werken in nederland?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hennes
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 03 augustus 2008, 11:49

werken in nederland?

#1 Bericht door hennes » maandag 04 augustus 2008, 16:52

Ja een vrouw van je keuze hierheen halen valt niet mee zie ik nu pas, wilde het op een andere manier proberen, ik wil ze in thailand een basisexamen laten doen en dan een MVV laten aanvragen en dan een verblijfsverguning aanvragen,als ik dat dan allemaal voor elkaar krijg ???? ( ja zie er erg tegen op ) dan is mijn vraag als zij hier is mag zij werken? en hoe gaat dan met die ID kaart of is een paspoort ook goed om te kunnen werken, heeft iemand soms een beter idee om iemand uit een ander land hier heen te kunnen krijgen ? ja dan hoor ik dat graag en bij voorbaat al bedankt.
Oja mijn idee hier achter dacht ik zo, als zij bij mijn is dan kan ze die inburgercursus beter leren . :|
Groetjes Hennes

Biertje
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: maandag 26 februari 2007, 20:29

Re: werken in nederland?

#2 Bericht door Biertje » maandag 04 augustus 2008, 17:16

Als jij werk hebt, dan mag zij ook werken, indien in bezit van een verblijfsvergunning..

Gr. B

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: werken in nederland?

#3 Bericht door Wereldvreemd » maandag 04 augustus 2008, 17:59

Je eerste doelstelling moet zijn: MVV. Voor het MVV moet je het basisexamen Inburgering Buitenland doen. Voor dit examen heeft je vriendin een minimaal niveau nodig en zullen jullie bepaalde documenten moeten overleggen. Daarnaast moet jij voldoende verdienen.

Als je vriendin in Nederland is, moet ze bij de IND komen voor een pas (VVR). Je vriendin krijgt dan ook een sofi-nummer (BSN). Als ze de pas heeft, dan kan ze gaan werken.

Het hele traject kost je minimaal 1 jaar inclusief leren, aanvragen papieren en dergelijke. Daarnaast kost het je het nodige, maar dat zal ik je besparen want dan wordt je echt moedeloos.

Zoals al aangegeven in je vorige topic, kijk ook op http://www.buitenlandsepartner.nl. Daar zitten de experts, alhoewel een aantal van ons ondertussen ook best wel wat hebben opgestoken. 8-)
- -

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: werken in nederland?

#4 Bericht door marceziani » zaterdag 30 augustus 2008, 18:54

Ik heb mij de laatste tijd verdiept in het aanvragen van een MVV. Heb - naast het raadplegen van diverse internetpagina's - ook contact hierover gehad met de NL Ambassade in Bangkok en de IND.

Ik denk dat het verstandig is om de aanvraag van de MVV in NL te starten door eerst een advies aan te vragen bij de IND. Het advies is namelijk gratis (adviesaanvraagtraject duurt gemiddeld zo'n 3 maanden), maar dan heb je al wat meer zekerheid over de toekenning van de MVV bij de definitieve aanvraag. Indien namelijk de aanvraag van een MVV wordt afgewezen, ben je wel je 830 eurootjes kwijt en die krijg je niet meer terug. Dus op safe spelen en eerst een advies aanvragen bij de IND lijkt me raadzaam. Overigens is en blijft het slechts een advies, dus je heb geen 100% zekerheid. Maar je weet dan wel dat de benodigde papieren die je naar de IND hebt gestuurd voor de adviesaanvraag, in orde zijn en dat is natuurlijk wel heel prettig om te weten voordat je de definitieve aanvraag start.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: werken in nederland?

#5 Bericht door Loe » zondag 31 augustus 2008, 06:57

Het klopt wat marceziani en wereldvreemd zeggen, maar bedenk wel, dat bij een afwijzing van een advies aanvraag geen BEROEP mogelijk is en je dus helemaal terug bij af bent.
Indien je nog niet moedeloos bent EN alle papieren in orde zijn En je vriendin nivieau 1 in het nederlands heeft, dan kun je aan het trajekt beginnen.
Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte en volhouding toe.

Er gaan geruchten dat de test op de ambassades in het buitenland volgend jar weer gaan vervallen. Dit gerucht komt van de Thaise consul. Dus misschien nog hoop voor velen :P

groetje Loe

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: werken in nederland?

#6 Bericht door Wereldvreemd » zondag 31 augustus 2008, 09:51

Advies aanvragen lijkt me alleen een optie als je twijfelt of je wel aan alle eisen voldoet. In het geval je het zeker weet, dan is er geen reden om het gelijk bij de ambassade te doen.

Dat scheelt weer tijd. Daarnaast is het niet zo dat je € 830,00 kwijt bent, want je zult in beroep moeten en als je gelijk hebt, dan zou je dat moeten winnen.
- -

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: werken in nederland?

#7 Bericht door marceziani » zondag 31 augustus 2008, 11:52

Als je zeker weet dat je aan alle eisen voldoet, heeft het inderdaad geen zin om eerst een advies aan te vragen.

Ik vraag zelf wel eerst een advies aan. Het betreft in mijn geval twee aanvragen, eentje voor mijn vriendin en eentje voor haar zoontje. Tevens heb ik een eigen bedrijf. Mijn inkomen was hoog genoeg voor een toeristenvisum en volgens mij gelden dezelfde normen voor een MVV. Alleen worden er bij een MVV wel andere documenten m.b.t. inkomen opgevraagd. Dus om op safe te spelen, toch maar eerst een advies. Een paar maanden langer wachten is op zich geen onoverkomelijk probleem.

Tegen een negatief advies kan je niet in beroep gaan, zoals Loe terecht aangeeft. Dat hoeft ook niet. Als namelijk door de IND wordt aangegeven waarom een negatief advies is afgegeven, dan kan je daar met het indienen van de definitieve aanvraag rekening mee houden en op die manier een afwijzing MVV voorkomen.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 03 juni 2008, 07:58
Locatie: Afferden - Udon Thani

Re: werken in nederland?

#8 Bericht door Tonnie » maandag 01 september 2008, 08:15

Loe schreef:Er gaan geruchten dat de test op de ambassades in het buitenland volgend jar weer gaan vervallen. Dit gerucht komt van de Thaise consul. Dus misschien nog hoop voor velen :P
Zijn er hier mensen die dat ook gehoord hebben, en wanneer volgend jaar?

Groet,
Toon
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

Re: werken in nederland?

#9 Bericht door Okie » maandag 01 september 2008, 10:09

Als het gerucht van de Nederlandse consul zou komen, is het misschien wel waar, maar van een thaise consul lijkt het me sterk.

Weet wel dat ze bezig zijn om de wet omtrent het inburgerings test(dit is de test die nodig is voor de aanvraag MVV) aan te passen. Dit omdat er laatst een rechtzaak over is geweest en dat dat hele gebeuren niet wettelijk is vast gesteld, Foutje van destijds mevr. Verdonk. Het preciese gebeuren omtrend het inburgerings test weet ik ook niet precies.

Okie

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: werken in nederland?

#10 Bericht door jumbo » maandag 01 september 2008, 10:13

Wie is deze consul?? Ik dacht dat we een ambassade hadden??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: werken in nederland?

#11 Bericht door Loe » maandag 01 september 2008, 12:36

Het gerucht kwam van de thaise consul in Nederland, misschien dus niet waar, maar waar rook is is meestal ook vuur.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: werken in nederland?

#12 Bericht door marceziani » zaterdag 06 september 2008, 00:00

marceziani schreef:Dus om op safe te spelen, toch maar eerst een advies. Een paar maanden langer wachten is op zich geen onoverkomelijk probleem.
Een paar maanden langer wachten indien eerst een advies wordt aangevraagd, is niet nodig. Zie onderstaande reactie van de IND.
Indien er een positief MVV advies is afgegeven, duurt de aanvraag procedure bij de Nederlandse ambassade nog maar enkele weken, een en ander is uiteraard afhankelijk van de ambassade. De gemiddelde tijd van 3 maanden geldt zowel in het geval als u als referent de procedure start met een advies aanvraag MVV in Nederland, als ook in het geval uw partner de MVV direct aanvraagt bij de Nederlandse ambassade. In beide gevallen geldt een gemiddelde aanvraag procedure van drie maanden in totaal.
Goed om te weten. Conclusie: de duur van de procedure hoeft geen belemmering te zijn om eerst een advies aan te vragen.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: werken in nederland?

#13 Bericht door Loe » zaterdag 06 september 2008, 07:45

Dit klopt alleen bij een POSITIEF advies, bij een negatief advies is dus geen beroep mogelijk en dien je alles opnieuw op te starten

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: werken in nederland?

#14 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 06 september 2008, 09:08

Naar mijn mening zijn de adviesaanvragen ook minder urgent en worden als zodanig ook op een later tijdstip behandeld.
- -

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”