Thaise sociale contacten in Nederland

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Erik & Geemay
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 01 mei 2008, 10:02

Thaise sociale contacten in Nederland

#1 Bericht door Erik & Geemay » donderdag 01 mei 2008, 10:10

Goedemorgen,

Sinds afgelopen dinsdag is mijn vriendin Geemay uit Thailand over voor 3 maanden. Aangezien ik een drukke baan heb en pas laat thuis ben wil ik niet dat zij vereenzaamd. Daarom hierbij mijn oproep of er mensen zijn die hetzelfde probleem hebben/hadden en hoe zij hiermee omgaan.

Alvast bedankt,

Erik

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#2 Bericht door Jack » vrijdag 02 mei 2008, 13:23

1. Veel winkelen bij Aziatische toko´s, daar ontmoette mijn vrouw vanzelf allerlei landgenoten, maar ook Philippijnsen en Indonesischen. Met hen klikt het over het algemeen beter dan met Nederlanders of overige minderheden.
2. Zo snel mogelijk op taalles.
3. Werk, maakt niet uit wat, als ze de deur maar verlaat.
Vanzelfsprekend hangt het voornamelijk van de instelling van je vriendin af: niet verlegen zijn en er iets van willen maken zijn de 2 minimale vereisten. Mijn vrouw had en heeft beide in overvloed en al na enkele maanden had ze een uitgebreide vriendinnenkring, met name na de taallessen ging het snel, erg grappig hoe ze in krom Nederlands met elkaar communiceren. Verder vind ik het opvallend dat het met vele Thaisen juist absoluut niet klikt. Net als bij elke groep zit er het nodige nijd en afgunst tussen de dames. Ik denk dat dit door de oppervlakkiger communicatie in het Nederlands of (in het begin) Engels met Philippijnsen en Indonesischen vanzelf minder kans krijgt.
Homo sapiens non urinat in ventum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#3 Bericht door dutch » vrijdag 02 mei 2008, 13:44

Jack schreef:1. Veel winkelen bij Aziatische toko´s, daar ontmoette mijn vrouw vanzelf allerlei landgenoten, maar ook Philippijnsen en Indonesischen. Met hen klikt het over het algemeen beter dan met Nederlanders of overige minderheden.
2. Zo snel mogelijk op taalles.
3. Werk, maakt niet uit wat, als ze de deur maar verlaat.
Vanzelfsprekend hangt het voornamelijk van de instelling van je vriendin af: niet verlegen zijn en er iets van willen maken zijn de 2 minimale vereisten. Mijn vrouw had en heeft beide in overvloed en al na enkele maanden had ze een uitgebreide vriendinnenkring, met name na de taallessen ging het snel, erg grappig hoe ze in krom Nederlands met elkaar communiceren. Verder vind ik het opvallend dat het met vele Thaisen juist absoluut niet klikt. Net als bij elke groep zit er het nodige nijd en afgunst tussen de dames. Ik denk dat dit door de oppervlakkiger communicatie in het Nederlands of (in het begin) Engels met Philippijnsen en Indonesischen vanzelf minder kans krijgt.
Ook mijn vrouw verkreeg een grote kennissenkring via de school.Inderdaad meestal andere nationaliteiten als Thais,
Ik herrinner mij een verjaardagsfeestje met 14 nationaliteiten.Zeer amusant en inderdaad leuk om de vrouwen dan in het gebroken Nederlands met elkaar te horen brabbelen.De enige gemeenschappelijke factor.
Ook via de sportclub waarop mijn zoon zat kreeg zij weer kennis met andere ouders etc etc
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#4 Bericht door Okie » vrijdag 02 mei 2008, 17:11

Heren, heren deze dame is hier op vakantie, dus werken en naar school gaan vallen daarmee af lijkt mij :? .

Okie

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#5 Bericht door Nimnuan » vrijdag 02 mei 2008, 17:48

Blijft het shoppen over ;) :D
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#6 Bericht door Jack » vrijdag 02 mei 2008, 18:45

Mijn vrouw kwam 15 jaar geleden ook de 1e keer 3 maanden, waarvan ik 4 weken VK kon opnemen. Inderdaad bleef alleen optie 1 over, plus een enkel uitstapjes met andere vrienden en mijn moeder, verder moest ze zichzelf een beetje vermaklen. Toen was telefoneren nog peperduur en bestond Thaise TV op internet helemaal nog niet, nu zijn er iets meer mogelijkheden voor verstrooing. Verder hangt het ervan af of er in de nabijheid landgenotes wonen, ik herinner me dat er 1 een paar straten verderop woonde, maar helaas bleek het tussen haar en mijn vriendin niet te klikken, lag aan die ander natuurlijk.
Homo sapiens non urinat in ventum

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#7 Bericht door Duiker » vrijdag 02 mei 2008, 20:13

Wanneer ik de vraag lees, dan vraag ik me af waarom je haar voor 3 maanden hiernaartoe haald. Immers, je hebt er eigenlijk niet veel tijd voor.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#8 Bericht door marceziani » vrijdag 02 mei 2008, 20:28

Omdat ze zoveel en zolang mogelijk bij elkaar willen zijn.
Ten tweede omdat het een dure aangelegenheid is en om nou relatief gezien behoorlijk veel geld te spenderen voor een bezoekje van twee weken, dat is natuurlijk ook weer zoiets.

Mijn vriendin komt na ontvangst van 't visum op 1 juni naar NL. Ik heb samen met mijn zusje een eigen bedrijf. Wij kunnen elkaar afwisselen en vervangen qua werk, zodat mijn vriendin niet vaak alleen hoeft te zijn. Ook mijn ouders zullen haar opvangen. Ander voordeel is dat ik midden in de binnenstad van Eindhoven woon. Ze kan dus geregeld de stad inlopen om wat rond te lopen e.d. Tevens gaat ons kantoor enkele weken dicht in augustus (bouwvakvakantie). Op deze manier proberen wij haar verblijf hier in NL zo aangenaam mogelijk te maken.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#9 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 02 mei 2008, 20:56

Of je in de stad woont, of achteraf (ik woon in het midden van de Veluwse bossen, buiten het dorp), het ligt toch ook echt aan de vrouw.

Ik heb er veel over nagedacht, maar je kunt het wel organiseren, dat werkt vaak niet. Laat haar zelf haar gang gaan. Ons eerste lange verblijf samen in Nederland ging perfect en na 2 weken zat ze op de fiets om 10 km te fietsen voor boodschappen. :lol:
Waarom? Ik weet het nog steeds niet, maar ik lach er nog steeds om, vooral toen ze de weg terug niet wist.

Laat het op zijn beloop en schenk haar je vertrouwen, dan gaat ze haar eigen gang en komt alles goed.
- -

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#10 Bericht door Pieter » donderdag 03 juli 2008, 16:42

Hallo,

Ik denk dat er minstens 50 tot 100 thaise in eindhoven wonen

ga eens eten in het thais restaurant tegen oven de plaza (aalsterweg) of in de kleine berg

Vraag aan de thais daar wat meer (Pen is er een en de eigenaar ?? vergeten)

Succes Pieter

(had hetzelfde probleem)

(of anders ga in het weekend naar de thaise tempel in waalwijk)

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#11 Bericht door willem » donderdag 03 juli 2008, 21:02

ik heb een fiets voor haar gekocht,ging ze samen met de buurvrouw fietsen,en winkelen.
een paar keer naar waalwijk geweest
elke zaterdag naar een thaise winkel
je moet een paar kennissen hebben die haar op sleeptouw nemen,en dingen willen ondernemen met je vriendin.
je moet iemand vinden die haar een beetje nederlands wil leren.vinden ze erg leuk.
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#12 Bericht door jumbo » vrijdag 04 juli 2008, 01:04

Mijn vrouw kwam in 2002 3 maanden mee naar NL om een keuze te maken tussen NL of een expatbestaan ergens...
Dag 4 of 5 ging ze alleen wandelend naar de stad boodschappen doen en sprak ik 's-avonds met haar af in een kroeg die we een van de avonden daarvoor hadden bezocht.... waar ze geanimeerd zat te babbelen met een paar voor haar onbekende bezoekers
Dat ging allemaal prima dus, het nare gevoel kwam bij de visvergunning ( a what???) het wereldse weer in de zomer (3 dagen boven de 25 in 3 maanden), het prijsnivo van het (Thaise) voedsel en andere beperkingen/regels in NL
Het verbaasde mij zeer dat ze zo eenvoudig in het toch relatief onbekende diepe sprong en zomaar links en rechts aanspraak had
Kortom kan ik stellen dat het aan de persoon ligt???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#13 Bericht door Jim » vrijdag 04 juli 2008, 11:00

vrouwen hebben nu eenmaal snel aanspraak in neder;and.
vooral als ze alleen in een barretje zitten ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#14 Bericht door weten » vrijdag 04 juli 2008, 16:36

Ja dat is hier nog al zeldzaam.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thaise sociale contacten in Nederland

#15 Bericht door jumbo » zaterdag 05 juli 2008, 01:39

Jim schreef:vrouwen hebben nu eenmaal snel aanspraak in neder;and.
vooral als ze alleen in een barretje zitten ;)
en in Alkmaar...hehehe
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”