Max. verblijf in het land van herkomst........./

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nova-Mayawee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 30 december 2010, 06:58

Max. verblijf in het land van herkomst........./

#1 Bericht door Nova-Mayawee » zaterdag 01 januari 2011, 18:37

Voor allen een heel gezond 2011.
Ik ben 51 jaar en werkzaam bij de brandweer (VRR) en in de beveiliging, en heb een Thaise vriendin.
Mijn plan voor de nabije toekomst (over 3,5 jaar) is, om Thailand voor 50% tot mijn verblijf te beschouwen.
Dit is mijn eerste contact met het " Thailand Forum ", en ik hoop dat ik een aanwinst mag worden met mijn kennis, kunde,en levenswijsheid die ik in Nederland heb opgedaan.
Mijn vraag is; mijn vriendin is nu 8 mnd in NL en in het bezit van het MVV,hoe lang mag zij nu maximaal voor vakantie weer terug naar Thailand, zonder dat haar MVV in gevaar komt?

Gr. Nova-Mayawee

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Max. verblijf in het land van herkomst........./

#2 Bericht door Harm » zondag 02 januari 2011, 03:47

Nova-Mayawee schreef:Voor allen een heel gezond 2011.
Ik ben 51 jaar en werkzaam bij de brandweer (VRR) en in de beveiliging, en heb een Thaise vriendin.
Mijn plan voor de nabije toekomst (over 3,5 jaar) is, om Thailand voor 50% tot mijn verblijf te beschouwen.
Dit is mijn eerste contact met het " Thailand Forum ", en ik hoop dat ik een aanwinst mag worden met mijn kennis, kunde,en levenswijsheid die ik in Nederland heb opgedaan.
Mijn vraag is; mijn vriendin is nu 8 mnd in NL en in het bezit van het MVV,hoe lang mag zij nu maximaal voor vakantie weer terug naar Thailand, zonder dat haar MVV in gevaar komt?

Gr. Nova-Mayawee

Ik denk dat je het beste even contact op kan nemen met de ind.
Wij gaan elk jaar 2 mnd naar Thailand voor vakantie en dat levert tot nu toe geen probleem op, niet in NL en niet in Los
Maar we hebben ook een kennis die na 6 mnd in NL te zijn geweest, problemen kreeg bij terugkomst in NL na een vakantie van 2 mnd in Los.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Max. verblijf in het land van herkomst........./

#3 Bericht door Jim » zondag 02 januari 2011, 05:35

voor een verblijfsvergunning bepaalde tijd geldt eenmalig 9 maanden of drie jaar op rij niet meer dan zes maanden per jaar.
omdat je vriendin hier pas 8 maanden is heeft ze een verblijfsvergunning voor 1 jaar en moet ze dus (ruim op tijd) terug zijn voor de aanvraag van de nieuwe VVR.

het antwoord is dus.. maximaal 4 maanden ;)

btw, de MVV is alleen het inreisvisum.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Max. verblijf in het land van herkomst........./

#4 Bericht door Rene » zondag 02 januari 2011, 14:49

De IND stuurde in ons geval automatisch (in november)een invulformulier cq verlengingsaanvraag voor de verblijfsvergunning. Deze hebben we ingevuld en opgestuurd met als gevolg een rekening te voldoen van €288,-. Na betaling nemen ze de aanvraag in behandeling en dan zeggen ze je een antwoord te geven voor een bepaalde datum (uiteraard ruim voor de 1jaarsverblijfsvergunning afloopt). Vorige week kregen we bericht dat de nieuwe klaar lag en inmiddels is die in haar bezit. De 1jaarverblijfsvergunning was geldig tot maart 2011. De nieuwe is nu 5 jaar geldig dus t/m maart 2016.
Ik kan me nog herinneren dat er op het formulier vragen gesteld werden of ze uit Nederland langer dan 6 maanden weg was geweest. Dus dat zal de norm zijn. Als dat zo is heb je mogelijk een probleem maar of dat te controleren is vraag ik me af als je met de auto de grens passeert voor vakantie. Wij zijn ook ruim 2 maanden de grens over geweest voor vakantie, ruim binnen die norm. Dezelfde 6 maanden geldt trouwens ook voor mij.
De tijden worden opgeteld, dus de totale tijd per jaar niet in NL geweest.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”