Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#16 Bericht door wpdl » zondag 04 juni 2017, 09:16

En je krijgt maximaal een jaartje en dan kan je weer opnieuw in het rijtje gaan staan,
Jij ben het al langer als ik Dutch bewoner van dit land.
Heb ook zo mijn ideeen over sommige eisen/regels maar ga daar niet wakker van liggen.
Ziekenkosten daarintegen blijven een hekel punt of je nu immigrant en dus bewoner ben als 'gepensioneerde' of 'rentenier' of hoe je je zelf ook wil noemen.
De Thai heeft aanzienlijk minder aanspreek titels volgens mij met buitenlanders.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#17 Bericht door KhunSugar » zondag 04 juni 2017, 14:51

mooatje schreef:Zal afhangen van wat je verstaat onder expat.Een term die op fora dikwijls misbruikt wordt.
...en wat je verstaat onder immigrant en non-immigrant.
De meeste langverblijvers hebben de status 'non-immigrant', hetgeen wil zeggen: tijdelijk verblijfsrecht onder (strikte)voorwaarden.
Een immigrant is iemand met een permanent residence statuut.

Maar expat zal beter klinken, het meeste aanzien bij Thai heb je echter in deze volgorde:
Immigrant - Expat - (veredelde)Tourist - Non-immigrant
Een deftige ziekte en hospitalisatie verzekering gaat de laatste groep dikwijls niet hebben wegens te duur. Wel willen maar niet kunnen. Steeds zonder te veralgemenen natuurlijk.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#18 Bericht door SiamTon » maandag 05 juni 2017, 15:38

Gardensafari schreef:Overigens is de vraagstelling van de topicstarter niet te begrijpen.
Een expat maakt zich geen zorgen over zijn ziektekostenverzekering, want dat doet zijn baas.
Een immigrant heeft dat probleem wel.
Heb je mijn reactie niet gelezen, waarin ik mijn vergissing heb uitgelegd? Dan had je het wel begrepen. Althans dat hoop ik voor jou. :lol:
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#19 Bericht door Gardensafari » maandag 05 juni 2017, 16:19

Sorry, je hebt gelijk.
Heb dat berichtje gemist, denk ik.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#20 Bericht door SiamTon » vrijdag 09 juni 2017, 03:29

Heeft iemand ervaring met AIA in Thailand? Deze schijnt goed aangeschreven te staan en niet echt duur te zijn.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#21 Bericht door driver » vrijdag 09 juni 2017, 17:10

Als ik al zou willen kan ik nooit een immigrant worden denk ik gezien de ziekte kosten verzekeringen en een minimaal aow inkomen eventueel aangevuld met spaargeld.
Vervelend voor Sukanya zou ze ooit toch graag terug willen naar Thailand.
Dan moet ze alleen denk ik en zit ik hier in Nederland te verzuren .. :cry:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#22 Bericht door jumbo » zondag 11 juni 2017, 04:36

Als immigrant, dus wat ze hier meer permanent resident noemenm zou je toegang moeten hebben tot de beschikbare mogelijkheden die de Thai ook hebben.

Zelfs als non-immigrant heb ik bijvoorbeeld levenslang toegang tot social security, volledig betaalde ziektekosten voor een lage premie.
Vanuit een werk situatie overgeheveld naar mij als prive persoon..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#23 Bericht door jumbo » zondag 11 juni 2017, 04:38

Ik ben als ik in thailand werk verzekerd via BUPA of April en dat hangt af van de eventuele reizen die ik zakelijk moet maken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#24 Bericht door driver » zondag 11 juni 2017, 06:36

jumbo schreef:Als immigrant, dus wat ze hier meer permanent resident noemenm zou je toegang moeten hebben tot de beschikbare mogelijkheden die de Thai ook hebben.

Zelfs als non-immigrant heb ik bijvoorbeeld levenslang toegang tot social security, volledig betaalde ziektekosten voor een lage premie.
Vanuit een werk situatie overgeheveld naar mij als prive persoon..
Vanuit een werk situatie overgeheveld.. Maar als je dat niet hebt en bijv zelfstandig bent of deels of gehele uitkering mee kunt nemen wordt het weer iets anders toch.en zou je wel verzekerd zijn stopt het toch bij de Aow gerechtigde leeftijd? En moet je daarna alsnog verzekeren wat voor velen niet haalbaar is wat ik zo mee krijg hier.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#25 Bericht door wpdl » zondag 11 juni 2017, 07:03

@Siam Ton

AIA is een verzekering met een spaarpolis vaak een contract dus 20 jaar bij mij.
Bij contract beeindigen krijg jij een uitkering of bij overlijden is de naam op het contract begunstigde veelal je partner.
Kan bij beeindiging een nieuw contract afsluiten omdat ik er al bij zit.

Ziekenhuisopname wordt vergoed per opname met een maximum dat men ook nog opdeelt in diverse blokken.
Eigenlijk vergoeden ze alles apart met een plafond wat gekke situaties geeft.
Triple A slaapkamer betaald maar wel bijbetalen met de MRI scan bevoorbeeld
Zolang je 'gewoon' ziek ben gaat dat prima [lees huis tuin en keuken problemen]
Kom je eenmalig of chronisch op grote kosten stopt men met betalen bij het plafond.
Mag [moet] je dan zelf betalen wat niet leuk is maar soms ook niet mogelijk.

Zit op negen jaar van het contract betaal een kleine 60.000 Baht per jaar ben per opname verzekert voor 100.000 Baht onbeperkt.
Indoor zoals men dat noemt.
Bouwjaar 1954.

Voor veel mensen een redelijke oplossing ook voor driver bijvoorbeeld.
Het is een keuze die je maakt maar een redelijke spaarrekening is aan te bevelen om door het plafond heen schieten op te vangen.
Een beetje positief denken over het leven en je 'tempeltje' in het bijzonder is gratis.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#26 Bericht door dutch » zondag 11 juni 2017, 07:18

Bijna 5 jaren geleden kwam ik onverwacht in het ziekenhuis terecht en ik verbleef daar van 10 november tot en met 30 dcember.(6 dagen IC).Wel,dan kom je er niet met 100.000 baht.Vergeet dat maar.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#27 Bericht door wpdl » zondag 11 juni 2017, 07:38

Nee dat geef ik ook duidelijk aan Dutch.
Goed Lezen willen de oud gediende hier nog wel eens zeggen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#28 Bericht door dutch » zondag 11 juni 2017, 09:40

wpdelange schreef:Nee dat geef ik ook duidelijk aan Dutch.
Goed Lezen willen de oud gediende hier nog wel eens zeggen.
Dat geef je tussen de lijnen ook aan,maar ik wil er nog eens specifiek op wijzen.
Ik heb vele mensen de terugreis naar Europa zien maken om puur financiele redenen,waarbij de gezondheid de grootste rol speelde.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#29 Bericht door jumbo » dinsdag 13 juni 2017, 01:58

driver schreef:
jumbo schreef:Als immigrant, dus wat ze hier meer permanent resident noemenm zou je toegang moeten hebben tot de beschikbare mogelijkheden die de Thai ook hebben.

Zelfs als non-immigrant heb ik bijvoorbeeld levenslang toegang tot social security, volledig betaalde ziektekosten voor een lage premie.
Vanuit een werk situatie overgeheveld naar mij als prive persoon..
Vanuit een werk situatie overgeheveld.. Maar als je dat niet hebt en bijv zelfstandig bent of deels of gehele uitkering mee kunt nemen wordt het weer iets anders toch.en zou je wel verzekerd zijn stopt het toch bij de Aow gerechtigde leeftijd? En moet je daarna alsnog verzekeren wat voor velen niet haalbaar is wat ik zo mee krijg hier.
Komt mede omdat men zich a) niet goed heeft voorbereid b) de regering in NL ze ik de kou laat staan c) men hier een maximale leeftijd heeft voor intreding in de verzekering varierend tussen de 65 en 70. Gevolg, deze groep valt jammer genoeg buiten de boot.

Voorbereiding is het halve werk, kost wat geld NU maar dan heb je LATER (grote) voordelen.
Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar als je NU een goedkope verzekering afsluit bij Thai Health (of een andere Thaise verzekeraar) dan kan je LATER onbezorgd verlengen en je pakket wijzigen naar duurder en meer op maat. Paar honderd euro per jaar en je hebt een basis pakketje... als voordeel hoef je dus geen extra zkv verzekering af te sluiten als je naar TH op vakantie komt....

Kijk bij deze link, goedkoopste pakketje 250 euro http://www.thaihealth.co.th/2012/product_simply_eng.php
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Ziekenkosten verzekeringen in Thailand.

#30 Bericht door Harm » dinsdag 13 juni 2017, 05:50

Ik had en heb een reisverz. bij Ohra afgesloten ( extra/bovenop mijn verplichte basis verz.) De reis verz. dekt in mijn geval het gehele jaar dus kan ook gewoon een jaar op vakantie naar............
Gelukkig had ik de verz. al toen ik vorig jaar 26 juli op een kruising van mijn motor af werd gereden door een idioot die haast had en dacht dat het rode licht niet voor hem gold. ( alles te zien op de camera beelden van de politie, maar haal je centen maar eens daar waar ze niet zijn) Overigens had hij voor die tijd ook al 3 verkeerslichten genegeerd zoals de politie mij kwam melden in het ziekenhuis.
Ik heb 6 weken in coma gelegen, had 4 ribben 2 sleutelbenen en 2 schouders gebroken. Na de 6 weken van IC af en proberen te revalideren. Moest opnieuw leren lopen en mijn armen gebruiken. Toen ik voldoende was opgeknapt (lees reisvaardig) heeft Ohra mij naar huis gehaald eind november middels een business class van China airlines.
In NL kwam men erachter dat ik ook nog een gebroken heup had wat de zwelling en de pijn veroorzaakte, deze is vastgezet.
Op 27 februari 2018 geopereerd en een nieuwe (plastic ??)schouder rechts gekregen daar de oude bijna volledig in puin lag door het ongeluk.
Om een lang verhaal kort te maken VERZEKER JEZELF zou ik tegen een ieder willen zeggen.
De kosten in Thailand waren na ontslag uit het ziekenhuis 47.000 euro
De kosten van China air weet ik niet exact maar zullen zo rond de 6000 euro kosten voor mij en mijn begeleider
De kosten voor de rep. van mijn heup en de nieuwe schouder zijn 14.000 euro
Totaal 67.000 euro voor een imbeciel die met zijn haast mij bijna naar de volgende wereld had geholpen. Hoest dat zelf maar eens op van je spaarcentjes. Ik denk dat het merendeel dat niet eens kan / heeft.
De basis verz. heeft de gehele tijd dat ik in de ziekenhuizen verbleef NIETS van zich laten horen of zien.
Ohra daar en tegen belde zowat om de 2 dagen om te horen hoe het ging en heeft zelfs een NLer die hier in hun dienst is langs gestuurd voor formele steun.
Ik betaal voor die 365 dagen verz. 32 euro per maand, dus Ohra raakt mij als klant zolang ik nog te leven heb niet meer kwijt. Als dat je leven niet waard is dan weet ik het ook niet meer.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”