Getrouwd met een Thaise vrouw?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Michelle44
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2013, 15:29

Getrouwd met een Thaise vrouw?

#1 Bericht door Michelle44 » dinsdag 29 januari 2013, 16:27

Hoi forumleden,

Ik ben op zoek naar een gemengd stel, waarvan de man Nederlands is en de vrouw Thais. Ik ben bezig met de research voor een reportage in het programma Metropolis en wil wat meer te weten komen over de verschillen tussen het samenzijn met een Thaise en een Nederlandse vrouw. Ik ben te bereiken op mijn e-mailadres: m.salomons@vpro.nl.

Ik hoor graag van u!

Groet,

Michelle Salomons

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#2 Bericht door prajak » dinsdag 29 januari 2013, 16:39

Dus als ik het goed begrijp zoek je een Nederlandse man die eerst getrouwd was of samenwoonde met een Nederlandse vrouw en daarna getrouwd is of samenwoonde met een Thaise vrouw. Zie ik dat goed ?

Want ik denk, als ik zo vrij mag zijn, dat wanneer je verschillende Nederlandse mannen neemt je ipso facto geen vergelijkend onderzoek kunt doen.

Maar ook in het eerste geval kun je moeilijk tot goede resultaten komen, denk ik. In de tweede relatie zal de Nederlandse man aanzienlijk ouder zijn dan in de eerste relatie en de Thaise vrouw daarentegen, zoals wij hier dagelijks zien, aanzienlijk jonger, soms zelfs jonger dan het oudste kind van het eerste stel....

Vraagje: hoe ga je de Thaise vrouw bevragen ?

Veel succes gewenst met jouw onderzoek.

Michelle44
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2013, 15:29

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#3 Bericht door Michelle44 » dinsdag 29 januari 2013, 16:50

Je begrijpt me goed ja. Ik weet dat ieder voor zich een particulier verhaal heeft. We benaderen elke persoon altijd ook als een particulier in onze reportages en trekken het niet meteen door voor iedereen, dus in dit geval voor alle gemengde stellen.

Dat hangt uiteraard af van hoe haar Nederlandse taal is. Bedankt!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#4 Bericht door prajak » dinsdag 29 januari 2013, 17:05

Nu is het me duidelijk, het stel moet beiden Nederlands spreken. Dan zul je vrijwel altijd uitkomen bij mensen die in Nederland wonen of daar langdurig hebben gewoond. Want de (Thaise) vrouwen hier die een Nederlander 'hebben' spreken geen Nederlands, vaak ook geen Engels.

Maar jouw vraag was: op zoek naar een gemengd stel. EEN gemengd stel lees ik dan, dus Henk die eerst samen was met Ingrid en daarna met Ooy. En dan loop je tegen het leeftijdsverschil aan naast het cultuurverschil. Om het laatste zal het je te doen zijn maar het eerste is vaak net zo bepalend.

Wij doen niet mee want mijn partner spreekt geen Nederlands of Engels. Taal: ja ook de taal is een bepalend onderdeel in samenwonen.

Ben benieuwd naar de resultaten. Komt Metropolis nog steeds op BVN ? Ik heb in een grijs verleden wel eens iets gezien van dat programma.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#5 Bericht door driver » dinsdag 29 januari 2013, 17:40

Wij wonen samen en vallen dus af.
Daarnaast spreekt Suk nog niet zo goed Hollands en geen Engels en moeten we nog veel met vertaalboeken en gebaren werken en dat al bijna 3 jaar inmiddels dus ...pech,pech,pech :cry:

gr driver

Michelle44
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2013, 15:29

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#6 Bericht door Michelle44 » woensdag 30 januari 2013, 10:04

Het hangt van haar Nederlands af, dat ze dat spreekt is niet cruciaal. Het gaat me namelijk voornamelijk om de verschillen die de Nederlandse man merkt van het samenzijn met een Thaise vrouw. Ik ben vooral benieuwd naar bijvoorbeeld het verschil in zorgzaamheid vergeleken met de Nederlandse vrouwen. Ik heb om me heen gehoord dat dit vaak een verschil is en dat dit ook een van de dingen is die Nederlandse mannen juist zo in Thaise vrouwen aantrekt. Het is dus niet heel erg van belang dat uw vrouw Nederlands spreekt - hoewel het wel leuker zou zijn - maar het gaat me voornamelijk om de ervaringen van de Nederlandse man.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#7 Bericht door prajak » woensdag 30 januari 2013, 10:22

"...zorgzaamheid vergeleken met de Nederlandse vrouwen. Ik heb om me heen gehoord dat dit vaak een verschil is en dat dit ook een van de dingen is die Nederlandse mannen juist zo in Thaise vrouwen aantrekt..."

Michelle, sorry hoor, maar misschien is het beter als je je eerst eens verdiept in de pennevruchten van forumleden over de Thaise vrouw en nee, die zijn niet allemaal negatief.

O, een tip. Zoek eens op schuurtjesman. Dan heb je iets om te beginnen. De zoekknop zit rechtsboven.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#8 Bericht door Pieter » woensdag 30 januari 2013, 10:29

Michelle44 schreef:Het hangt van haar Nederlands af, dat ze dat spreekt is niet cruciaal. Het gaat me namelijk voornamelijk om de verschillen die de Nederlandse man merkt van het samenzijn met een Thaise vrouw. Ik ben vooral benieuwd naar bijvoorbeeld het verschil in zorgzaamheid vergeleken met de Nederlandse vrouwen. Ik heb om me heen gehoord dat dit vaak een verschil is en dat dit ook een van de dingen is die Nederlandse mannen juist zo in Thaise vrouwen aantrekt. Het is dus niet heel erg van belang dat uw vrouw Nederlands spreekt - hoewel het wel leuker zou zijn - maar het gaat me voornamelijk om de ervaringen van de Nederlandse man.
Ik spreek nederlands en mijn thaise vrouw spreekt nederlands maar wat verdienen we er mee behalve eeuwige roem
(en je zal naar thailand moeten komen als je ons wil interdingensen)
en zijn nu 10 jaar getrouwd en hebben een dochter van 8 jaar


Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 18:55
Locatie: Overijssel-Khorat

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#9 Bericht door bantakokennerkhorat » woensdag 30 januari 2013, 12:12

Ben bang dat Michelle helemaal gaat afzien van haar onderzoek gezien een paar reacties van iemand die zelf wil dat de sfeer op dit forum goed blijft.
Ik heb ook de indruk dat Michelle stelletjes zoekt die in Nederland woonachtig zijn
en niet in Thailand.Dit topic is weer zo"n schoolvoorbeeld van reageren om te reageren terwijl je al hebt aangegeven hier toch niet aan mee te doen.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#10 Bericht door RuudThai » woensdag 30 januari 2013, 13:53

Ik zou kandidaat kunnen zijn gezien de gestelde voorwaarden.
Ben eerder getrouwd geweest met een Nederlandse vrouw, redelijk lang, TE lang :( .
En ik ben nu al meer dan 10 jaar getrouwd met een Thaise die ruim 4 jaar in Nederland heeft gewoond, inburgeringscursus heeft gedaan dus behoorlijk Nederlands spreekt. En dat bijhoudt omdat we thuis Nederlands spreken en ze zou derhalve geïnterviewd kunnen worden.
Uit beide huwelijken kinderen gekregen, dus..... ervaring genoeg zou je zeggen.

Maarrr...., het 1e huwelijk is op de klippen gelopen, gevolgd door zogezegd een echtscheiding met een zwarte bladzijde en ik heb sindsdien totaal geen contact meer met die ex. Ook roer ik dit onderwerp niet met mijn kinderen in Nederland aan want het is voor mij een gesloten boek.
Als dan er een uitzending aan dit onderwerp wordt gewijd en ik verschijn daarin en ik ga daar alle nadelen van een Nederlandse vrouw en alle voordelen van een Thaise vrouw in opnoemen (tja, het is niet anders.... :) ), dan vrees ik dat het bij mijn kinderen ongewenste effecten oplevert.
Dus zou ik vooraf inzicht willen hebben in de vragen en onderwerpen en zo, dan kan ik altijd nog positief reageren.
Maar ik woon wel in Thailand en we willen best naar Nederland komen met z'n drietjes (zoontje van 8 ook mee natuurlijk) maar ik neem aan dat Metropolis de reis- en verblijfskosten voor z'n rekening neemt ;) [|) .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#11 Bericht door prajak » woensdag 30 januari 2013, 15:23

"...Ben bang dat Michelle helemaal gaat afzien van haar onderzoek gezien een paar reacties van iemand die zelf wil dat de sfeer op dit forum goed blijft. Ik heb ook de indruk dat Michelle stelletjes zoekt die in Nederland woonachtig zijn en niet in Thailand.Dit topic is weer zo"n schoolvoorbeeld van reageren om te reageren terwijl je al hebt aangegeven hier toch niet aan mee te doen..."

Zure reactie zeg ! Heb je ook wat vrolijkers in huis ?

Als Michelle uitsluitend mensen zoekt in Nederland dan had ze dat moeten zeggen. Verder heb ik geen onvertogen woord gebruikt. En nee, ik doe niet mee want mijn vrouw mag haar mening niet geven enkel omdat ze geen Nederlands spreekt of schrijft. Iets mee mis ?

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#12 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 30 januari 2013, 15:58

prajak schreef: En nee, ik doe niet mee want mijn vrouw mag haar mening niet geven enkel omdat ze geen Nederlands spreekt of schrijft. Iets mee mis ?
Wedden dat ze het kan schrijven? Lezen wordt een ander verhaal. ;) :giggle:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#13 Bericht door RuudThai » woensdag 30 januari 2013, 16:23

Wouter_Udon ook geen kandidaat? :?:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#14 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 30 januari 2013, 17:23

RuudThai schreef:Wouter_Udon ook geen kandidaat? :?:

Aan mijn lijf geen polonaise. :cheesy:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 18:55
Locatie: Overijssel-Khorat

Re: Getrouwd met een Thaise vrouw?

#15 Bericht door bantakokennerkhorat » woensdag 30 januari 2013, 17:58

prajak schreef:"...Ben bang dat Michelle helemaal gaat afzien van haar onderzoek gezien een paar reacties van iemand die zelf wil dat de sfeer op dit forum goed blijft. Ik heb ook de indruk dat Michelle stelletjes zoekt die in Nederland woonachtig zijn en niet in Thailand.Dit topic is weer zo"n schoolvoorbeeld van reageren om te reageren terwijl je al hebt aangegeven hier toch niet aan mee te doen..."

Zure reactie zeg ! Heb je ook wat vrolijkers in huis ?

Als Michelle uitsluitend mensen zoekt in Nederland dan had ze dat moeten zeggen. Verder heb ik geen onvertogen woord gebruikt. En nee, ik doe niet mee want mijn vrouw mag haar mening niet geven enkel omdat ze geen Nederlands spreekt of schrijft. Iets mee mis ?
Michelle heeft nooit gezegd dat je vrouw nederlands moet spreken sterker nog ze schrijft dit is niet cruciaal.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”