Een stempel voor 1,25 miljoen euro.

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Een stempel voor 1,25 miljoen euro.

#1 Bericht door prajak » maandag 23 september 2013, 15:20

Wat lees ik hier ?

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013 ... channel=nb

Dit is de tekst van het stuk.

==

Vermogende vreemdelingen kunnen vanaf 1 oktober van dit jaar makkelijker een tijdelijke verblijfsvergunning krijgen. Als zij beschikken over een vermogen van ten minste 1.250.000 euro en dit bedrag investeren in het Nederlands bedrijfsleven, kunnen ze een reguliere verblijfsvergunning voor de duur van één jaar ontvangen. Staatssecretaris Teeven wil met dit voorstel een impuls geven aan de Nederlandse economie.

Het Agentschap NL, onderdeel van het ministerie van Economische Zaken beoordeelt of de investering van de vermogende vreemdeling naar een bedrijf gaat dat toegevoegde waarde heeft voor de Nederlandse economie. Die toegevoegde waarde is er als de investering voor extra werkgelegenheid zorgt en/of het bedrijf een innovatief karakter heeft. De vreemdeling wordt zo direct betrokken bij de Nederlandse economie.

Om misbruik te voorkomen zal de herkomst van het vermogen worden getoetst. Het kabinet wil niet dat de regeling wordt gebruikt voor het witwassen van crimineel geld. Daarom toetst de IND of de vreemdeling een gevaar is voor de openbare orde of de nationale veiligheid. Ook zal de IND informatie inwinnen bij de Financial Intelligence Unit (FIU)-Nederland, die belast is met de uitvoering van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. De FIU Nederland kan daarbij zijn internationale netwerk in 134 landen gebruiken.

Verder dient de vreemdeling te beschikken over een accountantsverklaring die is afgegeven door een Nederlands accountantsbureau met een vestiging in het land van herkomst van de vreemdeling. In die verklaring moet staan dat niet is gebleken dat het vermogen dat wordt geïnvesteerd een malafide herkomst heeft.

De verblijfsvergunning zal in eerste instantie voor de duur van één jaar aan de vermogende vreemdeling worden afgegeven, zodat bij de verlengingsaanvraag opnieuw kan worden getoetst of nog steeds aan de voorwaarden van de regeling wordt voldaan en de investering een duurzaam karakter heeft.

==

Hum, er zit een bijlage bij in pdf, de brief die naar de Tweede Kamer is gezonden. Ik zal je die besparen maar geef de belangrijkste punten nu weer.

1.
2.
3.

NIKS ! Helemaal niks volgt dat van belang is. Ja, wat hier boven staat: werkgelegenheid en innovatie. En men vertelt wat men in andere landen doet zoals Canada, USA, Australië, etc.

Men herhaalt hoe belangrijk het is dat er geen zwart geld binnenkomt of geld met een luchtje ... en dat zegt een land dat zijn rijkdom baseert op slavenhandel, het knechten van armen voor specerijen en het ‘winnen’, ander woord voor stelen, van de zilvervloot..... En dan vergeet ik de vele belastingverdragen, hoe legaal ook, we kennen de verhalen, waarbij de G20 de wenkbrauwen fronst en waar Nederland dapper geld aan verdient.

Dominee Zwartkous op zijn best.

>>>

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een stempel voor 1,25 miljoen euro.

#2 Bericht door prajak » maandag 23 september 2013, 15:21

(vervolg)

Trouwens, wie is die vreemdeling ?

Ik denk iemand die niet Nederlander is en niet uit hoofde van een verdrag in NL mag wonen. Dus geen onderdaan van een EU land. Wat blijft dan over ?

Rus, Chinees, Japanner, Indiër, Thai. Juist, een Thai bijvoorbeeld. Toy Thai al kan hij ook zo maar Mali heten.

Nou, daar staat ie met een zak geld en dan ?

Waar zit in NL de financieringskramp ? Waar zit die hoge nood om risicodragend kapitaal waar de banken niet in willen springen ? Wie zit te wachten op 1,25 miljoen euro ?

De big boys, Philips, Unilever, Shell, Corus ? Die lachen om dat bedragje.

De big franchisers, Hema, Mac D ? Grote familieondernemingen in kleding en eten/drinken ? Nee, die willen geen pottenkijkers.

Laat ik zelf nadenken: MKB en ZZP.

MKB, werkgelegenheid, ja, innovatie, hangt van de branche af.
ZZP, werkgelegenheid nee, innovatie ? .

Hoe blij moet je zijn als je 1,25 miljoen wilt investeren in een aantal MKB bedrijfjes, een enkele ZZP-er, met een verklaring van een Nederlandse accountant op zak dat jouw centen niet ruiken en een internationaal onderzoek aan jouw broek ?

Hoe blij moet je zijn als Toy Thai die niet eens zomaar naar NL kan om te overleggen met accountant, fiscalist, notaris, bankier en de bedrijven die geld willen ? Denk je dat Toy Thai bij de ambassade in Bangkok een stempeltje VKV krijgt op vertoon van een banktegoed van 55 miljoen baht en de mededeling “Ik ga uw land uit de nood helpen en wil graag een reisstempeltje” ?

Ik denk dat Toy Thai maar ook Iwan, Li Peng, Kali, Ashanti en tenslotte Sjeik Ali ben Hopla zeggen “Bekijk het maar, dominee Fred Teeven” !

Voor 20.000 euro kunnen die mensen, Toy zelfs gratis....., een stempeltje voor Thailand krijgen en dan lopen ze geeneens risico voor hun geld.

Nee, dit is een voorstel dat verzuipt in ambtelijke regeltjes en reeds nu zijn aantrekkelijkheid heeft verloren. Ik vind het helemaal niks.

Maar we horen wel wat het parlement er van vindt.......

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”