Verplichte reisverzekering Thailand

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verplichte reisverzekering Thailand

#16 Bericht door stevenl » donderdag 08 juni 2017, 03:58

serpay schreef:ik denk niet met een reisverzekering maar met een aanvullende ziektekosten verzekering.
en dit kost je centjes in Nederland , VGZ Mensis CZ en ga maar door.....
Gewoon basispakket dekt ziektekosten in het buitenland.

hanshu

Re: Verplichte reisverzekering Thailand

#17 Bericht door hanshu » donderdag 08 juni 2017, 07:16

Stevenl en Jan hebben gelijk....
Nederlandse basis verzekering dekt alles tot nederlands nivo.
Wil je daar boven vertroeteld worden dan kun je dat indekken via een reisverzekering (al of niet doorlopend) medische kosten.
Het had niet veel gescheeld of we waren dit buiten europa kwijt geweest maar de verzekeraars hadden net iets meer macht dan de staatssecretaris ;)

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Verplichte reisverzekering Thailand

#18 Bericht door serpay » donderdag 08 juni 2017, 17:10

zou toch maar ff je polis goed nakijken niet iedereen is verzekerd Thailand in het basis pakket.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Verplichte reisverzekering Thailand

#19 Bericht door Gardensafari » donderdag 08 juni 2017, 20:27

Als je de Nederlandse basiszorgverzekering hebt wordt alle spoedeisende hulp die je nodig hebt in Thailand vergoed tot aan het bedrag dat in Nederland in rekening wordt gebracht. Daar hoef je je polis niet op na te kijken, want die wordt door de overheid bepaald.
Let op twee zaken.
Allereerst spoedeisende hulp. Dus een hartaanval wel, een ingroeiende teennagel niet.
Ten tweede tot maximaal het bedrag dat je in Nederland zou betalen. Daarom hoef je je voor spoedeisende hulp in Thailand niet of nauwelijks bij te verzekeren. Voor Amerika en Zwitserland kun je dat maar beter wel doen, want de gezondheidszorg is daar vele malen duurder dan in Nederland.

Bijverzekeren kan dmv een aanvullende verzekering bij je eigen ziektekostenverzekeraar of dmv een reisverzekering.
Omdat een reisverzekering net iets meer dekt dan alleen de echte medische kosten is die meestal beter.
De SOS-centrales van de reisverzekeraars hebben bovendien veel ervaring in repatriëren enz.

Tenslotte: als je een reisverzekering hebt met vergoeding voor medische kosten en er overkomt je wat in Thailand, schakel dan de reisverzekering in. Die zijn zoals gemeld, meer ervaren en ze vergoeden vaak meer. De reisverzekering en jouw zorgverzekeraar regelen later onderling wie wat moet vergoeden, dus daar heb je geen omkijken naar. Let op: als je claimt bij de zorgverzekeraar, dan moet je het eigen risico betalen. Bij veel reisverzekeringen hoeft dat niet, maar kijk daarvoor in de polis.

Nog meer info: http://www.zorgwijzer.nl/faq/zorgkosten ... buitenland
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

hanshu

Re: Verplichte reisverzekering Thailand

#20 Bericht door hanshu » vrijdag 09 juni 2017, 02:09

Prima verwoord Garden, zo is het helemaal.
Zelf heb ik zorgkosten bij de Ohra verzekerd waar ook mijn reisverzekering loopt.
Zo krijg je geen kastje naar de muur verhaal.
Wat betreft reisverzekering: je moet wel de module ziektekosten mee verzekeren en
opletten hoelang je op vakantie mag. Mijn verzekering staat onbeperkte duur toe.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Verplichte reisverzekering Thailand

#21 Bericht door De Beweerder » vrijdag 09 juni 2017, 03:35

hoelang mag de razende reporter nog op Samui blijven van de verzekering? en hoe zit dat met dat nieuwe topic met foto's en ervaringen? :idea:
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

hanshu

Re: Verplichte reisverzekering Thailand

#22 Bericht door hanshu » vrijdag 09 juni 2017, 03:49

De Beweerder schreef:hoelang mag de razende reporter nog op Samui blijven van de verzekering? en hoe zit dat met dat nieuwe topic met foto's en ervaringen? :idea:
Ik heb levenslange vakantie beweerder. Als jij nou ff het juiste weer er bij regelt dan komt het goed.
Begrijp ik nou dat je een nieuw topic opent?
Ga je verder onder de naam vakantieman,gezellig hoor.
:thumbsup:
oja....ik blijf nog een kleine 2 weken aan de kust want het regent in isan heb ik begrepen. Hier prachtig weer al 3 dagen dus je voorspellingen klopte niet helemaal. Zand erover.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”