan schreef:
driver schreef:
Ashley schreef:Dus €1416,- euro bruto per maand wat hou je dan netto over € 1100,-?
Dat is niet veel.
Nu dan die 1477 blijkbaar ex vt dus samen zo,n 1200 / 1250 netto denk ik.
idd niet veel dus partner wat werken voor de extraatjes oid ?
Maar dat geld en weinig is weer een ander verhaal ;)

gr driver

Tel daarbij de huurtoeslag, zorgtoeslag, heffingskortingen (meerdere) bij op en dan loopt het al snel op naar de 1800,-. Dat is toch andere koek, maar ook weer een ander verhaal. Daar hebben we het niet over.

Heb je een uitkering, dan maakt deze regering het je niet gemakkelijker op te blijven voldoen aan de inkomenseis. En je zult nu maar werk hebben en in de 5-jaars procedure zitten en je verliest je baan. Val je misschien gelijk onder de norm.
Uitkering is vlgs mij alleen WAO 80/100 % waarbij geen / andere inkomenseis is .
Andere uitkeringen weet ik zo niet .

off topic dan even :huurtoeslag/zorgtoeslag en kortingen ..
huurtoeslag krijg je toch niet dat wordt toch direct verrekend met de huur dus netto merk je daar weinig van toch ?
denk dat je er netto met jouw voorbeelden tussen de 200/250 bijkrijgt dan houdt het wel op.
zit je op 1400/1500 net als veel werkenden minimaas.
maar zoals eerder gemeld...dat is weer heel wat anders.

gr driver

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#28 Bericht door menan » zaterdag 05 oktober 2013, 18:50

Vreemde redenering toch wanneer je aangeeft dat de huurtoeslag verrekend wordt met de huur. B.v. Iemand woont in een huis met een huur van 600 euro. Krijgt geen huursubsidie omdat het inkomen te hoog is.
De ander met een laag inkomen die in eenzelfde huis woont krijgt 300 euro huurtoeslag en betaalt in feite maar 300 euro netto huur. Dat heet verkapt extra inkomen die je bij je inkomen van 1200 euro mag bijtellen.

Het gevolg is de beruchte 'armoedeval', waar veel over te doen is in Den Haag. Daarom krijgen al die werkenden zoveel belastingvoordeeltjes om het verschil tussen werkenden en niet werkenden groter en aantrekkelijker te maken.

Maar dat is inderdaad een ander verhaal en andere topic. We dwalen af.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Inkomen daalt onder minimum inkomenseis

#29 Bericht door driver » zaterdag 05 oktober 2013, 19:11

menan schreef:Vreemde redenering toch wanneer je aangeeft dat de huurtoeslag verrekend wordt met de huur. B.v. Iemand woont in een huis met een huur van 600 euro. Krijgt geen huursubsidie omdat het inkomen te hoog is.
De ander met een laag inkomen die in eenzelfde huis woont krijgt 300 euro huurtoeslag en betaalt in feite maar 300 euro netto huur. Dat heet verkapt extra inkomen die je bij je inkomen van 1200 euro mag bijtellen.

Het gevolg is de beruchte 'armoedeval', waar veel over te doen is in Den Haag. Daarom krijgen al die werkenden zoveel belastingvoordeeltjes om het verschil tussen werkenden en niet werkenden groter en aantrekkelijker te maken.

Maar dat is inderdaad een ander verhaal en andere topic. We dwalen af.
We blijven dwalen ...Vreemde redenering zijn jouw woorden niet de mijne ;) verkapt of niet verkapt je krijgt het niet in je handen dus je besteedbare inkomen blijft hetzelfde toch.
Meer inkomsten is vaak meer huur betalen dat weet iedereen al jaren daarom heb ik met minder inkomen gekocht dan heb ik dat gedoe tenminste niet en als ik scheef ga mag het huis in de openbare verkoop en hou ik nog over zelfs nu in de crisistijd dat is weer een voordeel.
Mij maken ze niet gek dat ben ik al.
Er zijn overigens ook zat huurders met hoog inkomen die weinig huur betalen wat zijn dat dan ?

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”