Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#1 Bericht door pjotter » zaterdag 06 juni 2020, 04:03

Een vraag:
Als je geen ziektekosten verzekering in Thailand hebt, of een die een vakantiereis naar Nederland niet dekt, wat is dan de beste oplossing om toch redelijk verzekerd te zijn in Nederland. Echt vakantie, dus laten we zeggen 3 weken naar Nederland en dan weer terug naar Thailand.
Bedankt voor eventuele antwoorden

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#2 Bericht door wpdl » zaterdag 06 juni 2020, 04:34

Geen ervaring mee pjotter maar deze Nederlandse club klinkt goed tenzij je natuurlijk 70 plus bent.

https://www.reisverzekeringkorting.nl/b ... -thailand/

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#3 Bericht door pjotter » zaterdag 06 juni 2020, 05:17

Oh netjes !! Ziet er goed uit!
Zal alles eens lezen.

Bedankt ! [|)
wpdl schreef: zaterdag 06 juni 2020, 04:34 Geen ervaring mee pjotter maar deze Nederlandse club klinkt goed tenzij je natuurlijk 70 plus bent.

https://www.reisverzekeringkorting.nl/b ... -thailand/

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#4 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 06 juni 2020, 06:22

Afhankelijk van de gewenste polisvoorwaarden kun je ook in Thailand sluiten bij de heren van AA in Hua Hin en Pattaya. Die heb ik gekozen toen ik naar NL op vakantie ging.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#5 Bericht door stille » zaterdag 06 juni 2020, 07:05

In 2002 toen mijn vriendin met een MVV naar Nederland ging heb ik via internet haar bij OOM verzekering een expat verzekering afgesloten,(vond het veiliger om een Nederlandse verzekering tijdelijk af te sluiten voor 2 maanden),later bij mijn verzekering UNIVE omdat ik nog in Nederland woonde,tot 2007 is ze erbij gebleven we hadden samen regeling 4/8 .
Gedurende die 5 maanden heeft ze in Leeuwarden ook nog gewerkt,had toestemming en sofi nummer op haar ID kaart stond op arbeid toe gestaan.Ze wou niet in Nederland blijven,dus in 2007 is ze weer uitgeschreven ik in 2009.
Weet het echt niet,stel dat men voor 2 maanden een verzekering afsluit,en je moet langer behandeld worden, kunnen ze die verzekering na 2 maanden stop zetten,volgen mij wordt het niet automatich verlengt, (kan mis zijn).
Daarom heb ik toen voor mijn vriendin na 1 maand bij Unive laten inschrijven,die is doorlopen,tot je het
zelf opzegt,en dat kan alleen als je verhuist ben naar een ander land, of dat men gaat veranderen van ZKV

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#6 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 06 juni 2020, 08:16

Weet het echt niet,stel dat men voor 2 maanden een verzekering afsluit,en je moet langer behandeld worden, kunnen ze die verzekering na 2 maanden stop zetten,volgen mij wordt het niet automatich verlengt, (kan mis zijn).

Ik denk dat de verzekering stopt op einddatum want dat heb je zo afgesproken. Maar dat de vergoeding van kosten dan stopt? Zou mij zeer verbazen want de ziekte is immers ontstaan tijdens de looptijd van de polis. Maar zoals altijd geven ook hier de polisvoorwaarden uitsluitsel dus ik zou daar om vragen voor je een verzekering sluit.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#7 Bericht door stille » zaterdag 06 juni 2020, 09:24

Het is zomaar een vraag, daarom heb ik een tijdelijke verzekering toen afgesloten,zodat als ze in Nederland aankomt in ieder geval verzekerd is,en zodra ze haar
ID kaart heeft,toen vrij vlot,nadat we bij de vreemdelingen politie en gemeentehuis, zijn geweest,voor foto enz, gelijk bij mijn verzekering erbij gedaan.
In die tijd was vreemdelingen politie weet nou niet hoe het nu heet.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#8 Bericht door wpdl » zaterdag 06 juni 2020, 09:55

Het is verplicht om een reisverzekering te hebben stille als je niet over de Nederlandse nationaliteit beschikt en daar heen wil.
Als je langer als 90 verblijft in de BV.nl en een ID kaart krijgt en dus een aantal jaren mag blijven MOET je je aanmelden bij regulieren ziekenfonds Trias zat mijn vrouw en ik toen.
Je haalt twee dingen door elkaar. reisverzekering en ZKV beide verplicht als of buitenlandse bezoeker of als bewoner van Nederland.
In Thailand zullen de meeste normaal denkende buitenlandse mensen ook een ZKV hebben al dan niet gedeeltelijke dekking of volledig.
Het laatste kost je dan wel flink wat duiten zoals je zelf wel weet.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#9 Bericht door Adrie » zaterdag 06 juni 2020, 10:05

erik-kuijpers schreef: zaterdag 06 juni 2020, 08:16 Maar dat de vergoeding van kosten dan stopt? Zou mij zeer verbazen want de ziekte is immers ontstaan tijdens de looptijd van de polis. Maar zoals altijd geven ook hier de polisvoorwaarden uitsluitsel dus ik zou daar om vragen voor je een verzekering sluit.


Verzekeringen altijd lastig, als het niet nodig is in NL nooit tegen het eind van het jaar een ziekenhuis behandeling aangaan.

Grote kans dat je 2 jaar op rij je compleet eigen risico betaald, en voor sommige die dat toch al ieder jaar doen maakt het niet uit.
Denk aan chronich zieken.

Voorbeeld>>> Ik had een liesbreuk dat was duidelijk, maar had bij mijn ziektekosten verzekering ook het hoogste eigen risico
wat mogelijk was voor de laagste premie,

Kom bij mijn huisdokter ergens begin november, en inderdaad een liesbreuk.
Op de vraag aan de dokter hoe dat het nu zat met eigen risico zei hij gelijk met een lach>> je heb zeker een hoog eigen risico.

Ja dus, was geen probleem zegt de dokter> je heb nu een verwijzing naar het ziekenhuis, maar het is nu met de breuk
nog geen acuut probleem, dus neem pas op 2 of 3 januari contact op met het ziekenhuis want als je dat nu doet valt de behandeling
in 2 jaren en ben je 2 keer je eigen risico kwijt.

En ga je volgend jaar dan maar 1 keer>>>>> en niet een hoog eigen risico nemen zegtie nog na met een lach.

Nee zeg ik, alleeen wettelijk van 380.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#10 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 06 juni 2020, 10:11

Klopt, maar als ouwe ben ik dat e/r toch al kwijt ieder jaar, alleen al aan mijn huidkanker en pilletjes. Maar Stille bedoelt de looptijd van de reispolis; die is beperkt en ik denk dat een begonnen behandeling gewoon wordt betaald ook als die duurt tot na de einddatum. Dus dat is iets om naar te kijken als je een tijdelijke polis sluit.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#11 Bericht door stille » zaterdag 06 juni 2020, 10:15

Kijkt naar mijn vorige reactie en leest het goed WPDL dan kan je zien wat ik in 2002 gedaan heb.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#12 Bericht door wpdl » zaterdag 06 juni 2020, 11:18

Je zal JAREN bedoelen en geen MAANDEN om te beginnen. stille
De suggestie in jouw verhaal dat het vrijblijvend is was toen ook al niet aan de orde.
Geen reisverzekering geen visum in de BV.nl.
Verplicht binnen komen dus met reisverzekering en zo gauw alle papieren bij gemeente bank belasting et cetera officieel zijn overschrijven naar een ZKV of als eerste in mijn geval.
En dat was toen nog niet zo makkelijk want ze zeggen allemaal U bent geen Nederlander waarom zouden wij dat doen.
Heb toevallig vrijwel precies het het zelfde traject gehad tussen 2002 en eind 2008 met mijn vrouw.

Of je na de einddatum nog vergoeding krijgt denk dat Erik het dichts in de buurt zit met dat antwoord.
Zolang je natuurlijk niet in Thailand bent inmiddels want daar is de dekking nul met deze reisverzekering [link]en moet je verder met je gewone ZKV of je bankboekje.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#13 Bericht door pjotter » zaterdag 06 juni 2020, 12:22

Ik zie nu dat mijn vraag niet geheel duidelijk is. Het betreft een Nederlander die in Thailand woont en uitgeschreven is uit Nederland ( ingeschreven als niet ingezetene). Dus ook geen NL ZKV meer heeft. En daarna een keertje op vakantie naar NL wil voor een paar weken.

Voorheen had ik voor mijn vriendin bij ACE een 'Visa verzekering)
maar daar gaat de vraag niet over.

Sorry voor de verwarring.
stille schreef: zaterdag 06 juni 2020, 07:05 In 2002 toen mijn vriendin met een MVV naar Nederland ging heb ik via internet haar bij OOM verzekering een expat verzekering afgesloten,(vond het veiliger om een Nederlandse verzekering tijdelijk af te sluiten voor 2 maanden),later bij mijn verzekering UNIVE omdat ik nog in Nederland woonde,tot 2007 is ze erbij gebleven we hadden samen regeling 4/8 .
Gedurende die 5 maanden heeft ze in Leeuwarden ook nog gewerkt,had toestemming en sofi nummer op haar ID kaart stond op arbeid toe gestaan.Ze wou niet in Nederland blijven,dus in 2007 is ze weer uitgeschreven ik in 2009.
Weet het echt niet,stel dat men voor 2 maanden een verzekering afsluit,en je moet langer behandeld worden, kunnen ze die verzekering na 2 maanden stop zetten,volgen mij wordt het niet automatich verlengt, (kan mis zijn).
Daarom heb ik toen voor mijn vriendin na 1 maand bij Unive laten inschrijven,die is doorlopen,tot je het
zelf opzegt,en dat kan alleen als je verhuist ben naar een ander land, of dat men gaat veranderen van ZKV

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#14 Bericht door pjotter » zaterdag 06 juni 2020, 12:26

Bedankt Erik [|)
erik-kuijpers schreef: zaterdag 06 juni 2020, 06:22 Afhankelijk van de gewenste polisvoorwaarden kun je ook in Thailand sluiten bij de heren van AA in Hua Hin en Pattaya. Die heb ik gekozen toen ik naar NL op vakantie ging.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Ziektekosten verzekering bij reis naar Nederland

#15 Bericht door stille » zaterdag 06 juni 2020, 12:37

WPDL is jou vrouw met een MVV hier in Nederland binnen gekomen?
Toen mijn vriendin een MVV had,heb ik eerst voordat ze naar Nederland ging bij OOM in Nederland een expat verzekering afgesloten van 2 maanden,zodat ze zodra ze voet op Nederland zette verzekerd is.
Na een paar dagen zijn we samen bij de vreemdelingenpolitie geweest voor foto enz.
De volgende dag bij het gemeente huis dat ze bij mij woont,binnen 2 weken kreeg ze haar ID kaart voor 5 jaar tot o1-05-2007 en daar stond op arbeid toegestaan,na 2 of 3 weken sofinummer,Ook heb ik haar bij mijn ZKV erbij gezet bij UNIVE,ze heeft gedurende de 5 maanden ook nog gewerkt bij schoonmaker bedrijft Visser in Bergum.
OKtober zijn we samen weer naar Thailand gegaan en was zij verzekerd bij UNIVE en ik ook.
In 2004 omstreeks moest zij bij de gemeente komen en werd verteld dat ze die inburgerings school moest doen,dat wou ik wel maar dan van April tot September want in de winter wil met haar in Thailand zijn,dat kan dus niet.
Vroeg toen aan haar wil je hier blijven wonen ,nee,
Zei toen tegen haar jou ID kaart is geldig tot 2007,dus ze kunnen jou niets maken,we blijven gewoon zo doorgaan,wij gaan samen op en neer.
2007 is zij hier gebleven,omdat haar MVV toch niet meer verlengt wordt vanwege verplichte inburgerings cursus .
Tevens ook uit de Nederlandse ZKV van UNIVE.
Ik heb me in 2009 laten uitschrijven uit Nederland en verzekerd bij Unive Universeel compleet met woonland Thailand.
In 2015 overgeheveld naar VGZ universeel compleet met woonland Thailand .
OOM is ook een expat ZKV,kan ook een reisverzekering bij aansluiten als men dat wil.UNIVE is ook een ZKV verzekering,heeft eventueel ook een reisverzekeringZij heeft een ZKV.
Andere verzekeringen weet ik niet alleen ervaring met OOM en UNIVE en later VGZ

Dit was zomaar een vraag aan Erik.
Weet het echt niet,stel dat men voor 2 maanden een verzekering afsluit,en je moet langer behandeld worden, kunnen ze die verzekering na 2 maanden stop zetten,volgen mij wordt het niet automatich verlengt, (kan mis zijn).

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”