wat moet ik doen?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hennes
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 03 augustus 2008, 11:49

wat moet ik doen?

#1 Bericht door hennes » zondag 03 augustus 2008, 12:11

Hoi mag ik mij even voorstellen ik ben Hennes en had een vraag ik zit nu al dagen te kijken op het internet en zo ben ik hier terecht gekomen omdat ik dacht dat dit het beste is voor mij.
Mijn vraag is (zie de bomen ff niet meer in het bos) ik heb een vriendin in thailand wij willen trouwen en zij wil hier heen komen, nou dat trouwen dat komt wel als zij hier woont denk ik, ik zag ergens op het internet dat je met 8 weken die inburgercursus kon doen ja dat zal best mar mijn vriendin woont 450 km verder dan bangkok en als je heel erg veel geld hebt dan lijkt het me ook geen probleem om zo iets te kunnen doen, maar zoveel gels hebben we niet, maar wie kan mij het me op een rij krijgen wat we moeten doen zodat zij daar in thailand een inburgercursus kan volgen?? ja elke hulp is welkom.
Bedankt alvast,groetjes Hennes 8-)

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: wat moet ik doen?

#2 Bericht door max » zondag 03 augustus 2008, 14:17

hennes schreef:Hoi mag ik mij even voorstellen ik ben Hennes en had een vraag ik zit nu al dagen te kijken op het internet en zo ben ik hier terecht gekomen omdat ik dacht dat dit het beste is voor mij.
Mijn vraag is (zie de bomen ff niet meer in het bos) ik heb een vriendin in thailand wij willen trouwen en zij wil hier heen komen, nou dat trouwen dat komt wel als zij hier woont denk ik, ik zag ergens op het internet dat je met 8 weken die inburgercursus kon doen ja dat zal best mar mijn vriendin woont 450 km verder dan bangkok en als je heel erg veel geld hebt dan lijkt het me ook geen probleem om zo iets te kunnen doen, maar zoveel gels hebben we niet, maar wie kan mij het me op een rij krijgen wat we moeten doen zodat zij daar in thailand een inburgercursus kan volgen?? ja elke hulp is welkom.
Bedankt alvast,groetjes Hennes 8-)
Beste Hennes,

Zover ik weet worden er ook buiten Bangkok inburgeringscursussen gegeven, het hangt er nu een beetje ervan af waar je vriending woont misschien wordt er toevallig in de buurt een cursus wordt gegeven welke overigens meestal 6 weken duurt. Daarnaast zijn er ook instellingen waarbij je vriendin intern kan verblijven, die zijn ongeveer 300 euro duurder. Misschien kan je vriendin bij vrienden of familie onderdak regelen voor die periode in de buurt van een cursuslocatie.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: wat moet ik doen?

#3 Bericht door Jim » zondag 03 augustus 2008, 14:32

als ze een beetje zelfdiscipline heeft kan je dit proberen.
http://www.suwannaphoom.nl/pagesNL/Lesb ... 20Thai.htm

scheelt je een hoop geld.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: wat moet ik doen?

#4 Bericht door Wereldvreemd » maandag 04 augustus 2008, 08:02

Ha Hennes,

Een inburgeringscursus doen kan inderdaad in BKK. Ik heb geen persoonlijke ervaringen met een dergelijke cursus want mijn vriendin heeft veel aan zelfstudie gedaan + een cursus in Nederland. Persoonlijk vind ik de prijzen fors, aangezien je voor hetzelfde geld een cursus in Nederland hebt. Voeg daar een ticket aan toe en je bent 3 maanden samen. 8-)
Ook dit is afhankelijk van je portemonnee, maar de stap naar het visum is sowieso een kostbare zaak.

Veel informatie over de voorbereiding op MVV kun je vinden op: http://www.buitenlandsepartner.nl. Op deze website vind je informatie over alle de inburgeringstoets, de benodigde papieren etc.

Wat betreft je huwelijk, kun je Thailand overwegen omdat dit eenvoudiger is dan in Nederland. In Nederland wordt door de gemeente vaak om bevestiging gevraagd van de ongehuwd verklaring van de partner aan de vreemdelingenpolitie. Dit antwoord kan vaak nog al lang op zich laten wachten. Je kunt natuurlijk alleen voor Boedha trouwen, maar dat ligt aan jullie.

Succes,
- -

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”