Thailife

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Thailife

#31 Bericht door wanadee » vrijdag 14 juli 2017, 08:17

Zal eens kijken wat ik voor je kan doen op de volgende aandeelhoudersvergadering :crazy:

Toevallig net op een ander thailand gerelateerd blog ook de discussie over terugkeren en spijtoptanten daarvan die dan toch voor de tweede keer definitief naar thailand vertrekken..
Uitgebreidde verhalen, vaak is toch de ziektekosteverzekering belangrijk met als tweede kinderen en kleinkinderen in nederland.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thailife

#32 Bericht door jumbo » zaterdag 15 juli 2017, 00:58

wanadee schreef:Zal eens kijken wat ik voor je kan doen op de volgende aandeelhoudersvergadering :crazy:

Toevallig net op een ander thailand gerelateerd blog ook de discussie over terugkeren en spijtoptanten daarvan die dan toch voor de tweede keer definitief naar thailand vertrekken..
Uitgebreidde verhalen, vaak is toch de ziektekosteverzekering belangrijk met als tweede kinderen en kleinkinderen in nederland.
Toch weer zaken die je vooraf had kunnen bedenken naar Dutch zijn gedachten; voorbereiding is het halve werk
Ik werd uitgezonden door een in Belgie gevestigde multinational, gasten daar wisten uiteraard weinig af van AOW en dat je de premie zelf kunt afdragen.
Kwam ik een paar jaar later achter, ach ja, voorbereiding... :neus:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailife

#33 Bericht door wpdl » zaterdag 15 juli 2017, 02:57

Dat een maatschappij een multinational nog wel loopt te knoeien is droevig eigenlijk gewoon een schande met voorzieningen van expat.
Al dan niet op de hoogte van mogelijkheden want die vergeet je denk ik even soms wil men het ook niet zien en dat is dan voor bedrijven in het algemeen.
Want ja ook daar heeft de persoon in kwestie het laatste inzicht alvoor men een krabbel zet.

Dutch heeft na dacht 2006 gewoon voor een verzekering gekozen die veel dekt en redelijk duur is reden ook hij was niet meer welkom in de Nederlandse zorgverzekering.
Veel maar zeker niet alles [indoor] heeft die wel eens vermeld met zijn internationale verzekering en meer als een kan ik mij nog herrineren in de loop der jaren.
Aardig dat je Dutch een pluim in het het bekende gat steek maar valt wel mee voor de rest.

Mensen kiezen in hun bandbreedte [Financieel welzijn] voor een oplossing die regelmatig wel eens een ontnuchterend advies kan hebben niettemin zijn er zat die het einde van de rit in goed fatsoen halen ook met problemen.

Ziekte en de verzorging daarvan nodig maar een beetje geluk hoort er ook te zijn.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Thailife

#34 Bericht door dutch » zaterdag 15 juli 2017, 03:36

Na 2006 gewoon weer een verzekering gekozen,is wel wat simpeltjes uitgedrukt.
Ik was razend kwaad en volslagen in paniek.Ik was toen 63 jaar oud en er was op de verzekeringsmarkt en zeker in Nederland niet, niets zo maar beschikbaar.
Via een ambtenaar van de Nederlandse ambassade kreeg ik een tip over een verzekering die in Londen gevestigd was en daar ben ik tot 2012 bij gebleven totdat ik een tip kreeg dat Thaise ziekenhuizen deze verzekering niet meer wilden accepteren vanwege wanbetaling.
Ik heb toen op 69 jarige leeftijd APRIL gevonden die een zeer ,maar dan ook zeer strenge toelatingsprocedure hanteerde.Door 100% alles ,maar dan ook alles door te geven wat ik wist,ben ik aldaar geaccepteerd en 6 maanden later lag ik op de intensif care (!!!!!!!!!!!).Totaal geen problemen en tot nu toe nog steeds niet.

Echter vergeet niet dat dit alles slechts ziekenhuisopnames betreft en geen dagelijkse medische hulp en medicijn gebruik.

Behalve je huidige medische toestand is het van belang om toch voor je 60 ste een en ander geregeld te hebben en daar zijn nu wat betere mogelijkheden voor.Indertijd ,rond 2006, was er geen hulp/informatie.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thailife

#35 Bericht door jumbo » zaterdag 15 juli 2017, 03:39

dutch schreef:Wat ga je doen als (op welke leeftijd dan ook ) je het plannetje krijgt om "definitief" naar Thailand te gaan ???????
Wat kost me dat?
Wat heb ik tot mijn beschikking?
Voldoe ik aan de wettelijke eisen?

Er zijn er te veel,die onvoldoende kennis hebben vergaard om positief de ( toch redelijkgrote ) stap te nemen.
Onvoldoende inkomen en vaak daaraan dus ook gekoppeld onvoldoende of geen ziekteverzekering,neemt men voor lief.
Wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten en niet klagen.
WP voor alle duidelijkheid, dit is het stukje van Dutch waaraan ik refereerde; Voorbereiding
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailife

#36 Bericht door wpdl » zaterdag 15 juli 2017, 03:43

Begrijp ik Jumbo.

Mijn stelling is dat voorbereiding maar zeer betrekkelijk is met dit soort zaken.
En de laatste opmerking in zijn betoog laat ik netjes blijven ,vreemd.
...........en 6 maanden later lag ik op de intensif care (!!!!!!!!!!!).................
Met dat kleine beetje geluk in die kwade dagen Dutch had je dus ook veel zelf mogen betalen veel meer als dat je nu gedaan heb.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Thailife

#37 Bericht door dutch » zaterdag 15 juli 2017, 06:25

Mijn wat strakke voorbereiding op mijn "emigratie" naar Thailand, heeft natuurlijk wel te maken met de persoonlijke omstandigheden zijnde: Al 27 jaar gehuwd met Thaise vrouw en een meerderjarige zoon die nog studeerde en in Nederland achterbleef.
Zo is er geen situtie die je met elkaar kan vergelijken.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”