Alleen trouwen na een jaar niet in Nederland?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Alleen trouwen na een jaar niet in Nederland?

#16 Bericht door jomel17 » zondag 28 juni 2009, 16:11

Niet helemaal met je eens Marceziani, ik ben in 2008 met Oou getrouwd, huwelijk ook hier in Holland ingeschreven en ik hoefde bij de MVV aanvraag alleen de gelegaliseerde huwelijksakte in te dienen.
Dus geen bewijsstukken meer wat betreft de relatie.
Lijkt me qua papierwerk toch iets makkelijker ..... :D
หลงรัก

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Alleen trouwen na een jaar niet in Nederland?

#17 Bericht door marceziani » zondag 28 juni 2009, 23:16

Mjah, ik heb dat zelf uit eigen beweging gedaan. Er werd alleen gevraagd om aan te tonen dat ik een bestendige relatie had, bijvoorbeeld door middel van foto's en dergelijke. En dat heb ik vervolgens zeer uitgebreid gedaan. Wellicht had het met minder ook gekund.

Ik meen gelezen te hebben op buitenlandsepartner.nl dat het in principe niet uitmaakt voor de beslissing over de MVV of je gehuwd bent of niet. In beide gevallen zul je moeten aantonen een bestendige relatie te hebben, lijkt me zo. Ik heb dat zoals gezegd zeer uitgebreid gedaan en jij niet. In beide gevallen is een MVV toegekend. Stel dat ik - puur hypothetisch - vandaag een Thaise schone ontmoet, morgen met haar trouw en overmorgen een MVV aanvraag. Ik denk niet dat in dat geval de MVV wordt toegekend. Geen bestendige relatie. Corrigeer mij als ik fout zit.

Wel is het zo dat ik en mijn BP een ongehuwdverklaring moesten overleggen. Gehuwden dienen een huwelijksakte te overleggen. Dat is natuurlijk wel een klein verschil m.b.t. de MVV-aanvraag, een detail.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Alleen trouwen na een jaar niet in Nederland?

#18 Bericht door Jim » maandag 29 juni 2009, 07:52

marceziani schreef: Ik meen gelezen te hebben op buitenlandsepartner.nl dat het in principe niet uitmaakt voor de beslissing over de MVV of je gehuwd bent of niet. In beide gevallen zul je moeten aantonen een bestendige relatie te hebben, lijkt me zo. Ik heb dat zoals gezegd zeer uitgebreid gedaan en jij niet. In beide gevallen is een MVV toegekend. Stel dat ik - puur hypothetisch - vandaag een Thaise schone ontmoet, morgen met haar trouw en overmorgen een MVV aanvraag. Ik denk niet dat in dat geval de MVV wordt toegekend. Geen bestendige relatie. Corrigeer mij als ik fout zit.
de bestendige relatie bewijs je al als je het huwelijk inschrijft in nederland met de M46.
zonder inschrijving geen MVV.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Alleen trouwen na een jaar niet in Nederland?

#19 Bericht door marceziani » maandag 29 juni 2009, 17:35

Kijk, weer iets geleerd vandaag. ;)
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”