MSH International

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

MSH International

#1 Bericht door KhunSugar » maandag 10 juli 2017, 09:28

Voor 'langverblijvers' en hun familie.

Het Vital plan van MSH International (kan onderschreven worden bij Mathieu) is meer dan de moeite om in overweging te nemen.

Dit is een Franse maatschappij. Voordeel van het hebben van een verzekering van een Franse maatschappij is dat ze vallen onder de Europese wetgeving die zeer beschermend is voor de consument.

Enkele sterke punten op een rijtje:

- Zeer hoge dekkingen (vrijwel alles 100 % tot 1,000,000 USD per jaar (dat is ruim 30,000,000 baht per jaar en dat krijg je in Thailand moeilijk op).
- Geen eigen risico, tenzij je ervoor kiest.
- Geen wachttijden voor het basispakket, vanaf de eerste dag volledig verzekerd (NB: voor zwangerschap geldt een wachttijd van 10 maanden).
- Volledige keuzevrijheid qua ziekenhuizen (dus ook de duurdere hospitalen in Bangkok).
- Ook toegankelijk voor cliënten die alleen een Thais paspoort hebben.
- In vergelijking met andere maatschappijen vrij soepel qua acceptatie.
- Aanvragen mogelijk tot 65 jarige leeftijd.
- Levenslang vernieuwbaar.
- Redelijke premies (zie kostenplaatje)
- De premies mogen niet op individuele basis worden aangepast.
- Outpatient bijverzekeren is mogelijk.
- Ook volledige dekking in de omringende landen van Thailand en gedurende reizen van maximaal 90 dagen in Duitsland, Frankrijk, België, Nederland en Luxemburg.
- Voor alle andere landen geldt dat er gedurende reizen van maximaal 60 aaneengesloten dagen dekking is voor medische noodgevallen (ziekte of ongeval).
- Betaling per half jaar, per kwartaal of per maand is mogelijk (extra kosten).
- Bij MSH is er overigens al sprake van inpatient als er een chirurgische ingreep moet worden verricht, ook al is dat van korte duur. Dat valt dan onder "Day care treatment" of "Out-patient surgery".

Kostenplaatje

Iemand aangesloten bij hen ?

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: MSH International

#2 Bericht door serpay » dinsdag 11 juli 2017, 16:16

mooi maar alleen dit zinnetje maakt het voor vele hier onbruikbaar!


Aanvragen mogelijk tot 65 jarige leeftijd.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: MSH International

#3 Bericht door KhunSugar » dinsdag 11 juli 2017, 17:04

Andere familieleden misschien. Of moeten die het stellen met het 30-baht project?

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: MSH International

#4 Bericht door dutch » woensdag 12 juli 2017, 02:01

Ik ben aangesloten bij de Franse April sedert begin 2012. Ik weet niet of dit de Franse maatschappij is waarover men spreekt.
Op de datum waarop ik werd aangenomen was ik 69 jaar oud.
Ik moet zeggen dat de vragenlijst en verdere informatie die men verlangt zeer stevig zijn,maar dat vind ik begrijpelijk.
Ik schat de jaarpremie die ik a.s. 2018 zal gaan betalen zo rond de 5500 euro/jaar ligt ( alleen ziekenhuis opname,want out patient is bijna niet te betalen ( als ik me goed herinner zo +\- 14000 euro.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: MSH International

#5 Bericht door jumbo » woensdag 12 juli 2017, 03:52

dutch schreef:Ik ben aangesloten bij de Franse April sedert begin 2012. Ik weet niet of dit de Franse maatschappij is waarover men spreekt.
Op de datum waarop ik werd aangenomen was ik 69 jaar oud.
Ik moet zeggen dat de vragenlijst en verdere informatie die men verlangt zeer stevig zijn,maar dat vind ik begrijpelijk.
Ik schat de jaarpremie die ik a.s. 2018 zal gaan betalen zo rond de 5500 euro/jaar ligt ( alleen ziekenhuis opname,want out patient is bijna niet te betalen ( als ik me goed herinner zo +\- 14000 euro.

Ook bij April verzekerd geweest, was eind 50 in die tijd. Je hebt een optie om bestaande ziektes mee te verzekeren, dan geldt er een proeftijd van 2 jaar. Als je binnen die 2 jaar geen problemen hebt gehad worden ze mee verzekerd. Niet geopteerd voor outpatient. Wereldwijde dekking buiten US. max 2 mio euro uitbetaling. Eigen risico 1,000m euro, premie was iets van 224 euro per maand...
Kan ze van harte aanbevelen en via AA
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: MSH International

#6 Bericht door SiamTon » woensdag 12 juli 2017, 04:21

dutch schreef:Ik ben aangesloten bij de Franse April sedert begin 2012. Ik weet niet of dit de Franse maatschappij is waarover men spreekt.
Op de datum waarop ik werd aangenomen was ik 69 jaar oud.
Ik moet zeggen dat de vragenlijst en verdere informatie die men verlangt zeer stevig zijn,maar dat vind ik begrijpelijk.
Ik schat de jaarpremie die ik a.s. 2018 zal gaan betalen zo rond de 5500 euro/jaar ligt ( alleen ziekenhuis opname,want out patient is bijna niet te betalen ( als ik me goed herinner zo +\- 14000 euro.
Een premie van rond de Euro 5.500 per jaar komt ongeveer overeen met de premie welke je betaald bij een NL-zorgverzekeraar voor cliënten die in het buitenland wonen. En bij een NL-zorgverzekeraar wordt je altijd geaccepteerd en worden bestaande ziekten, kwalen, aandoeningen, etc. standaard mee verzekerd, geen wachttijden en medicijnen worden ook vergoed. Dus geen uitsluitingen, 'in-en out patiënt' en vanaf de eerste dag ben je verzekerd en wordt er eventueel uitgekeerd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: MSH International

#7 Bericht door sawadikrap » zondag 10 juni 2018, 15:04

Heb tweede jaar MSH, betaalde dit dit jaar ongeveer 70.000 Thaise Bath.
Alleen bij opname met o.a uitsluitsel van mijn Epilepsy, begrijpelijk is overal zo.
Heb weken moeten wachten met uiteindelijk excuses na oog lens behandeling en kosten voorgeschoten.
Dit tweede jaar nog geen problemen gehad, al heb ik na vallen tuin slang frontaal op gezicht en gebroken neus niets betaald gekregen.
Ben inpatient verzekerd dus nergens recht op.

Dus met deze zaken kan ik te weinig inhoudelijk aangeven of MSH perfect is.

Robert

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: MSH International

#8 Bericht door hutspot » maandag 11 juni 2018, 01:04

KhunSugar schreef:Andere familieleden misschien. Of moeten die het stellen met het 30-baht project?

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Er zit nog eea tussen 30th en een expat verzekering???

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”