Mijn Thaise dame en ik

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

Re: Mijn Thaise dame en ik

#16 Bericht door DJAN » zondag 02 augustus 2009, 21:52

i.t.l international training language in bangkok ,prad loa road
geleid door bruno vlaamse afkomst en thaise partner ,kunnen naast de scholing ook bewaakte appartementen regelen, het examen ,visa etc alles eigenlijk
ze hebben een blog waar je telefoon nummer en email kan vinden
ik en mijn meisje hebben veel aan hun te danken
we zullen ze zeker nog opzoeken wanneer we een vakantie doen in thailand met onze kleine :}

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Mijn Thaise dame en ik

#17 Bericht door Ben » maandag 03 augustus 2009, 05:40

DJAN schreef:i.t.l international training language in bangkok ,prad loa road
geleid door bruno vlaamse afkomst en thaise partner ,kunnen naast de scholing ook bewaakte appartementen regelen, het examen ,visa etc alles eigenlijk
ze hebben een blog waar je telefoon nummer en email kan vinden
ik en mijn meisje hebben veel aan hun te danken
we zullen ze zeker nog opzoeken wanneer we een vakantie doen in thailand met onze kleine :}
prad loa road
zal wel Lard Prao Road moeten zijn

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Mijn Thaise dame en ik

#18 Bericht door Rene » maandag 03 augustus 2009, 08:12

DJAN schreef:i.t.l international training language in bangkok ,prad loa road
geleid door bruno vlaamse afkomst en thaise partner ,kunnen naast de scholing ook bewaakte appartementen regelen, het examen ,visa etc alles eigenlijk
ze hebben een blog waar je telefoon nummer en email kan vinden
ik en mijn meisje hebben veel aan hun te danken
we zullen ze zeker nog opzoeken wanneer we een vakantie doen in thailand met onze kleine :}
Dank je, ik had deze al in mijn favorieten.
Het is 1730 Soi 101, Ladphrao Rd., Bangkapi Bangkok
Dit adres geeft prima info en ik lees ook goede ervaringen.
http://www.nederlands-thailand.com/

Er zijn nog een aantal adressen meer die ook begeleiding geven naar het examen op de ambassade, wie heeft hier ervaring mee?
http://www.nederlandslerenbangkok.com/
http://www.thaidutch4u.com/
http://www.nederlands-leren-in-thailand.nl/
http://www.teachdutchlanguage.blogspot.com/
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

Re: Mijn Thaise dame en ik

#19 Bericht door DJAN » donderdag 06 augustus 2009, 22:06

vandaag is de positieve advies gemeld aan de ambassade in bangkok,17de mag mijn weder heflt haar stempelke halen :} :o Cheesy

DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

Re: Mijn Thaise dame en ik

#20 Bericht door DJAN » maandag 17 augustus 2009, 22:04

mijn mooie vrouw ging met haar papieren naar ambassade,17de maandag
papieren compleet en ok,werd na 3 uurtjes terug gebeld dat ze over 2 dagen haar paspoort met stempel kan ophalen
op de 19de woensdag ,
ik wilde al als een malloot ticket boeken gelijk op woensdag avond boeken,donderdag ochtend ophalen op schiphol
maar we hebben gekozen om zaterdag vliegen zondag ochtend landen op schiphol
voor ticket van 544e compleet van krabi naar bangkok-malysie maly schiphol
scheelde 700 e en dat gaat in de pot voor onze kleine dochter in aankomst,november uitgerekend
dus word een meisje :}

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Mijn Thaise dame en ik

#21 Bericht door Rene » maandag 17 augustus 2009, 23:02

DJAN schreef:mijn mooie vrouw ging met haar papieren naar ambassade,17de maandag
papieren compleet en ok,werd na 3 uurtjes terug gebeld dat ze over 2 dagen haar paspoort met stempel kan ophalen
op de 19de woensdag ,
ik wilde al als een malloot ticket boeken gelijk op woensdag avond boeken,donderdag ochtend ophalen op schiphol
maar we hebben gekozen om zaterdag vliegen zondag ochtend landen op schiphol
voor ticket van 544e compleet van krabi naar bangkok-malysie maly schiphol
scheelde 700 e en dat gaat in de pot voor onze kleine dochter in aankomst,november uitgerekend
dus word een meisje :}
Proficiat Djan, maar je reactie om dan maar direct op woensdag te boeken was inderdaad wat te direct. Het kan zomaar zijn dat ze dat paspoort niet die dag krijgt maar even later. Zaterdag is ook erg krap maar je neemt blijkbaar het risico.
Ik verbaas me over de trip van Krabi>Bkk>Maleisië>Ams, dat deze zoveel goedkoper is. :o
Geef eens wat meer info. Welke maatschappij, prijs, website ed.
Proficiat met je toekomstige dochter alvast. :)
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

DJAN
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 17:55

Re: Mijn Thaise dame en ik

#22 Bericht door DJAN » dinsdag 18 augustus 2009, 21:42

yeah,was heel rapido om gelijk dat te doen
vandaag een ticket voor haar geboekt voor vrijdag avond ,21 aug
ze komt op 22 aug sochtends aan op schiphol
een directe vlucht met klm


heeft ze nog lekker paar dagen met familie ,zaterdag sta ik klaar op schiphol
dan lekker weekend samen

tip voor diegene die het ook willen doen
doe een advies voor mvv aanvraag gelijk ,bij positief
papierwerk verzamelen voor je partner ,die kan dan gewoon naar ambassade
2/3 dagen later kan ze haar paspoort weer ophalen met stempel
en kan ze naar je toe vliegen :}
totaal van advies aanvraag tot nederland kan in 2 maanden als alles meezit

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Mijn Thaise dame en ik

#23 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 20 augustus 2009, 01:28

voor ticket van 544e compleet van krabi naar bangkok-malysie maly schiphol
Ze zal wel geradbraakt aankomen met zo'n route is toch circa 8 uur langer reizen.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Mijn Thaise dame en ik

#24 Bericht door jumbo » donderdag 20 augustus 2009, 02:19

Phuket Dragon schreef:
voor ticket van 544e compleet van krabi naar bangkok-malysie maly schiphol
Ze zal wel geradbraakt aankomen met zo'n route is toch circa 8 uur langer reizen.
Als ze 1.85 is en 90 kilo dan wel ja, thuis slapen ze gemiddeld ook 18 uur toch?
Er zijn overigens lieden genoeg die deze afstand en tjd standaard vliegen of zelfs nog langer.... valt allemaal best wel mee op trombose risico na
Beweging is alles...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Mijn Thaise dame en ik

#25 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 20 augustus 2009, 08:58

jumbo schreef: Als ze 1.85 is en 90 kilo dan wel ja, thuis slapen ze gemiddeld ook 18 uur toch?
Er zijn overigens lieden genoeg die deze afstand en tjd standaard vliegen of zelfs nog langer.... valt allemaal best wel mee op trombose risico na
Beweging is alles...
Dat gaat lastig worden na die 18 uur slapen...
- -

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Mijn Thaise dame en ik

#26 Bericht door jumbo » donderdag 20 augustus 2009, 09:18

Wereldvreemd schreef:
jumbo schreef: Als ze 1.85 is en 90 kilo dan wel ja, thuis slapen ze gemiddeld ook 18 uur toch?
Er zijn overigens lieden genoeg die deze afstand en tjd standaard vliegen of zelfs nog langer.... valt allemaal best wel mee op trombose risico na
Beweging is alles...
Dat gaat lastig worden na die 18 uur slapen...
Rigor mortis??
Ze moet nog een paar keer overstappen en een sanitaire stop na alle frisdrank, komt wel goed...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Hans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 579
Lid geworden op: maandag 21 februari 2005, 15:41
Locatie: Bakel

Re: Mijn Thaise dame en ik

#27 Bericht door Hans » zondag 30 augustus 2009, 08:45

[quote="DJAN"]hallo ,ik ben een nederlander die nog steeds verliefd is op zijn thaise meisje,haar ontmoet in thailand eerst als vrienden drankje drinken en haar veilig thuis gebracht,volgende dag weer een drankje en kusje
en toen ...
zo begint het meestal ,met de roze vakantie bril op en je ontmoet een leuk thaise dame
mijn vader heeft ook een thaise vrouw ,wonen nu samen in nederland ,voordat de verplichting kwam van inburgering zijn ze nog snel op papier gaan trouwen in nederland en daarna in thailand bij familie,
helaas had ik die luxe niet meer

dus in juni elkaar ontmoet,vrienden
na een kusje en daarna vroeg ze eerst of ik haar vriendje wilde zijn ,ik werd ook verhoord door haar vriendin of ik geen vriendin thuis had enzo,dus ja mijn meisje had meer "vriendjes " gehad die op vakantie kwamen en
eenmaal terug ,sorry je bent het toch niet ... te horen,...
dus ik belofte gedaan:ik zal er alles wat in mijn macht is jou bij mij in nederland te krijgen
zo gezegd zo gedaan,aangezien mijn werk bij mijn baas en collegas gevraagd of ik weer zo snel mogelijk mocht terug gaan om met haar weer te zijn en samen op pad te gaan zoals we tussen haar werk door deden
toen we elkaar ontmoete ,werkte ze in het hotel waar ik samen met mijn broertje op doorreis was.. ik werd ineens heel ziek en moest daar ietsje langer blijven ,zij hoefde het niet te doen maar vroeg haar baas om af en toe mij te verzorgen en bij mij te wezen terwijl ik met koortsig en diarree en brandend maagzeer op bed in de bungalow ligt...
zij zelf werkt toe 12 uur per dag,en dan nog zo goed voor mij zijn... tja... daar smelt je hart toch voor

ik verbleef verder heel mijn vakantie natuurlijk bij haar en we deden leuke uitstapjes tussen door ,en ook naar familie toevallig haar tante
{mijn broertje had een meisje ontmoet in de disco en vermaakte zich dus ook prima met haar ;}

we konden alle bei vrij krijgen van onze baas zodat we in september 3 weken met elkaar konden wezen geweldig! dus ik alles geplanned een leuke backpack reisje van bangkok naar kanchanaburi ,de dierentuin van bangkok{eerste keer dat ze dierentuin is geweest } , river kwai door naar sha am naar haar vriendin die getrouwd is met kerel die ook wel een borrel lust ;}
en daar heb ik haar ook ten huwelijk gevraagd :} gelukkig zei ze ja....

dus we samen veel gebeden bij tempels voor ,goede reis ,gezondheid liefde en als laatste waar ik en zij de tiger cave mounten hebben beklommen 1394 treden ,heb ik speciaal gebeden in de hitte voor ons een gezonde baby

helaas kwam het hoogseizoen eraan en zij kreeg vrij in september maar had haar baas wel beloofd om hoogseizoen te werken tot januari {we zijn in bangkok als eerste naar ambassade gegaan voor vakantie visa voor nederland } .

we zijn in september samen dingen gaan doen ,lang verhaal en full moon party allemaal dingen die we beide nog niet hebben gezien ,en ook naar familie geweest en verbleven voor kennismaking ,ging harstikke leuk

toen weer afscheid nemen ... 10 oktober goed keuring vakantie visa,we voldeden beide aan alle eisen :}

10 januari de grote dag,naar schiphol haar halen ,90 dagen in nederland :}
weg van werk 12 uur /14 uur in hoogseizoen ,

mijn verloofde en ik zagen in eind februari de clearblue test 2/3 weken zwanger :}}}
ze is nu dus 12 weekjes en november worden we de troste ouders van een baby

helaas moesten we weer afscheid nemen in krabi airport want zij moet eerst examen inburgering halen voor het mvv,ondertussen is ze nu verder nederlands aan het leren bij een goeie school in bangkok en heeft een leuk appartementje met airco en wireless laptop ,comfortabel dus ...


natuurlijk is er tussen door veel leuke dingen gebeurt ...
maar ik las veel berichten over de positieve dingen en negatieve dingen met een thaise dame een relatie te hebben ,

-sta open met elkaar,en vertel soms wel beleefd en discreet waarom je bepaalde dingen niet lust of vreemd vind ,zoals het scherpe eten of het vreemd zitten op de grond
2 totaal verschillende culturen leren van elkaar ,een thaise dame word niet snel boos zolang je er maar over praat ,als je partner ook bij jou op bezoek is geweest in belgie of nederland dan begrijp je elkaar ook beter
thaise vrouwen hebben nooit echt luxe gekend en moeten soms hard en lang werken ,tegen over staat hoorde ik dat dat als je goed bedoeld met een thaise dame dan is ze nog beter voor jou
er zitten altijd rotte appels tussen die alleen voor het geld gaan ,maar er zitten ook wel weer touristen bij die de dames keer op keer in de maling nemen ;}
zo bid ik elke dag samen voor het eten met mijn meisje ,gewoon een vorm van respect en kwaad kan het niet ;} de meeste zijn boedistisch en bidden elke dag voor geluk ...
het duurt lang voordat een thaise dame je echte vertrouwd maar dan zal ze je ook respecteren en trouw blijven ...


-als je met de dame wilt trouwen,dan trouw je ook met de familie {familie staat altijd op nr1 ,jij op 2 }
de familie is heel goed voor mij en mijn partner wanneer we daar zijn ,geld hoef ik niet te geven het zijn arme mensen maar met respect en gewoon jezelf zijn kom je een heel eind
familie heeft mij nog niet om geld gevraagd maar kan ik het missen dan is het een goed gebaar van mij en mijn partner zoals de bruidschat{hoe hoog die ook mag wezen ,het is een gebaar dat je serieus bent en een traditie
ben er ook nog niet thuis in ,liefde is niet in geld uit te drukken ;}
{ik denk dat de hoogte van een bruidschat ,de hoogte van het vertrouwen is van haar en de familie voor jou ,maar is mijn mening kan altijd anders zijn }

-respect voor je dame en haar familie :lijkt me niet echt gepast om met een dure gehuurde auto en luxe met haar,bij haar familie te komen terwijl de familie in hutjes slapen...snappie ...

-kan geen kwaad om je partner een presentje te geven uit liefde ,uit liefde hoef het echt geen duur kado te wezen....

-mijn partner vroeg nooit om geld,ik gaf het haar zelf 500 baht in haar achterzak om samen op de markt lekker eten te halen en samen in de kamer met een drankje te genieten
{ik hoor ook verhalen van mensen die elke maand bedragen storten ,huizen bouwen enzo... allemaal prima zolang je het kan missen }
en natuurlijk betaal ik alle dingen die nodig zijn om weer bij elkaar te wezen,maar ze dringt erop aan alleen het nodige te betalen,ik kreeg al beetje naar mijn hoofd dat ik een luxe ticket direct van bangkok naar ams
had geboeked en niet 1 met overstap in verweggistan voor 400 euro minder, maar dat wilde ik mijn liefde niet aandoen om ergens 12 uur op een doorverbing te laten wachten...



-mijn partner hoef niet zo snel te trouwen ,vroeg nog of we eventueel alvast op papier wilde trouwen,maar hoefde niet voor haar
willen op onze manier,
met zijn 3 en { ik zij en naby offcourse } alleen met een priester boven op de tiger cave berg waar we hebben gebeden voor gezonden baby :}

gelukkig heb ik een dame ontmoet die niet op mijn geld uit is ,het is wel goed dat ik goed verdien zodat ik haar kan onderhouden op een normale manier
en zoals wij wilde een kindje op deze aarde kunnen zetten ... ze is ongetrouwd maar wel al zwanger en geen baan meer en eigen verblijfplaats
we hebben elke dag contact,sms je email en 1 keer per week belde ik haar,
de 3 maanden hier in holland zijn de beste 3 maanden hier in nederland geweest,elke dag heerlijjk samen eten en genieten ,op pad gaan
en lachen ! veel lachen! elke avond voor het slapen wilde ze nog perse de keuken in springen om voor mij eten te maken voor op mijn werk,
tja... harstikke geweldig ,nu moet ik helaas weer op haar wachten tot ze slaagt en die papierwerk erdoor is .. we willen samen hier in nederland
onze liefde verder laten groeien voor elkaar....

ik zal nog steeds voor haar blijven knokken ,want zij is geweldig voor mij !
groetjes ,farang uit holland :geek:
word vervolgd

wat ik wel zou adviseren is ,leer elkaar eerst beter kennen en nodig haar uit voor bezoek in nederland of belgie ,je haald haar dan effe uit haar mileu soms van armoe en ellende
en geef haar dan een leuke tijd en laar haar jou mileu zien ... denk je dan allebei dat het 3 maanden leuk met elkaar is geweest overweg dan de mvv procedure te doen { ook te bekostigen natuurlijk ,reken maar
op een x 1000 euro totaal }

trouwen ? is houden! een thaise dame geloofd in huwelijk lang bij elkaar te blijven ..

financieel,tja hoe groot is je hart en je portemmonee...

en een vrouw blijft een vrouw ;} of ze nou uit thailand of ergens anders vandaan komt ... :mrgreen:











{mag me gerust corrigeren met een reply ofzo ,ben ook niet 1 van de slimste en heb eigenlijk nog niet zoveel ervaring als de meeste volwassen op deze forum op het gebied met partner in het buitenland}[/quote]

Ben lief voor je vriendien en ze zal goed voor je zorgen,overleg wel goed samen.veel succes
Vragen staat vrij,maar een goed antwoord is wat anders.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Mijn Thaise dame en ik

#28 Bericht door Rene » zondag 30 augustus 2009, 12:08

Hans,
Quoten is niet moeilijk als je er even aandacht aan besteed. Ik was op zoek naar begin en einde quote en van wie.
Het schijnt voor meerderen onder ons niet helemaal duidelijk te zijn. Erg lastig lezen is dat, zeker als het verhaal zo lang is. :(
Laat quote aan het begin en einde staan inclusief de haakjes.
Als je wilt citeren gebruik dan de quote button boven in het venster en plak de gecopieerde tekst er tussen dan staat er 'citaat:' boven.
Als je wilt citeren gebruik dan de quote button boven in het venster en plak de gecopieerde tekst er tussen dan staat er 'citaat:' boven.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Hans
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 579
Lid geworden op: maandag 21 februari 2005, 15:41
Locatie: Bakel

Re: Mijn Thaise dame en ik

#29 Bericht door Hans » zondag 30 augustus 2009, 17:19

ok bedankt Hans,
Quoten is niet moeilijk als je er even aandacht aan besteed. Ik was op zoek naar begin en einde quote en van wie.
Het schijnt voor meerderen onder ons niet helemaal duidelijk te zijn. Erg lastig lezen is dat, zeker als het verhaal zo lang is. :(
Laat quote aan het begin en einde staan inclusief de haakjes.
Als je wilt citeren gebruik dan de quote button boven in het venster en plak de gecopieerde tekst er tussen dan staat er 'citaat:' boven.
[quote]Als je wilt citeren gebruik dan de quote button boven in het venster en plak de gecopieerde tekst er tussen dan staat er 'citaat:' boven.
[/quote][/quote]
Vragen staat vrij,maar een goed antwoord is wat anders.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Mijn Thaise dame en ik

#30 Bericht door Jim » zondag 30 augustus 2009, 17:42

pmsl :lol:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”