Aanvraag MVV

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Aanvraag MVV

#1 Bericht door Ashley » zondag 22 januari 2012, 18:33

Word een langdurig traject met heel veel regelwerk, maar mijn meisje en ik willen hier samen gaan wonen.
Ik heb al aardig wat gelezen maar ik heb toch nog wat vragen.

Mijn eerste vraag is, kan mijn vriendin eerst haar examen doen voordat we de aanvraag MVV doen?
Ik heb vandaag een aanvraag inburgeringsexamen aangevraagt, maar lees op de site van de ind andere dingen.

En moet mijn vriendin 3maanden terug in Thailand zijn voordat we met de aanvraag MVV beginnen?
Die aanvraag kan 3 maanden duren, dat betekent dat ik haar een half jaar niet zie?

Dit zijn pas de eerste vragen die er bij me op komen, ik zal best nog wel meer vragen hebben in de toekomst.

Ik hoop dat ik wat feedback krijg?

Bvd Ashley

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Aanvraag MVV

#2 Bericht door Khon Neua » zondag 22 januari 2012, 19:42

Ze moet zelfs examen doen voor je de MVV kunt aanvragen.

zie http://www.ind.nl duidelijke site kies de klantdienstwijzer


De 3 maanden regel geld voor touristen visa's niet voor een MVV dus geen probleem.

kijk ook op de site http://www.buitenlandsepartner.nl/forum.php

ps gaat een duur grapje worden je bent net te laat als ik het goed heb. Meeste gemeente willen of zijn al gestopt met de kosten hiervoor te betalen .

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Aanvraag MVV

#3 Bericht door Ervee71 » maandag 23 januari 2012, 08:54

Hallo Ashley,

Wij hebben het traject een jaar gelden doorlopen en zijn nu aan de inburgering bezig. Vanaf 30 december (via telefoon bevestigd) is de verlenging van de verblijfsvergunning goedgekeurd voor 5 jaar. Helaas nog geen brief gekregen, wanneer we het pasje kunnen gaan afhalen.

Daar waar het voor mij mogelijk is, wil ik je wel helpen met het beantwoorden van je vragen.
Maar zoals Khon Neua al aangaf, kijk op de site bij buitenlandsepartner.nl. Er zijn daar velen die ook met hetzelfde traject bezig zijn en er is ontzettend veel informatie te vinden. Ook m.b.t. het leren voor het examen.

Succes.
GETROUWD OP 24-08-2011

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Aanvraag MVV

#4 Bericht door Ashley » maandag 23 januari 2012, 17:13

Ik heb gisteren de aanvraag voor een inburgeringsexamen ingedient, dus die moet ze eerst halen voordat ik verder ga met de aanvraag.
Bedankt voor de links!

Ik heb wel de aanvraagformulieren bekeken en die zijn niet heel erg ingewikkelt.
Het legaliseren van de documenten van mijn vriendin is ook te doen, die kan ze over twee maanden meenemen als ze voor een kvk komt, kan ik ze hier gelijk laten vertalen.

Ik laat wel weer wat weten zodra ze haar examen heeft gehaald.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aanvraag MVV

#5 Bericht door Jim » maandag 23 januari 2012, 17:35

Ashley schreef: Het legaliseren van de documenten van mijn vriendin is ook te doen, die kan ze over twee maanden meenemen als ze voor een kvk komt, kan ik ze hier gelijk laten vertalen.
die moeten in thailand worden vertaald en daarna worden gelegaliseerd; eerst bij minbuza en daarna bij de nederlandse ambassade.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Aanvraag MVV

#6 Bericht door Ashley » maandag 23 januari 2012, 18:11

Ok bedankt [|)

Toch wel fijn een forum waar je terecht kan met je vragen!!

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Aanvraag MVV

#7 Bericht door Khon Neua » maandag 23 januari 2012, 19:28

en wacht hiermee tot je weet of het examen is gehaald . Deze documenten heb je in NL ook weer nodig en als ze meer als een jaar oud zijn kun je alles weer opnieuw doen . vertalen en leg kan in 1 a 2 weken gebeuren dus geen haast .

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Aanvraag MVV

#8 Bericht door Ashley » maandag 23 januari 2012, 20:04

Dat was ik inderdaad van plan om te gaan doen, eerst haar examen en dan de papierwinkel regelen.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Aanvraag MVV

#9 Bericht door Ashley » maandag 05 augustus 2013, 19:42

Mijn aanvraag MVV vorige week maandag aangetekend opgestuurd.
Pakket is volgens track en trace goed aangekomen.

Voordat de aanvraag in behandeling word genomen moet ik eerst betalen, ik moet dan een brief krijgen van de IND met het daarop verschuldigde bedrag wat ik moet betalen voor de aanvraag.
Tot op heden nog niks gehoord.
Ik weet dat het maar 1 week geleden is, maar wat is een gemiddelde wachttijd voordat de IND met die brief komt?
Ik wil niet gelijk bij de IND aan de telefoon gaan hangen dus vraag ik het hier.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Aanvraag MVV

#10 Bericht door Gardensafari » maandag 05 augustus 2013, 22:18

Gewoon de IND bellen.
Niet bang zijn.
Het zijn gewoon ambtenaren.
Degene die je aan de telefoon krijgt, beslist echt niet over jouw aanvraag.
Ze vertellen je gewoon hoe lang het naar verwachting zal duren.
Maar het zal wel enige tijd duren: de meesten bij de IND zijn nu op vakantie...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Kalebath
kenner
kenner
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 08 augustus 2011, 12:55
Locatie: Delft

Re: Aanvraag MVV

#11 Bericht door Kalebath » dinsdag 06 augustus 2013, 07:41

Ik heb indertijd veel aan de website buitenlandsepartner gehad. De regels veranderen nogal eens hier in nederland.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Aanvraag MVV

#12 Bericht door Ashley » dinsdag 06 augustus 2013, 21:45

Vanmorgen de IND gebeld.
Afhankelijk van de ambtenaar die de aanvraag in behandeling heeft.
De ene ambtenaar laat de leges voor de behandeling betalen en er zijn ook ambtenaars die halverwege de aanvraag de leges laat betalen.
Vreemd dat dit niet altijd hetzelfde is.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Aanvraag MVV

#13 Bericht door Jos Flachs » woensdag 07 augustus 2013, 01:46

Ach, de ene ambtenaar heeft meer nodig voor z'n pensioen dan de andere ambtenaar. :neus:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanvraag MVV

#14 Bericht door RuudThai » woensdag 07 augustus 2013, 05:57

Ashley schreef:Vanmorgen de IND gebeld.
Afhankelijk van de ambtenaar die de aanvraag in behandeling heeft.
De ene ambtenaar laat de leges voor de behandeling betalen en er zijn ook ambtenaars die halverwege de aanvraag de leges laat betalen.
Vreemd dat dit niet altijd hetzelfde is.
Dat zou eraan kunnen liggen dat de ene behandelaar socialer (of gewoon meer ervaren) is dan de ander. Formeel moet vooraf de leges worden betaald en als de aanvraag wordt afgewezen krijg je die niet terug.
Dus als een behandelaar ziet dat de aanvraag al bij voorbaat tot afwijzing is gedoemd kan hij besluiten om de legesbetaling nog maar even op te schuiven. Maar hij kan natuurlijk ook strak de regels volgen.... :Whistle:

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Aanvraag MVV

#15 Bericht door Ashley » donderdag 08 augustus 2013, 19:45

Nou zal iedereen wel denken hoe kan je zo dom zijn geweest....

Vorige week maandag dus de aanvraag MVV ingediend.
Vorig jaar wilde ik al die aanvraag indienen maar mijn vriendin had het inburgering examen niet gehaald.
Alle papieren al ingevuld. Dus aanvraag advies MVV.
De datums veranderd en opgestuurd. Met ingang van 1 juni dit jaar hebben ze het weer verandert naar aanvraag MVV met verblijfsvergunning.
Ze hebben dat samengevoegd in 1 aanvraag, dus ook andere documenten die ingevuld moeten moeten worden met daarbij ook de nodige handtekeningen van mijn partner en stiefzoon.
Dinsdag dus gebeld naar de IND hoe lang het ongeveer ging duren. Toen hebben ze gelijk gezegd dat ik de verkeerde aanvraag had meegestuurd.
Ik gelijk aan de slag gegaan met de juiste documenten. Alles ingescand en per e-mail naar mijn vriendin gestuurd.
Vanmorgen werd ik ook gebeld door de IND en gesproken met de ambtenaar die mijn aanvraag in behandeling heeft. Die zei hetzelfde.
Alle andere documenten hebben ze al in hun bezit dus de nieuwe aanvraag word bij de rest van de documenten gevoegd.
Geen probleem verder alleen ontzettend dom van mij. Nou heb ik altijd al moeite gehad met het invullen en lezen van dit soort documenten dus het is een zenuwslopend proces.
Ik heb nog steeds geen rekening van de leges gehad. Dus misschien zijn ze daarin wat toleranter geworden.
Ik moet ook zeggen dat ik altijd goed word geholpen door de IND. Voor mij allemaal dingen die niet vanzelfsprekend zijn.

Mijn aanvraag is dus in behandeling, ik ben benieuwd.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”