Mijn thaise dame en ik 2 {positief advies na 1 maand}

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

Mijn thaise dame en ik 2 {positief advies na 1 maand}

#1 Bericht door DJAN » dinsdag 28 juli 2009, 17:17

snel berichtje typen ,
23 juni=verzoek om advies mvv opgestuurd,met allebenodigde papieren +fotos ,relatieverklaring i.n.d flink pakket aan informatie en urgentie verzoek zwangerschap
{bijgevoegd:ontbreken diploma copy vanwege examen inburgering op 6 juni}
januari tot april samen in nederland onder vakantie visa,het v-nummer heb ik gehanteerd in de brieven,het helpt denk ik bij de registratie tbv een dossiernummer...

24juni=ontvangst bevesteging papier werk bij i.n.d den bosch!
in de brief stond dat ze tot uiterlijk 06-08-2009 een uitspraak zullen doen over het advies aanvraag

26 juni=brief met het verzoek binnen 14 dagen het diploma copy op te sturen

6 juni: inburgerings examen :geslaagd met 130 punten ! {vanaf 1juli was van 116 naar 119 punten vereisd,}
de school leraar haar benodigde papier ,gelegaliseerd vertaald en ondertekend ,ingescanned en per email naar mij verzonden,ik uitgeprint en versneld opgestuurd
naar het i.n.d den bosch

8 juni:brief met ontvangst documenten en dat het naar de afdeling beoordeling zal worden gestuurd,

17juni:van afdeling beoordeling een brief dat er een verzoek is een huidige GBA document benodigd is vanwege de geldig heid van het document

23 juni:dossier compleet:zal nu afwachting van beoordiling uiterlijk tot 6 september duren.

24 juni :ik bel en vraag:als het dossier compleet is ,waarom nog de beoordeling?
antwoord:vandaag vrijdag de 24ste is er een brief onderweg:" er is nog 1 ding nodig "
ik dacht :wat willen ze nu nog meer van ons weten?schoenmaat? ph waarde? ,gaat weer een week over heen ,vandaar dat ze er 3 maanden over kunnen doen...

maandag 27 juni:post afwachten maar postbode bezorgd niet op maandag :{

dinsdag 28 juni:bel weer het ind den bosch ,elke dag en vraag is wat er in de brief staat ,MEDEWERKER IND:
:WAT ER IN DE BRIEF STAAT:GEWOON POSITIEF ADVIES,ENIGSTE DING WAT IK NOG MOET DOEN IS DE LEGE BETALEN,DAT STAAT IN DE BRIEF
ow .... lange stilte ,dus na betaling kan ze naar de ambassade met haar papier werk die ze al heeft voorbereid haar visa stempel halen.... antwoord:JA...

1 maandje over advies mmv aanvraag...had sneller gekund..

zo heb ik het gedaan:
2 weken voor haar examen ,een dikke envelop met alle benodigde papieren en fotos enzo opsgestuurd ind
mijn thaise dame gevraagd haar documente te regelen wanneer ze vrij had van school
laten legaliseren en vertalen en in gescanned op pdf formaat.
we zijn perfect geholpen door de school in thailand waar ze nog les had ,die ook mvv procedure enzo kunnen regelen

,elke dag bellen met ind en voor info vragen,

nu met spoed lege over maken en ik verwacht dat ze volgende week hier is....


continue when fingers have cooldown....

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: Mijn thaise dame en ik 2 {positief advies na 1 maand}

#2 Bericht door chelobechek » dinsdag 28 juli 2009, 21:58

Gefeliciteerd! En goed aangepakt ook, als ik dat zo lees!

Zou je iets meer kunnen vertellen over de school in Thailand? Waar, hoeveel lesuren per week, welk materiaal, wie geeft er de taalles (een Nederlander of een geremigreerde Thai)? Indien een Nederlander, dan ben ik benieuwd naar de work permit en teacher license, was nogal een gedoe toen ik er in 2007 een nodig had als TEFL leraar

en last but not least... wat kost de school, ik neem aan dat het gaat om het examen met de 30 foto's uit 100, tegenstellingen noemen en nazeggen van zinnen?

groet en succes

Chelo

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”