basis examen inburgering

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hennes
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 03 augustus 2008, 11:49

basis examen inburgering

#1 Bericht door hennes » maandag 01 september 2008, 18:15

Hoi met Hennes , ik had een vraag :oops: ik wil mijn vriendin naar nederland laten komen, ik heb haar een basis inburgerings examen toe gestuurd dat is allemaal prima verlopen, maar die vragen staan er in het nederlands in maar zij kan nog geen nederlands dus hoe moet zij die vragen dan leren? heb hier iemand het zelfde aan de hand gehad of weet iemand een oplossing?
Ik zelf had gedacht om al die vragen in het engels te vertalen samen met de antwoorden en die per e-mail haar toe sturen, maar ik vraag me af of dat nut hebt?
En nog een vraag, als het zover is dat ze dat examen moet afleggen moet dat in bangkok gebeuren want als dat thuis zou gebeuren dan kan iemand anders wel die vragen beantwoorden.
Als iemand hier iets van weet of me iets meer er over kan vertellen, nou dan hoor ik dat graag en alvast bedankt.
Groeten Hennes

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: basis examen inburgering

#2 Bericht door max » maandag 01 september 2008, 19:08

hennes schreef:Hoi met Hennes , ik had een vraag :oops: ik wil mijn vriendin naar nederland laten komen, ik heb haar een basis inburgerings examen toe gestuurd dat is allemaal prima verlopen, maar die vragen staan er in het nederlands in maar zij kan nog geen nederlands dus hoe moet zij die vragen dan leren? heb hier iemand het zelfde aan de hand gehad of weet iemand een oplossing?
Ik zelf had gedacht om al die vragen in het engels te vertalen samen met de antwoorden en die per e-mail haar toe sturen, maar ik vraag me af of dat nut hebt?
En nog een vraag, als het zover is dat ze dat examen moet afleggen moet dat in bangkok gebeuren want als dat thuis zou gebeuren dan kan iemand anders wel die vragen beantwoorden.
Als iemand hier iets van weet of me iets meer er over kan vertellen, nou dan hoor ik dat graag en alvast bedankt.
Groeten Hennes
Beste Hennes,

Het is zeker handig om het inburgeringsexamen te vertalen naar het engels, je ega weet dan wat er wordt gevraagd en kan antwoorden beter begrijpen, en hiervoor zijn al files voor te vinden op het wereldwijde web, je zou hiervoor kunnen kijken op stichting buitenlandse partner, hier zijn diverse audio en tekst bestanden te vinden. Wel is raadzaam om de Nederlandse taal aan te houden omdat het examen in het Nederlands wordt afgenomen!

Let ook op, het inburgeringsexamen van Minbuza beperkt zich bij mijn weten slechts tot het culturele gedeelte, en niet tot de taalkant welke bestaat uit tegenstellingen, nazeggen vragen en vertellen, dat is ook een belangrijk onderdeel van het examen! Hier zijn op het forum al vele tips en aanwijzingen over gegeven, en ook hiervan kan je tekst en audio files vinden op buitenlandse partner.

Het examen zal op de ambassade in Bangkok worden afgenomen, hiervoor dient ruim van te voren een afspraak voor worden gemaakt.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: basis examen inburgering

#3 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 02 september 2008, 11:01

Vertalen?

Als je de cursus "Naar Nederland" gekocht hebt, dan komt er een DVD bij. Deze neemt de vragen door in diverse talen, waaronder Thai. Hiervoor hoef je dus niet perse te gaan downloaden van bestanden om het begrijpbaar te maken.

Deze cursus is de voorbereiding voor het examen wat dus inderdaad in het Nederlands afgenomen wordt. Voor de oefeningen van het Nederlands is het beter om te kijken op de website van de stichting Buitenlandse Partner
- -

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: basis examen inburgering

#4 Bericht door Jim » dinsdag 02 september 2008, 15:54

voor 15 euro heb je het boekje thai naar nederland.

als ze dit boekje uitleest is ze klaar voor het examen op d' ambassade.
als ze het boekje begrijpt is ze klaar voor inburgering op A2 niveau :)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1564
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: basis examen inburgering

#5 Bericht door jomel17 » dinsdag 02 september 2008, 16:16

Mijn Vrouw was hier op een touristen visum afgelopen zomer ,heeft 4 weken school gedaan daar werdt het boekje Op weg aangeraden met 2 cd luisteroefeningen.
Groet Jos
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”