KRO programma over buitenlandse liefde

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

KRO programma over buitenlandse liefde

#1 Bericht door Chang » woensdag 10 november 2010, 16:56

Op verzoek van de KRO onderstaande oproep:

YVON JASPERS ZOEKT VERLIEFDE STELLEN VOOR NIEUW KRO-PROGRAMMA OVER DE BUITENLANDSE LIEFDE: “LIEFS UIT…”

Heb jij een serieuze buitenlandse liefde en staan jullie op het punt samen een toekomst op te bouwen in Nederland? Of hebben jullie hier net de eerste stappen in genomen? Meld je dan nu aan!


Liefs Uit… is nieuw KRO-programma over mensen die alles over hebben voor hun grote buitenlandse liefde en deze dolgraag willen verwelkomen in Nederland, voor langere tijd of misschien wel voorgoed!

Een liefde op afstand…iets wat voor veel mensen herkenbaar is. Vaak gaat het om een vluchtige vakantieliefde of een moeizame afstandsrelatie, maar voor sommigen gaat het veel verder. Zij vinden hun ware liefde in een ander land en willen samen een toekomst opbouwen. Helaas gaat dat niet altijd zonder slag of stoot, maar het is het allemaal waard: liefde doorbreekt alle grenzen!

In deze serie volgen we verschillende stellen die allen in een andere fase van hun liefdesleven verkeren; sommigen komen voor het eerst naar Nederland, andere hebben al concrete emigratieplannen liggen. Hoe is het nu om vanuit het (verre) buitenland ineens in Nederland te komen wonen? Andere taal, andere gebruiken…En hoe is dat voor degene die hier al woont? Blijft voor hen alles hetzelfde? Hoe kijkt de omgeving aan tegen deze bijzondere stap? En hoe tolerant is Nederland eigenlijk als het gaat om het ontvangen van onze wereldburgers?

Graag komen we op korte termijn in contact met jongeren die op het punt staan samen met hun buitenlandse partner een toekomst op te bouwen in Nederland.

Herken jij je hierin? En lijkt het je leuk om bij deze geweldige stap door de KRO gevolgd te worden?

Mail of schrijf je verhaal (incl. een paar foto’s) naar:

KRO Televisie
T.a.v. Dienke Kortenbach
Postbus 23000
1202 EA Hilversum
dienke.kortenbach@kro.nl

Vermeld ook even je telefoonnummer zodat we snel contact met je op kunnen nemen.
Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact met ons op via bovenstaand e-mailadres.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#2 Bericht door prajak » woensdag 10 november 2010, 17:04

Yvon Jaspers staat garant voor een serieuze benadering. De serie "Boer zoekt vrouw" is al jaren een topper en Yvon en haar team zijn integer bezig. "Otto/Olga zoekt een Allo" zal wel een even groot succes worden. Maar ja, je moet wel in NL gaan wonen.

Otto van 75 en Oi van 25 in Thailand zal wel niet mogen. En "Otto en Oscar" helemaal niet bij de KRO.....

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#3 Bericht door Akang » woensdag 10 november 2010, 23:45

Chang schreef:Op verzoek van de KRO onderstaande oproep:

YVON JASPERS ZOEKT VERLIEFDE STELLEN VOOR NIEUW KRO-PROGRAMMA OVER DE BUITENLANDSE LIEFDE: “LIEFS UIT…”

Heb jij een serieuze buitenlandse liefde en staan jullie op het punt samen een toekomst op te bouwen in Nederland? Of hebben jullie hier net de eerste stappen in genomen? Meld je dan nu aan!


Liefs Uit… is nieuw KRO-programma over mensen die alles over hebben voor hun grote buitenlandse liefde en deze dolgraag willen verwelkomen in Nederland, voor langere tijd of misschien wel voorgoed!

Een liefde op afstand…iets wat voor veel mensen herkenbaar is. Vaak gaat het om een vluchtige vakantieliefde of een moeizame afstandsrelatie, maar voor sommigen gaat het veel verder. Zij vinden hun ware liefde in een ander land en willen samen een toekomst opbouwen. Helaas gaat dat niet altijd zonder slag of stoot, maar het is het allemaal waard: liefde doorbreekt alle grenzen!

In deze serie volgen we verschillende stellen die allen in een andere fase van hun liefdesleven verkeren; sommigen komen voor het eerst naar Nederland, andere hebben al concrete emigratieplannen liggen. Hoe is het nu om vanuit het (verre) buitenland ineens in Nederland te komen wonen? Andere taal, andere gebruiken…En hoe is dat voor degene die hier al woont? Blijft voor hen alles hetzelfde? Hoe kijkt de omgeving aan tegen deze bijzondere stap? En hoe tolerant is Nederland eigenlijk als het gaat om het ontvangen van onze wereldburgers?

Graag komen we op korte termijn in contact met jongeren die op het punt staan samen met hun buitenlandse partner een toekomst op te bouwen in Nederland.

Herken jij je hierin? En lijkt het je leuk om bij deze geweldige stap door de KRO gevolgd te worden?

Mail of schrijf je verhaal (incl. een paar foto’s) naar:

KRO Televisie
T.a.v. Dienke Kortenbach
Postbus 23000
1202 EA Hilversum
dienke.kortenbach@kro.nl

Vermeld ook even je telefoonnummer zodat we snel contact met je op kunnen nemen.
Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact met ons op via bovenstaand e-mailadres.
Gezien de waslijst aan [inkomens]eisen vraag ik me af hoeveel daadwerkelijke jongeren ze gaan vinden...ik heb een neefje [midden twintig] die smoorverliefd is op een Thaise maar zijn opleiding nog niet af heeft, zij kan hier wel op vakantie komen [tegenwoordig ook al niet zo gemakkelijk meer...] maar voordat zij uberhaupt aan een toekomst samen in NL kunnen denken zijn ze jaren verder en zal hij eerst ergens een vaste baan moeten hebben....
Maar goed het begrip jongeren rekt bij de KRO wellicht tot een iets hogere leeftijd? :D
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#4 Bericht door jumbo » donderdag 11 november 2010, 02:31

Op eenzelfde noot, zoveel jongeren heb je hier niet....

beetje achterhaald thema, afstanden zijn niet het probleem maar tijd is dat veel meer en daarnaast kan men na de openstelling van arbeid tussen vele EU grenzen nauwelijks meer praten over emigreren, het is meer wat 'verder verhuizen'
Taal is ook niet echt meer een hobbel binnen intracommunautaire relaties...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#5 Bericht door prajak » donderdag 11 november 2010, 07:37

" Taal is ook niet echt meer een hobbel binnen intracommunautaire relaties... "

En Thais straks helemaal niet meer als je wat snuffelt in het hoofdmenu......

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#6 Bericht door jumbo » donderdag 11 november 2010, 08:25

prajak schreef:" Taal is ook niet echt meer een hobbel binnen intracommunautaire relaties... "

En Thais straks helemaal niet meer als je wat snuffelt in het hoofdmenu......
Mijn Thais is afdoende voor een relatie; hoeveel, waar en hoe lang.. horen tot mijn vaste vocabulaire voortgekomen uit drankzucht overigens voordat er weer negatief over Thailand of mij wordt gedacht. Hoeveel kost dat biertje, waar gaan we drinken en hoe lang is een chinees..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Renske
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 16:18

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#7 Bericht door Renske » zondag 14 november 2010, 20:46

JA!!!

Dit is wat Pon en ik al een tijd zoeken!!!
Ik ga ze morgen bellen!!!
Niet dat ik zit te wachten op camera's, maar misschien helpt het wat, misschien komen we iemand tegen die ons kan helpen...
Dat is zo dringend nodig.

Hartelijk dank voor het posten van dit bericht, zit al een jaar op een dergelijk oproep te wachten!!!

Dikke knuffel en hartelijk dank voor een glimpje hoop.

Gr R
Maybe truth, maybe lies, made me want you.
Maybe dumb, maybe wise, I don't know...

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#8 Bericht door Jim » zondag 14 november 2010, 21:52

Renske schreef: misschien komen we iemand tegen die ons kan helpen...
Dat is zo dringend nodig.
wat voor hulp verwacht je?
dat je een MVV los peutert via een televisieprogramma?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#9 Bericht door Akang » zondag 14 november 2010, 21:55

Ze willen mensen die al bezig zijn met naar NL komen ze kunnen je niet helpen met het verkrijgen van papieren...alhoewel het belichten van de bureaucratische problemen waar je tegenaan loopt bij deze procedure kan wellicht interessant zijn maar zou er geen hoop op vestigen renske
Even the longest journey starts with the first step...

Renske
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 16:18

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#10 Bericht door Renske » zondag 14 november 2010, 22:10

Ik weet dat ze vanuit het programma weinig zullen betekenen.
Dat we eerder een "Ze zijn er niet", mentaliteit met een camera op je neus, kunnen verwachten.

Maar ik zou Nederland graag een andere kant op immigratie laten zien.
Dat het niet allemaal slechteriken zijn en uitkeringstrekkers.
We willen er graag voor werken en het zijn niet alleen problemen die we tegen komen, maar ook een verrijking van ons als persoon en indirect de positieve invloed die onze liefde heeft op onze omgeving.
Ik ben alleen bang, dat we juist meer problemen krijgen door het programma.
Daarom wil ik me eerst goed informeren het met Pon bespreken wat hij ervan vind.
Ik ben bang dat mensen van de immigratie dienst mee kijken ons juist daarom, een visum weigeren.

De hulp waar ik op hoop, vestig ik met name op de kijkers. Hoewel ik hier waarschijnlijk een pijnlijke misser bega.
Ik hoop nog steeds op een vreemde, die langs komt. Ons verhaal hoort en berijd is, garant te staan of ons verder bij te staan.
Want nu kunnen we gewoon niet op steun van familie rekenen en vrienden kunnen enkel soms een luisterend oor bieden.
Dit maakt ons wel eenzaam en extra zwaar. Maar ik heb nieuwe moed, net een organisatie aangeschreven in Bangkok voor het begeleiden van de aanvraag. ^^ het is allemaal niet zo uitzichtloos, zolang je maar weet waar je moet zijn en wat je eraan kunt doen.

Groetjes,

R
Maybe truth, maybe lies, made me want you.
Maybe dumb, maybe wise, I don't know...

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#11 Bericht door Jim » zondag 14 november 2010, 22:16

de overgrote meerderheid van de nederlanders vindt sowieso al dat er teveel buitenlanders zijn dus vestig daar je hoop maar niet op.

een MVV regelen is pure wiskunde.
voldoe je aan de eisen dan krijgt je partner een MVV.
voldoe je niet aan de eisen dan krijgt hij hem niet.

vergooi je geld dus niet aan 'hulpburotjes'.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Renske
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 16:18

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#12 Bericht door Renske » zondag 14 november 2010, 22:25

Het gaat nu nog niet om een mvv, maar een vakantie visum.
En ons plan heeft wel enkele haken en ogen.

We hebben niemand die garant kan staan, dus gaan we miss de gok wagen om een rekening te openen en er een smak geld op te storten. Zodat hij hier kan verblijven met 34 euro per dag. Pon vind het dood eng om alleen naar Bangkok af te reizen en het alleen te moeten regelen. Het kan best voorkomen dat ze hem zo gek krijgen dat hij gillend het pand verlaat. Om dat te voorkomen hebben we iemand nodig die hem daarbij helpt. Dus tenzij u iemand weet die toevallig in Bangkok woond of daar verblijf in Bangkok en hem daarbij zou willen helpen... zullen wij kijken of dit bureau ons kan helpen: http://www.thaiconnection.nl/vkv.htm.

gr

Renske
Maybe truth, maybe lies, made me want you.
Maybe dumb, maybe wise, I don't know...

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#13 Bericht door Jim » zondag 14 november 2010, 23:42

ah, ja een VKV is wat lastiger.
bewijzen dat er geen vestigingsgevaar is, is moeilijk maar theo pauw is een goeie gozert en je bent wel in goede handen bij hem.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Renske
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 16:18

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#14 Bericht door Renske » maandag 15 november 2010, 19:03

merci^^.
Ik hoop dat hij ons kan helpen, blijken nog wat factoren tegen te werken...
Dus word spannend of het überhaupt door kan gaan.
De tijd zal het leren,

gr R
Maybe truth, maybe lies, made me want you.
Maybe dumb, maybe wise, I don't know...

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: KRO programma over buitenlandse liefde

#15 Bericht door joepattaya » donderdag 02 december 2010, 02:36

Renske schreef:JA!!!

Dit is wat Pon en ik al een tijd zoeken!!!
Ik ga ze morgen bellen!!!
Niet dat ik zit te wachten op camera's, maar misschien helpt het wat, misschien komen we iemand tegen die ons kan helpen...
Dat is zo dringend nodig.

Hartelijk dank voor het posten van dit bericht, zit al een jaar op een dergelijk oproep te wachten!!!

Dikke knuffel en hartelijk dank voor een glimpje hoop.

Gr R
Volgens mij mis ik het cynische-smaailtje......of ben je nu serieus?

Potverdikke Renske.......je meent het serieus!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”