Alweer: Rem op "import"bruiden

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#76 Bericht door Jim » maandag 27 juli 2009, 16:06

die diploma's zullen wel gelegaliseerd moeten worden (voor eigen kosten natuurlijk) en mochten ze er achterkomen dat ze vals zijn kan je het wel helemaal vergeten om je partner binnen te krijgen.

maar ja, dit is slechts het begin.
het zou me niets verbazen als nederland net zo xenofoob zou worden als thailand.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#77 Bericht door Wereldvreemd » maandag 27 juli 2009, 21:11

Het is een onhoudbare eis. Op dit moment kunnen ze al de niveau's van diploma's niet inschatten. Hoe gaan ze dat dan straks doen?

Op zich is het jammer dat de politiek tegenwoordig meer aandacht heeft voor het indammen van de migrantenstroom dan gebruik te maken van de migranten. Sinds Fortuyn hebben we meerdere coalities gezien en ze hebben het land meer en meer laten afglijden richting een bananenrepubliek. Dat is jammer en ik hoop dat we snel een kentering mogen zien en er weer echte politieke leiders opstaan om het land te sturen.
- -

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#78 Bericht door Jim » maandag 27 juli 2009, 23:32

die politieke leiders moeten wel eerst gekozen worden.

op het moment ziet het er uit dat het volk gaat kiezen voor een leider die er voor kiest om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.

sia daai
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#79 Bericht door Phuket Dragon » dinsdag 28 juli 2009, 06:57

Hoe meer Nederland frustreerd hoe meer de EU route in zwang komt, een aantal keert niet meer terug naar NL maar blijft in het grensland wonen. Dag investering.......de ander EU landen profiteren, het heeft dus een negatief effect.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#80 Bericht door jumbo » dinsdag 28 juli 2009, 07:03

Jim schreef:die diploma's zullen wel gelegaliseerd moeten worden (voor eigen kosten natuurlijk) en mochten ze er achterkomen dat ze vals zijn kan je het wel helemaal vergeten om je partner binnen te krijgen.

maar ja, dit is slechts het begin.
het zou me niets verbazen als nederland net zo xenofoob zou worden als thailand.
ik denk dat Nederland meer xenofoob is als Thailand (als men dat hier al is), hier kan je gewoon komen wonen met of zonder partner, enige drempel is inkomen... als dat al een afkeer van vreemdelingen moet heten....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#81 Bericht door Jim » dinsdag 28 juli 2009, 13:55

dat benodigde inkomen is anders wel ruim 10x minimum(isaan)loon.
in nederland is het 'maar' 120% van 't minimumloon.

ook heeft mijn vrouw in nederland dezelfde rechten als een nederlander (op stemrecht na).

het is niet zo dat als een NL-er dronken zonder licht en spookrijdend tegen mijn vrouw aan rijdt dat zij dan de schuld krijgt ;)
ze mag grond en huizen bezitten, geen workpermit nodig, niet elke 90 dagen melden bij immigratie, niet elk jaar naar het buitenland moeten voor een nieuw visum, geen dual pricing.

en hoe men in thailand tegen buitenlanders aankijkt daar zou menig PVVer nog aardig van kunnen gaan blozen :D
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#82 Bericht door Mart » dinsdag 28 juli 2009, 14:47

Jim schreef: ook heeft mijn vrouw in nederland dezelfde rechten als een nederlander (op stemrecht na).
het is niet zo dat als een NL-er dronken zonder licht en spookrijdend tegen mijn vrouw aan rijdt dat zij dan de schuld krijgt ;)
ze mag grond en huizen bezitten, geen workpermit nodig, niet elke 90 dagen melden bij immigratie, niet elk jaar naar het buitenland moeten voor een nieuw visum, geen dual pricing.
en hoe men in thailand tegen buitenlanders aankijkt daar zou menig PVVer nog aardig van kunnen gaan blozen :D
Mogelijk gaat Thailand de " Rem op "import" gommetjes " invoeren en krijgen toegelaten buitenlanders wel de zelfde rechten. :P
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#83 Bericht door RuudThai » woensdag 16 september 2009, 10:42

Uit de Volkskrant van vandaag:

CDA wil huwelijksmigratie terugdringen

Van onze redactie
Gepubliceerd op 16 september 2009 09:49, bijgewerkt op 09:49


Amsterdam - Het CDA wil met strengere eisen voor importbruiden het aantal huwelijksmigranten terugdringen. Tijdens de Algemene Beschouwingen woensdag komen de Christen-democraten met een plan hiervoor.

Volgens Pieter van Geel komen nu te veel kansloze migranten het land in, zo zei de CDA-fractieleider tegen de NOS. Huwelijksmigranten maken in hun land van herkomst een taaltoets, waar 95 procent voor slaagt. Van Geel wil dat de toets moeilijker wordt. Ook wil hij een beroepsdiploma verplicht stellen.
............

Van die gristenen moet je het maar hebben :evil: !

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#84 Bericht door Pieter » woensdag 16 september 2009, 10:54

Jim schreef:dat benodigde inkomen is anders wel ruim 10x minimum(isaan)loon.
in nederland is het 'maar' 120% van 't minimumloon.

ook heeft mijn vrouw in nederland dezelfde rechten als een nederlander (op stemrecht na).

het is niet zo dat als een NL-er dronken zonder licht en spookrijdend tegen mijn vrouw aan rijdt dat zij dan de schuld krijgt ;)
ze mag grond en huizen bezitten, geen workpermit nodig, niet elke 90 dagen melden bij immigratie, niet elk jaar naar het buitenland moeten voor een nieuw visum, geen dual pricing.

en hoe men in thailand tegen buitenlanders aankijkt daar zou menig PVVer nog aardig van kunnen gaan blozen :D
Ik ben al twee jaar in Thailand en hoef echt niet naar het buitenland elk jaar
dual pricing kennen ze in NL ook een pasje voor verblijf kost 875 euro en een identiteitskaart 30 euro

En dat vreemde de schuld krijgen alleen meestal in minder beschaafde delen van Thailand 8-) :mrgreen: :mrgreen:

(grapje)

Laatst in Bangkok had ik met m'n auto een brommertje te pakken met twee "duistere" figuren die dus ook geld al zagen
Maar ik had dus wel op het politieburo een hoofd die dus niet toe wilde geven
alleen ja dan duurt het dus lang en dan zeg je nou als ik ze nou eens 1000 Bath geeft zegt die meneer in uniform geef ze maar 400 Bath dat is meer dan genoeg. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pieter

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#85 Bericht door jumbo » donderdag 17 september 2009, 06:39

Jim schreef:dat benodigde inkomen is anders wel ruim 10x minimum(isaan)loon.
in nederland is het 'maar' 120% van 't minimumloon.

ook heeft mijn vrouw in nederland dezelfde rechten als een nederlander (op stemrecht na).

het is niet zo dat als een NL-er dronken zonder licht en spookrijdend tegen mijn vrouw aan rijdt dat zij dan de schuld krijgt ;)
ze mag grond en huizen bezitten, geen workpermit nodig, niet elke 90 dagen melden bij immigratie, niet elk jaar naar het buitenland moeten voor een nieuw visum, geen dual pricing.

en hoe men in thailand tegen buitenlanders aankijkt daar zou menig PVVer nog aardig van kunnen gaan blozen :D

kortom een opsomming van de teloorgang en verloedering van Nederland??
Opsomming van de redenen waarom men naar het buitenland gaat?
Kortom ergens in het schemerige midden ligt een lijn die we niet meer schijnen te kunnen volgen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#86 Bericht door jumbo » donderdag 17 september 2009, 06:40

Pieter schreef:
Jim schreef:dat benodigde inkomen is anders wel ruim 10x minimum(isaan)loon.
in nederland is het 'maar' 120% van 't minimumloon.

ook heeft mijn vrouw in nederland dezelfde rechten als een nederlander (op stemrecht na).

het is niet zo dat als een NL-er dronken zonder licht en spookrijdend tegen mijn vrouw aan rijdt dat zij dan de schuld krijgt ;)
ze mag grond en huizen bezitten, geen workpermit nodig, niet elke 90 dagen melden bij immigratie, niet elk jaar naar het buitenland moeten voor een nieuw visum, geen dual pricing.

en hoe men in thailand tegen buitenlanders aankijkt daar zou menig PVVer nog aardig van kunnen gaan blozen :D
Ik ben al twee jaar in Thailand en hoef echt niet naar het buitenland elk jaar
dual pricing kennen ze in NL ook een pasje voor verblijf kost 875 euro en een identiteitskaart 30 euro

En dat vreemde de schuld krijgen alleen meestal in minder beschaafde delen van Thailand 8-) :mrgreen: :mrgreen:

(grapje)

Laatst in Bangkok had ik met m'n auto een brommertje te pakken met twee "duistere" figuren die dus ook geld al zagen
Maar ik had dus wel op het politieburo een hoofd die dus niet toe wilde geven
alleen ja dan duurt het dus lang en dan zeg je nou als ik ze nou eens 1000 Bath geeft zegt die meneer in uniform geef ze maar 400 Bath dat is meer dan genoeg. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pieter
Geen verstand van verzekeren dus??? :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#87 Bericht door joepattaya » donderdag 17 september 2009, 07:25

Volgens heeft er niemand iets tegen de importbruiden uit Thailand. Het is alleen dat dit blijkbaar de enige manier is om de activiteiten van Joran van der Sloot in te perken.............wordt er geen bruid meer geimporteerd, dan ligt automatisch de export ook stil. Toch we slim bedacht van die Van der Laan :ugeek:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#88 Bericht door Jim » donderdag 17 september 2009, 16:58

Pieter schreef: dual pricing kennen ze in NL ook een pasje voor verblijf kost 875 euro en een identiteitskaart 30 euro
875 euro voor een pasje?
een pasje voor verblijf in yap yum ofzo? :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#89 Bericht door Jim » donderdag 17 september 2009, 17:04

jumbo schreef:
Jim schreef:dat benodigde inkomen is anders wel ruim 10x minimum(isaan)loon.
in nederland is het 'maar' 120% van 't minimumloon.

ook heeft mijn vrouw in nederland dezelfde rechten als een nederlander (op stemrecht na).

het is niet zo dat als een NL-er dronken zonder licht en spookrijdend tegen mijn vrouw aan rijdt dat zij dan de schuld krijgt ;)
ze mag grond en huizen bezitten, geen workpermit nodig, niet elke 90 dagen melden bij immigratie, niet elk jaar naar het buitenland moeten voor een nieuw visum, geen dual pricing.

en hoe men in thailand tegen buitenlanders aankijkt daar zou menig PVVer nog aardig van kunnen gaan blozen :D

kortom een opsomming van de teloorgang en verloedering van Nederland??
Opsomming van de redenen waarom men naar het buitenland gaat?
de meeste landen in het buitenland hebben een veel relaxter immigranten beleid, zeker als het gaat om partners van locals, dus als je daarvoor naar het buitenland gaat...
Kortom ergens in het schemerige midden ligt een lijn die we niet meer schijnen te kunnen volgen...
het europese parlement heeft een mooie lijn getrokken.
het zou fijn zijn als de lidstaten hun eigen wetten zouden respecteren.

eerst een wet opnemen dat je door groen mag rijden en dan mensen proberen klem te rijden als ze het daadwerkelijk doen.
labachelijk! :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Alweer: Rem op "import"bruiden

#90 Bericht door RuudThai » donderdag 17 september 2009, 17:42

104 Teletekst do 17 sep
***************************************
Verbod op huwelijk neef en nicht

***************************************
` Het kabinet gaat de problemen rond de
importbruiden en importbruidegommen
aanpakken.Een van de maatregelen is een
verbod op een huwelijk tussen neven en
nichten,zei premier Balkenende.

De achterliggende gedachte daarbij is
dat moslimmeisjes in Nederland nu door
de familie onder druk worden gezet om
te trouwen met een neef uit het land
van herkomst,die niet geïntegreerd is.

Het CDA is blij met de toezegging van
het kabinet.Die partij had gisteren om
een strengere selectie gevraagd.Ook de
suggestie van het CDA dat importbruiden
een diploma moeten halen is bij het
kabinet in goede aarde gevallen.
********www.nos.nl/prinsjesdag ********

Nou, heel fijn! Je mag als Nederlander nog wel een Thaise bruid importeren (sic!), als het maar niet je nicht is...... 8-) :mrgreen:
En aangezien je hier diploma's kunt kopen bij de verstrekkende scholen is er niks aan 't handje! :oops:

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”