ziektekostenverzekering in Thailand

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gjastip
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 22:02

ziektekostenverzekering in Thailand

#1 Bericht door gjastip » zondag 27 februari 2011, 04:57

Heeft iemand ervaring of een mening over de Kasikorn Health protect for senior verzekering?
Graag een reactie want helemaal niks is ook niks !!!!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#2 Bericht door printen44 » zondag 27 februari 2011, 05:41

Nooit van gehoord. Maar ik ben nu verzekerd bij een Franse verzekeringmaatschappij als "ingoing patient". Geen eigen risico, de verzekering handelt volgens de Franse wetgeving en ik ben verzekerd tot aan mijn dood. De premie bedraagt bijna 2000 euro per jaar. Maar wat het belangrijkste voor mij was, dat er geen uitsluitingen waren en ik ben geaccepteerd, dus komen er geen uitsluitingen.

Kan dus niets over die Kasikorn Health project for seniors zeggen, maar wel over bovenstaande verzekering.

Matthieu Hua Hin
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2010, 08:00

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#3 Bericht door Matthieu Hua Hin » zondag 27 februari 2011, 07:53

Hallo Gjastip,
Ik kan je er wel alles over vertellen. De Health Protect for senior verzekering van Kasikorn is inderdaad beter dan niets, maar verre van ideaal. Je hebt namelijk een dekking van maximaal 100,000 baht per ongeval/ziekte in het standaard plan, niet echt veel. Dat kun je nog ophogen door je aanvullend te verzekeren voor "serious illness", maar dan heb je in het hoogste plan nog steeds maar een dekking van 600,000 baht per ziekte terwijl je wel al een zeer flinke premie betaalt.
En met 70 jaar lig je eruit, terwijl statistisch bewezen dan pas de echt duurste jaren komen.
En dan??? Ik ken je leeftijd niet, maar beter is het natuurlijk om een verzekering te nemen die een levenslang een behoorlijke dekking biedt.

Gebruikersavatar
duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 12:24
Locatie: Elst/Mae Phim, Rayong

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#4 Bericht door duikertje » zondag 27 februari 2011, 10:49

Printen, die Franse verzekering is dat April Mobilitè?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#5 Bericht door printen44 » zondag 27 februari 2011, 11:20

duikertje schreef:Printen, die Franse verzekering is dat April Mobilitè?
Dat klopt. Ik ben geen expert op dat gebied, maar het is een goede verzekering en ik wordt niet na mijn 70ste eruit geknikkerd. Al met al ben ik dik tevreden met die verzekering.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#6 Bericht door Edje » zondag 27 februari 2011, 12:38

Ik heb het al eerder gemeld, gewoon verzekeren in NL.
www.onvz.nl/internationaal verzekert Nederlanders die woonachtig zijn in een NIET VERDRAGSLAND op dezelfde voorwaarden als de basis verzekering in NL. Eenigste voorwaarde is dat je meteen overstapt van een NL zorgverzekering naar ONVZ.
Neem daarbij een reisverzekering bij www.oomverzekeringen.nl en je bent volledig gedekt zoals je het gewend was.
Door de fiscale e.a. voordelen door uitschrijving in NL is de premie hier voor gecompenseerd.
Groetjes; Edje

Matthieu Hua Hin
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2010, 08:00

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#7 Bericht door Matthieu Hua Hin » zondag 27 februari 2011, 13:02

Heb je helemaal gelijk in Ed, maar afsluiten is alleen mogelijk als je nog in Nederland bent ingeschreven (en dus vervalt deze mogelijkheid als je reeds bent uitgeschreven) EN je moet op hogere leeftijd toch wel een heel fikse premie op kunnen/willen hoesten. En waarom zou je dat willen als er goedkopere alternatieven zijn?

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#8 Bericht door greenthaiway » zondag 27 februari 2011, 13:20

@ Matthieu Hua Hin,

Is het jou bekend of April Mobilitè ook mensen aanvaard vanaf 70 jaar en ouder?
Ik ben 67, over een maand of vier 68 jaar.
Nog gezond van lijf en leden, onverzekerd tegen ziektekosten uit gierigheid, vind het zonde van mijn geld.
Ik heb een plan B, dat is naar Nederland terug gaan voor een bepaalde tijd mocht ik een ziekte krijgen en/of geopereerd moeten worden.
Zou ik mij na mijn 70e nog bij hen kunnen verzekeren vraag ik mij af...

Matthieu Hua Hin
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2010, 08:00

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#9 Bericht door Matthieu Hua Hin » zondag 27 februari 2011, 13:25

Jazeker. Bij het prijstechnisch gezien meest gunstige plan kun je tot aan de 66ste verjaardag instappen. Bij een ander plan (iets duurder maar ook goed) kun je tot je 71ste verjaardag instappen. Daarna is het levenslang vernieuwbaar.
Maar wat je beschrijft (niet verzekeren en terug naar NL bij problemen) is een mogelijkheid. Maar wel eentje met risico. Want wat ga je doen als je een ziekte hebt waarbij je helemaal niet kan reizen of waarmee de luchtvaartmaatschappijen je weigeren?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#10 Bericht door Edje » zondag 27 februari 2011, 13:29

Matthieu Hua Hin schreef:Heb je helemaal gelijk in Ed, maar afsluiten is alleen mogelijk als je nog in Nederland bent ingeschreven (en dus vervalt deze mogelijkheid als je reeds bent uitgeschreven) EN je moet op hogere leeftijd toch wel een heel fikse premie op kunnen/willen hoesten. En waarom zou je dat willen als er goedkopere alternatieven zijn?
Matthieu, je hebt volkomen gelijk.
Je kent mijn situatie, uitsluiting voor Hypertensie (hoge bloeddruk). Dit wil dus zeggen dat alles wat met bloedvaten, hart, evt tia enz daar onder vallen. Dit risico was voor mij te hoog en heb gekozen voor bovenstaande oplossing.
Ik heb met M ook zaken gedaan naar volle tevredenheid, echter gezien mijn gezondheid heb ik voor safe gespeeld, ik had de mogelijkheid nog.
Groetjes; Edje

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#11 Bericht door greenthaiway » zondag 27 februari 2011, 13:33

Matthieu Hua Hin schreef:Jazeker. Bij het prijstechnisch gezien meest gunstige plan kun je tot aan de 66ste verjaardag instappen. Bij een ander plan (iets duurder maar ook goed) kun je tot je 71ste verjaardag instappen. Daarna is het levenslang vernieuwbaar.
Maar wat je beschrijft (niet verzekeren en terug naar NL bij problemen) is een mogelijkheid. Maar wel eentje met risico. Want wat ga je doen als je een ziekte hebt waarbij je helemaal niet kan reizen of waarmee de luchtvaartmaatschappijen je weigeren?
Je hebt gelijk, het is een risico dat ik, bewust, neem.
Ik zal dan in een ziekenhuis in Thailand belanden tegen eigen kosten.
Tegen die tijd zal ik kunnen inschatten of het überhaupt nog zin heeft om mij te laten behandelen.
Misschien is het, ligt aan wat er speelt, tegen die tijd beter om van behandeling af te zien en te wachten op the kingdom to come :-)
Wat zijn de instapkosten van 67 tot 71 jaar voorzover jij weet?
Bedankt alvast voor het nakijken.

Matthieu Hua Hin
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 57
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2010, 08:00

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#12 Bericht door Matthieu Hua Hin » zondag 27 februari 2011, 13:51

@Greenthaiway: Doordat je ouder bent dan 66 kom je dus helaas in een iets duurder plan. Voor alleen inpatient is de premie van 66-70 jaar 1932 euro (oftewel ongeveer 82,400 baht). Overigens is het bij dit plan al inpatient op het moment dat de arts je een bed toewijst, ook als dat van korte duur is. Er hoeft dus geen sprake te zijn van een overnachting. Ook is kankerbehandeling (ook als het outpatient is) gewoon gedekt.

@Edje: Ja, is bekend. Gelukkig kon je nog goed terecht bij ONVZ.
Vreemd genoeg lijken de aannamecriteria soepeler te zijn geworden v.w.b. hoge bloeddruk. Sinds begin dit jaar wordt eigenlijk iedereen die hiermee bekend is gewoon geaccepteerd bij de maatschappij waar we het hier over hebben.
Grootste probleem is nu Diabetes II. Steeds meer mensen hebben dit, maar helaas resulteert dit bij vrijwel alle maatschappijen in een minder prettige uitsluiting. Mijn collega Andre is overigens wel bezig met een maatschappij die, als alles doorgaat, mensen met Diabetes wil accepteren tegen een hogere premie.
Daarom voor iedereen die nog niet is uitgescheven in Nederland: Zorg eerst dat je een goede verzekering hebt, mocht dat niet lukken zonder acceptabele uitsluitingen, dan is er nog altijd de mogelijkheid zoals hierboven beschreven.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#13 Bericht door Borowolf » zondag 27 februari 2011, 15:50

Edje schreef:Ik heb het al eerder gemeld, gewoon verzekeren in NL.
http://www.onvz.nl/internationaal verzekert Nederlanders die woonachtig zijn in een NIET VERDRAGSLAND op dezelfde voorwaarden als de basis verzekering in NL. Eenigste voorwaarde is dat je meteen overstapt van een NL zorgverzekering naar ONVZ.
Neem daarbij een reisverzekering bij http://www.oomverzekeringen.nl en je bent volledig gedekt zoals je het gewend was.
Door de fiscale e.a. voordelen door uitschrijving in NL is de premie hier voor gecompenseerd.
Ik heb ook voor deze combinatie gekozen waarbij ik ook nog wel een WA verzekering bij Oom heb afgesloten. Volgens mij ben je dan redelijk goed verzekerd.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#14 Bericht door Wouter_Udon » zondag 27 februari 2011, 21:52

Edje schreef:Ik heb het al eerder gemeld, gewoon verzekeren in NL.
http://www.onvz.nl/internationaal verzekert Nederlanders die woonachtig zijn in een NIET VERDRAGSLAND op dezelfde voorwaarden als de basis verzekering in NL. Eenigste voorwaarde is dat je meteen overstapt van een NL zorgverzekering naar ONVZ.
Neem daarbij een reisverzekering bij http://www.oomverzekeringen.nl en je bent volledig gedekt zoals je het gewend was.
Door de fiscale e.a. voordelen door uitschrijving in NL is de premie hier voor gecompenseerd.

Jouw link werkt niet (meer).
Dit is nu de correcte: http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=z ... rnationaal
Tevens staan hier alle voorwaarden, uitbreidingen en premies.
Live your dream, don't dream your life.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: ziektekostenverzekering in Thailand

#15 Bericht door SiamTon » woensdag 24 oktober 2012, 08:21

Matthieu Hua Hin schreef:@Greenthaiway: Doordat je ouder bent dan 66 kom je dus helaas in een iets duurder plan. Voor alleen inpatient is de premie van 66-70 jaar 1932 euro (oftewel ongeveer 82,400 baht). Overigens is het bij dit plan al inpatient op het moment dat de arts je een bed toewijst, ook als dat van korte duur is. Er hoeft dus geen sprake te zijn van een overnachting. Ook is kankerbehandeling (ook als het outpatient is) gewoon gedekt.

@Edje: Ja, is bekend. Gelukkig kon je nog goed terecht bij ONVZ.
Vreemd genoeg lijken de aannamecriteria soepeler te zijn geworden v.w.b. hoge bloeddruk. Sinds begin dit jaar wordt eigenlijk iedereen die hiermee bekend is gewoon geaccepteerd bij de maatschappij waar we het hier over hebben.
Grootste probleem is nu Diabetes II. Steeds meer mensen hebben dit, maar helaas resulteert dit bij vrijwel alle maatschappijen in een minder prettige uitsluiting. Mijn collega Andre is overigens wel bezig met een maatschappij die, als alles doorgaat, mensen met Diabetes wil accepteren tegen een hogere premie.
Daarom voor iedereen die nog niet is uitgescheven in Nederland: Zorg eerst dat je een goede verzekering hebt, mocht dat niet lukken zonder acceptabele uitsluitingen, dan is er nog altijd de mogelijkheid zoals hierboven beschreven.
Ik ben volledig onwetend wat betreft deze materie. Wat betekent: 'inpatient' en 'outpatient'?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”