Vraag over pakket "Naar Nederland"

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Vraag over pakket "Naar Nederland"

#1 Bericht door Casper » zaterdag 07 september 2013, 13:16

Wij willen een begin maken met het leren van de stof voor de inburgeringscursus. Ik vind dat pakket echter wel wat duur, en blijkbaar denken meer mensen er zo over want velen bieden hun gebruikte pakket tweedehands te koop aan.

Hier gaat mijn vraag over: koop je het nieuw dan moet je kiezen voor een taal. De meeste tweedehandsaanbieders (op Marktplaats) vermelden geen taal... of hebben het over een meertalige CD.

Zijn deze pakketten universeel of meertalig of moet ik echt specifiek op zoek naar een pakket "Naar Nederland" voor Thai? Hier zitten wel mensen met ervaring die dat kunnen vertellen.

En heeft er nog iemand zo' n pakket liggen waar die wel van af wil?

Alvast bedankt.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Vraag over pakket "Naar Nederland"

#2 Bericht door Ashley » zaterdag 07 september 2013, 15:44

Je vind €110,- voor een cursus te duur?
Wacht maar tot het zover is dat je partner naar Nederland wil halen.

Ik adviseer je toch echt het nieuw te kopen. Bij dat pakket zitten oefentoetsen die in grote lijnen overeenkomen met het examen. Als je die oefentoetsen niet doet weet je partner ook niet wat haar te wachten staat. Misschien worden ze meeverkocht bij de 2de hands exemplaren maar dan zijn die oefentoetsen waarschijnlijk al gedaan. Je mag ze maar 1 keer doen.

Of gaat het om de inburgering in Nederland? Want dan heb ik niks gezegd 8-)

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Vraag over pakket "Naar Nederland"

#3 Bericht door Casper » dinsdag 10 september 2013, 12:36

Ashley schreef:Je vind €110,- voor een cursus te duur?
Wacht maar tot het zover is dat je partner naar Nederland wil halen.

Ik adviseer je toch echt het nieuw te kopen. Bij dat pakket zitten oefentoetsen die in grote lijnen overeenkomen met het examen. Als je die oefentoetsen niet doet weet je partner ook niet wat haar te wachten staat. Misschien worden ze meeverkocht bij de 2de hands exemplaren maar dan zijn die oefentoetsen waarschijnlijk al gedaan. Je mag ze maar 1 keer doen.

Of gaat het om de inburgering in Nederland? Want dan heb ik niks gezegd 8-)
Ja ik weet wat het allemaal kost. Maar 110 euro voor die flutcursus vind ik duur ja.

Dat van die oefentoetsen wist ik niet. Dan is het inderdaad beter om het nieuw te kopen. Ik heb eens gekeken, 4 losse TIN codes om een oefenexamen te kunnen doen, kosten 76,15! http://www.nederlandsalstweedetaal.nl/n ... asp?id=701
Belachelijk toch, het is wel duidelijk dat dit gewoon geldklopperij is.

Maar ja dan maar een nieuwe aanschaffen. Ik dacht dat er wel oefentoetsen gedaan zouden worden als ze over enkele maanden klassikaal cursus gaat volgen, we willen nu eigenlijk de boeken en de dvd om vooraf wat te gaan oefenen.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”