terugkerende expats en het regeerakkoord

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#61 Bericht door RuudThai » vrijdag 15 oktober 2010, 16:49

prajak schreef:Verder vraag ik me af of jouw dame in Zweden wel zal kunnen wennen; het wil daar wel eens koud zijn. Is Portugal geen optie ? Kreta ? Cyprus of Malta ? Aangenamer temperatuur dan Zweden. Brrrrr....... Ga eerst eens op vakantie met haar. En laat een paar dikke truien breien hier. Goedkoper dan daar kopen. En een bodywarmer. En lange onderbroeken....... En een ijsmuts merk Thialf....... Wij zijn geen 20 meer.
Ook in Nederland wil het wel eens koud zijn en het viel mij mee hoe snel de Thaitjes daaraan gewend waren.
De eerste winter heeft dochterlief - toen 7 jaar oud - op de dorpsijsbaan schaatsen geleerd en dat vond ze zo leuk dat ze elke winter weer ging schaatsen, samen met haar Birmese vriendinnetje. Zelfs gingen ze naar de Utrechtse kunstijsbaan als er geen natuurijs was.
Mijn vrouw moest wel even wennen, maar we arriveerden in Nederland 2 dagen na het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima, begin februari, bij een temperatuur van net onder nul. Dus viel ze gelijk met haar neus in de boter en kon ze gelijk acclimatiseren.
Truien hier laten breien? Hebben ze dan echte wol in Thailand? Ik zie hier alleen maar synthetisch spul en dat zit niet lekker. In Zweden en Noorwegen hebben ze prachtige modieuze én traditionele truien, superwarm!
De Thaise vriendinnen van ons die in NL wonen klagen geen van allen over wennen aan de temperatuur, wel over het Hollandse weer, net als de autochtone kaaskoppen.... ;) :D

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#62 Bericht door prajak » vrijdag 15 oktober 2010, 16:53

Zeg eens, nou probeer ik Greenstockholmway hier te houden en dan kom jij met een promotiepraatje ! Dat was niet de bedoeling. Greenzoveelway moet blijven. Zo simpel is het.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#63 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 15 oktober 2010, 16:58

RuudThai schreef:
prajak schreef:Verder vraag ik me af of jouw dame in Zweden wel zal kunnen wennen; het wil daar wel eens koud zijn. Is Portugal geen optie ? Kreta ? Cyprus of Malta ? Aangenamer temperatuur dan Zweden. Brrrrr....... Ga eerst eens op vakantie met haar. En laat een paar dikke truien breien hier. Goedkoper dan daar kopen. En een bodywarmer. En lange onderbroeken....... En een ijsmuts merk Thialf....... Wij zijn geen 20 meer.
Ook in Nederland wil het wel eens koud zijn en het viel mij mee hoe snel de Thaitjes daaraan gewend waren.
De eerste winter heeft dochterlief - toen 7 jaar oud - op de dorpsijsbaan schaatsen geleerd en dat vond ze zo leuk dat ze elke winter weer ging schaatsen, samen met haar Birmese vriendinnetje. Zelfs gingen ze naar de Utrechtse kunstijsbaan als er geen natuurijs was.
Mijn vrouw moest wel even wennen, maar we arriveerden in Nederland 2 dagen na het huwelijk van Willem-Alexander en Maxima, begin februari, bij een temperatuur van net onder nul. Dus viel ze gelijk met haar neus in de boter en kon ze gelijk acclimatiseren.
Truien hier laten breien? Hebben ze dan echte wol in Thailand? Ik zie hier alleen maar synthetisch spul en dat zit niet lekker. In Zweden en Noorwegen hebben ze prachtige modieuze én traditionele truien, superwarm!
De Thaise vriendinnen van ons die in NL wonen klagen geen van allen over wennen aan de temperatuur, wel over het Hollandse weer, net als de autochtone kaaskoppen.... ;) :D
De enige reden dat hij naar Zweden wil is dat zijn vrouwtje dan lekker dicht tegen hem aankruipt vanwege de kou. ;) :lol: :lol: :lol:

En die truien zijn wel superwarm maar ook superduur, tenminste, zoals ik gezien heb in Noorwegen.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#64 Bericht door prajak » vrijdag 15 oktober 2010, 17:05

En wol is er ook in Thailand. Ze hebben goeie wol al moet je even laten zoeken.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#65 Bericht door greenthaiway » vrijdag 15 oktober 2010, 19:14

Laten we niet vooruit lopen op de feiten.
Plan-B is weliswaar geactiveerd, de klok loopt, maar het vertrek is pas in Mei 2012 óf Mei 2013, pfff.
Op deze leeftijd is het maar de vraag of je nog op de planeet wandelt, maar aannemende van wel.
Dan heb ik 5 á 6 jaar in Thailand gewoond en ruim 9 óf ruim 10 jaar in Azië als ik Indonesië mee reken...

Er was indertijd de mare in Nederland dat je veel geld kon verdienen bij Zweedse ziekenhuizen met het scheren van lijken.
Zoals jullie weten groeien gezichtshaar, hoofdhaar én nagels door ná de dood :mrgreen:
Een lijk is verlost van het zich te moeten scheren vandaar dat de Zweden daarvoor graag buitenlanders ronselden voor dit enigzins obscure werk.

Het lijkenscheren is er niet van gekomen, heb uit geldgebrek wel een twee-of drietal keren, tegen betaling, bloed gegeven, in dienst kreeg je daar vroeger een verlofdag voor.

Later gewerkt in de horeca, toevallig ook eens in het hetzelfde restaurant alwaar de hier veelvuldig schrijvende heer Trompetter
de bordjes stond af te wassen, pecunia non olet nietwaar Trompetter?

Baas boven baas, hij deed, als ik het goed heb, alleen de afwas in de spoelkeuken.
Ik was aangesteld om óók de vuile borden, bestek, glazen enz, uit het restaurant op dienblad te zetten en naar de spoelkeuken te brengen.

Voor de goede orde, w.s. hebben "Trompetter" en ik elkaar wel eens ontmoet bij het wisselen van de wacht maar dat staat ons niet meer bij.

De naam van het restaurant wel, 7Sekel, wat in het Zweeds staat voor "Zeven Eeuwen".
In dat 7Sekel kwam ik in die periode, tijdens het ophalen van bestek, borden, schoteltjes, glazen én kopjes, gewapend met een nat doekje voor het reinigen van de tafels op een dag de eerste grote liefde van mijn leven tegen, Tuuliki uit het Finse Joensuu, een plaats in midden Finland tegen de Russsische grens...
Ik draaf van de hak op de tak wat door merk ik en zal gaan afronden.

De Zweden zijn nogal op zichzelf, wat flegmatisch, verlegen vaak, rustig, vriendelijk en sommigen hebben, net als in elk land, een diepe hekel aan buitenlanders.
Er wonen veel Thai in Zweden, veel overige buitenlanders in Stockholm en Malmö.

Het land is tegenwoordig niet duurder dan Nederland, auto's zijn goedkoper, ook de brandstofkosten en wegenbelasting.
Het vriest behoorlijk in het noorden maar dat is een droge kou, niet die verrote natte kou zoals in Nederland.
Ik ben ontberingen gewend tijdens mijn 31-jarige Friese-platteland periode, gehard tegen de grillen van moeder natuur.

En de partnertoeslag gaat weliswaar verdwijnen Prajak maar dat is pas in 2015 en geldt voor nieuwe gevallen.
Voor mij verandert er niets IMHO, heb de partnertoeslag dan al jaren...
De echtgenote van een EU-onderdaan heeft het recht van vestiging in Europa.
Het wordt geen België-route voor ons want ik heb totaal geen belangstelling meer in Nederland als woonland.

Zal een opluchting zijn daar in Zweden bijna geen brommers op de weg tegen te komen :mrgreen:
Wel uitkijken met overstekende Elanden en dronken Zweden.
Want zuipen kunnen ze daar.

Nederland ligt voor een bezoek aan kinderen-en kleinkinderen binnen bereik.

Als eventueel plan-b kan ik je Griekenland aanbevelen Prajak.
Aardige directe, goedlachse bevolking.
Heb 1,5 jaar op het eiland Hydra gewoond, het Ibiza van Griekenland.
Kreta schijnt mooi te zijn, mijn ex-en ik wilden daar nog in de tomaten gaan maar dat is er niet van gekomen.

Greetz

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#66 Bericht door prajak » zaterdag 16 oktober 2010, 06:47

Nou, dan kunnen we nog ruim 2 jaar genieten van de Greenthaiway. Dat valt weer mee. Overigens lijkt het weer op heden erg op dat van NL.......Regen.

Men spreekt me hier aan op de gedoogvariant. Moet het uitleggen. Men snapt niets van de W variant. Vooral Duitsers gaan te keer, maar houden snel de mond als ik begin over hun nieuwe partij, ook voor de vrijheid......

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#67 Bericht door Jim » zaterdag 16 oktober 2010, 12:48

in heel europa steken dit soort partijtjes de kop op.
dat was tijdens een vorige crisis ook en we weten waar dat toe heeft geleid.

maar, daar mag je niet over praten van godwin
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#68 Bericht door prajak » zaterdag 16 oktober 2010, 12:56

Nee, die godwin ziet overal hitler in. Ook een manier van denken maar niet de mijne.
Maar is dat erger dan de Belgische aartsbisschop die aids een "rechtvaardigheid" noemt ? Terecht valt iedereen nu over hem heen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#69 Bericht door Jim » woensdag 27 oktober 2010, 18:20

inburgeringsexamen, kennis nederlandse samenleving, vraag 49:

Is discriminatie strafbaar of toegestaan?
telegraaf schreef:'Verschil tussen Turkse en Zweedse pas'
DEN HAAG - Voor premier Mark Rutte is er een verschil tussen iemand die als tweede pas een Turkse heeft of een Zweedse. Dat bleek woensdag in het debat over de regeringsverklaring.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8049 ... html?p=1,1
antwoord: toegestaan (maar vreemd genoeg is dit antwoord fout [|( )
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#70 Bericht door Jim » woensdag 02 februari 2011, 14:11

Raad van Europa haalt uit naar Nederland
STRAATSBURG - De Nederlandse regels rond gezinshereniging van immigranten schenden mensenrechten. Het wordt steeds moeilijker voor immigranten om hun familieleden te laten overkomen. Dat stelt de commissaris voor mensenrechten van de Raad van Europa, een organisatie van landen die democratie en mensenrechten willen bevorderen.

Mensen die een aanvraag voor gezinshereniging indienen, moeten voldoen aan „onredelijke” voorwaarden. Die scheppen onoverkomelijke obstakels voor aanvragers om te kunnen leven met hun geliefden, aldus commissaris Thomas Hammarberg woensdag.

Zelfs migranten die al lange tijd in het land wonen of genaturaliseerde burgers wordt het mensenrecht op gezinshereniging ontnomen. Hammarberg constateert een almaar „beperkender en selectiever” beleid in Europa, maar noemt Nederland als eerste voorbeeld.

De commissaris wijst op de regering-Rutte, die met de PVV besloot de voorwaarden voor gezinshereniging aan te scherpen. Hammarberg maakt zich ook zorgen over het streven van Den Haag om de Europese wetgeving op dit gebied aan te passen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8906 ... html?p=2,2
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#71 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 03 februari 2011, 19:32

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... icle=60068

Zal dan het gezond verstand boven komen drijven in Brussels?

Was het ooit in de nederlandse politiek niet: de familie is de hoeksteen van de samenleving?

[|( [|( [|(
Tja.... het is genoeg geweest.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#72 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 03 februari 2011, 19:33

Jim,

ha h ha zie dat je hetzelfde onderwerp vanuit de sensatie media gehaald hebt :-)

Groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#73 Bericht door jumbo » vrijdag 04 februari 2011, 02:46

Gijs-CNX schreef:http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... icle=60068

Zal dan het gezond verstand boven komen drijven in Brussels?

Was het ooit in de nederlandse politiek niet: de familie is de hoeksteen van de samenleving?

[|( [|( [|(
Krek, maar praten ze hier niet over importbruiden die geen deel uitmaken van de samenleving? Afbeelding
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#74 Bericht door Jim » vrijdag 04 februari 2011, 07:35

volgens mij praten ze over importbruide(gomme)n die nog niet geimporteerd zijn.
die maken dan nog deel uit van de samenleving in het land van herkomst.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: terugkerende expats en het regeerakkoord

#75 Bericht door dutch » vrijdag 04 februari 2011, 08:38

Ik vind het een treurige zaak dat Nederlandse staats burgers het (bijna) onmogelijk wordt gemaakt om hun relatie naar Nederland te halen.
Een zaak van totaal andere orde vind ik of daar dan meteen aan vastgekoppeld moet worden dat een (groot) contingent van familie leden dan ook maar onbeperkt binnen zouden moeten kunnen.
Er zijn TE VEEL niet gerechtigden de laatste jaren op de een of andere manier binnen gekomen en dan ook niet te vergeten de vele keren dat er een generaal pardon werd afgekondigd omdat men de administratieve rompslomp niet meer aan kon.Denk er aan dat een dergelijk verhaal de ronde doet onder de 100.000-den "geluks zoekers".

Een ding is zeker:Nederland kan het zich niet veroorloven om het land te laten volstromen met potentiele uitkeringsgerechtigden,dat is nog moeilijker als het beheersen van de "grijze golf" perikelen.
Vertel me maar wat de oplossing is.Die van de EU,waar een stelletje mensen "funktioneren" die elk contact met de normale samenleving hebben verloren?(ongacht de politieke stroming.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”