Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#1 Bericht door RuudThai » dinsdag 27 januari 2009, 15:48

Uit de SC-online van vandaag:

Kabinet gaat misbruik Europa-route aanpakken

Staatssecretaris Albayrak (Justitie) stelt nieuwe eisen aan de relatie van niet-gehuwde partners die met een beroep op Europese regels in Nederland willen verblijven. Zo moeten partners voortaan aantonen dat de relatie duurzaam is, bijvoorbeeld met het bewijs dat ze langer dan een half jaar samenwonen of samen een kind hebben. Dat schrijft Albayrak vandaag aan de Kamer. Door strengere eisen te stellen aan een buitenhuwelijkse relatie tussen een EU-onderdaan en zijn buiteneuropese partner wordt het lastiger om met een beroep op EU-regels nationale toelatingsregels te omzeilen. Naast de aanscherping van de regels voor ongehuwde partners pleit de bewindsvrouw in Brussel voor een systeem waarbij lidstaten registreren hoeveel buiteneuropese gezinsleden een beroep doen op het vrij verkeer van personen en elkaar daarvan op de hoogte houden. Hierdoor wordt het eenvoudiger om misbruik van deze zogeheten Europese route vroegtijdig te signaleren en tegen te gaan.

Daar gaat de Belgische (en andere EU-landen) route om het inburgeringsgedoe te omzeilen. En je moet in feite wel trouwen!

Maar... het inburgeren wordt goedkoper:


Minister bepleit schrappen eigen bijdrage inburgering

Als het aan minister Van der Laan (Integratie) ligt, wordt de eigen bijdrage voor de inburgeringscursus voor allochtonen geschrapt. De bewindsman hoopt met het wegnemen van de bijdrage (270 euro) het aantal aanmeldingen voor de cursussen te stimuleren. Van der Laan zal zijn voorstel vrijdag in de ministerraad op tafel leggen. De eigen bijdrage weerhield veel mensen die niet verplicht waren mee te doen aan een inburgeringscursus ervan zich in te schrijven voor die cursus. Een aantal steden probeerde daarom de regeling al te omzeilen. Zo beloofde Amsterdam deelnemers aan de cursus de 270 euro in de vorm van een bonus terug te geven aan een ieder die minimaal drie maanden aan de inburgeringscursus zou meedoen.

Het blijft een kwestie van geven en nemen....

Groet, Ruud

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#2 Bericht door Jim » dinsdag 27 januari 2009, 16:43

misbruik misbruik..

wat is dat?

een schijnrelatie hebben om zo een onbekende non EU-er binnen te halen.
dat is misbruik.

je partner via een EU-route naar nederland halen is een recht.

de nationale immigratie wetten zijn barbaars.

uch, ik heb gesproken..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#3 Bericht door sombat » woensdag 28 januari 2009, 04:11

Staatssecretaris Albayrak (Justitie) stelt nieuwe eisen aan de relatie van niet-gehuwde partners die met een beroep op


:mrgreen: Albayrak , die naam klinkt niet echt als een hollandse naam. maar ja die gozer zit natuurlijk zelf al lekker in holland. nu andere buitenlanders het levebn zuur maken.

laten ze eens gewoon geert wilders gelijk geven , en niet op deze verkapte/achterbakse mannier de toestroom van imigranten hetr onmogelijk maken.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#4 Bericht door RuudThai » woensdag 28 januari 2009, 05:08

sombat schreef:Staatssecretaris Albayrak (Justitie) stelt nieuwe eisen aan de relatie van niet-gehuwde partners die met een beroep op


:mrgreen: Albayrak , die naam klinkt niet echt als een hollandse naam. maar ja die gozer zit natuurlijk zelf al lekker in holland. nu andere buitenlanders het levebn zuur maken.

laten ze eens gewoon geert wilders gelijk geven , en niet op deze verkapte/achterbakse mannier de toestroom van imigranten hetr onmogelijk maken.
Sombat, als je d'r geen verstand van hebt moet je ook niet zo dom reageren.
Albayrak een gozer???? Het is MEVROUW Albayrak.....!!
Geert Wilders gelijk geven??? Dan geef jij zeker ook Adolf Hitler gelijk!

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#5 Bericht door perry » woensdag 28 januari 2009, 05:39

sombat schreef:Staatssecretaris Albayrak (Justitie) stelt nieuwe eisen aan de relatie van niet-gehuwde partners die met een beroep op


:mrgreen: Albayrak , die naam klinkt niet echt als een hollandse naam. maar ja die gozer zit natuurlijk zelf al lekker in holland. nu andere buitenlanders het levebn zuur maken.

laten ze eens gewoon geert wilders gelijk geven , en niet op deze verkapte/achterbakse mannier de toestroom van imigranten hetr onmogelijk maken.
Als jij wilders gelijk gaat geven dan moet je niet schijnheilig naar thailand gaan of gaan wonen maar moet je lekker in Nederland blijven.

Het wordt is Tijd dat nederland de europese wet gaat uitvoeren en niet die achterlijke regels blijft handhaven want dat is alleen maar geld klopperij en anders niks waar ik of anderen haar of zijn partner vandaan haal dat is een recht en dat beleid wordt nu notabene door een marokaanse beslist pffffff die zich zelf omhoog gewerkt heeft door het gastvrije Nederland.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#6 Bericht door Joep » woensdag 28 januari 2009, 07:03

Perry,

Als je het dan zo precies weet, mevr Albayrak is van Turkse afkomst en heeft haar sporen wel verdient in NL

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nebahat_Albayrak

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#7 Bericht door perry » woensdag 28 januari 2009, 07:36

Joep schreef:Perry,

Als je het dan zo precies weet, mevr Albayrak is van Turkse afkomst en heeft haar sporen wel verdient in NL

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nebahat_Albayrak
Een pot nat!
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners: vervolg

#8 Bericht door RuudThai » woensdag 28 januari 2009, 15:19

Opnieuw uit SC-online van vandaag, het vervolg op deze klucht:

Kamer juicht aanpak misbruik Europa-route toe
Een ruime Kamermeerderheid - alleen Verdonk en PVV zijn tegen - steunt staatssecretaris Albayrak (Justitie) in haar poging om te voorkomen dat buitenlanders via een “sluiproute” in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning. De bewindsvrouw kondigde gisteren extra maatregelen aan om schijnrelaties tussen vreemdelingen tegen te gaan. Mensen met een Nederlands paspoort kunnen de regels voor gezinshereniging omzeilen door zich tijdelijk in een andere EU-lidstaat te vestigen. Ze laten vervolgens een partner overkomen en keren dan terug naar Nederland. Op deze manier maken ze gebruik van Europese regels voor gezinshereniging, die soepeler zijn dan de Nederlandse wet. Albayrak wil dat ongehuwde partners voortaan aantonen dat ze een serieuze relatie hebben. Daarvan kan sprake zijn als ze langer dan een half jaar samenwonen of een kind hebben. De staatssecretaris denkt met deze maatregel misbruik van de zogeheten Europa-route te kunnen indammen.

Raar, alleen Verdonk en PVV zijn tegen.... zouden die plotseling omgedraaid zijn en het zielig voor al die mensen vinden die niet vrij hun huwelijkspartner kunnen laten immigreren? Het zal wel niet, ze zullen wel een nóg strengere aanpak voorstaan dan Albayrak, bijv. alles met een andere huidskleur zeer wantrouwend bekijken en het liefst terugsturen naar het land van herkomst. Gisteren in NOVA, dat dit onderwerp aanroerde, zag ik trouwens zo'n aanhanger van de witkuifgaai, type Tokkie, compleet in Lonsdale-shirt dus een duidelijke rechtsextremist. Hij was het helemaal met Wilders eens, maar ze moesten toch maar niet aan zijn Chinese vrouw komen die hij, tijdelijk wonende in Antwerpen, Nederland inloodste via de België-route... Met zulke aanhangers zal Wilders blij zijn, hahaha! Wat een belachelijke oen!

Mevrouw Albayrak denkt het "misbruik" (vind ik fout woord: het is gewoon slim GEbruik van de wetgeving) te kunnen indammen door te eisen dat mensen eerst een half jaar samenwonen alvorens ze toe te laten. De meesten vinden het niet zo'n probleem om een half jaartje in België/Duitsland en zo te wonen, als ze toch vlakbij de grens wonen en hun werk in NL dichtbij is. En anders trouw je toch gewoon in het buitenland! Het gaat alleen over ongehuwde partners dus gehuwden kunnen ze al niet tegenhouden als die de Europa-route gebruiken.


Groet, Ruud

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#9 Bericht door Mart » woensdag 28 januari 2009, 15:48

Ruud, ik zal geen mening geven over het bericht, maar " de sluiproute " is toch een mogelijkheid om wel naar NL te gaan.
Ik, getrouwd met een Thaise, wil om welke redenen dan ook naar NL. Zelfs voor een tourist visa heb ik een garantie verklaring nodig van iemand die wel in NL woont, zelf kan ik niet garant staan.
Hopende dat het niet zal plaatsvinden, maar veronderstel dat ik met mijn gezin toch terug wil naar NL. Dan moet mijn vrouw eerst aan bepaalde eisen voldoen, voordat we kunnen vertrekken.

Dan is de sluiproute voor mij een oplossing.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#10 Bericht door Mystic » woensdag 28 januari 2009, 15:55

Ik vind het immigratie beleid ook erg krom,
Toch verbaast het mij dat er maar weinigen zijn, die net over de rooie gaan als het over het Thaise immigratie beleid gaat,
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#11 Bericht door RuudThai » woensdag 28 januari 2009, 17:26

Mart schreef:Ruud, ik zal geen mening geven over het bericht, maar " de sluiproute " is toch een mogelijkheid om wel naar NL te gaan.
Ik, getrouwd met een Thaise, wil om welke redenen dan ook naar NL. Zelfs voor een tourist visa heb ik een garantie verklaring nodig van iemand die wel in NL woont, zelf kan ik niet garant staan.
Hopende dat het niet zal plaatsvinden, maar veronderstel dat ik met mijn gezin toch terug wil naar NL. Dan moet mijn vrouw eerst aan bepaalde eisen voldoen, voordat we kunnen vertrekken.

Dan is de sluiproute voor mij een oplossing.
Beste Mart, als je goed leest dan geef ik ook geen negatief oordeel over het gebruik van de sluiproute. Ik ben van mening dat Nederland dit aan zichzelf heeft te danken door toedoen van een minister die zich op een extreme manier vastbeet in het ontmoedigen van de vestiging van in haar ogen ongewenste vreemdelingen, Rita Verdonk.
Zelf roept ze steeds dat ze alleen maar een wet uitvoerde die door Job Cohen (in een daarvoor regerend kabinet PvdA-staatssecretaris belast met Vreemdelingenzaken) was geïnitieerd. Maar dat uitvoeren van die op zich humane wet was het probleem. Aan die wet werden door Verdonk allerlei uitvoeringsregeltjes toegevoegd, waardoor het karakter van de wet geheel veranderde.

De taaltoets op de ambassade is daar een voorbeeld van. Je reinste pesterij en discriminerend voor laag-opgeleide mensen, zeker die uit landen komen waar een taal is met een niet-Westers schrift. Een andere regel is de hoogte van de inkomsten van de Nederlandse partner, die ligt momenteel op zo'n 1400 euro netto. Iemand met een minimumloon of met alleen een AOW-uitkering komt niet in aanmerking voor het laten overkomen van zijn buitenlandse (niet-EU land) partner.
Voor die mensen is het Europese recht een uitkomst. Dus die sluiproute mag van mij blijven. Want ik vind dat Nederland met deze Verdonk-wetgeving de Rechten van de Mens schendt en het recht op vrije vestiging en gezinsvorming frustreert.
De PvdA heeft boter op haar hoofd: vroeger wisten ze zich geen raad hoe de toestroom op humane wijze gereguleerd moest worden en deden dus niks, toen kwam Verdonk die de hele boel ging afknijpen en zware kritiek van de PvdA kreeg en nu zit die partij zelf in de regering en houdt hetzelfde beleid als Verdonk aan! Lapschwanzen!

Groet,
Ruud

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#12 Bericht door perry » woensdag 28 januari 2009, 17:27

Degene die deze route gebruiken die moeten zowie zo getrouwd zijn zowel in Belgie als Duitsland dus deze hele discussie is weer eens zinloos.

Zoals het hele immigratie beleid dat nu plaatsvind.
Werk om te leven leef niet om te werken.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#13 Bericht door perry » woensdag 28 januari 2009, 17:36

Het probleem van de importbruiden was is dat de Marokaan en de Turk zijn geliefde in eigenland ging zoeken en uithuwelijken enz.

Dit is vind ik iets anders als je Nederlands-staatsburger bent je toevallig een Thaise of andere Nationaliteit leert kennen en die naar Nederland wil halen.

Dit durft niemand hard op te zeggen maar het is wel de Waarheid.

En daarom hebben we dit achterlijke beleid wat europees niet eens klopt.
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#14 Bericht door Jim » woensdag 28 januari 2009, 17:44

Mystic schreef:Ik vind het immigratie beleid ook erg krom,
Toch verbaast het mij dat er maar weinigen zijn, die net over de rooie gaan als het over het Thaise immigratie beleid gaat,
het thaise immigratiebeleid is nog vele malen erger.
thailand staat wel in de top 5 van xenofobe landen denk ik.

als farang heb je nog minder rechten dan een soi dog ;)

neem niet weg dat de nederlandse regels ook belachelijk zijn en ook nog 's tegen de europesche rechten van de mensch.. laten we dat vooral niet vergeten.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Aanscherping vestigingsregels buitenlandse partners

#15 Bericht door perry » woensdag 28 januari 2009, 17:46

Jim schreef:
Mystic schreef:Ik vind het immigratie beleid ook erg krom,
Toch verbaast het mij dat er maar weinigen zijn, die net over de rooie gaan als het over het Thaise immigratie beleid gaat,
het thaise immigratiebeleid is nog vele malen erger.
thailand staat wel in de top 5 van xenofobe landen denk ik.

als farang heb je nog minder rechten dan een soi dog ;)

neem niet weg dat de nederlandse regels ook belachelijk zijn en ook nog 's tegen de europesche rechten van de mensch.. laten we dat vooral niet vergeten.
Hoe minder rechten hoe minder plichten houden zo
Werk om te leven leef niet om te werken.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”